7 kwietnia 2015

* KONKURS *

Ta dam, ta dam! Radosna i wyczekiwana wiadomość! Z wielką przyjemnością ogłaszam nowy konkurs rysunkowy z nagrodami dla czytelników mojego bloga :D 
Ostatnio zapytałam Was o propozycje tematu konkursowego. Padło wiele ciekawych propozycji. Niektóre niestety musiałam odrzucić ze względu na zbyt wąskie pole do popisu lub zbyt szeroką tematykę, która zaowocowałaby wolną amerykanką wśród prac, co ciężko byłoby mi ocenić. Aby być uczciwym sędzią, który rzeczowo będzie potrafił ocenić nadesłane prace, szukałam tematu, techniki oraz stylu, na których będę się znała. A że kilka osób podsunęło pomysł fantastyki, temat konkursu to...

DEMONY SŁOWIAŃSKIE

 

Uwielbiam fantastykę, co od zawsze przejawia się w mojej twórczości i doborze filmów, które oglądam i książek, które czytam. Na studiach szczególnie fascynował mnie temat demonów słowiańskich i miałam o nich pisać pracę magisterską... :) Kiedy myślałam nad Waszymi podpowiedziami, przypomniałam sobie o tym zainteresowaniu i uznałam to za dobry pomysł, ponieważ wiąże się z fantastyką, ale rodzimą, więc nie spowoduje fali prac przedstawiających Tolkienowskie elfy i krasnoludy. Nie zrozumcie mnie źle - jak wiecie, twórczość Tolkiena i filmy Jacksona są bliskie mojemu sercu, ale w ostatnim czasie pojawiło się dużo portretów postaci ze Śródziemia, również spod mojej ręki. Czas dać szansę innym istotom :) Dodatkowo uznałam demony słowiańskie za fajny temat, ponieważ odnajdą się w nim osoby rysujące ze zdjęć i z wyobraźni, i portreciści, i rysownicy zwierząt, i amatorzy potworków. Wszakże demony występowały pod postacią ludzką, jak rusałki czy wampiry, zwierzęcą, jak wilkołaki, dworowe lub gumienniki lub też przypominały potwora, jak żmij. Pamiętajcie, że część demonów miała dobre, opiekuńcze usposobienie :)

Dla niezorientowanych w temacie lista demonów słowiańskich na końcu postu po kliknięciu "Czytaj więcej".




Technika i styl

Dowolna technika

Można wybrać dowolną technikę, np. ołówki, kredki, akwarele, farby akrylowe. Wolno stosować tylko tradycyjne przybory plastyczne. Wolno łączyć techniki. Praca może być monochromatyczna lub kolorowa. Praca powinna być wykonana na papierze, płótnie, kartonie, bristolu etc. 

Realizm, semirealizm


Choćby względny - postacie mają wyglądać w miarę realistycznie. Rysowanie w stylu mangowym lub karykatur odpada. Miło widziane tło, ale nie jest obowiązkowe :)

Format
Dowolny

Nadsyłanie prac

Na adres: ilojleencontest@gmail.com

Proszę przesłać skan lub zdjęcie rysunku oraz podpisać, jakiego wybrało się demona. Obrazek musi być bardzo dobrej rozdzielczości i dużej wielkości. Przysyłanie skanów 480x640 pikseli albo marnej jakości fotografii z komórki/kamerki to strzelanie sobie w kolano, bo co ja zobaczę? :D Można napisać, czemu wybrało się tego konkretnego demona, dlaczego go się tak przedstawiło [czy korzystaliście z opisu czy rysowaliście go według własnego wyobrażenia] itd.
Plik - najlepiej w formacie jpg, ale jakoś sobie poradzę z innymi :)
Mile widziane dodatkowo zdjęcie "work in progress", czyli w czasie tworzenia. Nie mam na myśli fotografowania siebie w czasie radosnego procesu twórczego, tylko niedokończoną pracę :) Chcę w ten sposób wyeliminować wszelkiego rodzaju kantowanie.


Deadline
23.05.2015r.

Zdaję sobie sprawę, że każdy ma swoje obowiązki, studia, szkołę, pracę, dlatego daję 1,5 miesiąca na wykonanie rysunku/malunku.

Nie można zgłaszać prac wykonanych przed 07.04.2015r.! Nie wolno nadsyłać nie swoich prac. Jeśli ktoś ukradnie rysunek z Internetu, dowiem się. Wujek Google już jest na tyle sprytny, że wyszukuje podobne obrazy... ;) Proszę też nie rysować na wydrukowanych zdjęciach... w mig rozpoznam taką oszukańczą pracę, bo razem z innymi użytkownikami DeviantARTu stoczyłam niejedną wojnę z oszustami. 

Gdybyście chcieli zapytać...

Czy są jakieś ograniczenia wiekowe?
Nie, w konkursie może wziąć udział każdy.

Czy mogę narysować innego demona, niż tego z podanej przez Ciebie na końcu notki listy?
Tak. Jeśli znajdziecie jakąś stronę internetową lub książkę, która będzie opisywała demony słowiańskie, nie ma sprawy. Np. tutaj, tutaj lub tutaj możecie zobaczyć kolejne przykłady demonów.

