17 lipca 2012

PRZYDATNE PRZYBORY: blender do kredek





Blender do kredek może być także używany do ołówków, chociaż nie spełnia swojej funkcji w ten sam sposób. A czym on właściwie jest?

Blender to miękki, bezbarwny ołówek, jakby kredka bez kolorowego pigmentu. Dzięki niemu można wygładzić powierzchnię zarysowaną kredkami [znikają "pory" kartki], a także łączyć różne kolory na rysunku [daje to efekt delikatnego przejścia kolorów, bądź tworzy nowe], jak również "zmiękczyć" ostre cienie.


Firmy produkujące blender: Derwent, Koh-I-Noor, Lyra

Cena: ok. 3-5zł


Oto porównanie różnych rodzajów kredek przed i po użyciu blendera firmy Derwent:

Z lewej: kredki Koh-I-Noor, po środku: Faber-Castell Ecco, po prawej: kredki akwarelowe Koh-I-Noor Progresso

Ponieważ powyższy gif jest niezadowalającej jakości, dodaję także osobne skany [powiększą się po kliknięciu na nie]:

Jestem zadowolona z blendera firmy Derwent. Dobrze niweluje pory papieru prześwitujące spod kredek, fajnie łączy kolory. Za to blender marki Lyra jest... dosyć niesatysfakcjonujący :B Niespecjalnie rozmazuje kredki, nie bardzo miesza kolory. Po prostu ślizga się po warstwie kredek. Może to kwestia kredek, z którymi może współpracować? Niewykluczone, że dobrze radzi sobie z kredkami Lyra.
Ktoś ma doświadczenie z blenderami firmy Lyra albo Koh-I-Noor? :)







31 komentarzy :

  1. a ja zawsze się zastanawiałam do czego jest biała kredka w zestawach xDDD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biała kredka może się nadawać do wielu rzeczy, również może służyć jako blender :) Poza tym, białą kredką, szczególnie akwarelową, super rysuje się na kolorowym papierze, tutaj przykłady:

      http://www.ilojleen.bulwaria.info/photo/397/Sherlock
      http://www.ilojleen.bulwaria.info/photo/347/Damon%20Salvatore
      http://www.ilojleen.bulwaria.info/photo/375/Sherlock

      Usuń
  2. Ja ostatnio odkopałam jakieś stare tanie kredki jeszcze z dzieciństwa i odkryłam, że białe kredki (które w porównaniu do tych z droższych zestawów naprawdę wydają się bezbarwne! ;O ) nadają się na takie własnie blendery ^.^

    OdpowiedzUsuń
  3. A czy blendery można używać przy ołówkach? :) ps. Bardzo pomogła mi lista rzeczy, które posiadasz np gumka chlebowa itd. Zagłębiłam się w rysowaniu w zeszłym roku we wrześniu. Wcześniej też rysowałam, ale było to narysowanie konia na kartce z zeszytu. Staram się rysować portrety i chyba nie najgorzej mi to idzie, ale trudno jest to robić z gumką do mazania i ołówkiem HB. :/ Właśnie spisuje listę rzeczy, które mam zamiar kupić, żeby rysunki były lepsze. Miłego dnia i pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja spróbowałam użyć blendera na ołówku, ale efekt był niestety marny ;(

      Usuń
    2. Ok, dzięki wielkie. ;)

      Usuń
    3. Bardzo prosiłabym o czytanie treści postów, zanim zada się pytanie ;) Pierwsze zdanie brzmi: "...może być także używany do ołówków".

      Zgadzam się z Anonimką, że efekt nie jest powalający, ale wynika to z faktu, że blender ma w sobie wosk, którego nie mają ołówki.

      Pozdrawiam!

      Usuń
  4. A czy słyszałaś może o burnisherach? Bo ostatnio buszując po YT znalazłam filmik przedstawiający działanie blendera i burnishera... Przy czym burnisher dawał taki dziwny dosyć efekt... Tu podaję link: http://www.youtube.com/watch?v=5FKIUPUz_CI

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam, ale nie używałam. Burnisher sprawia, że rysunek się błyszczy, a to nigdy nie było moim celem :)

      Usuń
  5. To stara notka i nie wiem, czy przeczytasz mój komentarz, ale...
    Słyszałaś o blenderze w pisaku? Ja ostatnio natrafiłam i strasznie mnie zaciekawił, przy najbliższej okazji się zaopatrzę. :D
    Posiadam ten, który opisałaś i jestem zadowolona, niestety moim problemem jest to, że czasem gdy przejadę blenderem po danym kolorze, zapominam wyczyścić go o pustą kartkę, przez co gdy używam go do wygładzenia innej barwy robią mi się smugi i ślady od poprzedniego koloru. ;_;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Blender w pisaku Derwenta? Słyszałam, widziałam, ale nie miałam okazji wypróbować. Jeśli go kupisz i wypróbujesz, proszę daj znać, jak wrażenia :)
      Mam ten sam problem! Czasem zdarza mi się zapomnieć go wyczyścić D: Staram się wówczas trochę wymazać tę plamę i wybielić białą kredką Derwent Coloursoft, to nieco pomaga.

