15 października 2014

* Newsy XI *

Moi drodzy :)

Mam nadzieję, że macie się dobrze i twórczo!

Wielokrotnie dopytujecie o tutorial o rysowaniu kredkami. Praca nad nim trwa tak długo, bo chciałabym go naprawdę dopieścić, by jak najbardziej szczegółowo, wyczerpująco i zrozumiale przedstawić Wam sposób rysowania tym medium. Do tej pory wykonałam około 15 prac kredkami [nie liczę tych wykonanych na czarnym papierze, ale to trochę inna bajka], ale przynajmniej połowa to małe, proste rysunki albo tylko częściowo wykonane w kolorze, więc moje doświadczenie z kredkami nie jest tak duże, jak w przypadku ołówków [od 12 lat narysowałam ok. 350 ołówkowych prac :D]. Jednak, z każdą narysowaną kredkami pracą, zdobywam coraz większą wiedzę na ich temat. W tym roku planuję wykonać jeszcze 2-3 portrety kredkami, które wzbogacą planowany tutorial. Zdecydowałam się jednak podzielić go na 2 części. W pierwszej będzie przeważała teoria z pewną ilością praktyki, druga zaś dotyczyć będzie wykonania tradycyjnego portretu. Może nawet pojawi się część 3, w której pokażę użycie mniej typowych kolorów do wykonania twarzy na przykładzie szczegółowego zdjęcia :>

W międzyczasie pojawi się kilka innych tutoriali, wskazówek oraz recenzji. Latem otrzymałam do przetestowania nowe przybory marki Derwent: tusz w kredkach Inktense, zwykłe, miękkie kredki Drawing [o których mogliście przeczytać ostatnio tutaj] oraz barwione wodorozpuszczalne ołówki Graphitint [to coś pomiędzy kredkami akwarelowymi a ołówkami].




W pierwszej kolejności wezmę się za kredki Inktense, ponieważ ich żywe kolory są wprost zachwycające ♥ Mam pełno pomysłów, teraz tylko muszę się postarać, by zrealizować jak najlepiej te najfajniejsze.


Dzisiaj mam też do przekazania 2 ogłoszenia ze strony czytelniczek bloga.

Patrycja ma na zbyciu kredki

Witam mam do sprzedania kredki akwarelowe Mondeluz 48szt. Kredki były użyte raz do sprawdzenia koloru. Chętnych proszę o kontakt:  prison.break1@vp.pl

Jak widać, kredki są w niemalże nienaruszonym stanie. Jeśli ktoś nie miał do czynienia z kredkami akwarelowymi i nie wie, co można nimi zdziałać, zachęcam do lektury mojego postu na ich temat :)



Zachęcam też do wsparcia kampanii na rzecz środowiska, a konkretnie Parku Narodowego Wirunga. O akcji powiadomiła mnie Wiktoria, która pisze:

Właśnie dołączyłam do kampanii, której celem jest ocalenie Parku Narodowego Wirunga przed zniszczeniem przez przemysł paliwowy. To niezwykłe miejsce, jak żadne inne w Afryce, jest domem rzadkich gatunków zwierząt, wśród nich zagrożonych wyginięciem goryli, słoni i okapi. Niestety brytyjski koncern paliwowy Soco chce rozpocząć poszukiwania ropy naftowej w środku parku. Dołącz do mnie i 766 235 innych ludzi z całego świata, którzy sprzeciwiają się niszczeniu najstarszego parku narodowego w Afryce. Proszę, dołącz do nas!: http://www.wwf.pl/mozesz_pomoc/ocal_wirunge_pl/ Dziękuję.

Wystarczy podać imię, nazwisko i maila! Ja się zarejestrowałam. Pomóżcie i Wy! :)


Na koniec piękne prace dwóch utalentowanych dziewczyn! Pamiętacie o opisanym przeze mnie spotkaniu z Martą z bloga Artystyczne Ciekawostki Marcysibush? "Słit focie z rąsi" zainspirowały Martę oraz kilku czytelników naszych blogów do uwiecznienia nas na papierze. Oto genialna praca kochanej Marty:


...i śliczny, również kredkowy portret wykonany przez Martynkę, którą serdecznie pozdrawiam! ♥


Dziękuję Wam za tak udane portrety, sprawiły mi ogromną radość! Czy jeszcze ktoś nas rysuje? Pytam, bo zgłosiło się kilka osób... :D
Ponieważ wreszcie, po kilku miesiącach, udało mi się skończyć pierwszy ołówkowy portret w tym roku [tutaj WIP, wkrótce pokażę całą, ukończoną pracę], i ja biorę się za portret mój i Marty. Mam nadzieję pokazać proces jego tworzenia w szczegółach i na jego podstawie napisać jedną z notek o rysowaniu kredkami.

