11 marca 2014

* Rysunkowe wyzwanie *

Witajcie ♥

Po pierwszym zorganizowanym przeze mnie konkursie pojawiły się sugestie, bym czasem ogłaszała "wyzwania", czyli jakby konkursy bez nagród :) Wkrótce potem zaaranżowałam z firmą Stabilo drugi konkurs, więc wyzwanie znowu poszło w niepamięć... Postanowiłam, że najwyższy czas coś zorganizować!


Jak wspominałam, z racji, że przy poprzednich dwóch konkursach narzucony był temat, ale fotografię mogliście wybrać sami, pomyślałam, że może tym razem na odmianę to ja wybiorę, co konkretnie narysujecie. Na pierwszy raz zdecydowałam się wybrać prostą fotografię: bez skomplikowanego światłocienia, trudnej do odwzorowania miny, oszczędne w detalach. Mam nadzieję, że Wam pasuje :)


Gypsy2.11 by faestock 

TU możecie ściągnąć zdjęcie w bardzo dużym rozmiarze.


A teraz regulamin... jakiś musi być! :)

Technika i styl

Technika: preferowane - ołówki, kredki, pastele, węgiel, ale mogą też być akwarele, tusz, gwasz, markery, farby olejne, farby akrylowe.
Wyzwanie jest w zasadzie nazwane "rysunkowym", ale możecie wybrać dowolne medium "mokre", można też mieszać te techniki :)

 Styl dowolny.
Może być realizm, semirealizm, karykatura, styl mangowy :)


Format
Dowolny.


Co wolno
- wybrać dowolny kadr zdjęcia [tzn. nie musicie rysować całej sylwetki, może być sama twarz, a nawet pół twarzy! Oczywiście kadrowanie dozwolone w granicach rozsądku: jedno oko lub same usta to za mało :)
- dodać różne elementy [biżuterię, tatuaże, elfie uszy, wampirze zęby, kapelusz, skrzydła... co chcecie :)]
- wybrać własną kolorystykę [np. włosy nie muszą być rubinowe]
- zmienić wyraz twarzy, fryzurę, ubranie
- można nie rysować tła

Ogólnie, wszystkie zmiany są dozwolone, ale do tego stopnia, by można było poznać, że rysunek został wykonany na podstawie powyższego zdjęcia :)



Czego nie wolno
- nadsyłać nie swoich prac! Jeśli ktoś ukradnie rysunek z Internetu, dowiem się. Wujek Google już jest na tyle sprytny, że wyszukuje podobne obrazy... ;)
- manipulować skanami/zdjęciami rysunku w programach graficznych. Proszę o niezmienianie kolorów, wymazywanie i dokonywanie innych, podobnych poprawek, drastycznie zmieniających pracę. Można nagiąć tę regułę w jednym przypadku: jeśli pojawi się jakaś przypadkowa, niechciana plama z akwareli, czekolady, napoju :D Przycinanie skanu, usuwanie pyłków z niego po skanowaniu jest naturalnie dozwolone.
- rysować na wydrukowanych zdjęciach... w mig rozpoznam taką oszukańczą pracę, bo razem z innymi użytkownikami DeviantARTu stoczyłam niejedną wojnę z oszustami.  
- dodawać elementów w programach graficznych - napisów, obrazków, etc. Praca ma być w 100% wykonana w technice tradycyjnej!


Nadsyłanie prac
Na adres: ilojleencontest@gmail.com
Proszę przesłać skan lub dobrej jakości zdjęcie rysunku. Obrazek musi być  wyraźny, bardzo dobrej rozdzielczości, dużej wielkości. Przysyłanie skanów 480x640 pikseli albo marnej jakości fotografii z komórki odpada, bo nie będę w stanie ocenić pracy... :(
Plik - najlepiej w formacie jpg, ale poradzę sobie z innymi :)

Każdy może nadesłać tylko jedną pracę konkursową, ale może ją wymienić na inną, nowszą, jeśli taką wykona przed deadlinem.


Deadline
30 kwietnia 2014r.
Zdaję sobie sprawę, że czas płynie szybko, a każdy jest zajęty, ale myślę, że 1,5 miesiąca na wykonanie rysunku/malunku wystarczy :)

Oczywiście prosiłabym o przestrzeganie nie tylko moich zasad, ale i Jessici [dziewczyny ze zdjęcia]. W regułach dotyczących używania jej stocku prosi ona, by przy umieszczaniu prac na Internecie [tak, przed ogłoszeniem wyników możecie zamieszczać prace na swoich fanpage'ach, blogach :)], podać linka do jej strony na Deviantarcie, czyli http://faestock.deviantart.com/.


