18 stycznia 2015

* Newsy XIV *

Witajcie moi drodzy! :)

Jak Wam minęły 2 pierwsze tygodnie Nowego Roku? Mam nadzieję, że przyjemnie i artystycznie. A jeśli nie mieliście czasu na rysowanie, to życzę, aby to się zmieniło w ferie albo w czasie przerwy posesyjnej, albo żebyście znaleźli wreszcie wolną chwilę po pracy :)
Jak zwykle w Newsach chcę upiec co najmniej dwie pieczenie przy jednym ogniu, żeby nie spamować Was nadmierną liczbą nietutorialowych postów :) Najpierw chciałabym zaprezentować Wam piękne prace osób, które śledzą moją twórczość. To moje portrety! :D Dziękuję Marcie, Iku-chan, Glamonikowi i Maryli za te przemiłe niespodzianki, jesteście kochani ♥ Rysunki baaardzo mi się podobają, zostały już wydrukowane i włożone do segregatora :)


 


Druga sprawa dotyczy bloga, a konkretnie tematu następnej notki. Po wykonaniu kilkunastu kredkowych prac w przeciągu ostatniego półtora roku [nie liczę prac monochromatycznych, na czarnym papierze] i zebraniu w miarę satysfakcjonującego, aczkolwiek niepełnego jeszcze [człowiek uczy się całe życie, prawda? :)] doświadczenia, chciałabym wreszcie dokończyć i opublikować tutoriale na temat rysowania kredkami. Prawie słyszę te westchnienia "Nareszcieee" po drugiej stronie monitora :D Tak, tak, ponieważ w ostatnim czasie wykonałam aż kilka portretów kredkowych [jeszcze nie wszystkie zostały umieszczone na necie], pomogło mi to bardziej rozkminić, jak rysować ludzką skórę w bardziej naturalnym kolorze i jak się to zmienia w zależności od zdjęcia. Tekst tutoriali jest częściowo napisany, ale przede mną jeszcze trochę roboty, włączając w to obrazki pomocnicze i krótkie filmiki, które chcę dopiero przygotować. Pojawią się dwie, albo nawet 4 części, w których na ile to możliwie, jak najszczegółowiej opiszę teorię i praktykę. 
Przejdę do meritum. Ponieważ zależy mi, żeby nie tylko jak najbardziej merytorycznie, szczegółowo i obrazowo wykonać te tutoriale, ale również jak najszybciej, chciałabym troszkę odpuścić sobie pracę nad blogiem. Ostatnio dość regularnie publikowałam posty, więc mam nadzieję, że zgodzicie się, bym zrobiła - choć nie całkowitą - przerwę. Do momentu skończenia tutoriali o rysowaniu kredkami dodawałabym tylko posty z cyklu "Etapy tworzenia". Z tego, co się dowiedziałam, one również Wam pomagają i budzą Wasze zainteresowanie, więc to nie będzie taka pełnowymiarowa przerwa :) Chciałabym też nadrobić zaległości z mailami od Was, bo mam ich trochę w skrzynce odbiorczej. 
To co? Małe ferie zimowe dla bloga w zamian za szczegółowy tutorial, OK? :) Jeśli taka opcja nie odpowiadałaby Wam, to będę w miarę na bieżąco pisać notki, zaś tutorial kredkowy pojawi się później.

