12 października 2012

* KONKURS *

Witajcie!
Mam przyjemność ogłosić konkurs plastyczny z okazji 10-lecia mojej twórczości :) W poprzednim poście pytałam Was o to, jak chcecie, by wyglądał. Znaczna większość z Was zaproponowała, by coś narysować, a odrzuciła pomysł o loterii. Cieszy mnie Wasz zapał :D Generalnie preferowaliście portret jako temat, a ołówek jako technikę. Uznałam, że zupełna dowolność w doborze zdjęcia do portretu byłaby zbyt prosta, a narzucenie fotografii do przerysowania zbyt ograniczające. Nikt jednak nie sprecyzował tematu bardziej szczegółowo, np. "ulubiony muzyk", "moja rodzina", "zabawny autoportret". Również dowolność techniki mogłaby sprawić, że rozbieżność prac byłaby zbyt wielka. Jak wspomniałam w komentarzach pod tamtym postem, niesamowicie ciężko byłoby mi ocenić, co jest lepsze - czy np. pastelowy portret dziecka, czy akwarelowa karykatura, a może ołówkowy portret psa.  Dlatego wybrałam coś pośrodku ^^


Temat
Scena z ulubionego serialu lub filmu. 

Dowolny film czy serial, stary albo nowy, zagraniczny lub polski, czarno-biały albo kolorowy. Dowolna ilość osób na rysunku, ale jedna to minimum! Można narysować kilka scen na jednej kartce.

Uwaga! Zwykły portret aktora czy aktorki, nawet ucharakteryzowanych na postać, którą grają [typu plakat reklamujący film] nie kwalifikuje się. Tradycyjny portret samej twarzy liczy, się ale musi być to "screen capture" z serialu i filmu, czyli zrzut, fragment sceny. Można za to użyć kombinacji zdjęcia promocyjnego i "screen capture". Nie uznaję scen z animowanych filmów realistycznych [takich, w których nie grają aktorzy].
Można dodawać różne elementy do sceny [własne tło, napisy] być kreatywnym. Im bardziej kreatywny rysunek, tym lepiej!

Przykłady:
- portret Johnny'ego Deppa jako Jacka Sparrowa z plakatu "Piratów..." - NIE. Ale rysunek, na którym Johnny jako Jack płynie statkiem albo ucieka w charakterystyczny dla siebie sposób :D - TAK.
- obsada serialu "Supernatural" z sesji zdjęciowej - NIE. Ale połączenie kilku fotografii ze scen serialu [np. na jednym zdjęciu Sam Winchester piszący na laptopie, a na drugim Dean Winchester i Castiel rozmawiający] - TAK.
- Ian Somerhalder z Niną Dobrev na zdjęciu przedstawiającym wspólną scenę z serialu "Pamiętniki Wampirów" + dwa osobne zdjęcia promujące serial/z sesji zdjęciowej - TAK
- portret Mishy Collinsa jako Castiela na podstawie jednego "screen capture" z filmu - TAK.
- rodzaj "rysunkowego fotomontażu", tzn. dwie sceny połączone w jedną [np. ja ostatnio narysowałam na jednej kartce portret z profilu B.Cumberbatcha jako Sherlocka z jednej sceny i M.Freemana jako Watsona z drugiej sceny] - TAK
- postać z filmu Resident Evil: Degeneration - NIE.

Przykłady kwalifikujących się prac z mojej twórczości:





...plus jeszcze kilka prac innych rysowników: tutaj.

Jeśli ktoś będzie miał wątpliwości, czy dane zdjęcie się nadaje, można mnie zapytać.

Gdzie można szukać zdjęć?
Google Grafika [szukać po nazwisku aktora/aktorki/nazwie serialu/imieniu postaci, warto dodać słówko "screen capture" albo "screen cap"], fanowskie strony internetowe poświęcone aktorom, aktorkom, serialom, filmom. Dużo zdjęć, z których rysuję, znalazłam właśnie dzięki takim witrynom.

Technika i styl
Ołówek lub kredki.
To one mają stanowić podstawę rysunku. Można mieszać te techniki, zezwalam również na dodanie elementów akwarelami lub pastelami.
Realizm.
Choćby względny - ludzie mają wyglądać realistycznie. Rysowanie w stylu mangowym lub karykatur odpada.