Wracam do odpisywania na wiadomości i przygotowywania postów na bloga. Trzymajcie się :)



49 komentarzy :

  1. Jakie piękne kolory mają te kredki Inktense! Czekam z niecierpliwością na ich recenzję:)
    Pozdrawiam
    PS: Na jakim papierze testowałaś kolory na zdjęciu? ( kredki inktense) To chyba nie są zwykła kartka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mnie zachwyciły! Mam nadzieję, że użytkowaniem też nie będę zawiedziona :) Ta kartka to papier akwarelowy Fabriano. Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  2. Ojejuuu <333 Opublikowałaś mój rysunek i na blogu :* bardzo mi miło ! :) Czekam na recenzje kredek Inktense ! Oj... Bo jeszcze stówka będzie do zbierania haha xd . A więc i tutorial o rysowaniu kredkami też będzie. Świetnie ! To czekam z niecierpliwością :D
    Martyna :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie ci to wyszło:D Podobieństwo zostało uchwycone:D Chociaż(mam nadzieję, że się nie obrazisz) kolory mogłyby być trochę żywsze(chyba, że w rzeczywistości są, a zdjęcie je "zjadło"). Piszę Ci to, dlatego że ja np. lubię wiedzieć, co w pracach robię nie tak, ale jak już pisałam, mam nadzieję, że się nie obrazisz:D
      Od ilu rysujesz?

      Usuń
    2. Witam :)
      Nie, absolutnie nie jestem zła ! :)
      Powiem Ci, że ze zdjęcia ja też nie jestem zadowolona, bo tak na prawdę kolory w ogóle wyszły bledsze i takie nie równe (?). Bo na zdjęciu to wyszło jaśniej :( Ale w rzeczywistości to jest to taka "gładka" kolorystyka i żywsza, natomiast mam zepsuty aparat, a skanera nie posiadam. No, a rodzice powiedzieli - albo zbierasz na kredki, albo na aparat. :D Tylko, że ja o tych kredkach marzę :D Rysuję od dziecka, ale wzięłam się za to gdzieś na początku 2011 roku, nie kłamiąc, że dopiero w 2012 do rozmyślania nad tym co robię źle skłonił mnie ten blog :) Oczywiście były też takie jak elfik777.pl i artystyczne-ciekawostki.blogspot.com ;)
      Pozdrawiam Pana/Panią serdecznie, Martyna :*

      Usuń
    3. Martyna - oczywiście, jest tak ładny, że tu musiałam go pokazać n__n Dzięki za zainteresowanie notkami, które planuję!
      Oj, nie chcę narażać Cię na tyle wydatków xD

      Usuń
    4. Haha xD Ty się już tym nie zajmuj ! Zajmij się krdeczkami i rysowaniem :D "O mnie się nie martw, ja sobie radę dam" ;) Nie no najwyżej je kupię w maju na urodziny xD

      Usuń
    5. Martyno,
      Nieźle Ci to idzie po tak krótkim czasie :D Domyślałam się, że to wina aparatu, jeśli na żywo wygląda to lepiej to pełen podziw! Trudny wybór:D
      P.S. Wystarczy na "ty", jestem od ciebie starsza zaledwie o kilka lat:D
      Jakby tu się podpisać, żeby można było mnie odróżnić od innych anonimów...hmmm...
      "Anonim od krytyki" :D
      Pozdrawiam!

      Usuń
    6. Martyna - hah, dobrze :)
      Anonim - można podpisać się imieniem lub choćby inicjałem jeśli jest się nieśmiałym w polu Nazwa/adres URL albo w samym komentarzu ^^

      Usuń
  3. Nowe przybory zapowiadają się cudownie^^
    Ty to masz fajnie, też bym chciała dostawać tyle przyborów ;p Żartuję:D Na razie na moje bazgroły nie ma po co:D
    W odpowiedzi na komentarz powyżej napisałaś, że używałaś tutaj papieru akwarelowego Fabriano... Możesz napisać jakiego( w sensie na sztuki, w bloku, gramaturę(czy jak to tam się nazywa)?
    Napiszę teraz to co wszyscy: Twoje rysunki są niesamowite! Nawet te wcześniejsze wyglądają tak naturalnie!
    Ciężka praca ciężką pracą, ale Ty po prostu masz talent!
    P.S. Którą piosenkę 30STM lubisz najbardziej? Ostatnio zaciekawiło mnie przy okazji oglądania Twoich filmików na YouTubie, żeby sprawdzić jak grają i nie wiem, od czego zacząć... Możesz mi coś doradzić? Chociaż po małym "wstępniaku" wyczuwam, że niektóre z piosenek zajmą wysokie miejsca na mojej topliście:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ukrywam, mnie to również cieszy ^^ Wiesz, nie chodzi o to, jak kto rysuje. Dobre przybory mogą ułatwić pracę początkującym rysownikom, bardziej zachęcić do tworzenia :)
      Kupiłam blok [15 arkuszy] o gramaturze 200, wymiary 18x24cm :)
      Dziękuję! Choć nie wiem, czy mówisz o tych, które zamieściłam w tej notce - bo te nie są moje :)
      Mam zbyt wiele ulubionych, by wymienić jedną, ale większość tych, które mi najbardziej przypadły do gustu, są z pierwszych dwóch albumów ["30 Seconds to Mars" i "A beautiful lie"], z This is War "Night of the hunter" i "Stranger in a strange land", a z nowej... chyba tylko 'End Of All Days".

