30 marca 2013

* Newsy III *

Jak widać, zmieniłam szablon bloga :) Poprzedni był już dosyć długo, a poza tym zaczął wydawać mi się nieco przytłaczający, za ciemny, ponury. Uwielbiam połączenie czerni i fioletu, ale skoro przyszła wiosna [... przynajmniej kalendarzowa :D], czas na coś jaśniejszego :) Mam nadzieję, że i Wam się podoba.

Drugim powodem dla którego odświeżyłam szatę graficzną była poniekąd ankieta. Najpierw powiem, skąd pomysł na taką sondę. Otóż jedna osoba zapytała mi się, dlaczego nie zamieściłam tutaj, na blogu, kawowego portretu Bilbo Bagginsa. Dało mi to do myślenia, że może niektórzy czytelnicy sądzą, że ten blog jest miejscem, gdzie nie tylko dodaję tutoriale, ale również nowe prace na bieżąco... To prawda, że wrzucam czasem skany rysunków w wersji krok po kroku, ale to zawsze są stare portrety, sprzed co najmniej paru miesięcy, nigdy najnowsze. Pomyślałam, że może niektórzy z czytelników utożsamili moją stronę internetową i bloga ze sobą ze względu na bardzo podobny wygląd [poprzez kliknięcie zakładki "Moje rysunki" opuszcza się bloga i trafia się na www.ilojleen.bulwaria.info]? Stąd kolejna przyczyna zmiany szaty graficznej.
Tak czy siak, tamten komentarz sprawił, że postanowiłam dowiedzieć się, czy prawdziwe jest przypuszczenie, że część osób oczekuje na nowe rysunki na blogu. Wynik sondy potwierdził te obawy: są tacy, którzy obserwują moją twórczość na fanpage'u, dA lub stronie, ale aż połowa czytelników tylko tutaj wypatruje nowych prac :(
Proszę mi wybaczyć Caps Locka, w dodatku wytłuszczonego, ale chcę, żeby zostało to zauważone:

NA TYM BLOGU NIE ZAMIESZCZAM NAJNOWSZYCH PRAC, TYLKO I WYŁĄCZNIE TUTORIALE I PORADY.

Moje prace można na bieżąco śledzić na:
  • Ilojleen - galeria twórczości [tutaj zamieszczam absolutnie wszystkie prace, czasem też WIPy. Można zapisać się do subskrypcji, żeby dostawać maile z powiadomieniem - tylko uwaga - trzeba sprawdzić, czy mail aktywujący nie trafił do spamu!]
  • IlojleenArt Facebook fanpage [tutaj dodaję wszystkie moje prace, a także WIPy, ale dzięki "uprzejmości" i chciwości Facebooka,  nowe posty i zdjęcia docierają tylko do 10% obserwatorów... Za dotarcie do większej liczby odbiorców trzeba zapłacić]
  • DeviantART - [tutaj trafia 99% mojej twórczości, ale na dA bardzo rzadko dodaję WIPy] 

Kilka osób odpowiedziało, że w ogóle nie śledzi moich prac na bieżąco. Trochę szkoda, że niektórzy chcą tylko nowe tutoriale, których napisanie zajmuje mi wiele czasu, a sami nie mogą poświęcić minuty raz na 2 tygodnie na sprawdzenie którejś z powyższych stron... A może moje rysunki się im nie podobają, kto wie! Tylko w takim razie po co im moje porady? ;)
Miło mi jednak, że znaczna większość interesuje się moją twórczością - to bardzo podbudowujące i motywujące :)

Jeszcze jedną zmianą będzie dodawanie tutoriali w formie obrazów jpg, tak jak to zrobiłam w przypadku Jak narysować nos. Dlaczego? By utrudnić "złodziejom" kopiowanie treści tego bloga. Niestety, ostatnio nasiliły się kradzieże moich tutoriali i porad. Staram się, jak mogę, by pomóc innym rysownikom, ale jak widać, niektórzy nie mają szacunku dla mojej pracy. Ctrl + C, Ctrl + V i gotowe, na swoim blogu mają super notkę o rysowaniu.
Są też tacy, którzy posunęli się do kradzieży mojej biografii lub kreowania mojego życia [nie mam rodzeństwa]. Nie podaję tutaj bezpośrednich linków, tylko screeny, bo moją intencją nie jest wywoływanie publicznego linczu, ale chcę, żeby było wiadomo, że w Internecie wcale nie jest ciężko znaleźć plagiatorów i że będę z nimi walczyć. O kradzieży rysunków nie wspominając, to już notoryczna sytuacja. 

