13 czerwca 2012

INSPIRACJE: Z wizytą na Akademii Sztuk Pięknych

Tym razem żadnych etapów powstawania moich rysunków, żadnych tutoriali, instrukcji, porad. Tym razem motywem przewodnim, a zarazem sugestią są słowa: 
INSPIRUJCIE SIĘ! :)


4 czerwca zaglądnęłam na coroczną/końcoworoczną wystawę prac studentów krakowskiej ASP. Nie omieszkałam uwiecznić części z nich: pięknych, niecodziennych, ciekawych, a nawet przewrotnych. Zachęcam do uważnego przyjrzenia się nim. Niektóre z poniższych zdjęć można powiększyć!

Zacznę od prezentacji obrazów, które należą do mojego ulubionego, fotorealistycznego stylu.

  
  
 
 

  

 
  

 

  

Myślicie, że to ubrania powieszone na płótnach? Nic bardziej mylnego - one są namalowane ;)

 


   

 

 

Aż ciężko uwierzyć, że to nie kolorowe zdjęcia, prawda? :)

Jak widać po moich portretach, nie zaniedbuję najmniejszych szczegółów, dlatego chcę Wam pokazać niesamowicie bogate w detale dzieła, które mnie urzekły:

 

  

Spójrzcie na to - chyba moja ulubiona praca z tegorocznej wystawy:

  

Poniżej parę śmiesznych akcentów ;)

  

  


 

 

  

Kilka wariacji na temat portretów:


 

  

Ogólny rzut na sale akademii:

 

  
  
  

Niesamowite czarno-białe akty:


   
 
 

 


Jedna modelka, a tak wiele różnych przedstawień:

 
 
Na koniec coś z przymrużeniem oka ;)


 

______________________________________

P.S. Wszystkie obrazy [i nie tylko] przedstawione na fotografiach są autorstwa studentów krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. Ich nazwiska nie zostały podane z powodu 1) chęci zachowania ich anonimowości [może ktoś by sobie nie życzył ujawniania danych] oraz 2) późnego wpadnięcia przeze mnie na pomysł opublikowania takiego postu [robiłam zdjęcia jedynie dziełom, nie zapisując/fotografując nazwisk autorów].

14 komentarzy :

  1. Woow ! Jeśli w październiku wyjade na studia do krakowa, to na bank muszę odwiedzić wystawę prac studentów ! Może w tym roku uda mi się przyjechać..? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie! Jeśli tylko ścierpisz tyle godzin we wszechobecnym smrodzie terpentyny, to naprawdę warto :D Mnie bolała od niej głowa, ale przynajmniej wyszłam zainspirowana i... troszkę zazdrosna, że ja tak nie potrafię :)

      Usuń
  2. zdjęcia nie działają.. :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, niestety :( to wina Imageshacka, serwisu hostingującego, jeśli nie zapłaciło się za upgrade konta, usuwali konto... ale wkrótce dodam tu zdjęcia, także zaglądnij! :)

      Usuń
  3. Patrząc na te pracę nie wierzę bym mogła dojść do takiej perfekcji, są super. Twój blog (dzięki za proste porady dot. rysowania!) i Twoje prace są świetne. Trwa teraz rekrutacja do mojej miejscowej Akademii Sztuk, zastanawiam się czy dałabym radę (to moje marzenie). Jestem kompletnie zielona jeśli chodzi o wymagania itp. Nigdy nie byłam na kursie, chociaż podobnie tj. Ty rysuję od kiedy pamiętam. Otoczenie namawia mnie żebym spróbowała, że mam talent. Chciałabym Cię poprosić o napisania postu o przygotowaniach do egzaminu. Moi znajomi zbywają mnie gdy proszę ich o pomoc w tej sprawie. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że podobają Ci się prace studentów ASP i moje również :)
      Chętnie bym Ci pomogła, ale nie mam takiej wiedzy [być może Twoi znajomi również?]. Jak sama zauważyłaś, nigdy nie byłam na żadnym kursie, ani w szkole plastycznej... Wiem tylko, że trzeba przynieść swoje prace, ilość/format/technika uzależnione są od kierunku i uczelni oraz wiem to, że na egzaminie pytają Cię także z wiedzy na temat historii sztuki. Są też egzaminy praktyczne.
      Myślę, że powinnaś wygooglować swoje pytanie, na pewno są jakieś fora, gdzie ludzie omawiają szczegółowo przygotowania do egzaminu. Trzymam za Ciebie kciuki, byś się dostała! :)

      Usuń
  4. piękne te obrazy ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, to się nazywa kreatywność i talent! :D

      Usuń
  5. Wow świetne obrazy D:
    chyba też się wybiorę na taką wystawę :s
    I nie przesadzaj Twoje prace też są niezłe ! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ♥ Wystawy to bardzo inspirująca rzecz!

      Usuń
  6. * bo napisałaś że tak nie potrafisz ;]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie aż tak, jak Ci studenci :D Dać mi farby olejne albo akrylowe, to umiałabym tylko namalować tylko słynny czarny kwadrat na białym tle xD

      Usuń
  7. Hej, czy uczęszczałaś do jakiejś szkoły plastycznej? :)

    OdpowiedzUsuń
  8. nie uczęszczała. polecam najpierw przeczytać http://www.ilojleen.bulwaria.info/page/13/FAQ
    punkt 4.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...