2 lutego 2014

* Newsy VII *

Witajcie :)

Dziś trzy, krótkie informacje.

1) Poradnik na temat cieniowania ponownie dostępny! :) Udało mi się wreszcie go przepisać na nowo i pozmieniać kilka rzeczy, które już nie były aktualne.


2) Zmieniłam nieco nagłówek na blogu, by po wejściu od razu było widać, jaka jest jego tematyka. Często bowiem dostawałam pytania z prośbą o wytłumaczenie, jak rysować samochody, zwierzęta, itp. itd., a jak mówi tytuł bloga, znajdziecie tutaj Wskazówki dla rysujących portrety i nie tylko. Owszem, czasem umieszczam porady nie dotyczące portretów i być może znajdą się tu kiedyś tutoriale na inny temat, ale sugeruję skupić się na pierwszym członie nazwy i myśleć o portretach ludzkich twarzy, nie zwierzęcych pyszczków :D
[Nie wiem, czy ta moja łapa pasuje do nagłówka xD]


3) Po weekendzie post na temat ołówków akwarelowych! Ołówków, nie kredek ;)

20 komentarzy :

  1. Czekam z utęsknieniem na ołówki akwarelowe! Zmiana tytułu też dobra, bo precyzujesz, ale pytanie brzmi: nie chcesz/nie lubisz/nie umiesz/ nie interesuje Cię rysowanie czegokolwiek poza portretami? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że spodobają Ci się ołówki akwarelowe! :)
      Są rzeczy, których nie potrafię narysować [w końcu nie jestem alfą i omegą :D], ale ciągłe portretowanie wynika z tego, że jestem zbyt silnie zafascynowana ludzką twarzą :) A że na blogu piszę głównie o portretach? Postanowiłam, że będę pisać o tym, na czym dobrze się znam, a nie będę na siłę próbować klecić tutoriali o czymś, co mi idzie przeciętnie :)

      Usuń
    2. Spokojnie, pytam, bo jestem w tej samej sytuacji - dla mnie krajobrazy czy martwa natura są po prostu nudne ;)

      Usuń
    3. Po prostu poczułam potrzebę wyjaśnienia :D Niektórzy zakładają, że nie potrafię tego czy tamtego narysować, bo zajmuję się tylko portretami, a to nie do końca jest tak... Tak, przyznaję się, na przykład słabo mi wychodzi rysowanie sierści, ale potrafię dobrze odwzorować jakąś budowlę! ^^ Skoro nudzą Cię pejzaże i martwa natura, to znaczy, że też lubisz portretować? :)

      Usuń
  2. Zachęcona Twoimi pracami ,,białe na czarnym'' kupiłam kredki akwarelowe. Niestety nie było w nich białego, więc nie mogła tworzyć prac w tym stylu. Za to narysowałam ptaka na polance wśród kwiatów (bardzo adekwatne do pogody), bo chciałam użyć jak najwięcej kolorów. Jednak jak można łatwo zauważyć prace kredkami mi nie wychodzą. O wiele lepiej czuję się w ołówku i rysowaniu postaci, no i zachęcił mnie bardzo ten odmienny styl rysowania ,,białe na czarnym', ale zastanawia mnie jedno: czy można te kredki kupić oddzielnie? Ty masz ich cały arsenał, ale jak skończy Ci się biały chyba nie kupisz całego opakowania? Więc jak sądzisz można kupić je oddzielnie? Tylko białą? Nie mam drygu do kredek, więc nie chcę kupić 24 kolorów i używać szarego i białego, a reszta się zmarnuje..;/
    A tak poza tym super, że w końcu jest post o cieniowaniu. Moja 3 zmora po włosach i ustach ;)
    Może chociaż do tego etapu jak ty cieniowałaś w 2005 roku? Bo teraz jesteś w tym kompletnym mistrzem.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że zainspirowały Cię moje prace na czarnym papierze :) Tak, bez problemu kredki [zarówno jak zwykłe, jak i akwarelowe] można kupić na sztuki [pisałam o tym w tej notce :)] w sklepach plastycznych albo internetowych.
      Dziękuję serdecznie i życzę Ci, byś rysowała jeszcze lepiej! ^^ Pozdrawiam!