Nagrody?
Tym razem to wyzwanie, nie konkurs :) Ocenię każdą nadesłaną pracę, ale nie będzie nagród.
Chociaż... jeśli zbierze się większa liczba uczestników, pomyślę o jakiejś drobnej niespodziance w postaci przyborów dla najlepszej pracy ^^

Zachęcam do wzięcia udziału w wyzwaniu! Nie bez powodu jest to wyzwanie: uważam, że nieco ciężej jest pracować ze zdjęciem wybranym przez kogoś, nie przez siebie. Jestem ciekawa, jak to wpłynie na Wasz proces twórczy i czy postawicie na wierne odtworzenie fotografii, czy puścicie wodze wyobraźni :) Jeśli czegoś nie jesteście pewni, piszcie.

Pozdrawiam i powodzenia!

P.S. W przyszłości będę organizować następne wyzwania i konkursy, czasem narzucony będzie temat, który będziecie mogli dowolnie interpretować, czasami zachęcę Was do kombinowania, co można zrobić z danym zdjęciem :)



140 komentarzy :

  1. To zdjęcie jest piękne!Bardzo mi się podoba to że nie trzeba robic tła....to moja zmora ;DDD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że zdjęcie Ci spasowało! :D

      Usuń
  2. Chętnie wezmę udział mimo tego, że gdy widzę narzucony termin, rysuję dwa razy wolniej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurczę... to wyobraź sobie, że nie ma tego terminu :D będzie mi bardzo miło, jak weźmiesz udział :)

      Usuń
  3. Kurczę, dużo tych konkursów. Ciekawe czy się wyrobię? Nie lubię patrzeć na wyznaczony termin, bo zawsze boję się, że nie zdążę.
    Za pewne rysując nic bym nie zmieniała, nie cierpię dodawać coś od siebie, gdy coś jest jak na dłoni. Ale pierwszy internetowy konkurs, czemu nie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam nawet pojęcia, czy są jakieś inne konkursy rysunkowe - w sumie mój to wyzwanie :)
      Mama nadzieję, że zdążysz. Zawsze możesz zrobić pracę na mniejszym formacie, to zaoszczędza czas. Rozumiem obawę przed dodawaniem czegoś od siebie :) rysowanie tylko tego, co się widzi, jest proste i bezpieczne. Ja zamierzam spróbować w tym roku częściej wychodzić spoza tzw. "comfort zone" :D

      Usuń
    2. A i jeszcze w sprawie oceniania...będziesz oceniała w jakiejś skali? Czy będzie to coś w stylu ,,oczy wyszły średnio, za to nos! nosa można pozazdrościć'' czyli wydawanie opinii?

      Usuń
    3. Opinia :) Jakoś nie potrafię oceniać w skali. Zawsze mam problemy z ocenianiem filmów na Filmwebie xD

      Właśnie! Jeśli ktoś nie będzie sobie życzył opinii, nie napiszę żadnej :)

      Usuń
  4. Na pewno nie oddam najlepszej pracy, ale z chęcią posłucham twojej opinii. Na pewno wezmę udział w tym wyzwaniu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, nie bądź dla siebie taka ostra, to gasi motywację :) Cieszę się, że chcesz wziąć udział :)

      Usuń
  5. Czekałam na wyzwanie! :D Ja w przeciwieństwie do wielu osób, lubię gdy jest określony temat, bo sama nigdy nie mogę zdecydować się, które zdjęcie lepsze do odwzorowania, itd... Ale na pewno coś zmienię, chociażby włosy (można je "uciąć", albo coś tego typu?) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, możesz skrócić włosy :) Różnego rodzaju zmiany, które są OK, mniej więcej opisałam. Grunt, żeby było widać, że z tego zdjęcia rysowałaś :D
      Ogromnie się cieszę, że spróbujesz swoich sił :)

      Usuń
  6. no to może i ja spróbuję :) dobrze, że jest tyle czasu to może zdążę... :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super pomysł :) Świetne zdjęcie, nawet mam już pewien koncept :D Więc jak starczy mi czasu (od ponad miesiąca zwlekam z napisanie kolejnego fragmentu pracy magisterskiej, promotor pewnie myśli, że nie żyję :D), to może się zaprezentuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To super, że podoba Ci się i pomysł wyzwania, i samo zdjęcie! A jeszcze lepiej, że masz już koncept na nie ^^ Trzymam kciuki za pracę, wiem jak to jest, sama pisałam pierwszy rozdział 4 miesiące, a drugi [30 stron] napisałam po 2 miesiącach w 2 tygodnie, a 3 [kolejne 30 stron] w tydzień xD