Żeby zakończyć swoją wypowiedź na bardziej pozytywnej nucie - nowy post o rysowaniu falowanych włosów będzie gotowy za parę dni, rozpoczęłam także rysowanie portretu do tutorialu o ustach :)

Chciałabym również złożyć Wam najserdeczniejsze życzenia radosnych Świąt Wielkanocnych, spędzonych w gronie rodzinnym, smacznej święconki, mokrego Śmigusa-dyngusa, odpoczynku, spokoju, optymizmu i wszelkiego szczęścia! 

Pozdrawiam!
Dominika


27 komentarzy :

  1. Jejku, gdy zobaczyłam twoje prace na fejsie nie mogłam oderwać oczu! Tak świetnie rysujesz. Czy ukończyłaś jakąś szkołę plastyczną? I ile masz lat? Jak długo ćwiczyłaś aby uzyskać taki efekt? Proszę odpowiedź na pytania. Dodaje do obs. Liczę na rewanż. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za pochlebną opinię :) Jestem samoukiem, mam 23 lata. Proszę czytać, wszystko jest napisane w FAQ, a nawet w opisie "O mnie"! ;)

      Usuń
  2. To prawda, najczęściej wchodzę tutaj na bloga, ze względu na korzystanie z rad, które kompletnie odmieniły mój sposób rysowania (pozytywnie :D). Na poważnie zaczęłam rysować w lutym tego roku właśnie z pomocą twojego bloga i różnica jest kolosalna. Ale także często oglądam twój fanpage na facebooku, więc nie widzę problemu. Praktycznie prawie tak często, jak blog. A szablon ładny i optymistyczny. ;)

    Kurde, nie mogę się doczekać tutorialu o ustach! :)) To mój największy problem dotychczas :)

    Sorry, że tak walnęłam napisy na środku, ale przestraszyłaś mnie tymi kradzieżami.. :D


    Pozdrawiam, Joanna

    Mogłabym się pochwalić swoimi dwoma pierwszymi pracami? ^^ Tak jak wspomniałam, zaczęłam rysować jakiś miesiąc temu, a mam dopiero 15 lat, więc nie jest zbyt świetnie. Ale to moje dwie pierwsze poważne prace.


    Pozdrawiam, Joanna.


    http://imageshack.us/a/img547/228/24301426573280759008681.jpg
    http://imageshack.us/a/img7/6282/60225242900124384954564.jpg

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że jesteś wśród osób, które interesują się i blogiem, i rysunkami :) Dziękuję za pochlebne słowa! Cieszę się, że moje porady Ci pomagają, widać u Ciebie duży potencjał jak na tak krótki czas rysowania!
      Sama długo nie potrafiłam rysować ust, ale mam nadzieję, że zdobyte doświadczenie uda mi się sprawnie przełożyć na tutorial ;)

      Moje pierwsze prace "na poważnie" można znaleźć na mojej stronie lub fanpage'u.

      Usuń
    2. Dzięki! Niestety, ten brak czasu. Na wakacjach może zabiorę się za to bardziej. ;)

      Tak, tak, widziałam kiedyś twoje rysunki z Harrego Pottera. ^^

      Swoją drogą, mam pytanie. Rysowałaś kiedyś diastemę? ;)

      Usuń
    3. Nie ma za co, życzę tak więc weny i czasu :)

      No, to właśnie są moje pierwsze prace, o które pytałaś ;)

      Nie, w sumie nawet rzadko rysuję otwarte usta.

      Usuń
  3. Chyba jest jakis problem z blogspotem, bo zawartość mojego komentarza dziwnie się powtórzyła. i trochę nie pokolei, ale zrozumiesz, o co chodziło haha :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ludzie chyba nie wiedzą co to szacunek i nie cenią pracy innych. chamstwo, zwykłe chamstwo :<
    ale szablon masz piękny! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, wyciągasz do kogoś pomocą rękę, a on Ci później wbije nóż w plecy! Żeby było zabawniej, nawet wśród obserwatorów mojego bloga są tacy "złodzieje".
      Fajnie, że szablon Ci się podoba! ^^

      Usuń
  5. Masz ogromny talent! Świetne są Twoje prace :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie ^^ Pozdrawiam! :)

      Usuń
  6. Uwielbiam Twoje prace. Praktycznie codziennie wchodzę i je po prostu podziwiam. Nigdy nie widziałam kogoś o większym talencie. ; )
    Szablon jest bardzo ładny, szkoda, że tylko kalendarzowa wiosna przyszła.

    Mam jeszcze jedno pytanie do Ciebie. Jak długo wykonujesz szkic? Pozdrawiam. ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow, niezmiernie miło mi to czytać! Dziękuję bardzo <3
      Zależy od formatu i tego, jak bardzo skomplikowany ma być szkic [tzn. pod jakim kątem jest twarz, jaką minę ma dana osoba, jak dużo jest detali], ale do paru godzin.

