30 września 2012

* Newsy I *

Właśnie minęły dwa miesiące, odkąd na nowo, w innej blogosferze, ruszył mój blog z poradami. Statystyki bloga pokazują, że codziennie zagląda tu mniej więcej 500 osób dziennie, co dało 33 000 odsłon od końca lipca! :D

Dziękuję Wam ♥

Bardzo mi miło, że mój blog cieszy się taką popularnością! Myślę, że znam sposób, by podziękować nie tylko słownie. Ponieważ tak się składa, że w tym roku obchodzę 10-lecie mojej twórczości [dokładnie w listopadzie 2002 roku zaczęłam tworzyć pierwsze poważne portrety], postanowiłam urządzić... mały konkurs :D Nie jestem jeszcze zdecydowana, czy konkurs miałby być loterią, czy zobligowałabym uczestników do narysowania czegoś :) Jeśli tak, zastanawiam się, jaka tematyka, jaka technika? Dowolna czy określona? Rozmyślałam nad nagrodami i stwierdziłam, że mogę oferować zwycięzcy albo jakieś przybory, albo rysunek ołówkiem mojego autorstwa na kartce formatu A5, albo białym pastelem na czarnej kartce formatu A4.
Może macie jakieś sugestie dotyczące konkursu? Który z moich pomysłów dotyczących reguł konkursu i nagród wolicie? Piszcie w komentarzach.
Wypowiedzi typu: "ja chcę rysunek poza konkursem, proszę!", będą ignorowane :D


Od dziś możecie być powiadamiani o postach na tym blogu mailem! Po prawej stronie znajduje się okienko, w które można wpisać swój adres emailowy i oczekiwać wiadomość o nowym tutorialu :)


Kolejny, mam nadzieję, miły news:
Pod koniec zeszłego roku zorganizowałam akcję kupowania przyborów, które są ciężko dostępne dla wielu rysowników, głównie mieszkających w mniejszych miastach lub wsiach, gdzie sklepów plastycznych nie ma, albo są słabo zaopatrzone. Najczęściej byłam - i nadal jestem - pytana o biały żelopis Pentel Hybrid. Tak jak wtedy, i teraz mogę zaoferować swoją pomoc - kupno żelopisu za 5,50zł tutaj, w Krakowie i tańszą wysyłkę niż w sklepach internetowych.Wybieram się w październiku po przybory dla siebie, mogę więc przy okazji kupić dla Was.

Całkowita należność wynosiłaby 9,50zł -> 5,50zł* + 2,40zł** + 1,60zł***
-----
*cena za żelopis w sklepie, w którym się zaopatruję
** koszt przesyłki priorytetowej, może być też polecona jakby ktoś chciał, wtedy opłata będzie większa
*** drobny koszt w ramach kupna biletów autobusowych, kopert... :D

Wiem, że to wciąż więcej, niż jakby kupiło się żelopis samemu, ale skoro niektórzy nie mają jak... Dlatego mogłabym też dokupić na przykład:
- pastele Cretacolor w ołówku - sztuka 2,90zł
- przedłużacz/obsadka do ołówków - 9zł
- ołówki Koh-I-Noor - sztuka 1,30zł
- wiszery - od 2,50zł
Uwaga! Nie podejmę się kupna np. całego zestawu pasteli ;D tylko drobne rzeczy jak ołówki, pastele, wiszery. Spis akcesoriów, które mogę nabyć, można znaleźć tutaj: www.tuluz.pl.
 
Jak wyglądałaby taka transakcja?

W mailu wypisalibyście, co potrzebujecie. Obliczyłabym należność [w zależności co i ile sztuk kupicie], którą najpierw wpłacilibyście na konto [muszę mieć pewność, że ktoś na 100% zapłaci mi za przybory, które dla niego kupię], wówczas ja pojechałabym do sklepu, kupiła przybory i wysłała paczkę.
Gwarantuję uczciwość! Mogą ją potwierdzić osoby, które poprzednim razem skorzystały z mojej oferty :)

Zamówienia zbierałabym od dzisiaj do 09.10.2012r.

