15 listopada 2014

ETAPY TWORZENIA: Cate Blanchett

CATE BLANCHETT
Australijska aktora, najbardziej znana z roli Galadrieli w filmach P. Jacksona "Władca Pierścieni" i "Hobbit" [ale jako osoba, która obejrzała prawie całą filmografię Cate, polecam też inne filmy :)].

Format: A4
Przybory: kredki Koh-I-Noor Polycolor [zwykłe i portretowe], ołówek Mars Staedtler Lumograph 8B, biały tusz Koh-I-Noor, parę kolorów kredek Derwent Coloursoft
Czas: jakieś 32 godz.
Zdjęcie: [link]
Data narysowania: styczeń 2014r.











P.S. Dzisiaj trochę inna wersja "Etapów tworzenia" niż zazwyczaj, bo niestety nie posiadam wielu skanów ukazujących, jak krok po kroku rysowałam ten portret. Obecnie pracuję nad recenzją i tutorialem, ukażą się wkrótce ^^ Pozdrawiam, miłego weekendu!


70 komentarzy :

  1. Pierwsza ! Przepiękna praca ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluję :D Dzięki wielkie!

      Usuń
    2. hehe dzięki i nie ma za co <3

      Usuń
  2. O Boże, pięknie :) Jestem pod ogromnym wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super! Czyżby recenzja kredek Derwent Inktense, a tutorial o rysowaniu buzi z wystawionym językiem?:D
    P.S. Zamierzasz kiedyś zrobić osobne kredkowe tutoriale na tematy takie jak: jak rysować usta, oczy, nos, itp.?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bingo! Dokładnie tym się zajmuję :)
      O oczach już jest, tu. Myślę, że raczej tak, zależy co będę rysować. Mam już materiał na narysowanie portretu kredkami, wspomnę tam co nieco o poszczególnych elementach twarzy.

      Usuń
    2. Aaa, no tak, zapomniałam, że o oczach już jest! Fajnie, że materiał już masz:D
      P.S. Taka radość, że wydedukowałam dobrze:D

      Usuń
    3. @Ilojleen, a co oceniasz jako trudniejsze? Portretowanie kredkami, czy ołówkiem? A może nie ma takiej wielkiej różnicy?

      Usuń
    4. Nie wiem, czy tu są 2 anonimy czy 1? Zachęcam do podpisywania się choćby inicjałem w polu "Nazwa/URL", bym wiedziała, ilu osobom odpowiadam :)
      Mam materiał, choć wolałabym, żeby był jeszcze lepszy, bo trochę eksperymentowałam, próbowałam i rysunek nie wyszedł mi w 100% tak, jak chciałam D: Mam jednak nadzieję, że tutorial będzie przydatny.

      Nie umiem udzielić jednoznacznej odpowiedzi, już wyjaśnię, czemu :D Kredkami łatwiej jest uzyskać gładkość, szczególnie, kiedy zostały stworzone na bazie wosku [jak kredki Derwent Coloursoft]. Uzyskanie gładkiego cieniowania ołówkiem bez rozmazywania to cięższy kawałek chleba, potrzeba kilka warstw [przynajmniej przy mojej metodzie], a kredką wystarczy nawet jedna. Dzięki temu kredkami rysuje się szybciej. Nie zawsze wszystko koloruję zatemperowanymi kredkami, a ołówki non stop mam zaostrzone [poza ołówkiem F] - struganie dodatkowo wydłuża czas pracy.
      Ponadto kiedy rysuje się ołówkami, wszystko jest utrzymane w szarości. Monochromatyczna gama jest zawsze łatwiejsza do wykonania, bo przejmujesz się tylko tym, czy coś jest wystarczająco jasne albo ciemne. Rysując kredkami, musisz zwracać uwagę, jaki kolor potrzebujesz, który nałożyć najpierw, jak dopasować kolory, by ze sobą współgrały. Wszystko zależy też od tego, co rysuję :)

      Usuń
  4. bardzo śliczne
    zapraszam do mnie obserwuje jesli bendzies możes zaobserwowac bende bardzo wdzieczna

    : http://laninatosia.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepięknie to wyszło! Cudna praca. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że Ci się podoba ♥ Dzięki wielkie!