Czy mogę narysować demona przedstawionego w literaturze fantasy?
Zależy ma demonach, które pojawiają się w podaniach, wierzeniach. Jeśli takowy demon z książki nie został wymyślony przez autora, tylko istnieje w mitologii słowiańskiej, śmiało można go narysować. Jeśli to tylko wymysł autora, nie, przykro mi :(

Chcę wziąć udział w konkursie, ale temat nie do końca mi odpowiada. Czy mogę wymyślić coś swojego?
Niestety trzeba trzymać się tematu, ale spokojnie możecie wykorzystać własne pomysły. Na fanpage'u mówiliście o motywie tańca - może więc tańcząca rusałka? :) Wspominaliście o autoportrecie lub portrecie ulubionej gwiazdy - możecie właśnie siebie albo ulubioną gwiazdę sportretować jako demona! Pojawiły się też tematy snu, inspiracji i uczuć, np. niepewności. Jak tylko jesteście bardzo przywiązani do swoich propozycji, to jak pokombinujecie, wierzę, że stworzycie odpowiedni mix :D Jedno jest pewne: zależałoby mi, by pokazać te demony raczej w tradycyjny sposób. Mam na myśli to, by nie przekombinować i nie narysować bionicznej brzegini z robotycznymi rękami, czy też wampira siedzącego w Starbucksie, tylko trzymać się znalezionego na Wikipedii czy gdzieś indziej opisu, a w razie braku opisu wyglądu zasugerować się tym, co czynił i gdzie żył dany demon. Może jakaś scenka rodzajowa? :)

Czy mogę narysować więcej niż jednego demona w swojej pracy?
Tak,  na jednej pracy można narysować kilka demonów danego rodzaju lub nawet kilka różnych.

Czy można korzystać ze zdjęć?
Tak! Jak najbardziej zdjęcia mogą stanowić podstawę rysunku. Fajnie byłoby jednak, byście wykazali się kreatywnością, dodali coś od siebie, a nie przerysowali gotowe zdjęcie dziewczyny przebranej za rusałkę bez dodania żadnych elementów :)

Czy można przerysować czyjąś pracę?
Nie! Praca ma być wymyślona, autorska, ale oczywiście można się zainspirować jakimś motywem z czyjegoś rysunku czy malunku.

Czy mogę edytować pracę w programie graficznym?
Nie można dodawać elementów - napisów [poza sygnaturką], obrazków, etc. Praca ma być w 100% wykonana w technice tradycyjnej! Zabraniam zmian kolorów, wymazywania i innych, podobnych poprawek, drastycznie zmieniających pracę. Można nagiąć tę regułę w jednym przypadku: jeśli pojawi się jakaś przypadkowa, niechciana plama z akwareli, czekolady, napoju :D Przycinanie skanu, usuwanie pyłków z niego po skanowaniu jest naturalnie dozwolone.

Ile prac można wysłać?

Każdy może nadesłać tylko jedną pracę konkursową, ale może ją wymienić na inną, nowszą, jeśli taką wykona przed deadlinem.

 A teraz to, co tygryski lubią najbardziej, czyli...

Nagrody ^^

Nagrody w konkursie są całkiem zacne, a wszystko to dzięki uprzejmości firmy Koh-I-Noor. To oficjalny sponsor mojego konkursu - po raz kolejny dziękuję za ufundowanie nagród dla moich czytelników! ♥
  • I miejsce -36 kredek akwarelowych Koh-I-Noor Progresso

  • II miejsce - 36 kredek akwarelowych Koh-I-Noor Mondeluz + 2 pędzle + temperówka

  • III miejsce - 24 ołówki Koh-I-Noor [8B-10H]


Jury

W skład jury wchodzę ja oraz czwórka moich znajomych: Marcysiabush, Ania, Tomek i Marta :)


Mam nadzieję, że temat konkursu, jego zasady oraz nagrody Wam odpowiadają i otrzymam dużo zgłoszeń! :) Myślę, że naprawdę warto wziąć udział. Nie mogę się doczekać Waszych prac :D
Pytania dotyczące konkursu napiszcie w komentarzach lub nadsyłajcie na adres: ilojleencontest@gmail.com. 




Literatura, po którą warto sięgnąć:
  • Gieysztor, Andrzej, Mitologia Słowian
  • Kempiński, Andrzej Maria, Słownik mitologii ludów indoeuropejskich 
  • Strzelczyk, Jerzy, Mity, podania i wierzenia dawnych Słowian 
  • Szyjewski, Andrzej, Religia Słowian 
  • Zych, Paweł, Bestiariusz słowiański, czyli rzecz o skrzatach, wodnikach i rusałkach

Lista demonów słowiańskich - Wikipedia:


A

B

C

Ć

D

G

J

K

L

M

N

O

P

R

S

T

U

W

Z

Ż




302 komentarze :

  1. Odpowiedzi
    1. Chciałbym się dowiedzieć czy można narysować np. rusałkę, tak jak ja sobie wyobrażam? ??

      Usuń
    2. Tak, tak jak napisałam, można rysować nie tylko według opisu z książki/netu, ale też własnej wyobraźni, byleby nie przekombinować i nie przedstawiać rusałki jako jakiejś nowoczesnej kobiety, tylko bardziej skłonić się ku tradycyjnym wierzeniom :)

      Usuń
  2. Świetny temat! :D z Przyjemnością wezmę udział. :d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podoba i że chcesz wziąć udział ^^

      Usuń
  3. Temat dla mnie słodko-gorzki. Z jednej strony się bardzo cieszę, że nawiązanie do fantastyki... Z drugiej jednak wiem, że miałabym problemy z stworzeniem w miarę normalnego, ładnego rysunku oraz zapewne miałabym wielką ochotę do dorzucenia jakichś innych demonów. I cóż tu począć? :")

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba nie ma tematu, który spodobałby się absolutnie wszystkim, ale cieszę się, że przynajmniej połowicznie jesteś zadowolona :D
      Co począć? Wziąć udział mimo wszystko :D Jestem pewna, że coś wymyślisz.