Kontakt: ilojleen_zlecenia@op.pl


A żeby nie było tak miło, na koniec muszę nieco zganić część czytelników bloga ;) Zauważyłam dzięki statystykom bloga, że w porównaniu do postów Mój "Dekalog" rysowania, Jak cieniować i jak nie cieniować czy Jak narysować portret, mało kto zagląda do notki Najczęściej popełniane błędy w portretowaniu cz.2, a w szczególności do Najczęściej popełniane błędy w portretowaniu cz.1. Główną treścią maili, które dostaję, jest prośba o ocenę rysunku. Naturalnie, oceniałam, ale obie części "Najczęściej popełnianych błędów" powstały właśnie po to, żeby można było samemu poznać niedoskonałości własnych prac i wiedzieć, jakich innych błędów należy się wystrzegać w przyszłości. 

Ostatnia uwaga: Zachęcam też do częstszego odwiedzania zakładki FAQ, niż O mnie, bo wierzę, że bardziej przydatna będzie wiedza o papierze, którego używam, skanerze, dobrych książkach o rysowaniu, niż to, gdzie mieszkam i co studiuję :D Dosyć często dostaję maile z pytaniami, na które odpowiedzi można znaleźć w FAQ. Poza tym już niejednokrotnie byłam proszona o mój adres mailowy, nie wiedzieć czemu, ponieważ jest on podany na tym blogu w widocznym miejscu, na dodatek pogrubioną czcionką, jak również widnieje w FAQ :) Wystarczy troszkę się rozejrzeć po blogu :)

To już koniec moich wypocin! ;) Pozdrawiam :)

65 komentarzy :

  1. Grrrraaau! Ja chcę konkurs, chyba bardziej skłaniam się do narysowania, niż do loterii. Ale chcę konkurs. I chcę Twój rysunek *.* Oj, bardzo *.*

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm...♥
    Pomysł z konkursem świetny ;D
    Proponuję kategorię "Portret". Będzie Ci najłatwiej ocenić, jest to też szerokie pole do popisu. A technika oczywiście - ołówek ;)

    Na pewno w takowym wezmę udział.♥

    OdpowiedzUsuń
  3. Też chcę konkurs! Kategoria oczywiście "portret" - możesz też podać jedno zdjęcie, które może posłużyć za inspiracje (no albo kilka zdjęć :D) ale można je dowolnie przerabiać. Technika ołówek :) A nagroda? Ja na przykład bardzo bym chciała jakieś przybory :)
    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  4. O ja też chce konkurs i na pewno wezmę w nim udział;)Kategoria może być jak dla mnie dowolna ale lepiej by było aby tobie tęż się go dobrze oceniało;) A technika jak najbardziej ołówek. A nagroda? Ja tak samo jak Camillie wolałabym jakieś przybory. I mam pytanie czy u cb w sklepie plastycznym dostępne są może ołówki stadlera?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej tak. Kupowałam tam swój Staedler Mars Lumograph 8B, więc ołówki o innych miękkościach też powinny tam być :)

      Usuń
  5. Ja też wolała bym coś narysować, ale niekoniecznie musi być to portret byle by bylo w ołówku, a nagrody... obojętnie (przybory zawsze się przydadza, ale twój rysunek też chciałabym mieć w posiadaniu) :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Konkurs? Ciekawy pomysł.
    Loteria? Kojarzy mi się z Totolotkiem... Myślę, że lepsze byłoby narysowanie jakiegoś portretu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję wszystkim za komentarze, dalej wpisujcie w komentarzach swoje sugestie! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. o tak, konkurs to super sprawa- na pewno wezme w nim udział i w koncu sie zmotywuje do regularnego rysowania! popieram- kategoria portret :)
    btw. UWIELBIAM CIĘ! <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Zdecydowanie rysunek - portret /ew. zwierzęta/ ;) Chętnie wzięłabym udział :) Co do nagród, ja bym na przykład chciała wygrać przybory do rysowania, chociażby te, które wymieniłaś wyżej ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem jak najbardziej za konkursem! Myślę, że najlepszym rozwiązaniem byłby konkurs na portret wykonany ołówkiem. Wtedy ocena od ciebie byłaby najbardziej wiarygodna, bo akurat masz wiele do powiedzenia w tej dziedzinie : DD