Format
Obojętny.
Preferowanie format A4, ale praca może być również niewymiarowa [w przypadku, gdyby była wykonywana na kwadratowej kartce], może być na A5 albo A3 [choć chyba za dużo z tym zachodu ;)].

Nadsyłanie prac
Na adres: ilojleencontest@gmail.com
Proszę przesłać skan i zdjęcie rysunku. Dlaczego chcę oba? By porównać i wiedzieć, że praca nie została ulepszona w Photoshopie. Obrazek musi być bardzo dobrej rozdzielczości i dużej wielkości. Przysyłanie skanów 480x640 pikseli albo marnej jakości fotografii z komórki to strzelanie sobie w kolano, bo co ja zobaczę? :D
Plik - najlepiej w formacie jpg, ale jakoś sobie poradzę z innymi :)
Mile widziane dodatkowo zdjęcie "work in progress", czyli w czasie tworzenia. Nie mam na myśli fotografowania siebie w czasie radosnego procesu twórczego, tylko niedokończoną pracę :) Chcę w ten sposób wyeliminować wszelkiego rodzaju kantowanie.
Również mile widziane uzasadnienie, dlaczego narysowało się właśnie tę scenę, co się na niej dzieje, ale niekonieczne ^^ Najważniejsze jest przede wszystkim wykonanie rysunku.

Każdy może nadesłać tylko jedną pracę konkursową, ale może ją wymienić na inną, nowszą, jeśli taką wykona przed deadlinem.

Deadline
31 grudnia 2012r.
Zdaję sobie sprawę, że każdy ma swoje obowiązki, studia, szkołę, pracę, dlatego daję 2,5 miesiąca na wykonanie rysunku/malunku.

Czego nie wolno:
- zgłaszać prac wykonanych przed 12.10.2012r.
- nadsyłać nie swoich prac! Jeśli ktoś ukradnie rysunek z Internetu, dowiem się. Wujek Google już jest na tyle sprytny, że wyszukuje podobne obrazy...;)
- manipulować skanami/zdjęciami rysunku w programach graficznych. Zabraniam zmian kolorów, wymazywania i innych, podobnych poprawek, drastycznie zmieniających pracę. Można nagiąć tę regułę w jednym przypadku: jeśli pojawi się jakaś przypadkowa, niechciana plama z akwareli, czekolady, napoju :D Przycinanie skanu, usuwanie pyłków z niego po skanowaniu jest naturalnie dozwolone.
- rysować na wydrukowanych zdjęciach... w mig rozpoznam taką oszukańczą pracę, bo razem z innymi użytkownikami DeviantARTu stoczyłam niejedną wojnę z oszustami.  
- dodawać elementów w programach graficznych - napisów, obrazków, etc. Praca ma być w 100% wykonana w technice tradycyjnej!

Nagrody ^^
  • I miejsce - ołówkowy portret formatu A5 mojego autorstwa  [dowolnej osoby, może być zwycięzcy lub jakiejś gwiazdy] lub komplet 24 pasteli olejnych
  • II miejsce - komplet 24 pasteli olejnych 
  • III miejsce - rysunek białym pastelem na czarnej kartce A4 [portret dowolnej osoby, jednak ja będę miała większy wpływ na dobór zdjęcia ze względu na ograniczenia - nie każda fotografia nadaje się do wykonania w tym stylu]

Jury
Ja oraz 4 moich znajomych, w tym studentka ASP :) Na pewno nie będziemy faworyzować prac ze względu na nasze zamiłowania do konkretnych seriali czy filmów, liczy się wykonanie!


Mam nadzieję, że temat konkursu i jego zasady Wam odpowiadają i otrzymam dużo zgłoszeń! :) Nie mogę się doczekać, żeby zobaczyć, co stworzycie :) 
Pytania dotyczące konkursu napiszcie w komentarzach lub nadsyłajcie na adres: ilojleencontest@gmail.com. 