      Usuń
  8. A czy jest jakaś granica wiekowa? No bo co niektórzy (znaczy ja) są nieco posunięci w latach :) I po kilkunastoletniej przerwie, napatoczywszy się na zagubiony w szufladzie ołówek, chyba z czasów podstawówki jeszcze, przypomnieli sobie jak fajnie było rysować księżniczki i gołe baby. Fakt, że tu na zdjęciu baba jakby ubrana, ale na upartego pod księżniczkę można ją podciągnąć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie ma granicy :) Prosiłabym raczej o wstrzymanie się z rozbieraniem Jessici, nie tylko ze względu na to, że czytelnikami bloga są również osoby nieletnie, ale również ze względu na Jessicę - chyba nie chciałaby zobaczyć siebie w roznegliżowanej wersji :D Ale księżniczkę, wojowniczkę jak najbardziej można z niej zrobić :)

      Usuń
    2. O to możesz być spokojna. Moje gołe baby to ze wstydu chowałam głęboko do szuflady, żeby na zboczoną nie wyjść. I mimo iż lat minęło sporo, to nadal nie odważyłabym się nikomu zaświecić biustem moich dam :)

      Usuń
    3. Nie ma się czego wstydzić :D Sama w końcu muszę się zebrać do zrobienia jakiegoś porządnego aktu, tylko jak zawsze ciągnie mnie w pierwszej kolejności do rysowania gęb :D

      Usuń
  9. A czy trzeba być pełnoletnim aby wziąć udział?;)
    Bo ja niedawno właśnie zaczęłam rysować i chyba też spróbuję wziąć udział, bo też wolę narzucony temat, bo tak to nie wiem co narysować;) Moja praca raczej nie będzie najlepsza, ale chętnie posłucham twojej opinii;) Tym bardziej że mam zapalenie oskrzeli i będę jeszcze tydzień siedzieć w domu;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie trzeba, każdy bez względu na wiek może wziąć udział :) Ale proszę nie myśl od razu tak źle o tym, co Ci wyjdzie, bo czasem jest tak, że jak sobie coś wmówisz, to faktycznie się tak dzieje :D Życzę zdrowia i owocnego rysowania!

      Usuń
    2. To znaczy ogólnie portrety wychodzą mi nawet OK, tylko zazwyczaj osoby nie są podobne do tych które próbuję narysować ;(

      Usuń
    3. Nic się nie stanie, jeśli trochę ucieknie Ci podobieństwo, to nie wyzwanie na idealne odwzorowanie twarzy :D

      Usuń
  10. super! biore udzial1. wole narzucony temat a zdjecie jeszcze lepiej! nie trzeba sie zastanawiac co rysować :D stawiam na pełen realizm,mało twórcze ale tak wolę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :D Ja bardzo lubię realizm, więc nie mam nic przeciwko ^^

      Usuń
    2. Też tak uważam, wtedy jest dużo łatwiej ;p

      Usuń
  11. Świetny jest ten blog! Dzięki niemu wiele nauczyłam się o rysowaniu. Mam dopiero 14 lat, rysuję portrety od niedawna (około 1,5 roku) ale uwielbiam to robić.
    Ciekawa sprawa z tym wyzwaniem, może spróbuję wziąć udział, jeśli nie teraz, to następnym razem :D
    Świetne porady, pozdrawiam!! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, cieszę się, że mój blog Ci pomaga ^^ Zaczęłam rysować w podobnym wieku, miałam 13 lat :)
      Zachęcam do spróbowania swoich sił w wyzwaniu :) Pozdrawiam!

      Usuń
  12. Spróbuję jak znajdę czas.
    Chociaż pewnie jak każdą pracę zacznę robić to na dwa dni przed deadlinem XD
    wierszownik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1,5 miesiąca to sporo czasu, możesz zrobić rysunek na A5, żeby szybciej go skończyć ;) Tak czy siak, mam nadzieję, że Ci się uda :)

      Usuń
  13. Jeszcze nigdy nie brałam udziału w tego typu konkursach, dlatego chętnie podejmę się tego wyzwania:) Lubię rysować portrety i to mnie w głównej mierze zmotywowało do konkursu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się! Powodzenia z rysowaniem ^^

      Usuń
  14. Ja również podejmę się wyzwania mimo, że rzadko zdarza mi się rysować kobiece twarze :) Bardzo się cieszę z długiego terminu bo szkoła daje w kość ^^"
    Powodzenia dla innych uczestników~

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, to masz okazję do poćwiczenia kobiecych twarzy ^^ Powodzenia również dla Ciebie!

      Usuń
  15. jeszcze nigdy nie brałam udział w tego typu konkursach, więc tym bardziej spróbuję ;) Ja za to bardzo lubię rysować z wyobraźni, więc na pewno dodam coś od siebie. jak tylko będę miała czas, biorę się za pracę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Plus dla Ciebie za chęć urozmaicenia zdjęcia :D Powodzenia!