    OdpowiedzUsuń
  11. No ja też jestem za konkursem portretowym. Rysunek fajna rzecz choć przybory też... Trudny wybór. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajny pomysł z tym konkursem. Ale myślę, że sprawiedliwiej byłoby coś narysować:) I to najlepiej żeby każdy rysował to samo. Poza tym oczywiście skorzystam z subskrypcji :D A między notkami będę sięgała do starszych porad, bo chociaż czytałam Twój blog na bieżąco, zawsze coś może umknąć:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. OK, dzięki za sugestie :) Mam do Ciebie prośbę: kiedy opublikuję następny post, napisz mi, czy dostałaś powiadomienie mailowe, dobrze? :)

      Usuń
    2. Jasne, nie ma problemu:)

      Usuń
  13. Jeśli chodzi o konkurs to proponuje aby każdy narysował coś co ty nam narzucisz ,np , jakieś konkretne zdjęcie poprawne jakościowo ... wykonane ołówkiem bo w tym chyba jesteś najlepsza =)

    OdpowiedzUsuń
  14. No cóż... Szczerze mówiąc w ,,loterii" miałabym większe szanse, bo moje umiejętności rysownicze są naprawdę niewielkie, jednak uważam, że konkurs byłby lepszym rozwiązaniem. Najlepiej ołówkiem (bo mam wrażenie, że w tej kategorii najłatwiej byłoby Ci [a może Pani?] oceniać), ale niekoniecznie portret. Uważam, że zwierzęta czy krajobrazy są równie sympatycznymi tematami :D
    Natomiast co do nagrody... Bardzo chciałabym wygrać rysunek (chociaż raczej na to nie liczę). W końcu przybory można kupić w każdym sklepie plastycznym i wszystkie są takie same, a rysunek - to coś niepowtarzalnego i ,,wiecznego".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żadne tam "Pani"! Proszę na Ty, bo czuję się staro, a mam tylko 23 lata :D
      Zgadzam się z Tobą co do rysunku jako nagrody. Czasem zdarza mi się wziąć udział w "loteriach rysunkowych" osób, które podziwiam. Mimo, że sama rysuję, ucieszyłoby mnie posiadanie czyjejś pracy :) Większość póki co optuje za przyborami, ale zobaczymy :)

      Usuń
  15. Rysunek - kategoria dowolna, choć zapewne będą królowały portrety ;) Chodzi w końcu o to który będzie najlepszy a nie co będzie przedstawiał, prawda? Co do nagrody wolałbym Twoje rękodzieło ;) No i zgłaszam swoją gotowość do konkursu. Pzdr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, szczerze mówiąc, po przemyśleniach wydaje mi się, że dowolność tematu może być kłopotliwa. Ciężko byłoby mi ocenić, czy lepszy jest pięknie wykonany portret człowieka, czy lepszy super portret psa, a może zapierający dech w piersiach pejzaż. Ale dziękuję za sugestię i chęć wzięcia udziału w konkursie:)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  16. Oje, jej. Ja też chcę wziąć udział. Ja bym chciała rysunek jak nagrodę. A mój e mail to julia.korek małpa wp.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mail można wpisać samemu w okienku po prawej stronie bloga, ale zrobiłam to już za Ciebie :)