74 komentarze :

  1. Kocham CIę za ten konkurs.
    I mam nadzieję, że mi się uda, bo chciałabym rysunek wykonany przez Ciebie... Bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co za wyznanie xD Czekam w takim razie na Twoją pracę!

      Usuń
    2. W moim wypadku mogą to być czcze słowa, ale to jest świetna okazja do narysowania Deana i Sama z SN. Albo Cassa :D Będę mieć co powiesić na szafce w końcu :P
      A Ty się przygotuj, że jak wygram to chcę jakąś postać z Supernatural (jak wygram xD)

      Usuń
    3. O, ucieszyłabym się, gdybym miała rysować dla zwycięzcy kogoś, kogo lubię, np. aktorów z Supernatural ^^
      Rysuj, rysuj, powodzenia :)

      Usuń
  2. świetny pomysł na konkurs, ja sie na to pisze, do grudnia jest spooooro czasu. nie zależy mi wygranej/ nagrodzie - lubie rysować i lubie takie wyzwania które dają mi niezłego kopa - dawke weny której mi ostatnio brakowało.
    dzieki za taki konkurs, super że są takie osoby ja Ty, która chce coś takiego robić.
    mam tylko jedno pytanie, czy moge przerobić w fotoshopie zdjęcie z którego chce rysować, tzn. złączyc np 2 zdjęcia w jedno i dopiero rysować z tego - chodzi o ułatwienie sobie wizji rysunku...
    Pozdrawiam: Ewera

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Ewera! :) Dzięki za pochlebne słowa! Cieszę się, że mój konkurs zmotywował Cię do pracy. Mam jednak nadzieję, że podeślesz mi swój rysunek. Kto wie, a nuż wygrasz :))
      Oczywiście, można tak zrobić. Użycie PSa do przygotowania wstępnego konceptu jest dozwolone ^^

      Usuń
  3. Tak jak obiecałam - subskrypcja działa! Wchodzę na maila i widzę, że nowa notka i to o konkursie:D Na pewno coś tam stworzę, na tyle, na ile potrafię :D Szczególnie, że mam dużo czasu, więc nie będę pod jakąś wielką presją. Świetny pomysł, lepiej bym tego nie wymyśliła:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, dzięki, że pamiętałaś :) Bardzo się cieszę, że tak spodobał Ci się konkurs i że weźmiesz w nim udział :D

      Usuń
  4. Mam małe pytanie. Szukałam w internecie, ale nie udało mi się znaleźć żadnych ciekawych zdjęć z serialu, który wybrałam. Czy mogę po prostu podczas oglądania zrobić ,,zdjęcie'' odpowiedniej sceny print screen'em?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, oczywiście :) Może też być zdjęcie z gazety, na którym jest scena z tego serialu. Podałam szukanie zdjęć w Googlach, bo to najobszerniejsze źródło :)

      Usuń
  5. Super konkurs.Mam nadzieję, że będę mogła wziąć w udział w następnej edycji ;) Na razie podziwiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że nie bierzesz udziału teraz :(

      Usuń
  6. Jasne ze biore udział w tym konkursie
    A do grudnia to spokojnie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Czekam na Twoje zgłoszenie :)

      Usuń
  7. Uwielbiam takie konkursy! Prawie na pewno coś tam nagryzmolę ;) A kiedy będzie można liczyć na bardziej "rysunkową" notkę??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że weźmiesz udział:)
      Na pewno w październiku ;)

      Usuń
  8. Super! W końcu będę miała okazję sprawdzenia siebie. :) Ten konkurs będzie na pewno trudnym wyzwaniem. Nie oczekuję, że wygram, ale na pewno będę się świetnie bawić. Już przygotowuję zdjęcia do rysunku. A pozostałym uczestnikom życzę powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż za radosne podejście... i to mi się podoba! ^^ Ale nie spisuj swojej pracy na straty, nie wiadomo, jakie będą inne zgłoszenia :) Pozdrawiam!