      Usuń
    2. Mówię ogólnie o wszystkich rysunkach:D
      Dzięki za polecenie!

      Usuń
    3. Ach, ta skleroza... :D Zapomniałam dopisać "Twoich" przed "rysunkach"
      Chociaż muszę przyznać, że Martyny i Marcysi są również niezłe :D

      Usuń
    4. Nie ma za co i jeszcze raz dzięki!

      Usuń
  4. Kolory kredek Inktense to jest po prostu magia! Taka gama kolorów aż czeka na nowe prace ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie może dziś co nieco nimi pomaluję c:

      Usuń
  5. Sprzedajesz swoje prace ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozwól, że odpowiem na twoje pytanie nim zrobi to Dominika:
      Nie, Dominika nie sprzedaje swoich prac.

      Usuń
  6. daje Ci dożywocie za za ładne rysowanie ( ̄(工) ̄)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również

      Usuń
    2. To jak ja będę rysować w więzieniu? :c

      Usuń
    3. Nie martw się, dostarczymy ci przybory :D

      Usuń
    4. Dziękuję xD Oby tylko nikt mi ich tam nie ukradł i nie chciał przehandlować za szlugi D:

      Usuń
    5. Zapewnimy ci odpowiednie warunki xD I pouczymy innych, by nie kradli. :D

      Usuń
    6. Dzięki, jesteście kochani xD

      Usuń
  7. Już wiem, że znalazłam się w swoim raju, dlatego komentuje teraz, ale w międzyczasie będę sobie zwiedzała i czytała Twoje poprzednie wpisy. I przy tym się zainspiruje i sobie porysuję! Do kredek nawróciłam się po tym, jak bardzo chciałam narysować ludzką wersję Picollo (z Dragon Balla - moja miłość z dzieciństwa) i stwierdziłam, że zabawię się kredkami. I tak jakoś samo poszło, że kilka dni później znowu coś malowałam kredkami. Trzeba się rozwijać, a takie zagłębianie się w tworzenie to jest coś, co kocham! Także jestem bardzo ciekawa wpisu o rysowaniu / kolorowaniu kredkami. Portrety dziewczynom wyszły świetnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Porównanie mojego bloga do raju... jak miło :D Miło również będzie, jeśli zostaniesz na moim blogu dłużej :) Życzę dużo radości z rysowania i samych udanych prac! Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Dziękuję! Póki co zapuściłam się w najstarsze wpisy i po kolei realizuję poszczególne tutoriale, ponieważ sprawia mi to dużo frajdy. Ostatnio bawiłam się z nosem i poczułam się taka fajna, kiedy już wiem, co to rynienka pod nosem :D

      Usuń
    3. Radzę ominąć ten stary o rysowaniu oczu [napisany po angielsku], bo już tak nie rysuję :D
      Hahah, cieszę się, że nie tylko same czysto techniczne wskazówki okazały się użyteczne, ale i słownictwo przeze mnie użyte :D

      Usuń
  8. Hej;-) Na wstępie pragnę pogratulować Ci talentu i przede wszystkim wytrwałości przy tworzeniu tak pięknych portretów! Oczywiście śledzę nowe wpisy na blogu;-) Wiem, że nie zajmujesz się sprzedażą swoich prac, jednak chciałabym poznać Twoje zdanie na temat wyceny. Ile powinień kosztować portret kredkami bądź ołówkiem? Od czego to zależy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję za miłe słowa i obserwowanie mojego bloga ♥

      Nie ma czegoś takiego, jak standardowa cena za portret ołówkiem czy kredkami. Wszystko zależy od tego, jak oceniasz swoje możliwości [np. jeśli jesteś początkującym rysownikiem z małym doświadczeniem, to nierozsądnie jest żądać np. 80zł za portret], jak skomplikowane jest to, co będziesz rysować, na jakim formacie tworzysz, jakim medium i ile ono kosztowało [wiesz, jest jednak różnica pomiędzy ołówkiem za 1zł, a kredką za 5zł], ile czasu poświęciłaś na stworzenie dzieła. Często prace wykonane w kolorze wycenia się wyżej niż prace czarno-białe.

