9 listopada 2012

Jak rysować dready

Kilkukrotnie byłam pytana, jak realistycznie narysować dready. Z doświadczenia wiem, że pierwsze podejście do narysowania tego typu fryzury może się nie udać. Zanim nauczyłam się rysować jako tako dready, zaliczyłam nawet kilka wpadek. Dready przypominały wszystko, tylko nie dready. Koniecznie chciałam narysować je idealne u... Johnny'ego Deppa jako Jacka Sparrowa :)


Oto, jak beznadziejnie prezentowały się się kiedyś dready, które rysowałam:
 



Jak widać, próbowałam różnych sposobów. W wakacje 2007 poczyniłam postępy! Mówię o rysunku z początku notki.


Ten jedyny raz był w miarę udany. Wiem, że nie są to super-hiperrealistyczne dready i inni rysują je o niebo lepiej, ale postanowiłam się podzielić wiedzą i dać kilka wskazówek, jak sprawić, by chociaż w połowie dready wyglądały tak, jak powinny :)

KROK PO KROKU

#1 Naszkicuj fryzurę. Zazwyczaj rysować włosy na portrecie zaczyna się od naszkicowania pasm włosów. Tak samo zrób tutaj, zaznacz "pasma", czyli po prostu dready.





#2 Weź niezatemperowany ołówek 5B. Będziesz rysować nieregularne koła, elipsy, coś w rodzaju metody cyrkulizmu, tylko mocniej dociskając ołówek.


#3 Zacznij rysować linię [pamiętaj, nie zwykłą linię, tylko nakładające się na siebie koła/elipsy, tworzące linię] biegnącą z góry na dół, a pod kątem z lewa na prawo.



#4 Następnie zrób to samo, tylko w drugą stronę - rysuj linie z prawa na lewo. Nie rób tego aż nadto starannie. Wszystkie te "zmierzwione" linie, mają się na siebie nakładać, tworząc dready, których powierzchnia nie jest gładka, a nieco "skudłacona". Niezbyt zrozumiałe? Oto obrazek pomocniczy:


Życzę rysowania udanych Jacków Sparrowów i Bobów Marleyów ;)


26 komentarzy :

  1. Fajny, ale na razie nie zamierzam rysować dreadów. A mogłabyś kiedyś dać tutorial o rysowaniu pastelami olejnymi??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :)
      Piszę tutoriale tylko na temat technik, o których mam przede wszystkim wiedzę praktyczną;)

      Usuń
  2. Dobe :) zawsze miałam z tym dylemat, dlatego zapytałam w poprzednim komentarzu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że te porady sprawdzą się u Ciebie w praktyce ^^

      Usuń
  3. Fajne i przydatne :)
    Ps. Nie mogę sie doczekać tutku o akwarelach połączonych z sola :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Jest już przygotowany w połowie! ^^

      Usuń
  4. Hej:)
    Mam do cb pytanko:P
    Czy przyjmujesz jeszcze zgłoszenia co do kupna przyborów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisz do mnie maila, zobaczymy, co da się zrobić ;)

      Usuń
    2. O dziękuje ci bardzo. Powiem szczerze że mi takto uratujesz kilka bądź kilkanaście rysunków.

      Usuń
    3. Postaram się pomóc, o ile będę w stanie :)

      Usuń
    4. Wysłałam ci emaila na adres na który przyjmowałas zgłoszenia

      Usuń
  5. Dobry poradnik, jakie widać postepy na przestrzeni lat! Fajnie że dodałaś to w formie GIFu, tak jest łatwiej zrozumieć. :D Ja czekam z niecierpliwością na poradnik o zmarszczkach i ogólnie szczegółach twarzy! Mam nadzieję że będą jak najszybciej tymczasem zapraszam do mnie, przydałaby mi się opinia kogoś wprawionego. Z góry dziękuję i pozdrawiam! :)

    http://zulaart.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo! Tutorial o zmarszczkach jest już prawie gotowy :)
      Przepraszam, nie odwiedzam innych blogów... Brak czasu ^^' Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  6. Rysowanie dredów potrzebne jest chyba tylko do nich :D Świetny tutorial, aż naszła mnie chęć na kolejne podejście to Jack'a :)

    I małe pytanko co do konkursu. Czy nagrana wersja musicalu (Chodzi dokładnie o Notre-Dame de Paris :))też się zalicza jako film czy już niekoniecznie? Właściwe ogląda się jak zwykły film, tylko pięknie śpiewają, zamiast mówić swoje kwestie ;) Czekam na odpowiedź ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :D

      Nie, przykro mi :( Chodzi mi o zwykły, kinowy film, nie przedstawienie na deskach teatru.

      Usuń
  7. Czyli będzie film :D Dzięki za odpowiedź!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drobiazg! Fajnie, że nadal chcesz uczestniczyć :)

      Usuń
  8. WoW świetnie wychodzą ^.^ Dzięki za wskazówke ^.-

    OdpowiedzUsuń
  9. super poradnik :DD

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję bardzo mi się to przydało bo właśnie jestem w trakcie rysowania Lil Wayne'a i to pierwszy raz kiedy mam do czynienia z rysowaniem dredów xd Dziękuję raz jeszcze :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma sprawy, cieszę się, że pomogłam Ci tym tutorialem :)

      Usuń
  11. masz talent

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...