      Usuń
  17. Konkurs to naprawdę dobry pomysł :) Twój blog jest świetny :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Co do konkursu - świetny pomysł, o wiele lepszy niż loteria. Temat? myślę, że albo dowolny portret, albo rysunek ze zdjęcia wybranego przez Ciebie. Można by było zrobić 1,2 i 3 miejsce, za 1 portret, a za 2 i 3 przybory, lub coś innego. Wykonanie- oczywiście ołówek. Format A4 lub A5. Aha i myślę, że prace warto byłoby wysyłać zwykłą pocztą niż drogą elektroniczną, bo nie wszystkie skanery dobrze skanują. Tylko co potem zrobiłabyś z tymi pracami ;P na razie tyle wymyśliłam, pozdrawiam- Aneta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie chciałabym zabierać ludziom ich rysunków :( Zawsze można spróbować zrobić zdjęcie zamiast skanu lub spróbować znaleźć kogoś, u kogo można by było zeskanować na dobrym sprzęcie.
      Dzięki za sugestie!

      Usuń
    2. Myślę, że zdjęcie też nie odzwierciedla faktycznego stanu rysunku. Wiem, bo sama wiele razy tak próbowałam coś sensownego uzyskać. Poza tym, drogą elektroniczną łatwo może dojść do oszustwa, czyli do manipulowania programami graficznymi.

      Usuń
    3. Postaram się wprowadzić takie zasady, by zminimalizować ryzyko oszustwa.
      Jeśli będziesz chciała wysłać mi rysunek, OK. Jednak wydaje mi się, że nikt nie będzie chciał wysyłać swoich rysunków w zamian za nagrody, które oferuję. To nie mega szczegółowy ołówkowy portret A4, ani drogi zestaw kredek... :(

      Usuń
  19. Tematyka konkursu portret, a technika dowolna :).

    OdpowiedzUsuń
  20. ooo, chętnie bym wzięła udział w konkursie - mimo że rysuję dopiero od niecałych 10ciu dni ^^; myślę, że portret jako kategoria zgadza się w większości z przesłaniem tego bloga (choć oczywiście inne cenne wiadomości na temat różnych technik są jak najbardziej obecne! :D), technika - no cóż, osobiście wolałabym ołówek, ale przecież są osoby, których prace prezentują się o niebo lepiej wykonane w inny sposób :) wydaje mi się jednak, że narzucenie tematu typu - oto zdjęcie i wszyscy rysujcie to samo, nie jest najlepszym rozwiązaniem i tutaj chyba dowolność portretowanej osoby byłaby wskazana (albo nadsyłanie na konkurs wersji praca+zdjęcie [jeśli się na takowym wzorowano] lub zaznaczenie, że praca jest z głowy). to chyba tyle uwag z mojej strony ;)
    a z nagród to portret narysowany przez ciebie jest super pomysłem ^-^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie obawiaj się, na pewno nie narzucę konkretnego zdjęcia do narysowania :)
      Dzięki za Twoje sugestie :)

      Usuń
  21. Też jestem za konkursem, mimo że wielkich szans nie mam (mam 13 lat, rysuję od kilku miesięcy) a jako nagroda... przybory by się przydały, lecz nagroda w postaci Twojego dzieła(najchętniej pastele na czarnym kartonie) też byłaby świetna.

    OdpowiedzUsuń
  22. chętnie wzięłabym udział w konkursie lecz nie moge doczytać się twojego e-maila :(( czy mogłabym coś poprzesyłać na tan ilojleen_zlecenia@op.pl ?? Proszę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziu, nawet w tej notce napisane jest, gdzie można znaleźć email... Na razie nie jest Ci jednak potrzebny, bo jeszcze nie ustaliłam zasad i nie ogłosiłam konkursu.

      Usuń
  23. Dziękuję wszystkim raz jeszcze za opinie! ^^
    Powoli klaruje mi się pomysł zarówno na temat, jak i nagrody. Uchylę rąbka tajemnicy: choć nie narzucę zdjęcia do narysowania, ani bardzo konkretnego tematu, to jednak nie będzie pełnej dowolności. Technika: ołówek, kredki, pastele lub akwarele. Szczegóły pojawią się, kiedy do końca wykombinuję wszystkie zasady :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale przy tak różnorodnej technice będzie jedna wygrana?