      Usuń
  9. Graphinint miedzy kredkami akwarelowymi a ołówkami? Trochę się dziwię określeniem- nie, nie neguję :). Po prostu dostałam kilka i pomyślałam, że to zwykłe kredki akwarelowe :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyjrzyj się, jak rysują na sucho - jest troszkę szarości pomiędzy kolorem. Dodatkowo po rozmyciu ich wodą, obserwowane pod światło, pobłyskują delikatne jak grafit :) Producent reklamuje je jako "watersoluble tinted graphit", czyli wodorozpuszczalny grafit barwiony" :)

      Usuń
  10. Nigdy nie miałam tych kredek, ale wydają się być bardzo fajne bo mają intensywne kolory :)

    http://mademoisellejuliet.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że moja recenzja sprawi, że jeszcze bardziej Ci się spodobają :)) Pozdrawiam!

      Usuń
  11. Ja rysuje :) . Ale to wyszło tak spontanicznie przez Twój tutorial ,, jak rysować wytrzeszczone oczy " chciałam spróbować narysować je w kolorze :)Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, super, jak miło, że zainspirował Cię do tego mój tutorial! Nie mogę się w takim razie doczekać efektu :) Powodzenia, pozdrawiam ciepło ♥

      Usuń
  12. Witaj Dominiko ! :*
    Jestem wlasnie w trakcie rozplywania sie :* Niech nawet brzmi to idiotycznie, ale Ty dla mnie jestes absolutna mistrzynia w poslugiwaniu sie mediami tradycyjnymi, jakimi sa ołówki!! Jestes po prostu w tym niewiarygodna!! Wyciagasz z nich takie efekty, ze do momentu gdy zobaczylam Twoje prace, nie wiedzialam, ze w ogole tak owe mozna uzyskac XD Zamierzam miec Cie na oku ;) Wiec strzez sie =}

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aww, serdecznie dziękuję za te pochlebne słowa :* Bardzo będę zadowolona, jeśli będziesz mnie mieć na oku :D Pozdrawiam gorąco!

      Usuń
  13. Inktense mam (ołówkowe), uwielbiam i chcę więcej :) Ostatnio rozglądam się za akwarelami w kostkach ale skłaniam się ku kupieniu po prostu inktense w sztyftach i używaniu ich jak akwarelek. Mają fantastyczne kolory i fajnie się rozpuszczają - to główne walory, dzięki którym jestem ich fanką :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, czyli Ty już jesteś zaznajomiona z tym produktem ^^ Sztyfty fajna rzecz, bo ułatwią pokrywanie dużych powierzchni :)

      Usuń
  14. Ja próbuję narysować, ale nie wychodzi! :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, może to wina tego, że rysujesz ze zbyt małego zdjęcia? Wtedy trudniej uchwycić podobieństwo... Mogłabym Ci przesłać większą wersję. Chyba, że występują inne problemy :( ale wierzę w Ciebie, że dasz radę i trzymam kciuki! :D

      Usuń
  15. oo ja tez rysuje, ale zdecydowanie wole malowac. Polecane kredki juz dawno sprawdzilam, ale dodam ze te akwarelowe sa lepsze - bo miekkie. Grafitowych - akwarelowych firmy Derwent tez mam dwie pary, ale troche drapiá papier, uzywam ich sporadycznie. Choc przyznam ze zalezy na jakim papierze. Jutro pogrzebie w pamieci komputera i tez cos wrzuce z portretowych... a gdzie powinnam wyslac? Panie Lukaszu ilosc przejdzie w jakosc, zycze wytrwalosci i pozdrawiam wszystkie tworcze dusze. anka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grafitowe-akwarelowe czyli Graphitinty? Może drapią na tym konkretnym papierze? Ja jeszcze ich nie wypróbowałam, ale zwrócę uwagę na to, czy uszkadzają papier.
      Wysłać prace do oceny? Przykro mi, nie oceniam prac, wyjaśnienie w FAQu :(
      Pozdrawiam ciepło, życzę powodzenia w tworzeniu i dużo weny!

      Usuń
  16. Piękne kolorki ;3 Już nie mogę się doczekać tutorial'u c:
    Pozdrawiam, Magda c:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że nie zawiodę Cię ^^ Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  17. Chciałabym kupić kredki synowi.ma 9lat pięknie rysuje.prosze o radę jakie kredki wybrać na początek. Z góry dziekuje

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...