      Usuń
  16. :) postaram się :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Niesamowity blog, Masz super (super to o wiele za mało) prace :) oczywiście followuje na DevianArt i postaram się wziąć udział w wyzwaniu :D pierwszy "konkurs" w jakim wezmę udział ;) dobrze ze bez nagród nie będę niczego pożądał, a opinia takiej artystki jak Ty znaczy wiele więcej niż prezent ^^ Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie za pochlebne słowa! To miłe, że śledzisz mnie też na dA :) A jeszcze milej czytać mi, że tak Cię ucieszy moja opinia :D Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  18. Bardzo ciekawe wyzwanie, mam nadzieję, że uda mi się wziąć w nim udział. Jeszcze nie wiem, w jakiej technice narysuję, prawdopodobnie w ołówku, chociaż ten piękny kolor włosów aż się prosi o narysowanie kredką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz połączyć kredki i ołówki, czemu nie? :D Kolor włosów faktyczne cudowny, choć jak wyglądałabym w nim źle - wiem, bo miałam podobny xD
      Mam nadzieję, że spróbujesz wziąć udział :)

      Usuń
  19. O kurcze, to brzmi i wygląda naprawdę fajnie :) Jestem ciekawa jak bym sobie poradziła z takim tematem, dawno nic nie odwzorowywałam. Chyba wezmę udział:D Jak tylko starczy mi czasu, ale mam nadzieję, że nie będzie problemów:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że wyzwanie przypadło Ci do gustu :D Weź udział, weź :D

      Usuń
  20. Byłam jedną z tych osób,które poprosiły o takie konkursy/wyzwania bez nagród,więc głupio byłoby nie spróbować ,choć jak patrzę na to zdjęcie to wydaje mi się,że w ogóle nie dam rady,bo to co ja wyczyniam rysowaniem nazwać nie można. Jak to nie ma nagród? Przecież to,że ocenisz nasze prace jest wystarczającą nagrodą,bo na co dzień tego nie robisz ,więc jak dla mnie jest nagroda i to duża :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, to super, że wciąż odwiedzają mnie osoby, które poddały mi pomysł wyzwań przy poprzednich konkursach ^^ Starałam się wybrać proste zdjęcie, ale pamiętaj, zawsze możesz je uprościć :)
      Wow, to bardzo miłe, co napisałaś ♥ Dziękuję za tak pozytywny komentarz! Mam nadzieję, że jednak spróbujesz swoich sił w wyzwaniu :)

      Usuń
  21. hej. jestem tu nowy .nwm czemu ale... od razu jak zobaczyłem to zdjęcie pomyślałem że zamiast rozwianych na wietrze włosów zrobić zwykłego kitka;) a propo czy jaka będzie ta ocena? coś w stylu: ładne ale trochę schrzanione proporcje ale usta są jak ze zdjęcia. czy raczej: bardzo fajnie że wszedłeś w temat surrealizmu tylko mam jedną rade...w przyszłości poćwicz włosy bo wyszły jak u lalki barbie. a może w skali? lub w procentach? ps. patrząc na tą bladą skórę i te rubinowe włosy od razu pomyślałem o tym żeby z jej włosów zrobić ogień który by tak kontrastował z twarzą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam nowego czytelnika :) Super, że masz już pomysły na to zdjęcie i byłoby świetnie, jakbyś je zrealizował!
      Oceniać będę porządnie, pełnymi zdaniami, wymieniać zalety, mówić, co powinno się poprawić. Skala i procenty nic nie mówią i są dla leniwych oceniających :D

      Usuń
  22. Ja już zaczęłam rysować:) zdecydowałam się na ołówki, kredkami niestety nie umiem się jeszcze posługiwać. Cieszę się, że wybrałaś zdjęcie z którego mamy rysować, bo ja nigdy nie mogę znaleźć sobie odpowiedniego ;)Tylko, że rysuję na A3 (jest to mój ulubiony format) i wiem czy uda mi się zrobić wyraźne zdjęcie, ale postaram się.
    Jeszcze małe pytanie czy w e-mailu trzeba wysłać sam rysunek czy może jakieś dodatkowe informacje (np przybory, wrażenia, co rysowało się lepiej a co gorzej)?

    Stała czytelniczka bloga Marcysia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już? Wspaniale :D A że na takim formacie, to podziwiam Cię! Biorąc pod uwagę, ile godzin zajmuje mi narysowanie rysunku na A4, to... boję się, że moja cierpliwość skończyłaby się w połowie pracy hah.

      Dodatkowe informacje nie są konieczne, ale chętnie poczytam o wrażeniach ^^ Zamieszczę je też w notce z wszystkimi pracami, jeśli nie będziesz miała nic przeciwko.