      Usuń
  6. Śliczne:3 Powiedz mi, ile dajesz warstw kredkami na twarzy ? Bo wszystko jest idealnie wypełnione :D
    Pozdrawiam:*
    Martyna :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! ^^ Co najmniej 2, w niektórych miejscach pewnie z 5? Wszystko zależy od koloru, jaki chcę osiągnąć, jakie kolory potrzebuję wymieszać. Idealne wypełnienie to zasługa kredek Derwent Coloursoft nałożonych jako kolejna warstwa. Jako pierwsza zostawiają pory, ale potem ładnie się mieszają i pory znikają. Pomóc może również blender.
      Pozdrawiam ciepło :*

      Usuń
  7. Po pierwsze, jeszcze raz zlinkuj oryginalne zdjęcie! Niestety pojawił się w tamtym miejscu błąd.
    Po drugie, kapitalne przejścia tonalne, bardzo mi się spodobały, choć przyznaję, że przyglądałam się póki co tylko policzkom, ponieważ wczoraj spędziłam kilka godzin nad portretem kuzynki i cieniowanie tych wielkich połaci skóry było dla mnie sporym wyzwaniem. Choć też nie miałam zbyt ładnie zrobionego zdjęcia - wzoru. Ale dałam radę, a jak nie, to przy następnym portrecie będzie lepiej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, zaraz to poprawię!
      Miło mi, że portret Ci się podoba ^^ W tutorialu o rysowaniu twarzy kredkami zawrę wskazówkę na temat tego, jak pokolorować policzki, a póki co cieszę się, że Ci się samej udało to zrobić, mimo niskiej jakości zdjęcia. I pewnie, że z każdym rysunkiem będzie lepiej!

      Usuń
  8. Bardzo realistycznie narysowane. Oprócz tego przepiękne, żywe kolory ;) Gratuluję, świetna praca!

    http://krystixblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczne *.* Ja tam nie ogarniam jak można tak cudnie i realistycznie można malować :D Z niecierpliwością czekam na tutorial i recenzję tych kredek ;). Zauważyłam ,że ostatnio podejmujesz ,,walkę " XD ze zwierzętami , ja tam rysuję swoje pierwsze koty od dwóch lat w kredce i na razie jestem zadowolona z efektów ale do końca jeszcze daleko ;D Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wysłałam juz podsumowanie ;)

      Usuń
    2. Dziękuję pięknie! :D Ale rysować, rysować, maluje się farbami na przykład :D
      Tak, wzięło mnie na zwierzaki w tym roku, choć póki co głównie kredkami [bo jedną, śliską żabkę narysowałam ołówkiem :)]. W 2015 roku planuję zrobić jakiegoś zwierzaka w graficie, mam nadzieję, że podołam wyzwaniu.
      Super, w takim razie życzę powodzenia, oby kotki się udały! ^^ Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  10. Witam ^^ śliczny rysunek! Mam pytanie czy pisałaś jakiś tutorial jak wycieniować twarz kredkami? Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, dopiero ma napisać(przeczytaj wcześniejszą notkę(newsy XII)).
      Pozdrawiam:D

      Usuń
    2. Dzieki za info :D

      Usuń
    3. Ależ nie ma za co:D

      Usuń
    4. Dziękuję, Anonimie 1 :)

      Usuń
  11. śliczne *u* powinnaś być profesjonalistką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wolę zostać amatorką :D Dziękuję bardzo ♥

      Usuń
  12. Portret naprawdę piękny, szczegółowy i bardzo realistyczny. Odkąd tylko pierwszy raz trafiłam na Twojego bloga, jestem pod ogromnym wrażeniem Twoich umiejętności i (czego mi zawsze brakowało) cierpliwości :)
    Mam nadzieję, że kiedyś uda Ci się zorganizować jakąś wystawę, bo aż szkoda, żeby takie prace kurzyły się w domu :)