      Usuń
    2. Myślę, że będą 2, albo nawet 3 miejsca. Szczegóły wkrótce!

      Usuń
  24. Z wielką chęcią zgłosiłabym się do konkursu! A kiedy nagrodą byłby rysunek od Ciebie, zmierzyłabym się chyba ze wszystkim, nawet z pastelą :) A że mam autograf od Ciebie, miałabym już świetny zestaw :D Konkurencja duża, będzie większa motywacja, by nie przerwać rysunku w połowie ;) Czekam na szczegóły i też podpinam się pod listę subskrypcji.
    I w ogóle wielkie gratulacje za taki okrągły jubileusz! Oby nigdy nie zabrakło Ci weny, cierpliwości, pasji i radości z rysowania! Dla mnie jesteś absolutnym wzorem i guru w tej dziedzinie. Nawet nie wiesz jak bardzo mi pomogłaś swoimi poradami i załatwieniem sprzętu :) Pozdrawiam serdecznie, Nika :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jej, dziękuję Ci bardzo za piękne życzenia, Nika :* Bardzo mi miło! Super, że moje rady są dla Ciebie pomocne. Mam nadzieję, że cokolwiek [żelopis, jak wszystkim, prawda? :D] Ci kupiłam, sprawuje się dobrze!
      No i fajnie, że zgłaszasz gotowość do wzięcia udziału w konkursie :) Pozdrawiam ciepło

      Usuń
    2. Tak, żelopis i genialny przedłużacz do ołówków ;) Sprawiają się naprawdę super ;D

      Usuń
  25. Ja też z chęcią wzięłabym udział w konkursie ! ; ) Czekam na informację ; )
    Pozdrawiam ,
    Daria .

    PS. Twój blog jest świetny ! <33

    OdpowiedzUsuń
  26. Konkurs to ciekawy pomysł:) Osobiście uważam że nie muszą to być tylko pracę ołówiekm fajnie by było jakby była technika dowolna wtedy można by było Cię mile zaskoczyć:) Ja lubię np.wykonywac portrety długopisem jest to ciekawe rozwiązanie i daje duże pole do popisu.Jeśli chodzi o nagrody to rysunek Twego autorstwa to jak śięty graal dla wielu odwiedających twego szanownego bloga:P Serdecznie Cię pozdrawiam i nie mogę sie doczekać tego konkursu! :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Aha :)) + świetny blog wiele sie z niego nauczyłam :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za miłe słowa i propozycje co do konkursu! Pozdrawiam serdecznie :))

      Usuń
  28. Naryswać Twój portret! :P - Idealne zadanie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, nie, nie xD Narcyzem nie jestem xD

      Usuń
  29. Jejku taki konkurs *.*
    Najchętniej chciałabym wygrać przybory, bo tego akurat u Nas za bardzo nie ma ;/ tylko zwykłe ołówki ;/

    Niestety nie umiem tak pięknie rysować :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli czegoś Ci brakuje, mogę Ci to załatwić, ale w rachubę wchodzą tylko drobne/pojedyncze przybory.
      Ależ każdy może wziąć udział! Chodzi o zabawę, bycie kreatywnym :)

      Usuń
  30. konkursik fajna sprawa, jestem za z wielu powodów, choć głównym byłaby twoja ocena moich kresek. temat portret człowieka mi by odpowiadał najbardziej bo właśnie w tej dziedzinie nauczyłaś mnie "TROSZECZKĘ" :) nagroda zdanie na temat twórczości, twój rysunek oczywiście.
    pozdrawiam i czekam

    OdpowiedzUsuń
  31. Tu też jest ciekawa opcja przedłużek jak by ktoś nie mógł dostać w swoim mieście

    http://allegro.pl/przedluzacz-uchwyt-do-olowkow-i-kredek-derwent-i2673069098.html

