23 czerwca 2012

Jak narysować włosy [WIDEO]

Nagrania pokazują, jak rysuję włosy. To tylko część procesu, jako że trzymałam aparat w lewej ręce, prawą rysowałam, i dlatego też nie mogłam obracać kartką i sfilmować całości. A, aparat w dwóch pierwszych filmikach znajdował się na dodatek pod moją brodą - dosyć to niewygodne było :D

Zobacz też:


Jak rysuję włosy - część 1
[wideo w tempie dwukrotnie przyspieszonym]



Jak rysuję włosy - część 2
[normalne tempo]

 

Jak rysuję włosy - część - 3
[wideo w tempie trzykrotnie przyspieszonym]


35 komentarzy :

  1. Jesteś niesamowita!! :O Jak ja bym chciała tak rysować realistycznie jak ty.:) Mam pytanie... Jakim ołówkiem rysujesz włosy? I jeszcze jedno.:P Co to za muzyka?? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Różnymi, w zależności, jak ciemne/jasne włosy chcę narysować, ale zawsze z gamy od B do 6B.
      A podkład muzyczny do wideo to Godsmack [1,2] i 30 Seconds To Mars [3].

      Usuń
  2. bardzo ci dziękuję za ten wpis, juz od dłuższego czasu próbuję rysować włosy, a jakos nie mogłam załapać :)

    mam jeszcze problem z dwoma rzeczami, może się skusisz na kolejne tutoriale: jak narysować jasne włosy (nie pojedyncze, białe - tylko całe jasne lub blond), oraz moja zmora - jak narysować zęby?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że post okazał się pomocny! :)

      Jasne włosy rysuję tak samo, jak ciemne, tylko twardszymi ołówkami [wówczas tym najbardziej miękkim, którego używam jest 2B] i trochę podmazuję gumką tak, jak te pojedyncze włoski.
      Od razu tutaj mogę powiedzieć, jak rysuję zęby: zaznaczam ołówkiem 2B ich kontur, potem delikatnie wymazuję gumką chlebową, by kontury były bardzo słabo widoczne. Następnie cieniuję, najczęściej ołówkiem B. Najjaśniejsze miejsca zostawiam niepocieniowane :) To wszystko:) Mam nadzieję, że pomogłam!

      Usuń
    2. o matko.. brzmi to co najmniej skomplikowanie, ale postaram się podążać za twoimi radami ^^;
      kurdę, chyba jednak będę musiała kupić sobie jakieś ołówki, bo daleko na automatycznym H nie zajadę jak widzę :D
      dziękuję ci bardzo! w razie jakbym jeszcze miała jakieś pytania to możesz się spodziewać innych komentarzy ;)

      Usuń
    3. Ale to naprawdę proste! :) Nie ma za co, życzę powodzenia :)

      Usuń
  3. Uwielbiam Twojego bloga! :) a mogłabyś dodać notkę, jak rysować sierść psów/kotów? Bardzo mi na tym zależy, byłabym wdzięczna. Podziwiam Cię. ;3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ^^
      Cóż, niestety nie narysowałam wielu zwierząt, więc taka notka byłaby średnio profesjonalna... Rysowanie sierści jest dosyć podobne do rysowania ludzkich włosów, ale nieco trudniejsze. Jak się kiedyś zmotywuję, by zrobić portret psa lub kota, opiszę ten proces :) Póki co zniechęciła mnie trochę ta pierwsza i póki co ostatnia próba:
      http://www.facebook.com/photo.php?fbid=197313753689753&set=a.197313680356427.51449.102834536471009&type=3&src=http%3A%2F%2Fsphotos-e.ak.fbcdn.net%2Fhphotos-ak-ash4%2F378527_197313753689753_1664528092_n.jpg&size=466%2C650
      Ale jeszcze podejmę wyzwanie! :D

      Usuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Niesamowicie przydatny blog , takiego właśnie szukałam ! :) Jesteś genialna , zazdroszczę talentu :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam Twoje rysunki i Twoje porady... Niesamowita jesteś, tyle tylko powiem! Często do Ciebie zaglądam, teraz też wpadłam w poszukiwaniu tutoriala, jak narysować kręcone włosy. Ale niestety takowego nie masz. :(
    Chciałabym narysować Slasha, ale właśnie boję się o te nieszczęsne włosy. Niby potrafię narysować takie zwykłe, ale niestety, nie mam pojęcia jak narysować te jego bujne loczki. Mogłabyś coś mi poradzić w związku z tym? Byłabym bardzo wdzięczna. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za wizyty i miłe słowa :) Kręcone włosy nie są łatwą rzeczą do narysowania i obawiam się, że właśnie z tego względu taki tutorial nigdy nie powstanie - nie chcę pisać o czymś, co mi nie wychodzi dobrze :( Za to wkrótce będzie post o włosach falowanych - może to Ci choć trochę pomoże :)