    Mam małą prośbę. Niedługo planuję zakupić nowe kredki, ponieważ stare mają już po kilka centymetrów, tylko że nie jestem pewna które wybrać. Chciałabym, aby kredki miały intensywne barwy, były jak najmiększe i łatwe w mieszaniu. Po przeczytaniu Twoich recenzji zastanawiam się nad Polycolorami Koh-I-Noor lub Coloursoftami Derwent. Które byś mi poleciła?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do Anonima:
      Przepraszam, że odpowiadam, nim zdążyła to zrobić Dominika, ale to pytanie wielokrotnie już się pojawiało w komentarzach na tym blogu, więc odpowiadając na nie zaoszczędzę czasu Dominice(przynajmniej mam taką nadzieję:D).
      Ostatnio Ilojleen wypowiedziała się w tej sprawie chyba pod 8 lub 9 komentarzem w notce z tego miesiąca pt. "Etapy powstawanie: Misha Collins", nawiasem mówiąc, to wspominała, że poleca obie te serie, jeśli możesz przeznaczyć większy budżet, to kup Coloursofty, a jak mniejszy to Polycolory:D To tyle:D W sumie dziwne, że to pytanie nie padło chyba ani razu pod recenzją Polycolorów ani Coloursoftów:D
      Do Ilojleen:
      Co do wystawy, to też mam taka nadzieję, że jakąś ud ci się zorganizować . Uważam , że ludzie powinni zobaczyć Twoje dzieła!
      Pozdrawiam serdecznie:D

      Usuń
    2. Świetnie, że przy tym przepięknym rysunku pokazałaś kredki, jakimi kolorujesz twarz :) . Dzięki :). Z niecierpliwością czekam na notkę o tłach w rysunku, zwłaszcza, że rysuję teraz ołówkiem i myślę intensywnie nad tłem...
      Pozdrawiam serdecznie,
      Ligia

      Usuń
    3. Anonim 1 - bardzo dziękuję za przemiłe słowa, miło mi, że podobają Ci się moje prace! Na Twoje drugie pytanie dobrze odpowiedział Anonim 2 :)

      Anonim 2 - Dzięki za pomoc, ale poradziłabym sobie ^^ Fakt, że późno udzieliłabym odpowiedzi, ale to dlatego, że nie miałam dostępu do neta.
      Wystawy miałam do tej pory 3, ciągle pokazywałam te same prace, teraz warto byłoby pokazać coś nowego. Dlatego powoli, aczkolwiek sukcesywnie tworzę rysunki na czarnym papierze :) Jesteś z Krakowa bądź okolic, że pytasz?

      Ligia - To ja dziękuję! W tutorialu, jak rysować twarz kredkami powiem więcej na temat wyboru kolorów, to chyba będzie jeszcze bardziej przydatne :)
      Jeśli chodzi o pomysły na tło, pojawią się 2 części. Mam już zarys notki, powklejane obrazki, muszę napisać tekst :D Pozdrawiam!

      Usuń
    4. Super! :) Dzięki :). Na razie wymyslam ołówkowe tło i hm... zobaczy się, co z tego wyjdzie (bo nie wiem, czy dasz o ołówkach czy o kredkach- jedno i drugie przydatne :) ).