    OdpowiedzUsuń
  32. O! To moim zdaniem fajny byłby konkurs na narysowanie portretu, i żeby było sprawiedliwiej, z tego samego zdjęcia, ale w technice jaką sam preferuje :) Co do nagrody, to oczywiście Twoje dzieło byłoby super, chociaż np. takim żelopisem, też by nikt nie pogardził xD
    Pozdrawiam :)

    A i jeszcze z okazji Twojej dziesięcioletniej twórczości życzę Ci wielu, wielu sukcesów i dziękuję, że dzięki Tobie mogę nauczyć się lepiej rysować!

    P.S Można by powiedzieć, że przyczyniasz się tym do ochrony środowiska, bo mniej osób marnuje teraz cenne kartki papieru na swoje nieudane rysunki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ratuję środowisko? Hahah, nigdy bym w ten sposób nie pomyślała xD Dzięki wielkie za miłe słowa i sugestie :)

      Usuń
  33. Ja też uważam, że konkurs to bardzo dobry pomysł :)
    Sądzę, jak większość moich poprzedników, żeby to był portret techniką ołówkową. Najrozsądniej byłoby gdybyś Ty wybrała zdjęcie:P
    Co do nagród, trudna sprawa :D Może dwupak hehe^^
    Ale Magda ma rację, Twoje dzieło byłoby świetną nagrodą, ale przyborami też nikt nie pogardzi ;)

    I na koniec, chcę Ci życzyć takiej samej a nawet większej pasji, weny i masę sukcesów! I żeby nadal rysowanie sprawiało Ci ogromną przyjemność! :)
    Dzięki, że dzielisz się swoimi doświadczeniami i my - amatorzy, możemy się czegoś nauczyć i podszkolić :)
    Gorąco pozdrawiam:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja dziękuję ślicznie za życzenia ^^ Cieszę się, że moje porady są naprawdę przydatne :)

      Usuń
  34. Konkurs to dobry pomysł :) Jestem za techniką dowolną, bo nie dla każdego ołówek jest jego "konikiem". Przedmiot rysunku albo wybrany przez Ilojleen albo również dowolny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dowolny temat i dowolna technika spowodowałyby za dużą rozbieżność w pracach konkursowych... nie umiałabym wybrać, czy lepszy jest np. pejzaż akwarelami, czy portret kobiety kredkami...

      Usuń
  35. Jeśli chodzi o sam konkurs: fajnie, by technika i tematyka prac była dowolna, daje to większe możliwości dla uczestników o dosyć sprecyzowanej technice i tematyce prac. Nagroda... o ile rysunek Twego autorstwa jest kuszący to myślę, że jednak lepszym pomysłem byłby jakiś przyrządzik do rysowania - ołówek/ki, pastel czy jakiś inny bajer, który ucieszy każdego rysownika. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  36. Dziękuję wszystkim za sugestie! Zdecydowałam już, jaka będzie technika i tematyka obowiązująca w konkursie rysunkowym, a także nagrody :) W przyszłym tygodniu wszystkiego się dowiecie :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Witam, jestem po raz pierwszy na tym blogu i jestem pod ogromnym wrażeniem, dosłownie zachwycam sie kazdym wpisem i każdą informacją. to jet to czego od dawna szukałam. Próbuje rysowac portrety, podobieństwo jest ale zawsze brakowało tego czegegoś, realizmu, cieniowania. dzieki Twojemu blogowi wiem jakie popełniam błędy - notki o błędach bardzo mi pomogły. a tobył dopiero początek tego co przeczytałam.
    Bardzo dziękuje że piszesz tego bloga, on naprawde jest świetny
    Pozdrawiam: Ewera

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, dziękuję :) To świetnie, że dzięki mojemu blogowi robisz postępy. Oby Twoje rysunki stawały się coraz to lepsze i lepsze! Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...