      Usuń
    2. Masz rację. ^^ I znalazłam sposób na pogodzenie tego :)

      Usuń
    3. A nie mówiłam? Super! :D

      Usuń
  4. Zaraz zabieram się za rysowanie! Najprawdopodobniej wybiorę wilkołaka :) Niby można się przy nim najmniej popisać, bo prawie każdy wie jak wygląda wilkołak, jednak może uda mi się stworzyć coś fajnego :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię wilkołaki ^^ Wierzę, że nadeślesz fajną pracę :) Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  5. Łoo, bardzo ciekawy temat. :D Fajnie, że tak dużo czasu na przesyłanie prac, może uda mi się wziąć udział. ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że jesteś zadowolona :) Trzymam kciuki, by Ci się udało ♥

      Usuń
  6. O matko. Przeczytałem o konkursie to myślałem, że umrę, bo muszę 2 portrety narysować, ale jak doczytałem, że do 20któregoś maja to kamień spadł mi z serca :D Temat to chyba największe wyzwanie, gdyż nie chcę, aby stworzenie wyszło wieśniacko... eh. Fantastyka to super, ale "słowiańskie" mnie przeraża :O Ale nie narzekam, a już planuję :) I zacne jury ^^ Fajnie, że aż 5, bo zawsze to bardziej sprawiedliwie (nic Ci nie zarzucam oczywiście :D)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem przekonana, że nadeślesz jakiegoś kreatywnego stworka z wyobraźni! Jestem też pewna, że któryś ze słowiańskich demonów podejdzie Ci do narysowania :) Cieszę się, że weźmiesz udział w konkursie.
      Haha, oczywiście, rozumiem :) Właśnie z tego powodu [sprawiedliwości] zawsze w moich konkursach ocenia prace kilka osób.

      Usuń
    2. Nie jestem pewien stwierdzenie realizm... Nie wiem czy moja pierwsza praca(już w 50% zrobiona, ale jeszcze kilka prac w planach jest) się kwalifikuje, a jest w stylu kolorowania np Kawaii Hawaii...

      Usuń
    3. Wytyczna dotycząca realistycznego lub półrealistycznego stylu była zawarta w regułach konkursu od początku... aczkolwiek poprzez realizm chodzi mi o to, jak to pocieniujesz/pokolorujesz. Nie o to, że postać ma koniecznie przypominać prawdziwego człowieka czy zwierzę, bo przecież będą też innego rodzaju potworki :)

      Usuń
    4. Tak, tak wiem. Ale nie wiem, czy mój styl cieniowania zalicza się do półrealizmu... Trudno się mówi :D

      Usuń
  7. No nie wiem... Za młoda jestem na konkursy. Specjaliści będą rysować to ja nie mam co pokazywać prac. Lepiej nie. Piętnaście lat.... za mało. Szczególnie przy takiej konkurencji jaka na pewno będzie! Ale powodzenia dla wszystkich! (Ale nagrody świetne:)) Pozdrawiam ciepło Anulak

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam 12 i startuję. Dlaczego nie spróbujesz? ?

      Usuń
    2. Próbuj, próbuj. :) Ja mam piętnaście. W czerwcu będzie rok, odkąd zaczęłam rysować "na poważnie". Chodzi o zabawę :D

      Usuń
    3. Próbuj. W końcu chodzi o to, żeby podejmować się nowych wyzwań. Wygrana w konkursie to tylko dodatek do zdobytych nowych doświadczeń :D

      Usuń
    4. Spróbuj, ja też mam 15 lat i konkurencja będzie duża - na pewno. Ale nie ma co się poddawać. Jak to mówią - Nie wygrasz w totka jak nie kupisz losu :D Po za tym nie zauważyłem jeszcze osób, które by kogoś nękały, bo im się nie podoba :)

      Usuń
    5. Anulaku, mam nadzieję, że jednak weźmiesz udział w konkursie! Widzisz jak wszyscy Cię tu ochoczo zachęcają. Zachęcam i ja :) Nie wiesz, kto jeszcze weźmie udział w konkursie i jakie prace nadeślą inni, a jeszcze na dodatek co się spodoba jury. Spróbuj! ♥
      Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
    6. Widzę, że trochę Nas tu jest :) Bo ja też mam 15 lat ;)
      Kompletnie się nie orientuję w tematyce, ale postaram się rozeznać i spróbować ;)
      Także no, życzę wszystkim powodzenia! ;D

      Usuń
    7. No to bardzo fajnie! Tobie też powodzenia życzę ♥

      Usuń
  8. Nie wiem, jak mi to wyjdzie, bo nie mam ostatnio czasu na rysowanie, ale chętnie spróbuję. Chociaż popieram opinie wyżej. Nie jestem wyjątkowo dobra w rysowaniu. Może mnie pobić niemal każdy, więc nie wiem, czy jest tu sens wyginać swoje komórki mózgowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się ucieszę, jeśli weźmiesz udział w konkursie. Nie skazuj siebie od razu na przegraną, tak nie wolno! :) Zawsze to dobra zabawa, ćwiczenie, spróbowanie czegoś nowego :)

      Usuń
  9. Chętnie wzięłabym udział w tym konkursie, chciałabym jednak sprecyzować - w grę wchodzą jeno demony czy bóstwa i boginki też można sportretować? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmm a o jakiego boga lub boginkę chodzi? :)