      Usuń
    5. Będzie trochę o tym, i o tym :) Powodzenia ^^

      Usuń
  13. świetny progress :D
    podziwiam , szanuję i propsuję ^^
    btw. czekam na post o tle :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję baaardzo :D Notka jest już częściowo napisana :)

      Usuń
    2. nie ma za co <3
      mhm to świetnie czekam :)

      Usuń
  14. Byłabym strasznie wdzięczna jakbyś zrobiła tutorial jak rysować twarz kredkami bo mam z tym problem :/ nie dawno dostałam kredki polycolor portretowe i jakoś nie wiem jak mieszać kolory i wgl tak aby to dobrze wyglądało :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ilojleen napisała w notce poprzedzającej tę, że napisze, jednak najpierw pracuje nad recenzją kredek Derwent Inktense oraz tutorialem o rysowaniu buzi z wystawionym językiem:D

      Usuń
  15. Cześć Świetna praca zresztą jak każda :> Mam nietypowe pytanie. Zamierzam kupić jakąś lepszą drukarkę bo otwieram bloga i chcę żeby rysunki jako tako wyglądały :> Więc jaką masz drukarkę ? :D pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok nie było pytania odpowiedź znalazłam w F.A.Q ;>

      Usuń
    2. Chyba masz na myśli skaner? :D

      Usuń
  16. Hej! Przeszukałam twojego bloga ale nie mogę znaleźć posta o cieniowaniu skóry kredkami... Robiłaś może taki post? Jeśli nie to przepraszam musiałam się pomylić... (chociaż fajnie by było jakbyś dokładnie wytłumaczyła cieniowanie skóry kredkami. Oczywiście ci nie rozkazuje tylko proponuję).
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesteś już chyba 3 osobą, która zadaje to pytanie pod tą notką:D I trzecią, której będę odpowiadać przed Dominiką:D Ten tutorial ma dopiero powstać, najpierw pojawi się recenzja kredek Derwent Inktense oraz tutorial o rysowaniu buzi z wystającym językiem:D
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
    2. to czekam strasznie bo kupiłam kredki i nie wiem jak się za to zabrać:) a może napiszesz post o tańszych kredkach, których można używać? Ja trochę wydałam na moje kredki i jako tako z dużą kwotą mogę się pogodzić ale wiem że nie każdy ma tą możliwość. Swoją drogą moje mondeluzy nie mają złotego dołu kredki wiesz tej obwoluty takiej... czy coś z nimi nie tak?

      Usuń
    3. Moje Mondeluzy też nie mają:D Wydaje mi się, że to zależy, czy kupiłaś je na sztuki lub w jakim zestawie. Co do kredek-Ilojleen nie używa tańszych, chyba, że Faber-Castell zwykłe, a te niezbyt chwali, więc raczej się nie wypowie w tej sprawie:D
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
    4. Anonim 1 - Notka na ten temat już się tworzy, bo wreszcie zebrałam materiał, ale jak słusznie zauważył Anonim 2, najpierw opublikuję inne posty :)
      Anonim 2 - Dziękuję za pomoc,
      Farizah - masz Inktensy? :D Super zakup! Nie mówię tego dlatego, że jestem testerką przyborów tej firmy, naprawdę tak myślę! Dzięki nim uwierzyłam, że jestem w stanie namalować coś, co ma ręce i nogi :) Co do prośby o recenzję o tańszych kredkach, to niestety nie znam wszystkich kredek i ich cen. Najtańsze, jakie posiadam, to akwarelowe Koh-I-Noor Mondeluz [ale je już masz. Moje też nie mają złotej końcówki, bo były kupione w zestawie], a Faber-Castell [dokładnie te] nie przypadły mi do gustu, więc nie będę o nich pisać, przynajmniej nie póki mam materiał na pisanie o porządnych przyborach :)

      Usuń
  17. Jesteś po prostu moim mistrzem ołówka, kredek i cokolwiek posiada pigment w sobie:)
    To jest fenomenalne patrzeć jak w kilku przedstawionych przez Ciebie krokach powstaje takie cudeńko! Normalnie uwielbiam <3
    Ps. Przepraszam, że nie komentuję zbyt często, ale troszkę czasu brakuje. Obiecuję poprawę i nadgonić zaległości. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję n__n Cieszę się, że podoba Ci się ten post! Postaram się wstawiać więcej takich :)
      Nic się nie stało, rozumiem, że każdy ma swoje życie obowiązki! ^^

      Usuń
  18. http://123lilllalou.blogspot.com/2014/11/o-rysowaniu-portretow-czyli-5.html

    Hej! Umieściłam cię na blogu (jak to brzmi). Umieściłam tam kilka twoich prac i link do twojego bloga. Jeżeli masz coś przeciwko to napisz. Usunę te informacje:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co Ty, jak mogłabym mieć coś przeciwko! :D Ogromnie mi miło, że umieściłaś mnie w liście 5 ulubionych blogów o rysowaniu ♥ Dziękuję i pozdrawiam!

