6 grudnia 2012

Targi Sztuki w Krakowie

Ostatnio na blogu zamieszczałam tutoriale z cyklu "Jak narysować realistyczną skórę", więc na odmianę postanowiłam [wreszcie] przygotować i opublikować  fotoreportaż z I edycji Targów Sztuki w Krakowie i pokazać Wam, jak to wygląda. Być może nie wszyscy mieli okazję brać udział w tego typu wydarzeniu :)

Targi Sztuki odbyły się w hali targów przy ul. Centralnej w dniach 22.09 - 23.09.2012r. Wystawiono głównie różnego rodzaju malarstwo - m.in. realistyczne, surrealistyczne i abstrakcyjne, ale miłośnicy rzeźby, grafiki i fotografii, a nawet digital artu też mogli znaleźć coś dla siebie. Swoją twórczość zaprezentowali zarówno młodzi, jak i dojrzali artyści.

Skąd się tam wzięłam i co robiłam? Zainteresowanie sztuką, tym, jak funkcjonują targi sztuki, a także chęć wzbogacenia swojego CV sprawiło, że zgłosiłam się na wolontariat w czasie tej imprezy kulturalnej :) Moim zadaniem było ankietowanie zwiedzających. Zadawałam im 12 pytań związanych z opinią na temat organizacji, jakości wystawionych dzieł, pytałam o zainteresowania, o to, z jakich środków masowego przekazu korzystają i co powinno zostać ulepszone na następnej edycji targów. Potem robiłam podsumowanie ankiet, przez pewien czas siedziałam też na recepcji, uśmiechając się do gości :D


Hala targowa podzielona była na stoiska. W jednym boksie czasem zgromadzona była twórczość nie jednego artysty, a całej grupy artystycznej. Wśród wystawiających swoje prace znaleźli się nawet zagraniczni goście.
 

Najbardziej zachwyciły mnie prace pana Tomasza Sętowskiego. Marzy mi się mieć tyle wyobraźni i kreatywności, a przy okazji odwagi, by zacząć tworzyć w tym stylu - mariażu realizmu z fantastyką [zdradzę tajemnicę, że w planach na 2013 rok mam wykonanie kilku rysunków w stylu realistycznym, gdzie pojawią się postacie ze świata nadprzyrodzonego :))]. Obrazy pana Tomasza cieszyły się one nie tylko moim zainteresowaniem, również zwiedzający przystawali dłużej przy jego obrazach i podziwiali kunszt tego malarza. Jeśli nic mnie nie ominęło, to spośród wszystkich wystawionych dzieł sztuki, właśnie jego obraz był zakupiony jako pierwszy.
Zachęcam do odwiedzenia jego strony, już samo intro jest niesamowite! www.setowski.art.pl

Obrazy Tomasza Sętowskiego

Drugim artystą, którego prace zwróciły moją uwagę, był Jarosław Jaśnikowski. Jego twórczość również opiera się na połączeniu realizmu i fantastyki. Ten surrealista, jak sam mówi, przelewa na płótno świat, Świat Alternatywny, który kiedyś mu się przyśnił. Muszę przyznać, że choć jego malarstwo wydaje mi się nieco ciut nachalne w formie i nie pasuje do typowego polskiego domu, to jednak i tak bardzo mi się spodobało - podziwiam talent, wyobraźnię, a także sposób, w jaki opowiada o tym drugim, alternatywnym, nieco steampunkowym świecie [lubię takie klimaty :)]. Strona artysty: www.jjart.pl.



Obrazy Jarosława Jaśnikowskiego
Bardzo przypadły mi do gustu także fotografie państwa Komorowskich. Na ich stronie www.bwkomorowscy.com można oglądnąć zdjęcia, które wykonali. Uwiecznili na nich abstrakcyjne formy stworzone przez... naturę.

Przepraszam za małą ilość i słabą jakość zdjęć. Robiłam je telefonem, czasem w pośpiechu, czasem ukradkiem [w końcu nie byłam tam zwiedzającą, a pracowałam :D]. Więcej zdjęć lepszej jakości, a także listę wystawców, można znaleźć na stronie Targów w Krakowie.

Mam nadzieję, że tym postem zachęciłam Was choć trochę do popróbowania swoich sił we wprowadzaniu fantastycznych elementów do swoich prac [ja, jak na razie, nieśmiało uczyniłam to w autoportrecie "I got the Devil on my shoulder"], a przynajmniej do wybierania się na takie wydarzenia kulturalne i szukania tam inspiracji. Nie wiem, czy wszyscy wiedzą, ale w przypadku większości - jak nie wszystkich! - muzeów wstęp w jeden konkretny dzień w tygodniu jest bezpłatny! To idealna okazja, by nie tylko zapoznać się ze sztuką, ale i zmotywować do działania czy poszukać pomysłu na swoją twórczość. Studentom kierunków humanistycznych polecam również zorientowanie się, do jakich muzeów i galerii sztuki mogą wejść za darmo w każdy dzień. Ja, kiedy tylko zechcę, mogę odwiedzać Pałac Sztuki w Krakowie, a moja koleżanka Bunkier Sztuki. Korzystajcie z takich możliwości, bo warto! :)

Przypominam o moim konkursie - szczegóły po kliknięciu w napis na górze po prawej stronie bloga :)

8 komentarzy :

  1. Niektóre prace robią faktycznie duże wrażenie. Inspiracja, inspiracja i jeszcze raz inspiracja! Aż żałuję, że mnie tam nie było [i czekam na II edycję]:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sam format robił wrażenie [choć pewnie nie da się tego ocenić po zdjęciach], ale pomysły przelane na płótna jeszcze bardziej :D

      Usuń
  2. świetne prace, zadziwiają swoją dokładnością

    OdpowiedzUsuń
  3. świetne prace , podziwiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również podziwiam! Szkoda, że większość zdjęć się nie wyświetla, muszę to naprawić :(

      Usuń
  4. Ach , szkoda że mnie tam nie było :(

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...