      Usuń
  3. A ja mam pytanie odnośnie zdjęć bazowych, z których korzystasz przy tworzeniu prac - czy rysujesz na podstawie zdęć patrząc na ekran monitora czy raczej drukujesz sobie wybrane zdjęcie i patrzysz na kartkę? Nie znalazłam nigdzie takiej informacji.

    Do tej pory nie tworzyłam wielu takich prac i póki co zawsze rysowałam bezpośrednio z komputera. Szczerze mówiąc jest to średnio wygodne, ale z drugiej strony myślę, że drukowanie zdjęcia za każdym razem musi pożerać bardzo dużo tuszu.

    Pozytywka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, a taka informacja jest nawet w 2 miejscach [m.in .w FAQ] :) Zdjęcie drukuję w tym samym formacie, co rysunek. Nie przejmuję się ilością tuszu, bo drukuję poza domem :) Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Przepraszam za swoją nieuważność. Skupiłam się na poście o doborze odpowiedniego zdjęcia, a w inne miejsca nie zajrzałam, ale powoli zagłębiam się w Twojego bloga, bo jest bardzo ciekawy i wartościowy. Dziękuję za szybką odpowiedź. :)

      Pozytywka

      Usuń
    3. Nic się nie stało :D Najważniejsze pytania umieściłam w FAQ :)
      Dzięki serdeczne, cieszę się, że polubiłaś mojego bloga :) Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Dzięki twojemu blogowi po raz pierwszy od kilku lat znów zaczęłam rysować, nie wiem czemu przestałam to robić, ale dzięki tobie wróciłam do tego.

    Zapraszam na bloga koleżanki http://izabella-izii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jej, bardzo się cieszę i jest mi jednocześnie niezmiernie miło! Trzymam kciuki za rozwijanie tej pasji :)

      Usuń
  5. Witaj :)
    Jak zawsze na posterunku, czuwając przy laptopie i wyczekiwaniu nowej notki. Ja zawszę komentuje posty :D (O ile mam dostęp do internetu ;P). Nie mogę się doczekać nowej notki o tych Twoich ołówkach! Już wiem o co chodziło z tą niedokończoną twarzą... Różowe usta! :** To powodzenia przy wykańczaniu, trzymam kciuki - tak jak Ty za mnie przy olejach itd. ^.^"
    Pozdrawiam, miłego końca niedzieli (heh) i do następnego komentarza!
    Martyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki raz jeszcze za to, że tak chętnie i pilnie się udzielasz :D Dziękuję bardzo także za życzenia powodzenia [praca już skończona ^^] i wzajemnie miłego tygodnia!

      Usuń
  6. Szczerze? Nie widzę różnicy między nowym poradnikiem cieniowania a starym XD
    Pierwsze słyszę o akwarelowych ołówkach, ciekawi mnie jak w ogóle wyglądają :D
    wierszownik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Różnica może trudna do wychwycenia, bo dodałam zaledwie 2-3 zdania :D
      Wyglądają jak normalne ołówki. Już jutro albo pojutrze będzie notka na ich temat ^^

      Usuń
  7. Ja mam pytanie dotyczące papieru, na którym wykonujesz swoje prace. Możesz mi udzielić kilku informacji na jego temat? :) Poszukuję odpowiedniego dla siebie do tworzenia portetów i własnie się nad tym zastanawiam.
    Pozdrówka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam, że się wtrącam, ale o papierze jest post. Link po prawej.
      Zresztą tę informację Ilojleen podawała kilka razy...

      Usuń
    2. No tak, racja mój błąd ...Jednak nie jestem na bierząco na blogu i nie zwróciłam uwagi

      Usuń
    3. Dlatego zachęcam do przeglądania FAQ i częstszych wizyt :)) Pozdrawiam!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...