      Co do kredek, to w tym roku pojawi się więcej tutoriali na ich temat :) Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Zaczęłam zaraz następnego dnia po ogłoszeniu wyzwania:) Właśnie jakoś lubię format A3 najpierw byłam przerażona tak wielka kartką a teraz A4 wydaje mi się malutka
      i potrafię się jakoś nie potrafię się na niej zmieścić;p

      To pewnie coś dopiszę w mailu i oczywiście nie mam nic przeciwko:)

      Niecierpliwie czekam na ten tutorial, bo bardzo chcę się nauczyć rysować kredkami(są takie ładne i kolorowe:D)

      Powodzenia w rysowaniu kredkami(chociaż chyba nie jest Ci potrzebne:)

      Usuń
    3. Jesteś szybka! :D
      Właśnie dodałam nowy post o rysowaniu blond włosów kredkami, ale pojawi się więcej tutoriali ^^ Nie dziękuję, bo jednak każde życzenie powodzenia jest na wagę złota :D Możesz wierzyć, lub nie, ale kredkami też nie zawsze wszystko mi wychodzi :)

      Usuń
  23. Moja decyzja o podjęciu wyzwania była dość spontaniczna i zaczęłam pracę zaraz po tym, jak przeczytałam wpis. Wreszcie mam motywację do narysowania czegoś innego niż ciosane męskie gęby, bo z własnej inicjatywy chyba nigdy nie zaczęłabym rysować kobiet ^^' Wybrałam sobie dość czasochłonną technikę, ale na pewno wyrobię się w terminie :)

    Pozdrawiam, nowa czytelniczka (od niedawna również obserwatorka na dA :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, poznaję Cię po ikonce! :) Bardzo się cieszę, że bierzesz udział w moim wyzwaniu i że dosłownie będzie to dla Ciebie wyzwanie, skoro częściej portretujesz mężczyzn :) Powodzenia, pozdrawiam!

      Usuń
  24. Też już zaczęłam rysować. :D
    Mam pytanie: czy oprócz gotowej pracy przysłać Ci też jakieś WIP-y?

    S-Selene

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super ^^ Nie trzeba, ale można :)

      Usuń
  25. Witam . mam pytanie niezwiązane z konkursem. jak cieniować ołówkami aby nie rozmazywać ich ? bo ja zawsze po prostu rozmazywałam wiszerem ale nie wygląda to tak ładnie jak tu http://www.ilojleen.bulwaria.info/photo/328/Portret%20S.Erny . jak to robisz ? bo znalazłam tu tekst o tym ale niewiele mi pomógł .dziękuję z góry ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tekst, o którym wspominasz w najmniejszych szczegółach opisuje technikę mojego cieniowania. Oprócz wskazówek są obrazki i filmiki. Naprawdę, nie ma jakiegoś magicznego triku, który zataiłam, a który pozwala uzyskać od razu takie cieniowanie :) Może to kwestia papieru, na którym rysujesz, albo po prostu musisz więcej ćwiczyć :) Ja się tak nauczyłam cieniować po wielu latach... Cierpliwości ;)

      Usuń
  26. Z chęcią wezmę udział :) Chociażby dlatego, aby poznać opinię kogoś lepszego ode mnie, kto ma doświadczenie i do tego jest osobą "z zewnątrz". :) Chociaż trochę się tego boję... ;)
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, jeśli będę mogła pomóc Ci swoją opinią ^^ Powodzenia i pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  27. Cześć, szukałam w internecie wskazówek do cieniowania i tak trafiłam tutaj. Jakie wielkie było moje zaskoczenie (i radość :D), że Twój blog nie jest jednym z tych, na których ostatni raz ktoś odezwał się kilka lat temu :)
    Mam zamiar zabrać się do rysowania, chociaż szału nie będzie bo mam 14 lat, a zaczęłam się interesować malowaniem jakieś 1,5 roku temu :)

    Ps. Ma ktoś jakieś rady, co do robienia dobrych zdjęć rysunku? Niestety, skaner w mojej drukarce najwyraźniej mnie nie lubi i skany rysunków np. ołówkiem wyglądają, jak zrobione czarnym pisakiem :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutaj znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie dotyczące robienia zdjęć :) Życzę powodzenia w rysowaniu i zapraszam na mojego bloga ponownie :)

      Usuń
  28. Właśnie zaczęłam rysować i mam pytanie. Jest napisane, że można nie rysować tła oraz dodać jakieś elementy. Więc tak się tylko upewniam, czy tło też mogę narysować z wyobraźni?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, możesz dowolnie zmieniać elementy zdjęcia, ale na tyle, by wciąż było widać, że rysowałaś na jego podstawie ^^ powodzenia!

