9 sierpnia 2013

Światło i cienie na portrecie cz. 2

 Dziś szybka i krótka notka :)

Można powiedzieć, że autorem niniejszego postu jest Nacho Guzmán. Tworzy on różne artystyczne nagrania wideo, które zamieszcza na swojej stronie internetowej. Na Tumblrze natrafiłam na gify stworzone z fragmentów jednego z jego filmów i uznałam, że stanowią świetny materiał kolejną notkę na moim blogu z poradami :) 

Bardzo pouczające jest nagranie, na którym widać poruszającą się twarz dziewczyny, oświetlaną pod różnymi kątami. Wzorując się na tych gifach, można stworzyć portret z wyobraźni, albo zmienić światłocień na zdjęciu, z którego się rysuje. Przydatne, prawda? :) Pełne nagranie można obejrzeć tutaj: [link].
Tak więc bez zbędnego gadania - myślę, że nic więcej tu nie trzeba objaśniać, gify mówią same za siebie - patrzcie i się uczcie. Ja zrobię tak samo :)

 

 




Światło i cienie na portrecie cz. 1


10 komentarzy :

  1. Oo, świetne *o* Spróbuję z tego skorzystać, ponieważ często rysując z wyobraźni mam z tym problem :c
    Pozdrawiam! ;)
    milena-world.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooj zdecydowanie mi się przyda.
    Cieniowanie u mnie leży, a że często ostatnio staram się rysować z wyobraźni, to zerknę sobie na to :>

    http://jagodove-love.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. normalnie na tym filmie to jak kobieta o stu twarzach;) uświadomiło mnie to teraz jak dużą rolę odgrywa światło w portrecie;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cieszę się, że ta wizualna notka okazała się przydatna! Strasznie spodobało mi się to wideo i nie mogłam się nim z Wami nie podzielić, szczególnie że ma takie walory dla nas, rysowników :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Twój blog dodał mi pewności siebie i zaczęłam się uczyć portretów. Wcześniej rysowałam coś co można było pocieniować, ale nie odważyłam się ruszyć portretów, dzięki tobie i poradnikom się uczę :) Bazuję na Twoich poradach więc dawaj ich więcej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miły komentarz, powodzenia w rysowaniu :)

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Glad you like it, although it's not mine, it's Neil Guzman's :)

      Usuń
  7. Bardzo ciekawie tłumaczysz....Twoje porady są naprawdę przydatne.Światłocień u mnie kompletnie leży.

    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie! :) Ja też miewam problemy ze światłocieniem, ale kiedy rysuję z wyobraźni... to trudniejsza sztuka :D

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...