I last but not least, chciałabym ogromnie podziękować tym osobom, które po opublikowaniu podsumowania odezwały się do mnie w komentarzach lub mailowo. Bardzo dziękuję Wam za docenienie mojej pracy nad tą akcją :))

Pozdrawiam ciepło!
Dominika


27 komentarzy :

  1. Moją reakcją było nie tyle "nareszcie", ale "o, to super" ;). Jako, że czekam na ten tutorial to z chęcią zgodzę się na małą przerwę w notkach wzamian za niego. Bardzo chcę poznać twój sposób kolorowania twarzy, bo sama nie mam odwagi zabrać się za portret kredkowy, w obawie o to, że twarz wyjdzie mi za żółta, albo dziwnie, "brudno" pocieniowana. Poza tym tobie też należy się przerwa (szczególnie po takiej ilości podsumowań do opracowania :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już od dawna wiele razy byłam pytana o ten tutorial, że przewidywałam raczej ulgę, że wreszcie zamierzam przygotować ten poradnik xD Też miałam problem z "brudnym cieniowaniem".
      Dziękuję za zrozumienie! ^^

      Usuń
  2. Świetny blog fajnie piszesz

    - http://laninatosia.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  3. Czekam z niecierpliwością, zwłaszcza, że kredki stały się ważniejsze niż ołówek. Poczekam z miłą chęcią. :D
    Pozdrawiam. ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla Ciebie czy dla mnie stały się ważniejsze? Dla mnie ołówek zawsze będzie numerem jeden, bo to z nim "romansowałam" przez ponad dekadę :D Aczkolwiek to prawda, że ostatnio go zaniedbałam, ale to się zmieni, bo choćby dziś będę rysować ołówkami :)
      Dzięki za wyrozumiałość ♥

      Usuń
  4. Dziękuję za umieszczenie mojej pracy, chociaż nie wiem czy jestem godzien. Może następnym razem będzie lepiej :P Hehe oczywiście najbardziej podobają mi się prace Marty(Szczególnie ty z nikonem i (jeśli dobrze pamiętam)"pierdziołkami"). Notka jak rysować kredkami dla mnie to by było zbawienie(też mam polycolory, a prace nie są najlepsze). Tylko jedna rzecz stoi na przeszkodzie. Mój mózg, który po przeczytaniu notki, powinien coś wiedzieć, wyłącza się podczas rysowania i potem efekty są niezadowalające. Co do wolnego czasu to mam konkurs z geografii we wtorek i umieram :) Przynajmniej dowiedziałem się czegoś o innych krajach i o państwach o których nie miałem pojęcia, że istnieją. Kończę bo się rozpisałem. Czekam na notkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że Twoja praca jest godna pokazania! ^^ Jeszcze raz bardzo Ci dziękuję za sportretowanie nas :) A moje obrączki/pierścionki to pierdzionki :D
      Patrząc na to, jak narysowałeś Martę, nie zgodziłabym się z Twoim stwierdzeniem. Co prawda nie zakolorowałeś całej twarzy [mniemam, że to było zamierzone], ale dobrze dobrałeś kolory :)
      Powodzenia na konkursie, trzymam kciuki ^^ Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  5. Zgadzam się na te ferie :) z pewnością przyda Ci się trochę wolego, zwłaszcza że szykujesz dla nas taki "podarek". W związku z mym nowym nabytkiem (polycolory) bardzo mi pomogą twoje kolejne tutoriale, spokojnie poczekam może znajdę odpowiedzi na moje pytania i rozjaśni umysł, bo kredki jednak są dla mnie nowością zawsze towarzyszył mi ołówek i pewnie tak zostanie jednak opanowanie kredek można nazwać moim celem "nowo-rocznym" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za zrozumienie :) Mnie również całe życie towarzyszył ołówek, więc nawet pisząc ten post o kredkach, uczę się ^^
      Trzymam kciuki za Twój cel!