      Usuń
  7. Hej. Śledzę twojego bloga od dłuższego czasu i jestem zachwycona twoimi pracami. Nie jestem pewna czy jest tu taki tutorial(jeżeli nie to czy mógłby powstać?) dokładnie chodzi o kręcone włosy takie jak ma Slash. http://images6.fanpop.com/image/photos/32200000/Slash-slash-32265199-494-750.jpg
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie :) Nie ma takiego tutorialu i niestety raczej nie będzie, bo nie planuję rysować osoby o tak mocno kręconych włosach. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  8. Twój blog jest świetny:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Hah jak tutaj weszłam to napotkał mnie nie mały szok..świetny szablon, poprzedni też był świetny. Bardzo mi się tu podoba, jest tak przejrzyście, wszystko ma swoje miejsce. Notki również są takie eleganckie :D

    Widzę, że parę osób ma niemałe problemy w rysowaniu przy czym mój wydaje się banalny..chociaż. Tak czy siak rzęsy, które narysuję wyglądają jak kreski, a nie rzęsy, co za pech xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za pochlebną opinię :D
      Postaraj się rysować je zgodnie z kierunkiem rośnięcia - od nasady rzęsy do jej końcówki. Nasada powinna być nieco grubsza. Rzęsy nie rosną w jednym kierunku. Te bliżej wewnętrznego kącika oka chylą się ku nasadzie nosa, te bliżej zewnętrznego - odwrotnie. Jest też parę rzęs stojących na baczność :)) Niektóre rosną pojedynczo, inne stykają się ze sobą końcówkami. Dolne rzęsy są czasem krótsze od górnych, bądź mają jaśniejsze końcówki [dlatego wydają się krótsze]. Mam nadzieję, że to pomogło :)

      Usuń
    2. Pomogło, tylko teraz trzeba poćwiczyć :D Dzięki

      Usuń
  10. Hej.

    Taka prośba - możesz zlikwidować ten pasek bloggera u góry?

    Wiem, że ci to utrudni logowanie, ale będzie bardziej estetycznie na stronie..

    Świetny blog, pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest to raczej możliwe :/

      Usuń
    2. Czasami loguję się przez Gmaila, czasem przez bloga, więc wypróbuję i zobaczę. Jeśli będzie mi to utrudniało życie, wrócę do paska nawigacyjnego :D

      Usuń
  11. Jak to nie??

    Ja na swoim blogu to zlikwidowałem - układ ----- pasek nawigacji ---- "wyłącz"

    Tylko, że musiałaby założyć jeszcze jednego bloga, żeby się z niego logować i przechodzić do tego bloga.

    Ewentualnie logować się z konta google, bo blogger jest powiązany w google.


    OdpowiedzUsuń
  12. Nie ma to jak dowiedzieć się, że ma się siostrę... Swoją drogą kiedyś natrafiłam na galerię osoby, która obrała sobie chyba za punkt honoru rysowanie tych samych osób i ujęć, co Ty. Kiedy porównałam Twoją galerię z tamtą stwierdziłam, że autor nie ma nawet jednej pracy różnej od Twojej. Na szczęście widać było ogromną różnicę w wykonaniu, Twoje prace są o wiele bardziej dopieszczone:)
    Jednak wydaje mi się, że istnieje bardzo cienka granica między inspiracją, a epigonem, nie sądzisz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Innym znowu razem ktoś podszywał się pode mnie... Naprawdę nie wiem, co sobie myślą tacy ludzie :D

      Naprawdę? Z jednej strony to bardzo schlebiające, a z drugiej szkoda, że ta osoba nie chciała spróbować swoich sił w narysowaniu czegoś bezpośrednio ze zdjęcia. Sama lata temu przerysowywałam prace Zindy D.Nielsen, ale również często wybierałam inne zdjęcia do przeniesienia na papier.

      Zgadzam się, wszystko zależy również od tego, jak kto postrzega inspirację. Dla niektórych inspiracja będzie się wiązać z dokładnym odtworzeniem czyjejś pracy, a dla innych inspiracja czyimś dziełem będzie stanowić tylko punkt wyjścia i będę mogli oni stworzyć coś inspirowanego, ale własnego, kreatywnego. Obecnie, kiedy czuję się zainspirowana jakimś rysunkiem utalentowanej osoby, nigdy nie wykonuję wiernej kopii tej pracy, tylko zawsze wybieram inne zdjęcie [w końcu na zdjęciach bazuję 99% swoich rysunków] i staram się nadać własny styl :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...