29 października 2012

Jak narysować realistycznie skórę: pory


Pory to malutkie otworki w skórze ludzkiej. Są mikroskopijne, słabo widoczne gołym okiem, a jednak narysowanie ich na ołówkowym portrecie zwiększa jego realizm. Choć pory rozmieszczone są na całej twarzy, nie należy przesadzić z ich ilością ani wyrazistością.

Jak narysować pory?

W swoim "rysowniczym życiu" największą ilość porów zaznaczyłam na portrecie Piotra Roguckiego. Na fotografii, z której korzystałam, było ich mnóstwo. Jak je narysowałam? Wzięłam niezatemperowany ołówek 2B i delikatnie stawiałam  nieregularnie rozmieszczone,  różniące się nieco kształtem kropki. Ponieważ były zbyt wyraziste, dodatkowo "przejechałam" po nich bardzo stępionym ołówkiem F, dzięki czemu ich wygląd nieco "wysubtelniał".
I to cała filozofia :) Należy pamiętać, by nie dociskać za mocno ołówka, bo wtedy pory wyjdą nienaturalne.

Uwaga! Jeśli portret ma być dosyć ciemny i stosujecie miękkie dosyć miękkie ołówki, 2B będzie niewystarczający do narysowania porów, po prostu nie będzie ich widać, a jak wspominałam powyżej, nie powinno się mocno dociskać ołówka. Użyjcie wówczas ołówka 4B albo 5B, tak jak ja zrobiłam, rysując D. Radcliffe'a jako Harry'ego Pottera :)

Oba obrazki można powiększyć za pomocą kliknięcia.

D.Radcliffe jako Harry Potter
Piotr "Roguc" Rogucki






Zobacz też: 

P.S. Ten post rozpoczyna cykl tutoriali Jak narysować realistycznie skórę. Pojawią się jeszcze notki o piegach, zmarszczkach, bliznach, różnych niedoskonałościach twarzy. Są już przygotowane i będą publikowane mniej więcej co tydzień :) Następna w kolejności, najbardziej obszerna, poświęcona jest zmarszczkom.
P.S. II Druga akcja kupowania przeze mnie przyborów dla Was zakończona sukcesem :D Wszystkie osoby, które się zgłosiły, otrzymały białe żelopisy, wiszery i inne akcesoria ^^
P.S. III. Przypominam - ale nie pospieszam, w końcu jest jeszcze dużo czasu :) - o konkursie rysunkowym z nagrodami. Nadesłane zostały już 3 zgłoszenia, wiem, że tworzą się kolejne. Zachęcam do wzięcia udziału! :)



20 komentarzy :

  1. KOCHAM Cię za ten tutorial! Zawsze, kiedy rysowałam twarz skóra wyglądała jak...

    OdpowiedzUsuń
  2. No właśnie,te pory to takie niedopatrzenie większości rysowników, teraz będę zwracała na to uwagę:D Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że ten post jest dla Ciebie przydatny :D

      Usuń
  3. hej, mam do Ciebie pytanie natury technicznej ;)
    chciałam zapytać, czy wg Ciebie realne byłoby narysowanie czegoś takiego:
    http://fc04.deviantart.net/fs9/i/2006/029/2/4/disney_by_willianzhou.jpg
    tzn. chodzi mi o takie typowo kreskówkowe kolory. jeśli tak, to może wiesz, jakimi przyborami dałoby radę uzyskać takie efekt?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że dobrymi kredkami lub pastelami na odpowiednim papierze lub farbami :) Ciężko jest jednak idealnie naśladować digital art.

      Usuń
    2. Takie rzeczy ładnie można robić profesjonalnymi markerami typu promarke letraset. Takich używają designerzy, ludzie którzy rysują samochody itp. Ich grafik czasami nie da się odróżnić od tych robionych komputerowo.. Ale to bardzo droga zabawa.

      Usuń
    3. Dziękuję za wartościową informację :) Jestem samoukiem i nie znam wszystkich istniejących na świecie technik i przyborów :)

      Usuń
  4. a mogłabyś tak po krótce powiedzieć, co to znaczy stemplowanie? bo teraz gdziekolwiek spojrzę na blogi plastyczne, to tam wycinanie stempli, copic markery itd. te stemple się sememu tworzy czy może kupuje gotowe i tylko potem koloruje/wykańcza? z góry dziekuje za odp, bo zainteresowalo mnie to, bo prace wychodza niesamowite, niestety nawet nie mam pojęcia jak sie na to zabrac i czy w ogole u mnie w miescie bylaby mozliwosc kupna odpowiednich przyborow :c
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że powinnaś zapytać o to osoby, które się tym zajmują ;) Lepiej poznać opinię specjalisty, niż kogoś, kto tego nigdy w życiu nie robił, nie zna się na tym, jak ja.

      Usuń
    2. co racja, to racja :) dziękuję za odp. ;)

      Usuń
    3. Nie ma za co, naprawdę :D

      Usuń
  5. Jeny! Przeglądam sobie szkice na deviancie i czyje prace widzę? Twoje! Pamiętam Cię jeszcze z daaawnych czasów Onetu, miałam chyba z 14 lat i zachwycałam się twoimi pracami ;) Z resztą, ten zachwyt pozostał po obejrzeniu dziś Twojej galerii - masz wielki talent! Pozdrawiam i dodaję od obserwowanych!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jej, jak miło, że ktoś trafia na mnie ponownie po kilku latach :) Dziękuję, za pochlebne słowa i że chcesz obserwować mój blog, ale tutaj nie wrzucam nowych prac - lepiej w tym celu śledzić mnie na dA, Facebooku albo na mojej stronie internetowej [linki po lewej stronie bloga] :) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  6. Dzięki za twoje rady ! Na prawdę ! Też rysuję i chcę być coraz lepsza , ale nie miałam jeszcze odwagi narysować portretu kogoś znanego ! Tylko tak z wyobraźni , ale na etapie każdego początkującego . Jednak chcę być coraz lepsza w tym co robię , dla tego bardzo się cieszę , że prowadzisz tego bloga !
    http://fallen-karin.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :) Z jednej strony to dobrze, że ćwiczysz najpierw rysowanie z wyobraźni, postawiłaś sobie wyższą poprzeczkę, niż gdybyś zaczynała od przerysowywania zdjęć. To jest [nie]stety łatwiejsze :D
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  7. A jak się rysuje pory kredkami?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze zatemperowaną kredką o ton ciemniejszą niż karnacja skóry. Potem można przejechać po tych porach blenderem lub białą kredką, by je złagodzić :)

      Usuń
    2. Dzięki :D

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...