31 lipca 2013

Jak rysować usta

Wreszcie tutorial, o który dopytywali się chyba wszyscy od dłuższego czasu - jak rysować usta! Mam nadzieję, że sprostałam wymaganiom :D Dajcie znać, czy mi się udało ;)

P.S. Prawda jest jednak taka, że jeśli ktoś rysuje głównie ze zdjęć i nauczy się techniki cieniowania, takie poradniki nie będą mu potrzebne :) Dlaczego? O tym będzie mowa w poście, który aktualnie się tworzy. Planowałam opublikować ten tekst jeszcze w lipcu, ale niestety nie zdążyłam go napisać w całości... Jestem jednak pewna, że przynajmniej część z Was odkryje, że nie potrzebny jest tutorial na każdy temat :)

[Otwórz obrazek w nowej karcie, by zobaczyć go w pełnym rozmiarze]


Zobacz też:
 

51 komentarzy :

  1. bardzo przydatny wpis, mi usta nigdy nie wychodziły tak jak chciałam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że tak uważasz, dzięki :) Powodzenia!

      Usuń
  2. hej :) mam do Ciebie pytanie, bo wiem, ze masz ogromną wiedze na temat rysunku, i chciałam zapytać o ten filmik : https://www.youtube.com/watch?v=RArseUZTXFg , czy wiesz może co jest tu użyte oprócz ołówków? chodzi mi o ten czarny długopis [?] bo uzyskuje sie nim naprawde piękną, instensywną barwę..
    z góry dziękuję za odpowiedź i zazdroszcze talentu!
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie znam wszystkich przyborów, jakie są produkowane ;p Proponuję zapytać autorkę rysunku.
      Dzięki wielkie, pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Bardzo fajny tutorial i na pewno się przyda, chociaż usta akurat lubię rysować i wychodzą mi najlepiej z części twarzy.... Największy problem mam wciąż z nosem :( Ale nie przestaję ćwiczyć :D Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) Mam też tutorial o rysowaniu nosa, może on Ci pomoże :)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  4. hej :) mogłabyś napisać gdzie w Krakowie kupujesz biały żelopis i ogólnie gdzie zaopatrzasz się w przybory? z góry dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. FAQ - adresy sklepów :) Na przyszłość polecam zajrzeć do FAQu, od tego jest ;)

      Usuń
  5. Cześć :) Bardzo się cieszę, że znalazłam Twojego bloga. Portrety "rysuję" już od jakiegoś czasu, ale markerem. Pewnie już kiedyś w internecie się z tym spotkałaś Wychodzi mi to całkiem nieźle, ale no... nie oszukujmy się, to jest proste ;)
    Dlatego od niedawna chodzi za mną myśl nauki rysowania ołówkiem, cieniowania itp. Jestem kompletnie zielona w tym temacie, nie znam się na przyborach potrzebnych do tego, ale przeglądając Twojego bloga wierzę, że moja niewiedza nie będzie trwała długo :D Mam jeden ołówek (poza zwykłymi szkolnymi), którym starałam się rysować... nie dużo o nim wiem, ale z ciekawości sprawdziłam i jest z polecanej przez Ciebie firmy koh-i-noor, 6B. Jeszcze nie wiem co to oznacza, ale mam nadzieję, że za miesiąc będę się śmiać ze swojej niewiedzy :) W każdym razie nie nadaje się do cieniowania wszystkiego - do tego już doszłam ;)

    Dziękuję Ci za dzielenie się Twoimi sekretami twórczymi. Dowiem się ile mogę i jak tylko dostanę wypłatę postaram się kupić wszystko, co powinno mi być potrzebne :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, widziałam takie portrety i nawet sama mam prace wykonane w tym stylu :) Dzięki wielkie za pochlebne słowa i życzę miłej lektury bloga. Mam nadzieję, że wzbogaci on Twoją wiedzę i pomoże, a w razie potrzeby - jeśli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie na blogu lub w FAQu - pisz :) Zapraszam na moją stronę internetową lub profil na Facebooku [linki po lewej stronie], tam na bieżąco dodaję nowe prace. Pozdrawiam!


      Usuń
  6. Świetny tutorial jak zresztą wszystkie w Twoim wykonaniu :)
    Mam jednak pytanie. Gdzie mogę znaleźć wyniki tego konkursu stabilo, bo widzę że ogłoszenie o konkursie gdzieś wcieło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :)
      Cierpliwości :) Ogłoszenie z boku bloga zniknęło, bo konkurs został zakończony, ale na wyniki trzeba chwilkę poczekać. Ustalenie zwycięzców i przygotowanie notki trwa chwilkę ;)

      Usuń
  7. dzięki wielki :*

    OdpowiedzUsuń
  8. hej. bardzo mi się podoba twój blog, uzupełnił mi luki w głowie :) tylko od zawsze mam problem z kredkami. polega on na tym, że bardzo mnie do nich ciągnie, ale jak próbuje sobie nimi porysować, nawet tylko pobawić się tą techniką, to nic mi nie wychodzi, okropnie się zrażam do nich, a potem znowu chcę nimi rysować..... i tak w kółko ;) czy mogłabyś dać mi pare rad i ćwiczeń? byłabym bardzo wdzięczna :D (jak chcesz możesz pisać na mój gmail- karunia100@gmail.com) z góry dzięki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobne uczucia łączą mnie z akwarelami, jak Ciebie z kredkami ;)

