23 lipca 2012

PRZYDATNE PRZYBORY: paleta do akwarel


Paleta na pewno jest przydatną rzeczą, gdy chce się mieszać kolory akwarel. Do tego typu medium najlepsza będzie taka wykonana z plastiku. Sklepy plastyczne oferują różne kształty i wielkości, jednak cena nie zawsze jest niska, szczególnie w przypadku palet drewnianych. Osobiście nie dałabym 8zł za kawałek plastiku, który jest na zdjęciu obok. Na powierzchni o grubości 2mm i szerokości i długości 17cm na 25cm znajduje się tylko 7 komór. Proponuję więc bardziej ekonomiczne i ekologiczne rozwiązanie :) Zamiast wydawać pieniądze na taki kawałek plastiku, który dumnie ochrzczono paletą, polecam zajrzeć do kuchni!

 



Lubię jeść przepiórcze jajka ;) Sprzedawane są one w plastikowych składkach po 12, 18 sztuk. Gdy zjem wszystkie, nie wyrzucam opakowania. Ponieważ jest delikatne, wkładam jedną jego część w drugą, spinam zszywaczem boki i paleta gotowa!






 
Za palety mogą też służyć dna od butelek po napojach. Większość z nich ma przegródki, które można wykorzystać do mieszania farbek.
 




 

Jako paletę wykorzystałam również plastikowe wieczko po lodach w kubku :) Podobne mają niektóre serki, jogurty.

Rzeczy, które można użyć jako palet, jest nieskończenie wiele. Wystarczy się rozglądnąć!
Wskazówka: inni rysownicy polecają także pudełka po czekoladkach, talerzyki :) 

Inne posty związane z malowaniem akwarelami:


19 komentarzy :

  1. Kocham Cię za tego bloga! Świetnie piszesz, konkretnie, dajesz dobre przykłady, widać że chcesz zachęcić do rysowania :)
    Nowa szata graficzna jest świetna, blog jest przejrzysty i wygląda profesjonalnie. Polecam mieszać akwarele na porcelanowym talerzu, kolory ładnie się rozprowadzają i lepiej widać czy nie są zabrudzone.
    Pozdrawiam i czekam z niecierpliwością na dalsze wpisy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hah, dzięki wielkie :) Cieszę się, że jesteś z niego zadowolona.
      Dobry pomysł z talerzykiem, sama kiedyś próbowałam. Jednak potem talerzyk trzeba umyć i traci się pozostałości farbki. A jeśli się nie myje, to znowu trzeba uważać z jego przechowywaniem.
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  2. Cieszę się z reaktywacji Twojego bloga:) Natknęłam się na niego trzy miesiące temu, kiedy dopiero zaczynałam rysować. Dzięki Twoim poradom przez tak krótki czas zrobiłam duże postępy. Długo czekałam aż opublikujesz kolejną notkę na starym blogu. Na szczęście doczekałam się nowego:) Świetny pomysł z wykorzystaniem opakowania po jajkach jako palety, na pewno skorzystam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że robisz postępy dzięki moim radom :) Mam nadzieję, że skoro teraz mogę swobodnie publikować nowe tutoriale, pojawi się ich więcej. Jestem w trakcie pisania kolejnych. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  3. no hej, chcialam powiedzieć ze akwarele są lepsze w kostakch : D wygodniejsze i lepsze kolory.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że kolory zależą od firmy :) A jaką markę polecasz?

      Usuń
  4. Dominiko, DOminiko! Ja mam prośbę wielką. Czy dodasz gadżet, który umożliwia obserwowanie tego bloga? W projekcie klikasz na ustawienia lub układ i tam na dodaj gadżet. To by znacznie mi ułatwiło śledzenie Twojego bloga, jak i innym osobom!

    A co do przenosin - bardzo dobra decyzja :) Blogspot jest bardzo wygodny. Życzę Ci szczęścia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gotowe! Opcja dostępna na samym dole strony :) Dzięki za miłe słowa i za chęć śledzenia bloga ^^

      Usuń
    2. Dziękuję :) Na pewno wzrośnie u Ciebie dzięki temu popularność - nie trzeba codziennie zaglądać, czy aby notka już gotowa :)

      Usuń
    3. O, taką mam nadzieję :) Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Blog jest naprawdę świetny! :) Bardzo się cieszę, że kontynuujesz ten blog :)
    Interesuję się rysowaniem i czytam twoje porady! :) Zapraszam do siebie :) Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, cieszę się, że mój blog Ci się podoba :) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  6. Powiem szczerze, że ja rysować nie potrafię - robię to głównie dla przyjemności, czasami dla zabicia nudy... Twoje porady są fantastyczne, bo dzięki nim nie tylko zabijam nudę ale również zdarza mi się narysować coś, co podoba się innym :) Na pewno będę stałym bywalce, i cieszę się, że Onet nie podołał Twoim oczekiwaniom, gdyż tutaj jest o wiele estetyczniej:) bardziej przejrzyście i schludniej:)

    Pozdrawiam z wyrazami podziwu za taki talent !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, że dzięki moim radom nie tylko się nie nudzisz, ale i robisz postępy, cieszy mnie ^^ Dzięki za komplementy, pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  7. AVE CI! ♥
    Już się smuciłam, że blog popada w zapomnienie a tu reaktywacja i to NA BLOGSPOCIE! ♥ Już lecę czytać wszystkie nowe notki. :D
    W ogóle, ostatnio znalazłam w Tesco ołówek Kohh-i-noora, który z jednej strony ma rysik, z drugiej gumkę do mazania w kształcie także rysika. Jest super! I bardzo dobrze maże. ;)
    Tia, musiałam się komuś pochwalić. :D

    P.S.
    Może usuniesz blokadę antyspamową? ^^ Jakikolwiek spam w sensie bycia "automatem" na tej witrynie się w sumie nie zdarza. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ave! :D \m/
      Zanim założyłam bloga właśnie tutaj, zrobiłam research, które blogosfery są najlepsze. Wyszło na to, że blogspot :)
      Nie miałam pojęcia, że Koh-I-Noor produkuje takie ołówki! Fajna sprawa, dzięki za info :)

      OK, wyłączę. Nawet nie miałam pojęcia, że jest włączona:D

      Usuń
    2. Ja tak samo, bardzo się zdziwiłam. :D Idę sobie po Tesco, patrzę: wieelki regał "malowanie, rysowanie", i w samym krańcu koh-i-noorowe cuda...musiałam kupić ten ołówek. Za piątkę chyba był, sporo, ale super jest. :D

      Cóż, ja też najbardziej lubię onet. ^^ I, pisze tu, gdyż w odpisie...post o akwarelach jest super, bardzo lubię nimi malować, ale nie jestem zbyt dobra. ;) Ale widziałam jeszcze wiecej sposobów (w sensie mokre na mokre itp), jak kiedyś koleżanki pożyczyły mi książkę o malowaniu elfów. Np, uzyskanie efektu spryskiwania, brokatu czy cuś. :3 Fajna sprawa bardzo.

      Usuń
    3. Chyba rozejrzę się za takim ;)

      A czy ja jestem dobra? :) Jak najbardziej początkująca! Jak się nie ćwiczy, to umiejętności się nie polepszą :) To, o czym mówisz, to już dodatkowe efekty, które można uzyskać przy pomocy akwarel. Nie znam się aż tak dobrze, ale wkrótce co nieco napiszę o tym.

      Usuń
  8. Przepiórcze\18... To chyba na jedną kanapkę :) Pomysłowe...

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...