      Usuń
    2. Zastanawiałam się nad Marzanną, Dziewanną, Strzybogiem i Trzema Zorzami :)

      Usuń
    3. Może jednak zostańmy przy demonach :D

      Usuń
  10. Strasznie dobry pomysł. Na pewno wezmę udział:)

    Pozdrawiam! Zuzia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło to słyszeć! Pozdrawiam ciepło :))

      Usuń
  11. bardzo spodobała mi się tematyka konkursu, najpewniej wybiorę boboka. taki kochany futrzany stworek z wielkimi oczami i zębami+ te jego chude łapki są podobne do moich :D

    mam nadzieje że zdążę coś narysować

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że temat Ci się spodobał :) Mam nadzieję, że zdążysz ukończyć i nadesłać swoją pracą :)

      Usuń
  12. Na pewno wezmę udział ^^ Mam pytanie - praca może być wykonana węglem? I czy ma być podpisana (chodzi mi o nick autora)? Z góry dziękuję za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, dozwolone są wszystkie tradycyjne techniki wykonane na papierze/płótnie/kartonie/bristolu... :D Może, ale nie musi być podpisana, jak chcesz :)

      Usuń
  13. Przyznam, że temat konkursu bardzo mnie zaskoczył i jest dla mnie sporym wyzwaniem, ale i tak z pewnością wezmę udział, zwłaszcza, że nagrody są bardzo motywujące :D
    Wiem, już nawet jakiego demona narysuję, muszę się tylko zastanowić w jaki sposób go przedstawić. Będzie ciężko, zwłaszcza, że taka duża konkurencja, ale się postaram :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że pozytywne zaskoczenie, skoro chcesz wziąć udział w konkursie :D

      Usuń
  14. Ale cudowny blog! Nawet nie tak ciężko Cię znaleźć, bo wpisując w wyszukiwarkę blog o rysowaniu jesteś już jako pierwsza :) przeczytałam już pół tego bloga i obejrzałam prace. Jesteś niesamowicie utalentowana i cudowna... (no i Jared <3) Z przyjemnością zmierzę się w Twoim konkursie. Pozdrawiam i już niedługo wpadam z moimi bazgrołami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za tak przemiły komentarz, aż mi się ciepło zrobiło na sercu ♥ Cieszę się, że jesteś chętna do wzięcia udziału w konkursie! :)

      Usuń
  15. Tematyki fantastyki i wszystkiego tego, co wokół się niej kręci jeszcze nie podejmowałam w swoich pracach, więc to ciekawe wyzwanie, z chcęcią wezmę udział :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że jesteś gotowa na wyzwanie!

      Usuń
  16. Konkurs!!! Super, że taki długi deadline, akurat skończę wszystkie rysunki, które rozpoczęłam i wszystkie ważniejsze sprawy w szkole też juz będą za mną :). A na razie czeka mnie przeszukanie wszystkich linków, które podałaś i wybranie sobie potworka do narysowania, bo fantastykę bardzo lubię, ale moja wiedza o słowiańskich demonach jest dość nikła ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie :D Cieszę się, że i tematyka i termin Ci odpowiadają :) Życzę miłego researchu :D

      Usuń
  17. Wezmę udział mimo, że mam 14 lat rysuję od 3 miesięcy i wiem, że nie wygram !!! Ale narysuję to nawet nie wiem czy wyśle, ale usiądę i zrobię to chociażby dlatego, że mi się nudzi, a ostatnio mam totalny brak pomysłów żeby sama sobie coś fajnego wymyślić ! W sumie to cieszy mnie, że to nie portret mimo, że uwielbiam rysować portrety, ale totalnie mi to nie wychodzi. A

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, fajnie, że weźmiesz udział :) Jak napisałam w notce, możesz narysować portret - niektóre demony wyglądały jak ludzie, a nie musi być przedstawiona cała postać :) Zadecyduj, co wolisz ^^ Powodzenia!

      Usuń
  18. Kiedy zobaczyłam, że dodałaś post o konkursie, prawie podskoczyłam na krześle z radości ^^
    Tematyka jest niezwykle ciekawa, a im dłużej ją googluję, tym bardziej zachwycają mnie te klimaty. Czuję się mega zainspirowana, więc mam nadzieję, że uda mi się stworzyć jakąś przyzwoitą pracę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja się bardzo cieszę, że Ty się tak cieszysz i z konkursu, i z tematyki :D Dobrze, że poczułaś też inspirację. Pozdrawiam ciepło i życzę powodzenia z rysowaniem/malowaniem!

      Usuń
  19. A można użyć przedmiotów do wykonania pp]racy nie koniecznie do tego przeznaczonych tzn. np. ryż, mąka, proszek do prania, jakieś materiały itp. ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj nie, chodzi o tradycyjne przybory :( Zaraz dopiszę do notki.