      Usuń
  9. Szanse na pewno mam. Nie rysuję źle, ale do Twoich prac mi jeszcze brakuje. :) Ale jeśli bym wygrała, to pewnie poprosiłabym o portret któregoś z braci Winchester z SN :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, w takim razie do dzieła ^^

      Usuń
  10. Haaa! Ok, ciekawe wyzwanie! Wezmę udział :D Możesz być pewna, że multum osób weźmie w nim udział :D Pozdrawiam! LadyMoon/DreamPO

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że zgłosi się dużo chętnych ^^ Pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
  11. AAA idealny konkurs!! to teraz zaczynam wybierać zdjęcia i coś tam probować! super super

    OdpowiedzUsuń
  12. Super, oczywiście wezmę udział. No świetnie po prostu.. i super, że jest aż tyle czasu.. no z moim tempem to do grudnia zejdzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiedziałam, że im więcej czasu dam, tym więcej osób się zgłosi, fajnie, że i Ty zamierzasz wziąć udział :)

      Usuń
  13. Czekałam na konkurs ^^ Mam 1 pytanie. Czy można namalowac scenę z teledysku (w końcu też film...)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro mi, w tym konkursie chodzi o zwykłe filmy, nie teledyski muzyczne. Na pewno masz jakiś ulubiony film lub serial i coś wybierzesz ^^

      Usuń
  14. Ooo mam już pomysł:D świetny pomysł z tym konkursem:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :D Super, powodzenia w rysowaniu!

      Usuń
  15. hyhy, chętnie coś narysuję :DD już mam wenę.
    ale fajnie by było wqygrać taki twój rysunek np. 30 Seconds To Mars <3
    pozdrawiam Louiska :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie życzę powodzenia :D Pozdrawiam!

      Usuń
  16. Aniana Wołoszyn19.10.2012, 16:20

    Hejka mam pytanie :) Czy mogłabym np. połączyć sceny z 2 filmów na jednym formacie ?? :) gra tam mój ulubiony aktor więc to bardzo ważne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, chodzi o wybranie jednego filmu lub serialu, jak w temacie konkursu. Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Aniana Wołoszyn20.10.2012, 22:20

      Aha szkoda ;( ale dzięki za tak szybką odpowiedź chyba wiem już jaki zrobię :)) a czy można pomieszać np 3 techniki ??



      +
      Wspaniały blog :)

      Usuń
    3. Można pomieszać nawet 4! Ale tylko te, które są wymienione w zasadach konkursu :) Jednak ołówek albo kredki muszą przeważać.
      Dziękuję! Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  17. Czyli może być dowolnie jaki film, tak? Nawet taki krótkometrażowy, którego raczej w kinach nie pokazują, tak?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jeśli tylko jest Twoim ulubionym/jednym z ulubionych :)

      Usuń
  18. A ja mam pytanie. Dlaczego za pierwsze miejsce nagrodą jest mniejszy rysunek niż za 3 miejsce? xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo tu nie liczy się format, a czas włożony w przygotowanie rysunku :) Rysunek za I miejsce, mimo mniejszego formatu, zajmie mi do kilkunastu godzin, będzie prawdopodobnie bardzo szczegółowy, a wykonanie tego za III miejsce to kwestia ok. 2, góra 3 godzin, bo pracy przy nim nie będzie za dużo.

      Usuń
  19. Hej. Mam pytanie. Czy jak już ci wyśle prace na konkurs to czy mogę ją wstawić od razu na jakaś stronę z rysunkami jak np rysuj.pl itd?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, oczywiście! Miło by było, jakbyś wspomniała w opisie, że to na mój konkurs, ale nie musisz:D

      Usuń
    2. Nie muszę ale dodałam że na twój konkurs;P

      Usuń
    3. Dzięki:* Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  20. Gdzie Ci wysłać ?xd

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okej już mam jak zwykle nie dotyczałam ;]

      Usuń
  21. hm rozumiem, że liczy się postać a nie tło? w sensie, sceneria za postacią może być rozmazana?;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tło może być rozmazane, ale uprzejmie podpowiem, że im więcej szczegółów, im praca będzie bardziej kreatywna, także w kwestii tła, tym wyżej będzie oceniona :)

