11 czerwca 2012

Jak rysować tatuaże

Tytuł tego posta można zinterpretować na dwa różne sposoby, więc już spieszę ze sprecyzowaniem, o co w nim chodzi. Wskazówki te nie dotyczą samodzielnego projektowania ciekawych wzorów, które mogłyby zostać później wytatuowane na Waszej skórze, bo to nie moja działka [aczkolwiek to dobry pomysł na notkę]. Jeśli doszkoliłabym się kiedyś w tym temacie, na pewno o tym napiszę.

Tymczasem zamierzam powiedzieć parę słów o tym, jak na kartce papieru wiernie odtworzyć tatuaże portretowanej osoby.
Zdjęcie Sully'ego Erny, na którym się wzorowałam:






KROK PO KROKU

Kliknij na obrazek, żeby go powiększyć.

#1 Na początku naszkicowałam dokładnie wzór tatuażu [ołówkiem B lub 2B]. Nie rysowałam cieni, a jedynie wyraziste linie podstawowe. Na poniższym obrazku pomocniczym zielonymi liniami zaznaczyłam [wybiórczo] to, co uważam za "wyraziste linie", a na czerwono obszary, które stanowią cienie/cieniowanie tatuażu.


#2 Potem przyszła kolej na mocniejsze zaznaczenie linii [zrobiłam to zatemperowanym ołówkiem 2B] i pocieniowanie całości ołówkiem F [niezatemperowanym].

#3 Potem przystąpiłam do cieniowania. Wszystko w tym momencie zależy od tatuażu i światłocienia na zdjęciu. Ja zaczęłam od pocieniowania części przedramienia ołówkiem 2B, poczynając od nadgarstka. Kontury tatuażu - czyli przedtem wykonane "wyraziste linie podstawowe" - narysowałam dobrze zastruganym ołówkiem 3B.

Uwaga! Kontury tatuażu cieniuj bardzo delikatnie! Ja, rysując je, nie starałam się uzyskać wyrazistej, mocnej linii, a jakby lekko... zamgloną, rozmazaną. Dzięki temu tatuaż będzie bardziej realistyczny. Narysowanie wyrazistej linii mogłoby wywołać wrażenie, że ów permanentny wzór jest jakby naklejony na skórę, a nie rzeczywiście wytatuowany. Taki błąd zrobiłam przy tym portrecie Amy Winehouse:

Amy Winehouse. Kliknij na obrazek, aby go powiększyć.

Kliknij na obrazek, aby go powiększyć.
#4 Kontynuowałam cieniowanie ołówkiem 2B.

#5 Zaczęłam cieniować ołówkiem 3B te obszary, które na rysunku pomocniczym zaznaczyłam na czerwono. Najciemniejszą część tatuażu pocieniowałam ołówkiem 4B [ten trójkąt po lewej stronie ręki].

#6 Dalej cieniowałam ołówkiem 2B [pierwsza i druga warstwa, w miejscach, gdzie nie ma tatuażu], na to cieniowałam kolejną warstwę ołówkiem 3B [w miejscach, gdzie pojawiają się średnie cienie] i ołówkiem 4B lub 5B najciemniejsze części tatuażu. Na koniec położyłam ostatnią warstwę zastruganym ołówkiem B [może też być HB, H].



Końcowy rezultat:



Życzę powodzenia w tatuowaniu ;))

14 komentarzy :

  1. To niesamowite, że w końcowym efekcie każdy rysunek jest tak realistyczny ;) też próbuje uzyskać taki efekt ale mi to nie wychodzi :) Super

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :) Poćwicz, a wkrótce na pewno Ci się uda - nie od razu wszystko wychodzi od pierwszego czy drugiego razu :)

      Usuń
  2. Jej, ale super! Zawsze mam problem z tatuażami, które wychodzą mniej więcej tak jak ten na ramieniu Amy( znaczy, że są takie wyraziste. Bo do jakości to im daleko :)). Osobiście uwielbiam rysować ludzi w szczególności ich twarze - to wręcz moja pasja robić wciąż nowe portrety, aby poprawić ich wygląd. Twoja strona jest świetna i wartościowa. Pocieszającym jest też fakt żę, mam mniej więcej tyle lat co ty gdy zaczęłaś z tego co tu widzę rysować. Pocieszające jest to, że moje rysunki wyglądają podobnie :)Ale będę miała w wakacje dużo czasu żeby pocwiczyć realistyczne rusunki. A i życzę powodzenia w dalszym rysowaniu (i czasu na to rysowanie:D )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) Czas się przyda przede wszystkim, mam za dużo pomysłów i weny, a niestety mam czas zrealizować tylko mały ułamek tego, na co mam ochotę. Tobie również życzę powodzenia w tworzeniu! :)

      Usuń
  3. Jejku dziewczyno malujesz jak jakis anioł ja mam 13 lat i rysowanie jest moja pasja osttnio narysowalammiley cyrus wyszlo calkiem fajnie wszystkim sie podobalo powracajac do ciebie bardzo fajna notka i zycze dalszych sukcesow w rysowaniu !!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie za przemiłą opinię i wzajemnie ^^

      Usuń
  4. mam pytanie, czy przyjmujesz zamówienia na zrobienie projektu tatuażu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo bym chciała, ale nie mam w tym doświadczenia :(

      Usuń
    2. a gdybym ja zaproponował byś zrobiła dla mnie tatuaż dla jako pierwszego klienta? coś by, wtedy drgnęło i małe doświadczenie byś już miała :)

      Usuń
    3. Bardzo mi schlebiasz, że mimo zerowego doświadczenia w tej kwestii chciałbyś, bym wykonała projekt tatuażu dla Ciebie :) jednakże od dłuższego czasu tak czy siak nie rysuję na zlecenie, przykro mi :(

      Usuń
    4. no cóż nie gniewam się :), nie zaszkodziło zapytać,
      życzę powodzenia i pozdrawiam :)

      Usuń
    5. Dziękuję za zrozumienie :) Pozdrawiam i życzę powodzenia w poszukiwaniu artysty do wykonania projektu!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...