      Usuń
  29. Cześć!
    W sumie, to rysowałam od małej... znaczy, od jeszcze mniejszej :)... i teraz, po dłuższej przerwie, powróciłam do rysowania - tym razem robię to głównie kredkami akwarelowymi. Twój blog baaardzo mi pomaga w takich szczegółach jak włosy czy proporcje, chociaż maluję głównie postacie z bajek Disney'a ;)
    Jednak Twoje wyzwanie będzie czymś naprawdę ciekawym i chętnie spróbuję swoich sił w portretowaniu rzeczywistych osób :D
    Dzięki ogromne za całego Twojego bloga i czekam na kolejne cuda spod Twojej ręki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja dziękuję! ♥
      Super, że powróciłaś do rysowania i bardzo cieszę się, że mój blog jest dla Ciebie pomocny, chociaż zajmujesz się innym stylem :) Trzymam kciuki za Twoją pracę przeznaczoną na moje wyzwanie! :)

      Usuń
  30. Fajny pomysł, z chęcią wezmę udział :) Zawsze to jakaś motywacja do złapania za ołówek, bo ostatnio jedyne co robię to maluję po tkaninach :D Uwielbiam Twojego bloga!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie za miłe słowa ^^ cieszę się bardzo, że wyzwanie Ci się podoba i weźmiesz w nim udział! :D

      Usuń
  31. chyba wezmę udział, muszę tylko skombinować trochę wolnego czasu. ;P
    Pozdrawiam. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, postaraj się :) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  32. Świetne ćwiczenie dla wszystkich młodych rysowników (w tym również dla mnie :) Jestem jeszcze tylko ciekawa, czy wiek ma tu znaczenie, bo np. starsi ludzie mają więcej doświadczenia niż na przykład ja, która jestem w gim.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tym doświadczeniem różnie bywa :) prowadząc bloga przekonałam się, że są wśród nich młodsze osoby, które rysują lepiej, niż ja w ich wieku. Poznałam też osoby, które są starsze ode mnie, a rysują jak ja kilka lat temu :) Liczy się to, co zaprezentujesz, a jeśli masz małe doświadczenie, wezmę to pod uwagę :)

      Usuń
  33. Czy wyglada to tak, ze po prostu wybierzesz najlepsza prace czy kazda nadeslana skrytykujesz? Bardzo zalezaloby mi na twojej opinii, a wiem, ze nie wygram, bo zbyt krotko sie w to bawie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każda praca dostanie opinię :) Tak jak wspominałam, to nie konkurs i nie jestem jeszcze pewna, czy będę wybierać najlepszą pracę i czy będzie jakaś [może drobna] nagroda :)

      Usuń
  34. Kusi mnie wzięcie udziału w wyzwaniu - mam pomysł, wydaje mi się dość ciekawy, ale boję się tylko, że mnie krótko mówiąc "zjedziesz". To będzie dla mnie prawdziwe wyzwanie, gdyż nigdy jeszcze nie rysowałam kobiety :). Tak tylko dodam, że Twojego bloga czytam od początku, tzn. od czasów, gdy znajdował się on jeszcze na onecie, dzięki czemu dużo się nauczyłam. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale ja przecież nie chcę nikogo dołować :D Będę pisać konstruktywną ocenę, ale jeśli ktoś nie będzie chciał, zrezygnuję z tego :) Dlatego zachęcam, spróbuj swoich sił!
      Jest mi niesamowicie miło, że obserwujesz mnie od tak dawna... aż się robi ciepło na sercu, że nie popadłam w zapomnienie po takim czasie! :)

      Usuń
  35. Ja też chętnie wezmę udział :) Nawet już skończyłem rysować twarz :p
    Pozdrawiam :D
    Andrzej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to cieszy, powodzenia z resztą rysunku :D Pozdrawiam!

      Usuń
  36. Raczej jestem beznadziejna w odwzorowywaniu zdjęć :/ Zawsze rysuję portrety z głowy abstrakcyjnie, nie fotorealnie :/. Bardzo chciałabym jednak przeczytać Twoją opinię na temat jakiejś mojej pracy, więc postaram się wziąć udział :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie! Trzymam za Ciebie kciuki :) Praca nie musi być fotorealistyczna, ale musi być wykonana tak, żebym widziała, że stworzyłaś ją na podstawie tego zdjęcia.