      Usuń
  22. Nie wiem czy mam szanse wygrać ponieważ mam tylko 15 lat a tu pewnie są osoby które rysują już wiele, wiele lat ale mimo to spróbuję.Fajnie że są takie konkursy jak ten które motywują do tworzenia.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że weźmiesz udział! Nie oceniaj siebie tak źle, kto wie, co Ci wyjdzie :)) Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  23. Z przyjemnością wezmę udział :) Trochę szkoda, że nie można narysować muzyka na koncercie bo ostatnio nawet ładnie wyszedł mi Freddie Mercury. Postaram się jak najszybciej wysłać swoją prace ^^

    P.S. Uważam, że masz wielki talent. Staram się uczyć się od Ciebie, chociaż czasami średnio mi wychodzi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może następnym razem będzie coś związanego z muzyką... :) Świetnie, że tak czy siak zamierzasz wziąć udział!
      Dzięki za miłe słowa :) Nie należy się poddawać, w końcu kiedyś nie rysowałam tak, jak dziś ;)

      Usuń
  24. Aniana Wołoszyn12.11.2012, 19:05

    Heyka :))
    MAm problem z pracą na konkurs , a konkretnie wiem jak chce narysować ale mi nie wychodzi ;// czy mogłabyś mi coś doradzić ?? Proszęęę :))

    OdpowiedzUsuń
  25. Aniana Wołoszyn12.11.2012, 19:07

    + można np. narysować kawałek twarzy postaci i scenke która od niej odchodzi ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obawiam się, że nie do końca rozumiem ^^' Masz na myśli rozmywającą się, zanikającą scenę? Jeśli tak, to można :)

      Usuń
  26. Chętnie wezmę udział. Ale mam pytanie. Czy można wspomagać się siatkami? O wiele łatwiej narysować postać (szczególnie tą, która nie są zwrócona 'na wprost' )
    Karolina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :) Można. Każdy ma swoją metodę tworzenia szkicu :)

      Usuń
  27. Świetny temat! Oczywiście biorę udział i mam nadzieję, że coś z tego wyjdzie:D
    Zmotywowałaś mnie tym konkursem do narysowania pierwszego od kilku miesięcy portretu. Dzięki!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że temat konkursu Ci spasował i że masz motywację do tworzenia dzięki niemu ^^

      Usuń
  28. Fajny konkurs. Jedyne co mnie powstrzymuje to brak skanera. ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Samo zdjęcie też wystarczy :) także... do dzieła! :D

      Usuń
  29. Mam pytanko, czy prace zwycięzców opublikujesz?

    OdpowiedzUsuń
  30. Wow, świetny blog, muszę przyznać, że trafiłam tu przypadkiem, gdyż właśnie postanowiłam reaktywować szkicowanie portretów ;) Miałam chwilę przerwy, ale to jest właśnie to, co kocham robić, a Ty jeszcze dodatkowo mnie zmotywowałaś swoją twórczością i talentem, a także tym konkursem ;) Ponadto ostatni odcinek Pamiętników wampirów jest dla mnie inspiracją hehe ;)

    Do 31 grudnia jest trochę czasu, więc myślę, że się jeszcze załapię :)

    Serdecznie pozdrawiam!
    Olga :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i bardzo mi miło, że mój blog i rysunki zmotywowały Cię do tworzenia! Sama radość czytać takie słowa :D
      Chyba wiem, co masz na myśli, mówiąc o ostatnim inspirującym odcinku TVD :D Mam nadzieję więc, że weźmiesz udział w konkursie. Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
    2. Ooo tak, jestem zmotywowana na 100%! :) na tyle samo % wezmę udział w konkursie, pzdr! :)))

      Usuń
    3. Super :D Powodzenia,czekam na Twoje zgłoszenie :)

      Usuń
  31. Już wybrałem zdjęcie i biorę się za rysownie mam jednak pytanie:
    Czy można zmienić tło ?

    OdpowiedzUsuń
  32. I jeszcze jedno pytanie czy mozna zrobic maly napisik co co dana postac mowi ?

    OdpowiedzUsuń
  33. Świetny pomysł;P Ląduje na listę rzeczy, nad którymi pracuję;P

    OdpowiedzUsuń
  34. Zdążysz do 31, skoro pracujesz nad kilkoma rysunkami? :D W takim razie trzymam kciuki i czekam na pracę!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...