      Jednak nie wiem, czy przeglądałaś moje prace, ale niewiele pośród nich jest prac kredkami - co więcej, kredki najczęściej stanowiły dodatek do rysunku ołówkowego, a więc moje doświadczenie z tym medium jest niewielkie. Nie mogę uczyć o tym, na czym słabo się znam, a gdybym naprawdę dobrze się na tym znała, opisałabym to na blogu bardzo dokładnie i szczegółowo z obrazkami, a nie pisała do kogoś maila ;)

      Tymczasem mogę podpowiedzieć następujące rzeczy: kredki w konkretnym zestawie nie różnią się od siebie miękkością, nie tak, jak ołówki - w jednym zestawie są takie same. Technika cieniowania jest podobna jak przy ołówkach - można rysować elipsami lub kreskami, jak wygodniej [chociaż włosy oczywiście kreskami :))]. Kiedy chce się połączyć dwa kolory, lepiej jest nakładać najpierw delikatnie ciemny kolor, potem jasny, choć nie zawsze ta reguła się sprawdza. Kredki trzeba wyczuć - kredki różnych firm różnią od siebie, a nawet tej samej marki zachowują się inaczej [np. Koh-I-Noory dla dzieci, a a KIN Polycolor, Derwent Artists a Derwent Coloursoft].

      Usuń
  9. Tutorial na pewno się przyda!:)
    Mam pytanie; jakich olówków używasz do cieniowania twarzy? Jak sprawiasz ze twarz jest cala tak idealnie pokryta olowkiem? :D ja takze rysuję, ale z cieniowaniem twarzy zawsze mam problem noestety;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurczę, to wszystko jest napisane na blogu... Oczywiście mogę podać linka, ale naprawdę, czy tak ciężko jest poszukać? To już nie pierwszy komentarz tego typu, jaki dostaję.

      Usuń
  10. Hej, mam takie pytanie, nie związane zbytnio z tutorialem. Mogłabyś podpowiedzieć mi w jaki sposób narysowałaś zaschniętą krew na rysunku "Harry Potter"? Obecnie rysuję coś w podobie i mam z tym dość duży problem ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już 3 raz dostaję to pytanie w ostatnim czasie... czy ciągle zadaje je ta sama osoba i nie sprawdza odpowiedzi pod swoim komentarzem? ;)

      Usuń
  11. perch1@wp.pl05.11.2013, 12:50

    Hej, hej...Wiedza ogroma. Praktyka udowodniona. CZAS? Taka młoda z Ciebie rybka, a tyle tu władowałaś czasu, że pytam - skąd go bieżesz, jak rozmnażasz? Dzielisz się z innymi, tym, co w Tobie piękne. I to własnie jest piękne, że to robisz. Piękna z Ciebie istotka - duchem i ciałem. Kłaniam Ci się głęboko i z ogromnym szacunkiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie za tak przemiły komentarz :) Z tym czasem to ciężko bywa, ciągle mam w różnych sprawach zaległości... ile bym dała, żeby doba miała 36 godzin! Dziękuję jeszcze raz i pozdrawiam :)

      Usuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc, Twoje komentarze wprawiły mnie w osłupienie i nie poczułam się komfortowo, czytając je. Wszystkie zostały skasowane, ponieważ to blog o rysowaniu, a nie strona innego rodzaju. Poza tym, tu wchodzą osoby bardzo młode i czytają także komentarze, a nie chciałabym, żeby na coś takiego natrafiły. Byłabym wdzięczna, jeśli nie będziesz pisał więcej w ten sposób.

      Usuń
  13. Smutne, że kneblujesz.
    W blogu o rysowaniu ma prawo znaleźć się odniesienie do emocji powodownych rysowaniem.
    Sadzę, że owe emocje są nawet ważniejsze od techniki...tak dla rysującego, jak i dla odbiorcy.
    Rysują palce - umysł je prowadzi.
    Kreski płyną z serca...z trzewi naszych i takimi się stają, jak uczucia stanowią.
    Rysunek ma DUSZĘ, gdy ukazuje człowieka.
    Takie opisanie rysowania ma prawo znaleźć się w blogu - ba, jest nieodzowne , fundamentalne, konieczne, jako informacja dla rysujących (starszych i młodziutkich), by ich prace były człowiecze, a nie robotyczne.
    Nie jestem na Ciebie zły.
    Jest mi po prostu smutno.
    Bardzo smutno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na blogu znalazły się już przemyślenia dotyczące emocji w rysowaniu, jednak nie sądzę, żeby młodym osobom przydały się Twoje rozmyślania o zabarwieniu erotycznym, dotyczące również mojej osoby! Doskonale pamiętam, co tam się znalazło, więc proszę nie odwracać kota ogonem i pisać nagle o duszy!