      Usuń
  19. Mam pytanie dotyczące podsumowania...
    Skany rysunków wysłać z linkowane czy w załączniku ?:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W załączniku poproszę ^^

      Usuń
    2. Dzieki za szybką odpowiedź :D

      Usuń
  20. Wow! Niesamowicie rysujesz i malujesz!
    1.Mogłabyś określić, kiedy mniej więcej będzie kolejna notka? W sensie jutro, do końca tego tygodnia, w przyszłym tygodniu czy też odpowiedź nie mam zielonego pojęcia? :D
    2.Będą w tym roku jakieś prace wykonane w stylu "białe na czarnym"?
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Chyba nie powinnam określać, bo nigdy nie udaje mi się dotrzymać obietnic o publikacji postów przez różne czynniki losowe... ;p Jest gotowa w 80%, dzisiaj chwilę ją popiszę, ale nie wiem, ile.
      Jedna jedna praca w zanadrzu, ale najpierw pokażę inne prace :) Pozdrawiam!

      Usuń
  21. Hej,
    Naprawdę fantastyczny rysunek. Muszę przyznać, że choć nie oglądałam wszystkich filmów Cate, jest jedną z moich ulubionych aktorek - nie tylko za grę, ale także za styl bycia :)
    Chciałam Cię zapytać o to samo, co Anulak kilka komentarzy wyżej, ale widzę, że odpowiedź prawdopodobnie będzie pozytywna - mianowicie zamierzałam na swoim blogu umieścić linka do Twojego, jako wielka fanka Twoich rysunków :) Nie masz nic przeciwko?
    Ja jako dziecko zawsze byłam umazana jakąś farbą - później próbowałam rysować "coś poważniejszego", następnie miałam jakieś dwa lata przerwy. Teraz już od dłuższego czasu zajmuję się właściwie tylko mangą, ale wciąż mnóstwo pracy przede mną :)
    W każdym razie chciałabym dołączyć się do wszystkich osób powyżej, które chwalą Twoje rysunki. Są naprawdę świetne. Jesteś wspaniałą motywacją dla wielu początkujących artystów ^-^
    Pozdrawiam serdecznie,
    S29

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, czyli też doceniasz i jej kunszt aktorski, i osobowość ^^ Jest super - zabawna i inteligentna!
      Z całą radością i przyjemnością pozwalam na umieszczenie linka do mojego bloga na Twoim, a nawet dodanie prac ♥
      Dziękuję za miłe słowa o mojej twórczości! Cieszę się, że ja motywuję innych, a inni mnie ^^ Manga to też ciekawy styl i widziałam wiele świetnych prac, mnie jednak pociąga bardziej realizm. Cokolwiek tworzysz, życzę Ci powodzenia i pozdrawiam ciepło!

      Usuń
    2. Dziękuję bardzo i również pozdrawiam :)
      S29

      Usuń
  22. Cate! <3 Och, jak pięknie Ci wyszła. Jedna z moich ulubionych aktorek. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja też! :D Muszę ją kiedyś sportretować w ołówku... Dziękuję bardzo!

      Usuń
  23. Pięknie ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie za słowo uznania ♥

      Usuń
  24. Jestem pod wrażeniem. Twoje prace motywują mnie do dalszego działania z rysunkiem, gdyż mam 15 lat i dopiero zaczynam się tym na poważnie zajmować :) Wielkie dzięki i zapraszam do mnie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo i życzę powodzenia :D

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...