      Usuń
  37. Daria Duczek06.04.2014, 14:20

    Wysłałam rysunek na maila :) Czekam z niecierpliwością na opinię :) pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie! ^^ Opinia oczywiście pojawi się w zbiorowej notce po 30 kwietnia :)

      Usuń
  38. O mój Boże! Treningi mnie tak wyczerpały, że od 3 miesięcy niczego nie rysowałam... z realizmem i techniką może być kiepsko... ;( Chociaż kiedyś było z nimi całkiem dobrze...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może warto odpocząć i narysować coś w minimalistycznym stylu? ^^

      Usuń
    2. Może faktycznie... Spróbowałam narysować kotka (^^) metodą szrafowania (?) i całkiem dobrze wyszedł :) Może coś się urodzi z mojej twórczości :D

      Usuń
    3. Zaczęłam rysować i po 2,5h rysowania mój rysunek ma ręce i nogi (chociaż powinnam powiedzieć-twarz i trochę włosów :) ), jestem całkiem zadowolona... Chociaż i tak wiem, że po opublikowaniu prac moja będzie jedną ze słabszych ;D

      Usuń
    4. Oj, nie mów tak! :) Poza tym, liczy się to, że ćwiczysz - nawet jeśli nie wyszło tak, jak chciałaś, pamiętaj, że to był pierwszy raz, kolejny będzie lepszy :)
      P.S. Miałam nadzieję, że może rysujesz pracę na moje wyzwanie, szkoda :( nie chciałabyś wziąć udziału?

      Usuń
    5. No jasne, że rysuję właśnie na Twoje wyzwanie! Nie mogłam odmówić sobie udziału ;)

      Usuń
    6. Rysunek już poszedł na maila :) Czekam na 30 kwietnia!
      Pozdrawiam,
      Asia

      Usuń
    7. Aaaa! To bardzo się cieszę! :) Właśnie sprawdziłam maila, dostałam Twój rysunek. Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  39. A może przyłączyłabyś się do wyzwania i również to narysowała? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo chciałam, miałam nawet pomysł, ale nie zdążę :( sama spieszę się teraz z rysunkiem na inny konkurs, którego deadline jest 30 kwietnia, a biorąc pod uwagę, że rysuję jedną pracę nawet kilkadziesiąt godzin, nie wiem, czy mi się uda :( Postaram się wziąć udział w następnym wyzwaniu!

      Usuń
  40. Witam, chciałem zapytać czy moje bazgroły dotarły? Bo plik trochę ważył, a chciałem mieć pewność, że otrzymam jakieś porady co źle zrobiłem ;) pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, widzę, że mail dotarł - sorki, że jeszcze nie odpisałam, ale to zrobię :) Pozdrawiam!

      Usuń
  41. Zastanawia mnie, jak dużą tolerancję masz na manipulację zdjęciem, na bazie którego rysujemy. Nie chodzi mi o sam rysunek, tylko jakby kompozycję. Bo moja praca jest już w 3/4 zrobiona, aczkolwiek ciężko zauważyć, że jest robiona na podstawie tego zdjęcia (choć użyłam całej twarzy w dość specyficzny sposób) i zastanawia mnie, czy wysyłać jak skończę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że mnie zaciekawiłaś :D Z kolei ja nie wiem, na jak posuniętą manipulację postawiłaś... ale żadna praca nie będzie zdyskwalifikowana, także śmiało, rysuj, zobaczymy, co wymyśliłaś :) Mam jednak nadzieję, że przynajmniej elementy zdjęcia uda mi się dostrzec w Twojej pracy, bo na pewno nie chodzi mi o całkowitą zmianę :)

      Usuń
  42. Ech... jaka szkoda, że dopiero teraz nadrabiam zaległości w czytaniu Twojego bloga, a nie zrobiłam tego tydzień wcześniej :D Cóż, trudno. Może jeszcze zdążę coś na szybko nsbazgrać :)
    Pozdrawiam,
    Karolina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz zawsze zrobić rysunek w stylu minimalistycznym lub na małym formacie, zamiast się spieszyć ^^ w wyzwaniu nie chodzi o to, żeby po prostu coś przesłać, tylko sprawdzić swoje umiejętności, kreatywność... :D życzę powodzenia i pozdrawiam!

      Usuń
  43. Juz Zaczelam ;p jest wielka utrata podobiendtwa ale moze jakos z tego wybrne;) mam nadzieje ze zdaze przed koncem ;) papaaaaaa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Jeśli jest, tak jak mówisz, zawsze możesz zapunktować ciekawym pomysłem lub starannym wykonaniem ^^

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  44. o boże boże, co tam żaba, marsowie cie zatweetowali, jaram się :o

    OdpowiedzUsuń
  45. Rzeczywiście wyzwanie :) Duże wyzwanie :) Jeszcze zachciało mi się rysować realistycznie kredkami na A3... Ale co to dla mnie ? Przynajmniej wyrobiłem się w terminie. Efekt jest niezadowalający jak dla mnie, ale pozostawię ostateczną ocenę tobie. Zaraz wyśle portrecik.
    Kamil :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, to faktycznie wyzwanie! Rzadko rysuję na formacie A3 [brak papieru, z którego byłabym zadowolona & A4 łatwiej przechowywać], ale nigdy nie rysowałam na nim kredkami :) Zaraz sprawdzę maila!