      Usuń
  14. Kochani, którzy rysujecie...bądźcie szczęśliwi.
    Żegna Was ten, który rysuje marzeniami.

    OdpowiedzUsuń
  15. Dusza jest emocjonalna (nawet w tych krytykowanych przez Ciebie obszarach), bo Dusza to pasażer, co w nas - ba, Ona nami przewodzi.
    Więc gdy piszę o Duszy, to piszę o pełni istoty człowieczej.
    Nie jest to odwracanie kota ogonem, a podkreślenie kompletności każdego z nas...czyli uruchamiania Jej (Duszy) w naszych pracach.
    Rysunek to dotyk, a dotyk to doznanie, a doznanie, to przeżywanie, a przeżywanie to rzeczywistość - czyli w efekcie rysunek i my to jedność.

    OdpowiedzUsuń
  16. Dominiko...
    Ponieważ "kupiłem" kilka z Twoich warsztatowych porad - dziękuję za nie.
    Nie mam do zaoferowania nic w zamian, poza życzeniem Ci wszelkiego uszczęśliwienia.
    Przed nami Święta Bożego Narodzenia i Nowy Rok...
    Gdyby byłoby Ci kiedykolwiek smutno, to spójrz w niebo, a poczujesz, że jest ktoś, kto trzyma za Ciebie kciuki...
    Jurasina.

    OdpowiedzUsuń
  17. Prowadź nasze dłonie, palce nasze i myśli, by, co narysujemy nam i innym, radość niosły...
    Dedykuję Tobie "Prelude" Vangelisa.

    OdpowiedzUsuń
  18. wspaniałe rysunki jak zawsze zresztą .

    ps.perch1 spójrz na jej rysunki czy jest ci potrzebny opis żeby zobaczyć emocje wystarczy sam rysunek to w nim jest głębia a nie w słowach chociaż i one często wiele znaczą ....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za pochlebną opinię :)

      Usuń
  19. przydatne:) jesteś niesamowita!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że uważasz ten tutorial za pomocny :) dziękuję!

      Usuń
  20. Witam jak naryswac takie oto usta ? jaki najlepszy do tego ołówek ?
    http://www.loveit.pl/love/677423/single-lady-37-strona-bloga-dostepnego-pod-adresem-singleladypingerpl

    OdpowiedzUsuń
  21. Przyznam, że podziwiam Cię za wytrwałość i chęć podawania wskazówek jak rysować. Przeglądałam twoje prace, są naprawdę piękne:) Podziwiam i zapraszam do mnie:)
    http://patista-art.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie za słowa uznania :) Twoje prace też są bardzo dobre!

      Usuń
  22. Moja pięta Achillesa :( W życiu jeszcze nie narysowałem ust, z których byłbym zadowolony. Tutorial zrobiłaś świetny, brawa dla Ciebie, ale ja po prostu jestem niewyuczalny z tej części twarzy xD Cieniowanie zawsze zaczynam właśnie od ust, żebym mógł zacząć rysować od nowa jeśli to mi nie wyjdzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że wkrótce nauczysz się rysować usta :) Spróbuj poćwiczyć z moim tutorialem ^^ Powodzenia!

      Usuń
  23. Super tutorial^^
    Aczkolwiek w sumie stricte pod rysowanie ust podobnych do tych Cristiny. Przy takich "zwykłych"(:D) ustach trzeba rysować twardszymi ołówkami i delikatniej zaznaczać rowki.
    Szczegóły:D
    Pomimo tego, że się czepiam tutorial bardzo przydatny i warty uwagi^^
    Uwielbiam, jak robisz tutoriale w takim stylu(w formie grafiki)(nie wiem, czy zrozumiesz o co mi chodzi).
    Chciałabym rysować tak jak ty^^ Może kiedyś... :D To ja już kończę i lecę rysować !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się tworzyć jak najbardziej uniwersalne tutoriale, ale chyba muszę to pokazać na jakimś przykładzie, prawda? :) Myślę, że moi czytelnicy są na tyle mądrzy, że wiedzą, że nie będą musieli rysować rowków tak, gdzie ich nie ma, oraz, że będą świadomi konieczności użycia twardszych ołówków, jeśli tylko przeczytali notkę o cieniowaniu oraz "Tutoriale a obserwacja" :)
      Dziękuję, pozdrawiam i powodzenia!

      Usuń
  24. niesamowity talent.pozdrawiam. pieknie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie! :) Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  25. super pomocny tutorial :) Wiesz moze jak narysowac blizny? Szukalam informacji o tym na twoim blogu, ale nic nie znalazlam.. Jesli jest taki tutorial , to moglabys mi wyslac linka?
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Nie, nie ma takiego tutorialu, ale kiedyś będzie :)

      Usuń
  26. Dość niedawno odkryłam Twój blog, więc dopiero teraz nadrabiam pomocne mi posty (tak jak ty jestem samoukiem ^^) , naprawdę świetny tutorial :) Ślicznie rysujesz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przybij piątkę, samouku :D Dziękuję za miłe słowa i życzę miłych wizyt na bloug :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...