      Usuń
  20. Przejrzałam już wszystkie demony, które podałaś i wybrałam 17 na które mam jakiś pomysł i teraz, który wybrać ?! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ale świetny temat! Już wiem, że będę miała problem z wyborem demona, większość jest super;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo fajnie, że bierzesz udział w konkursie :D

      Usuń
  22. Nigdy nie próbowałam rysować niczego z fantastyki, ale może jakoś wyjdzie;p. I tak nie zajmę żadnego miejsca, bo jest tu mnóstwo osób lepszych ode mnie, starszych(mam 13 lat;p) i bardziej doświadczonych:). No ale cóż...spróbować zawsze można:D. Gdybym jednak miała jakieś miejsce czy coś ( to takie marzenia xD) to mam nadzieję, że nie drugie, bo ostatnio na urodziny dostałam 72 kolory tych właśnie kredek:D.No ale raczej nie mam się czego martwić;p. A będzie w kpńcy ten drugi konkurs? A tak się tylko pytam;p. Życzę powodzenia innym uczestnikom i dziękuję Ci Ilojleen, że angażujesz się w bloga i robisz takie świetne konkursy:D Życzę powodzenia w kolejnych rysunkach^^
    Martyśka<3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dołączam się do pytania, też jestem ciekawa czy będą dwa konkursy :3

      Usuń
    2. Wiesz, narysować rusałkę czy wampira nie jest aż tak trudno - jej się da wianek z kwiatów, jemu doprawi zęby i już :D Nie oceniaj jednak siebie tak krytycznie, proszę :) Może się nawet nie spodziewasz, co uda Ci się narysować! :)
      Tak, drugi konkurs odbędzie się w czerwcu i będzie polegał na przerysowaniu zdjęcia. Muszę Cię poniekąd rozczarować, bo nagrody będą nie takie same, ale podobne xD
      Dziękuję za pochwały n__n ♥

      Usuń
    3. W takim razie w drugim na pewno wezmę udział, bo to są bardziej moje klimaty;) A nagrody to spoko, bez też by się przecież obeszło;D

      Usuń
    4. Super, trzymam cię za słowo :D

      Usuń
  23. Czy można na jednym rysunku umieścić dwa demony?
    Ps. Uwielbiam twojego bloga, jesteś moją największą motywacją do rysowania, chociaż wiem że nigdy nie będę tak dobra jak ty <3 Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, można :)
      Dziękuję, bardzo miło mi to słyszeć ♥ Jednak nie mów, że nigdy nie będziesz tak dobra jak ja, tego nie możesz przewidzieć ^^ Życzę Ci osiągnięcia wymarzonego poziomu :)

      Usuń
  24. Yay, konkurs! :D
    I to mitologia - mój konik! Co prawda kocham tą grecką, ale każda inna też mnie interesuje. No i trochę wstyd przyznać, ale o tej nam najbliższej, słowiańskiej wiem najmniej... Ten konkurs to idealna okazja na poszerzenie wiedzy :)
    Pewnie w końcu się okaże, że nie wezmę udziału, lecz na pewno spróbuję coś narysować - może w końcu wyjdę z mojego okropnego, dwumiesięcznego artblocka...
    Już nie nudzę i uciekam ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że temat Ci spasował i jesteś chętna poszerzyć wiedzę na temat naszej rodzimej mitologii :) Mam nadzieję, że przezwyciężysz tego paskudnego art blocka... a kysz! *wygania brak weny*
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  25. rusałka! to dla mnie idealny temat! może być rusałka wodna? bo to jet taka bardziej sympatyczna syrenka ^^ (syreny piszczały wniebogłosy ,a rusałki zabijają przez łaskotanie. to takie słodziutkie ^^) biorę udział pozdrawiam
    mikołaj

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, czemu nie? ^^ "Rusałki zabijają przez łaskotanie. to takie słodziutkie" - umarłam xD
      Pozdrawiam!

      Usuń
    2. wiem dlaczego umarłaś! rusałki cie połaskotały :) czy na rysunku może być napis ,który po prostu kojarzy mi się z osobą ,którą się inspirowałem. Napis jest zwykłą pomyłką. Chodzi o to ,że w filmiku z zagranicznego yt było jakieś tam pytanie i prowadzący odpowiedział " 50 grey of shades" zamiast "50 shades of grey" i było to bardzo zabawne (moim zdaniem) a rusałka ,którą rysuje jest na podstawie zdjęcie tej osoby. Ale przejżyście wytłumaczyłem XD
      pozdrawiam
      mikołaj

      Usuń
    3. Kurczę, skąd rusałka na krakowskim blokowisku? xD
      Naturalnie możesz wykonać taki napis, tylko przy takiej tematyce chyba byłby zbędny... :)

      Usuń
    4. zgaduję ,że masz kran w mieszkaniu ,więc mogła wyjść z wody. XD skoro uważasz ,żę napis jest zbędny to go nie zrobię..
      pozdrawiam
      mikołaj

      Usuń
    5. Nawet 3! xD
      Mam nadzieję, że się nie gniewasz, ale sama postać rusałki będzie najważniejsza, a napis mógłby niepotrzebnie odwracać uwagę, no i nie był związany z tematyką :)

      Usuń
  26. Temat trudny, aczkolwiek bardzo ciekawy. Wybrałam 10 demonów. Głowa pełna pomysłów. Co z tego wyjdzie? Zobaczymy :D Długi czas i świetne nagrody jak najbardziej zachęcają ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie, że nie brak Ci pomysłów :D Powodzenia w ich realizowaniu! :)

      Usuń
  27. Tematyka ciekawa. Nagrody - mondeluz i ołówki- marzenie *-*. Jeszcze tylko wena i muszę wycisnąć z siebie wszystko! Jak zwykle na początku jestem dobrej myśli xD Tak czy siak, powodzenia wszystkim :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że temat Ci się podoba. W takim razie trzymam mocno kciuki za wenę i czekam na Twoją pracę C:

      Usuń
  28. Temat fajny, prowadziłam kiedyś zajęcia na uniwerku na ten temat :) . Postaram się coś narysować :) . Ale Wikipedia nie jest tu, niestety, rzetelnym źródłem wiedzy, błędy znalazłam...
    Pozdrawiam,
    Ligia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie, będę czekać na Twoją pracę :)
      Dodałam trochę literatury, z której można korzystać, to na pewno wiarygodne źródła :)
      Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
    2. Oooo :) znalazłam tutaj swoją imienniczkę :D super
      Tematyka super :) Spore pole do popisu :) mimo że nigdy nie zagłębiałam się w te rejony ;) o ile tylko znajdę trochę czasu to coś postaram się naskrobać :)
      Pozdrawiam :) Ligia S.