      Usuń
  46. Kiedy odpiszesz na maile? :) Wysłałam kilka dni temu, odpowiedzi brak, nie poganiam Cię, tylko zastanawiam się czy mail aby na pewno dotarł. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaplanowałam sobie odpisywanie na dzisiejszy wieczór, bo już trochę wiadomości sie zgromadziło :) Jakbyś nie dostała odpowiedzi, daj znać!

      Usuń
  47. Mam jeszcze jedno pytanie... Czy jeśli tło się kompletnie rozmyło, gdyż akwarele zmieniły kolor można wyciąć portret i wkleić go na inne tło na nowej kartce? Będzie to ok? ;)
    Gratulacje z powodu tweetu :D

    OdpowiedzUsuń
  48. Świetnie! Już zabieram się za rysowanie ^^
    A czy zwycięskie prace zostaną zaprezentowane na blogu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie tu będą

      Usuń
    2. Zgadza się, wszystkie prace się pojawią :)

      Usuń
  49. "...jedno oko lub same usta to za malo" :D

    Swietna pomysl z tym konkursem. Nastepnym razem wezme udzial, teraz mam zbyt malo czasu.
    Pozdrawiam
    Miro.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D

      Mam nadzieję, że tak będzie! :D Pozdrawiam!

      Usuń
  50. Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki, by się udało :)

      Usuń
  51. Myślałem, że deadline to 7 maja, więc zacząłem wczoraj mam już z 25% pracy i nie wiem czy się wyrobię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurczę! Hm, jak doślesz 1 albo 2, myślę, że nie będzie problemu, bo nie zdążę opublikować notki z opiniami tak szybko :)

      Usuń
  52. Wczoraj wysłałem prace, chciałbym się dowiedzieć czy doszła.
    adriant

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziś jest już trochę późno, jutro będę sprawdzać maila i odpisywać:)

      Usuń
  53. o co chodzi z tym rysowaniem po zdjęciu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są ludzie, którzy drukują bardzo blade czarno-białe zdjęcia, poprawiają je ołówkami i publikują jako swoje prace... w skrócie - kłamią, że umieją tak dobrze rysować.
      Ilojleen pisała o takich przypadkach w swoim dzienniku na dA.

      Pozdrawiam

      S-Selene

      Usuń
    2. S-Selene dobrze to wyjaśniła :) Tu przykład.

      Usuń
  54. Do 30 kwietnia włącznie? Bo dopiero jutro mogę zeskanować i wysłać rysunek, a jutro jest właśnie 30 :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można nadsyłać prace do 2,3 maja :)

      Usuń
  55. Hej, a można przesłać pracę później bo się zabrałam za długopisy i trochę dłużej mi to zajęło czasu niż planowałam , więc czy byłaby taka możliwość ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najpóźniej do 2, 3 maja :) trzymam kciuki, by się udało!

      Usuń
  56. Odpisywałaś już dzisiaj na maile? Bo ja wysłałam wiadomość wczoraj o 15:43 i chciałabym upewnić się czy doszła. Z góry przepraszam za zawracanie głowy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, dzisiaj jeszcze nie, jutro będę odpisywać, więc jakbyś nie dostała odpowiedzi, pisz jeszcze raz :) Szkoda, że od razu nie napisałaś swojego imienia / początku adresu mailowego, to już bym Ci dała znać :)

      Usuń
  57. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  58. Cześć, odpisywałaś już dzisiaj na maile? Wysłałam w środę i boję się, że nie doszedł, bo już nie raz zdarzyło mi się coś pokręcić.
    Oliwia~

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie odpisałam! :D Przepraszam za opóźnienie!

      Usuń
  59. Mam pytanie. Czy jest wyznaczony termin notki ? Albo choć mniej więcej kiedy będzie się można jej spodziewać ? Nie chodzi mi o dokładną datę, bo wszystko wychodzi inaczej niż w planach zazwyczaj, tylko np. o "pod koniec maja; na początku czerwca "

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W najnowszej notce dałam znać, że notka będzie po 6 maja, ale, jak właśnie napisałam poniżej: "Chyba przeliczyłam siły na zamiary, bo nadeszło 60 prac i napisanie tylu opinii w ciągu kilku dni przekracza ludzkie możliwości :( Zdaje się, że oceny będą po połowie maja :("...

      Usuń
  60. Ilojleen napisała w ostatniej notce na blogu, że podsumowanie pojawi się krótko po 6 maja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba przeliczyłam siły na zamiary, bo nadeszło 60 prac i napisanie tylu opinii w ciągu kilku dni przekracza ludzkie możliwości :( Zdaje się, że oceny będą po połowie maja :(

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...