24 czerwca 2012

Jak narysować pojedyncze, białe włoski [np. na włosach na głowie, brodzie, wąsach]?

Być może słowo "narysować" jest nieodpowiednie, ale ja uważam, że idealnie pasuje. Wystarczy mieć zwykły nożyk [choć można się obyć bez niego] i odpowiednią gumkę do mazania. Osobiście polecam zwykłą gumkę firmy Factis:

  


Cały trik polega na odcięciu za pomocą nożyka [bądź oderwaniu pomocą paznokcia] kawałka gumki tak, by powstała z jednego boku ostra krawędź. Ta mała, odcięta/oderwana część nie może być za mała, gdyż potem będzie nią ciężko operować.





   

Więc, gdy już masz taki odcięty kawałek, zacznij jego ostrzejszą krawędzią "rysować" białe włoski, tak, jakbyś to robił ołówkiem.

  


PRZYKŁADY RYSUNKÓW, NA KTÓRYCH NARYSOWAŁAM BIAŁE WŁOSKI PRZY POMOCY GUMKI DO MAZANIA:



Mischa Barton



Michał

 

Kate Beckinsale

 

Alex


Należy pamiętać, by nie przesadzić z ilością białych kresek oraz by nie 'rysować' gumką o zbyt grubych, nieostrych krawędziach!
Inaczej efekt może być mierny, jak tu:

 
Naomi Watts

26 komentarzy :

  1. Takie proste a taki efekt. Zawsze mam problem z rysowaniem włosów. Tyle ich jest ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na blogu znajduje się też post o rysowaniu włosów, może pomoże Ci w Twoim problemie?:)

      Usuń
  2. na tych ciemniejszych tez tak latwo Ci wymazuje? bo ja mam troche problem z tym

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na ciemnych włosach faktycznie ciężej wymazać włoski, dlatego wymazuję je kilkukrotnie, a jak gumka zaczyna brudzić, oczyszczam go bądź biorę nowy kawałek :)

      Usuń
  3. Jejku ile zajmuje Ci mniej więcej rysowanie włosów u kobiety? np. u tej Kate Beckinsale? Włosy to moja zmora, niedługo zaczną mi się śnić po nocach bo ile razy bym nie próbowała je narysować to nigdy mi nie wyjdą..
    Od kilku godzin siedzę na Twoim blogu i chyba przeczytałam wszystko, bardzo dobry blog :D
    Pozdrawiam, Kaśka ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciężko powiedzieć, Kasiu... wszystko zależy od ich koloru [ciemne czy jasne], długości i tego, czy są kręcone, czy proste. Hm, to zawsze kwestia kilku godzin.
      Za niedługo dodam nowy tutorial o rysowaniu falowanych włosów. Tymczasem zachęcam do lektury:
      http://ilojleen.blogspot.com/2012/06/jak-rysowac-wosy.html
      http://ilojleen.blogspot.com/2012/06/jak-rysowac-wosy-wideo.html

      I trzymam kciuki, by się udało ;)

      Usuń
    2. Takie lektury powinny być w szkołach, zamiast np. fizyki :D
      Póki co rysuję ludzi łysych ewentualnie małe dzieci, a jak już są włosy to całe czarne :D Próbowałam już nawet patrząc na Twoje wideo rysować je i nadal nie potrafię zrozumieć jak to się robi :D
      Może zostanę przy rysowaniu mangi i robotyki.. ^^

      Usuń
  4. próbowałem twoich metod i jakoś mi nie przypadły:D ale odkryłem, że białym żelopisem to świetny sposób:D nie wystarczy przejechać ale powoli stawiać kropki koło siebie:) mnie efekt zadowala:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma swoje metody :) Stawianie kropek musi być jednak monotonne i chyba nie daje idealnie ciągłej linii, widać, że była ona "kropkowana" :)

      Usuń
  5. kurcze.... genialna jesteś :D mam tylko jedno pytanie... i problem... przed chwilą skończyłem rysować twarz... szału nie ma ale poraz pierwszy mi taka wyszła... i chciałbym narysować jej włosy takie lekko kręcone ale lecące w prawo, tzn jakby wiatr zawiał i zwiał te włosy... szukałem w internecie jakiś żeby zgapić ale nic nie znalazłem, za to przy okazji natknąłem się na twojego bloga... pomożesz mi? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie :) Na blogu jest tutorial o falowanych włosach, a co do kierunku ich "lotu"... to już chyba nie problem w narysowaniu linii skierowanych w stronę, którą chcesz? :D

      Usuń
  6. świetny, pomocny blog. Jesteś wielka! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. ja nie mam
    zamiaru niszczyc gumki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam w takim razie nie mazać gumką, bo to też ją niszczy :D

      Usuń
  8. Super, nie wpadłabym na to :) Świetny blog naprawdę!

    OdpowiedzUsuń
  9. A czy zamiast gumki mogę użyć żelopisu? Czy efekt będzie równie dobry? :)
    Ps. Cudownie rysujesz ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno powiedzieć, bo i żelopis, i gumka mają swoje wady i zalety. Żelopis dokładnie pokryje grafit [gumka może mieć problemy z kreskami narysowanymi np. ołówkiem 8B], ale będzie się trochę odznaczał. Linie wymazane gumką wyglądają bardziej naturalnie, ale jak wspomniałam, mogą się dokładnie nie wymazać.
      Dziękuję ^^

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź :)

      Usuń
  10. Super blog c: Bardzo pożyteczne porady :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Super blog c: Bardzo pożyteczne porady :D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...