      Usuń
    3. Fajnie, że temat Ci odpowiada! Życzę dużo czasu oraz powodzenia :D

      Usuń
  29. Oho, właśnie kończę czytać moją pierwszą książkę o Wiedźminie Sapkowskiego, więc jak dla mnie temat bardzo na miejscu :D Jak znajdę czas to wezmę udział. Czy pracę można też wrzucić na swoje konto na DeviantArcie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że znajdziesz czas ^^ Tak, oczywiście, można wrzucać gdzie się chce :)

      Usuń
    2. Też mam taką nadzieję :)
      Swoją drogą - przyczyniasz się do kultywowania słowiańskiej kultury. Dzieciaki powoli zapominają np o topieniu Marzanny, Nocy Kupały czy puszczaniu wianków, a teraz dzięki temu konkursowi przynajmniej część z nich czyta o wierzeniach słowiańskich, o których nawet nasi ojcowie nie pamiętają ^^

      Usuń
    3. Nie pomyślałam o tym w ten sposób, ale w sumie masz rację... ^^

      Usuń
  30. Eh.. temat.. oj nie.. nie odpowiada mi.. może sprawdze i znajde jakiegoś demona..
    Nagrody.. ołówki mam.. mondeluzy zbyt smoliste.. akwarelkami nie robie.. ;c
    Nie.. to nie dla mnie.. a szkoda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dominika, nie przejmuj się jakimiś marudami, którym im zależy tylko na nagrodach!

      Usuń
    2. Nie przejmuję się, rozumiem, że komuś mogą nie podejść nagrody, bo już takie ma... :)

      Usuń
  31. Temat bardzo ciekawy, ale jednak trudny. Poczyniłam już pierwsze próby narysowania czegoś, ale niestety kompletnie mi nie wyszło. Wiem mniej więcej, jak to powinno wyglądać, ale niezbyt potrafię przenieść to na papier. No nic, będę próbować dalej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zniechęcaj się, masz dużo czasu :) Może za wysoko sobie podniosłaś poprzeczkę? Jak już komuś pisałam, zawsze można pójść na łatwiznę i sportretować dziewczynę z wiankiem we włosach czy mężczyznę z kłami i już jest demon gotowy ^^

      Usuń
  32. Cieszę się że już jest konkurs:) temat jest naprawdę bardzo kreatywny! Myślę że wezmę udział:)
    Mam tylko pytanie:
    Czy są jakieś ograniczenia wiekowe? Nie to że jakieś pieciolatki będą rysować, ale uczeń podstawówki klas IV - VI może?
    Pozdrawiam i życzę duuuużo weny:D
    ani828:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że podeszłaś do konkursu entuzjastycznie! :D Oczywiście nie ma żadnych ograniczeń wiekowych.
      Dziękuję i wzajemnie ♥

      Usuń
  33. Chciałam wziąć udział Ale stwierdzenie że nie wolno przesyłać zdjęć zrobionym telefonem? Dlaczego? Wstawiam na fp zdjęcia rysunków i bardzo dobrej jakości. Nie mam skanera

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli jakość zdjęć z Twojego telefonu naprawdę jest bardzo dobra, możesz nadesłać takie zdjęcie. Jeśli nie bierzesz udziału w konkursie, to szkoda, nie będę Cię przymuszać ;)

      Usuń
  34. Czy demony mogą być wymyślone przez nas sugerując się tylko ich nazwą i opisem?
    Czy mają to być demony słowiańskie istniejące jedynie dodając im jakieś elementy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Demony mają być słowiańskie, ale jeśli nie ma opisu wyglądu danego demona, bądź jest nieszczegółowy, możesz zdać się na jego własne wyobrażenie :)

      Usuń
    2. Dobrze. Tylko nawiązując do pytania kolegi poniżej. Jak zacznę zdawać się na swoją wyobraźnię to będzie to surrealizm.

      Usuń
    3. Zależy, na ile pokombinujesz z tematem ;) Ale jak właśnie napisałam poniżej, poprzez realizm chodzi mi raczej o to, by demony wyglądały realistycznie/rzeczywiście [jeśli chodzi o styl kolorowania, cieniowania], nawet, jeśli będą wymyślone, to znowu nie chodzi o tworzenie czegoś aż nadto zmyślonego, jak np, słoń z trąbą zamiast głowy [wzięłam pierwszy lepszy przykład po wygooglowaniu grafiki "surrealizm"].

      Usuń
  35. A ja mam 2 pytania:
    Realizm, semirealizm, czyli surrealizm odpada?
    Czy na rysunku musi być element portretu, widoczna twarz postaci, czy może być ona np. odwrócona plecami?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, surrealizm nie do końca, bo zależy mi na w miarę tradycyjnych przedstawieniach demonów, choć można do pewnego stopnia pokombinować z ich wyobrażenie, Ale odwróconą plecami postać można narysować, tak :)

      Usuń
    2. Jedno wyklucza drugie. Wszystkie te demony i duszki są wymyślone i nie realne więc surrealizm tutaj bardziej pasuje niż realizm.