      Usuń
  7. jakich ołówków tu używasz? :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne tutoriale.
    Mam pytanko. Obecne rysuje portret znajomej i mam obawy co do włosów. Krótkie pasma wychodzą mi jako tako, ale jak pomyśle o długim, ciemnym i prostym... głupieje. Jak rysujesz takie włosy? Jednym ruchem rysujesz włos? Jakoś nie potrafię sobie wyobrazić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki ^^
      Nie, stopniowo je przedłużam :) Tak, jak opisałam w "Drugim kroku wypełniania pasm" -> http://ilojleen.blogspot.com/2012/06/jak-rysowac-wosy.html :)

      Usuń
  9. Dziękuje za ten wpis. Właśnie rysuje portret 2 letniej kuzynki. Narazie mam oczy i twarz. Ale niemiałam pojęcia jak narysować włosy. Dzięki tobie teraz wiem jak. Pozdro Martyna♥♥♥

    OdpowiedzUsuń
  10. A i chcałam się jeszcze spytać ile masz lat?
    Ja mam 11.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i życzę powodzenia w rysowaniu :)

      P.S. 24, mój wiek jest pod zdjęciem na górze bloga ;)

      Usuń
  11. Twoje rysunki są boskie jak zdjęcia są tak cudne że nie da się opisac i jeszcze niesamowite poradniki. Ty jestes stworzona do rysowania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za tak miłe słowa! ^^

      Usuń
  12. Super rysunki! Mogłabyś dać coś o rysowaniu rąk, fatalnie mi wychodzą

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) niestety mnie również! :(

      Usuń
  13. Kochana Ilojleen.Twoje wnętrze i empatia do ludzi jest cudowna.
    Jesteś wspaniałą osobą dzielącą się z innymi swoim talentem.
    Dziękujemy za chwile radości wypływające z Twoich prac.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, co napisać... chyba po prostu dziękuję baaardzo za tak przemiły komentarz! :))

      Usuń
  14. Hej widzę że masz fajnego bloga. Trochę mi pomogła twoja stronka ale nadal mam pewien problem chodzi o to że twarz którą rysuję zazwyczaj jest podobna ale zawsze jakaś zniekształcona, albo to usta za wąskie albo oko za małe albo kształt twarzy jakiś nie ten tego no :P jak ty sobie radziłaś z takimi problemami ? Czy mam nie zwracać na to uwagi i po prostu z nabranym doświadczeniem samo minie ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie :) Nie powiedziałabym, że nie powinnaś zwracać na to uwagi, bo wtedy nie będziesz nabierać doświadczenia :D Ćwicz rysowanie np. oczu na brudno, rysuj jedno oko po kilka razy [bez cieniowania, tylko tyle, by "złapać" kształt"], a wyćwiczysz i swoje oko, i rękę :) Z czasem będzie szło Ci coraz lepiej, to kwestia ćwiczeń i skupienia :) Proszę zapoznaj się też z tym postem, myślę, że może Ci pomóc :)

      Usuń
  15. Dobra muzyka :)) Też lubię Godsmack :) Świetne rysunki. Czasami cię podpatruję, aczkolwiek rysuję mangową kreską, więc nie zawsze mogę korzystać z twoich tutków :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, jak fajnie spotkać kogoś, kto słucha Godsmack ^^
      Dziękuję bardzo! Szkoda, że moje tutoriale nie są bardziej użyteczne dla Ciebie... niestety nie znam się na mandze, a nie chcę udawać, że jest inaczej i pisać na ten temat :(

      Usuń
  16. Po prostu uwielbiam Twojego bloga! Dzięki Tobie znacznie poprawiłam umiejętność rysowania. Mam pytanko odnośnie malowania włosów- czego używasz że wychodzą takie czarniutkie? Bo to na pewno nie jest ołówek ;P

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że mój blog Ci pomógł :)) Cóż... na pewno jest to ołówek :D Konkretnie 6B Koh-I-Noora.

      Usuń
  17. Cześć, chciałabym Ci podziekować, bo dzięki Tobie zaczełam szkicować portrety. Zawsze uwielbiałam ołówek ale nigdy nikomu nie pokazywalam moich rysunków. Teraz rysuję dla rodziny i znajomych portrety. Zaczynam kompletować przybory których Ty używasz i przy każdej pracy korzystam z Twoich porad, są świetne! Jeszcze raz dziękuję bo z dnia na dzień rysuję coraz lepiej a to tylko dzięki Twoim radom. Pozdrawiam, Aga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie, Agnieszko! :) Bardzo mnie to motywuje, że moja twórczość i blog zainspirowały Cię do portretowania. Cieszę się, że widzisz efekty! Pozdrawiam gorąco :D

      Usuń
  18. Uwielbiam twoje rysunki! Są cudowne! I w końcu wiem jak narysować włosy,usta,nos i oczy. Pokażesz jak narysować twarz? Proszę.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...