      Usuń
  6. Hejka:D
    Ja z niecierpliwością czekam na notki, obojętne, o czym one by nie były, każda się przyda:D
    Mam tylko jedno pytanie...na ile chcesz zrobić ferie zimowe na blogu?:D Tak z miesiąc, dwa, czy dłużej? Byłabym wdzięczna za odpowiedź:)
    P.S Twój rysunek Kiliego i Thorina rządzi po prostu!:D
    Pozdrawiam:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więcej niż dwa miesiące to byłoby przegięcie D: Chciałabym zamknąć się w miesiącu, ale pewnie mi się nie uda... zobaczymy! Nie mogę nic obiecywać i podawać konkretniej określonego czasu, bo potem czytelnicy się niecierpliwią, tak jak przy podsumowaniu :(
      Dzięki, super, że portret Ci się podoba :D

      Usuń
  7. Cześć Dominika!
    Śledzę twojego bloga, od kilka tygodni i powiem szczerze jest to najlepszy blog o rysowaniu i malowaniu! Sama się tym zajmuję od kilku miesięcy, ale jak na trzynastolatkę nie wychodzi mi to najlepiej. Czytam twoje porady i mam nadzieję że rysowanie będzie wychodzić mi jeszcze lepiej :)
    Oglądałam twoją galerię i jestem pod wrażeniem, ten rysunek z trampkami, po prostu brak słów... moja mama nie mogła uwierzyć że to rysunek :D
    Pozdrawiam Ola :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aww, ogromnie miło czytać mi taki pozytywny komentarz o moim blogu i twórczości, dziękuję pięknie ♥
      13 lat to super wiek, by zacząć rysowanie "na poważnie". Życzę powodzenia :)
      Pozdrawiam, mamę również :D

      Usuń
  8. Jejciu, portrety są prześliczne ♥ A odpoczynek Ci się należy- jak najbardziej.
    Czekam więc na tutorial i posty "step by step" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa i wyrozumiałość ^^ :*

      Usuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. Cześć :) Znalazłam twojego bloga jakieś hmm 3 dni temu i jestem zachwycona. Marzę po kartkach trochę "bardziej" od ok. 7 lat i tak samo jestem samoukiem. Jak patrzę na twoje prace to aż mi się oczy świecą i mam nadzieję że kiedyś choć zbliżę się do twojego poziomu ^^ Świetny blog, przeczytałam dopiero kilka postów ale z pewnością przeczytam od deski do deski.
    Życzę weny i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję i... witam na pokładzie :D Mam nadzieję, że w miarę zagłębiania się w lekturę bloga będziesz również zadowolona, i co więcej, pomoże Ci on rozwinąć umiejętności.
      Dzięki raz jeszcze, wzajemnie! :)

      Usuń
  11. Śliczne portrety, pozdrowienia dla autorów :3
    Jeej! Jestem mega zadowolona z tutoriali dotyczących kredek, bo właśnie tak się składa, że na urodziny zamawiam sobie dość spory zestaw kredek c: (Koh-i-Noor mondeluz okazały się niewypałem jeśli chodzi o szczegółowe prace, ale na polycolor ostrzę ząbki <;)
    Brać nauki od Ciebie to będzie sama przyjemność, a ty zasługujesz na odpoczynek c:
    Sama teraz nie mam kompletnie na nic czasu, wkuwam na konkurs biologiczny, więc czasu na nic nie ma, ale w ferie sobie odbiję :D

    Także na przerwę jak najbardziej zasłużyłaś, a tutorialu wyczekuję cierpliwie ;)


    Pozdrawiam i życzę dużo weny, Mian.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyżby gimnazjalistka ??? Licealistka? Ja mam to samo z geografią, pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Tak, gimbaza, 30-ego konkurs c: Pozdrawiam i powodzenia życzę :)

      Usuń
    3. Pozdrawiam, powodzonka, nie dziękuję.

      Usuń
    4. Oj tak, Mondeluzy są smoliste i ciężko nimi wykonywać detale. Do rysowania na sucho zdecydowanie nadają się Polycolory. Dziękuję za wyrozumiałość! :^^

      Życzę Mian i Anonimowi powodzenia na konkursach :))

      Usuń
    5. Nie dziękuję :D

      Usuń
  12. Mega portrety! Najbardziej podoba mi się ten drugi :) Zapraszam do mnie: http://ksiazkowelove8.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, ze Ci się podobają :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...