      Usuń
    3. Chodzi o to, by były narysowane fotorealistycznie, mniej lub bardziej. Surrealizm zakłada bardziej... pokręcone kompozycje i pomysły.

      Usuń
    4. Rozumiem, ale jeśli wybierzemy demona np który nie jest przedstawiony na rysunku tylko jest opisany jak wygląda i sam opis wskazuje na coś mieszanego i pokręconego np wyczynia coś fizycznie będąć czymś nie fizycznym to jak to przedstawić realistycznie?
      Jest mnóstwo demonów słowiańskich, które aż się proszą o surrealizm.

      Usuń
    5. ...a fotorealizm to już zupełnie coś innego niż realizm. Mało kto narysuje fotorealistyczny rysunek tym bardziej wymyślony.

      Usuń
    6. Kurczę, chodzi mi po prostu o sposób cieniowania i kolorowania :)

      Usuń
    7. Uwierz mi, że w takim wypadku można stworzyć surrealistyczny rysunek z takim sposobem cieniowania, o którym piszesz. Człowiek z głową konia pocieniowany foto realistycznie, również będzie surrealizmem.
      To samo może tyczyć się przedstawionych przez nas demonów

      Usuń
    8. "Zboczenie" z języka angielskiego - realizm od realistic ;) Dlatego też napisałam o semirealizmie i o tym, że można podpierać się zdjęciami, a przynajmniej zaobserwować np. światłocień, by wiedzieć, jak go wykonać na rysunku.

      Usuń
    9. Tak, rozumiem, ale chodzi o to, by nie przekombinować, bo proszę o przedstawienia bardziej tradycyjne, a nie tak niesamowicie wyimaginowane, jak te w surrealizmie.

      Usuń
    10. Wtrącił się tutaj anonim 2, więc od razu mówię, że ja jestem anonim 1- ten który zadał pierwsze 2 pytania. Z surrealizmem chodziło mi głównie o wygląd głów postaci- z nienaturalnym rozmiarem, wielkimi oczami. Czy jeśli pokoloruję realistycznie, to mogę narysować demona z taką właśnie głową?

      Usuń
    11. Tak, można ^^ Chciałabym podkreślić jeszcze raz, że demony jak to demony mogą mieć nienaturalną, dziwną aparycję, ale też starajmy się nie przesadzić i nie kombinować np. z całkowicie bezkształtnymi, robotycznymi, całkowicie absurdalnie wyglądającymi demonami :D Można opierać się na wyobraźni, ale w granicach rozsądku :D

      Usuń
  36. 3 Bardzo fajny temat! Chyba spróbuję :) Dodatkowo ostatnio oglądam ostatnio Xenę :P A w tym serialu jest dużo inspiracji :) Przepraszam, że jeszcze nie narysowałem obiecanego portretu z Martą :( Niestety będę musiał zacząć od nowa, bo pierwszy rysunek zagiął mi się ... Ach jak ja lubię te niespodzianki jak nie jakiś opiłki z ołówka to się zagnie XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurczę, szkoda :( Wkrótce się z Martą spotykamy, to może będzie jakieś nowe zdjęcie, które Cię zainspiruje :D
      Świetnie, że temat przypadł Ci do gustu, mam nadzieję, że weźmiesz udział, skoro jesteś taki zainspirowany :)

      Usuń
    2. Będzie jakaś video relacja czy coś w tym rodzaju? Już nie mogę się doczekać :)

      Usuń
    3. Dziękuję za polubienie na facebooku :)

      Usuń
    4. Ale co mogłabym nagrać? xD Poza tym kamera trochę mnie peszy... ale może jak się wkrótce spotkam z Marcysiąbush, to się wreszcie odważę i odezwę :D
      Nie ma za co! Tylko wrzucaj tam coś, bo swojego czasu jak Cię odwiedziłam, to tylko panda była :)

      Usuń
    5. Dobra postaram się co miesiąc coś wrzucać :D

      Usuń
  37. Pytanie: czy mogą być boginie?:D Bo znalazłam jedna w mitologii, która mi się spodobała

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, przykro mi, tylko demony :(

      Usuń
    2. no trudno, ale i tak wezmę udział! nie wiedziałam ostatnio co narysować - już wiem :D

      Usuń
    3. Super, cieszę się ^^

      Usuń
  38. Fantastyczny temat, od razu miałem w głowie mnóstwo demonów, bo od lat inspiruje mnie moja ukochana "Saga wiedźmińska" Sapkowskiego, a tam tych bestii i potworów jest pełno <3 nie mogłem się tylko zdecydować, którego najbardziej lubię :P nie mogę się doczekać aż zacznę rysować, mam nadzieję, że wyjdzie tak jak bym chciał, i że się wyrobię :) Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale super, cieszę się, że temat tak Ci podpadł! :) Trzymam kciuki za owocną pracę i pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  39. Mimo, że nie zależy mi na nagrodach to i tak wezmę udział :D A mam pytanie czy można prace publikować na swoich stronach przed zakończeniem konkursu? (np. zrobić tak, że na stronę wrzucić skończoną, a do ciebie wysłać skończoną + work in progress)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, cieszę się, że masz się ochotę sprawdzić :) Tak, można publikować prace gdzie się chce i kiedy się chce :)

      Usuń
  40. Ja tez biore udzial ale wybor ciezki nie wiem kogo wybrac ,sporo tych demonow ,Wlasciwie mysle nad wampire czy moze on byc z mojej wyobrazni ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, może być narysowany z wyobraźni, ale fajnie, jakby było mu widać kły, żeby było wiadomo, że to wampir :D