      Usuń
    2. Cześć. Robiłem dziś większe zakupy i pani w sklepie spakowała mi właśnie taki blender. Dwustronny, gruby, zajeżdża acetonem, przypomina zmazik do pióra. Wstępnie wypróbowałem na ołówku i bardziej rozmazał niż rozjaśnił. Obawiam się, że jest bardziej do pisaków albo farb.

      Usuń
    3. Masz może zdjęcie, jak wygląda?

      Usuń
  6. http://s3.amazonaws.com/webselect-joannasheen/img/library/lge/16838.jpg]
    dokładnie ten.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aha, to tego w ogóle nie kojarzę, nie wiem, czy to o nim Kingauka mówiła, bo niestety już nie odpisała... A ja w temacie markerów, pisaków niestety nie jestem obeznana :(

      Usuń
  7. Czy jeśli się użyje blendera w danym miejscu, to można później bez problemu rysowac po tym miejscu ? Czy blender pozostawia tak jakby wosk i nie można po nim rysowac kredkami ?

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie kupiłem taki blender i nie wiem czy mam go używać tylko w miejscach łączenia kolorów, czy pokryć nim cały rysunek? Bardzo proszę o odpowiedź!

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzieki tobie wlasnie zrobilem w sklepie inernetowym zakupy plastyczne i dzieki twoim porada mam wieksza motywacje do rysunkow !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! No to teraz czekać na paczkę i zabierać się do rysowania :D

      Usuń
  10. Mam pytanie co do blendera.
    Dokladnie chodzi mi o to co jst na tym filmiku:
    https://www.youtube.com/watch?v=enldHbSFfVs

    ten płyn , wiesz moze do jakiego rodzaju kredek i na jakim papierze najlepiej to robic ?
    Dziękuje i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To blender na bazie jakiegoś rozpuszczalnika, będzie się nadawał do kredek na bazie oleju :)

      Usuń
  11. Z braku laku biała kredka do oczu też nadaje się do blendowania XD jakas extra nie jest ale od biedy może być

    OdpowiedzUsuń
  12. ale niespodzianka! Od jakiegoś czasu chce wrócić do rysowania i właśnie szukam sobie coś o blenderach do kredek które chce zakkupić i wpadłam na Twój blog.Nie wiem czy mnie pamiętasz w czasach świetności rysunkowej też miałam bloga o nazwie anz-art na onecie. I pamiętam jaka byłam zachwycona Twoimi pracami, gdzie moje nawet nie dorastały do pięt Twoim.Miło zobaczyć Cie po tylu latach i widzieć że robisz to co kochasz nadal:) Pozdrawiam serdecznie! Anz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś mi się kojarzy, ale pewnie bardziej niż nazwę pamiętałabym Twoje prace :D Tak czy inaczej, też bardzo się cieszę, że znowu mnie odnalazłaś i że wciąż tworzysz :D Dziękuję i pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  13. Gdzie można kupić ten blender? MYSZYNIEC

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie wiem czy przeczytasz mój komentarz ale dobrze.
    Niedawno postanowiłam że w najbliższym czasie zrobię duże zakupy jeśli chodzi o rysowanie
    Tylko że w moim mieście sklepy plastyczne (pff, sklep plastyczny)zawiera tylko kredki za 5 zł i zeszyty, reszta to narzędzie do drewna i gliny (słabej jakości)
    No i tak się zastanawiam, czy nie kupić coś przez internet. Chciałbym przetestować Prismacolory, więc na początek kupuje sobie 5 (bardzo ważne -na sztuki)i (że względu na cenę) , gumkę chlebową,cienkopisy itp.
    Wracając do Prismacolorów, czy one w czasie przesyłki się nie połamią?
    Wiem że to dziwne że tak mało(bo aż 5) ale nie chce wydawać więcej za coś, co może mi się nie spodobać ;)
    Z góry dzięki za odpowiedź


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie umiem Ci odpowiedzieć na to pytanie, bo nie wiem, jak je zapakują... :(

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...