      Usuń
  41. Temat mi bardzo pasuje, w końcu oderwę się od rysowania zwykłych portretów :) Jak czytałam komentarze, w których ludzie pisali co by chcieli to trochę się obawiałam, bo np. ukazanie niepewności nie jest zbyt łatwe dla przeciętnego amatora... A takie demony - każdy znajdzie coś dla siebie :) Od razu mam ze sto pomysłów ^^ Mam nadzieję, że tylko zajdę czas... Jejku, ale Ci zazdroszczę, że miałaś takie ciekawe rzeczy na studiach...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to fajnie, że temat jest dla Ciebie odpowiedni i tak Cię zainspirował! :) życzę w takim razie czasu :)
      Oj, ale niestety nie wszystkie były takie fajne. Oprócz mitologii Słowian czy dawnej polskiej obyczajowości miałam też filozofię i to wiele semestrów... :<

      Usuń
  42. Bardzo fajny konkurs, ale nagrody niezbyt mi podpasowały, bo akwarele zupełnie mnie nie lubią :p
    Czy w następnym konkursie do wygrania będą "normalne" kredki, nie akwarelowe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda :( Ale kredkami akwarelowymi można rysować też na sucho :) W drugim konkursie zwykłe kredki będą na I miejscu :)

      Usuń
  43. Czy jeżeli prześle Ci pracę na maila to mam się jakoś podpisać? Czy tylko tytuł pracy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz imieniem, nickiem, ewentualnie w notce prezentującej konkursowe prace podpiszę Cię pierwszą częścią maila [przed @] :)

      Usuń
  44. super napewno wezmę udział a teraz mam 3(!) prace do narysowania na konkursy i bedę musiała się sprężyć ale myślę że dam radę bo tak dużo czasu dałaś:) drugi konkurs-już nie mogę się doczekać <3 i mam jeszcze pytanko:czy mogę wybrać więcej niż jednego demona tzn. narysować kilka różnych (lub pare tych samych) na jednej pracy?:)
    Pozdrawiam:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow, w takim razie powodzenia, obyś się wyrobiła :D
      Tak, można! :) Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  45. Skuszę się chyba ;)
    Mam już bardzo fajny pomysł ;D
    Wyobraźnia działa ^^
    A masz już w głowie jakiś kolejny pomysł na konkurs? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super to słyszeć ^^
      Będzie zdjęcie do przerysowania, ale nad tym zastanowię się dopiero w czerwcu.

      Usuń
  46. Bardzo interesujące, chyba się skuszę :) Co będzie brane pod uwagę przy ocenie prac?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie spróbuj swoich sił ^^ Nie wiem, co weźmie pod uwagę 4 pozostałych sędziów, ja wezmę estetykę wykonania, kreatywność, poziom umiejętności :)

      Usuń
    2. Właśnie zastanawiam się, czy wybrać coś co prawdopodobnie lepiej mi wyjdzie, czy coś, co jest ciekawszym pomysłem.

      Usuń
    3. Oj, to już Ty musisz zadecydować :)

      Usuń
  47. Może spróbuję :)
    Temat fajny , ale nie wiem czy się wyrobię (w gimnazjum Parada Zdolności, już 30ego, a ja nawet nie zaczęłam rysować prac :/)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki, by Ci się udało ze wszystkim zdążyć, z moim konkursem również :)

      Usuń
  48. Ojejku jejku, tyle chętnych, że aż się w głowie kręci! A i ja spróbuję coś stworzyć, przynajmniej się pobawię z moją wyobraźnią i może nam coś ciekawego wyjdzie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się z tego powodu cieszę, powodzenia!

      Usuń
  49. Pomysłów w głowie wiele, a tak mało czasu (muszę jeszcze 4 rysunki dla przyjaciółki zrobić :P) Ale na pewno wezmę udział ^^ Zobaczymy co z tego wyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyjaciółka chyba zrozumie, że chciałabyś wziąć udział w konkursie :D Oby Ci się udało ze wszystkim zdążyć :)

      Usuń
  50. Temat bardzo pomysłowy. Spróbuję coś tam stworzyć, chociaż widzę, że szykuje się tu ogromna konkurencja :)
    Mam takie trochę głupie pytanie. Jest tu naprawdę wiele ciekawych demonów, a ja jestem strasznie niezdecydowana. Czy w razie czego, gdybym narysowała 2 rysunki i nie mogła się zdecydować, to mogłabyś Ty wybrać lepszy? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że temat Ci spasował! ^^
      Teoretycznie mogę wybrać, ale co, jeśli wybiorę ten, z którego będziesz mniej zadowolona? :( Najlepiej będzie, jak popytasz znajomych albo rodzinę :D

      Usuń
  51. Nigdy nie brał am udziału w konkursach plastycznych, tak jak pisał am juz w poprzednich komentarzach na twoim blogu...miałam bardzo długą przerwę...jednak mam ochotę się sprawdzić. Nie liczę na zwycięstwo, ale byłoby ciekawym doświadczeniem poddać się twojej ocenie i usłyszeć co sąszisz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro mi, ale nigdzie nie obiecywałam, że będę oceniać prace :( Oceniam prace tylko w wyzwaniu rysunkowym. Mam nadzieję, że mimo to jednak weźmiesz udział w konkursie :))

      Usuń
  52. Prawdopodobne wezmę udział, choć nie sądzę, że będę miała jakąkolwiek szansę na wygraną.
    Ocenisz nadesłane prace czy tylko napiszesz kto wygrał? Świetnie byłoby przeczytać parę słów o swoim rysunku od takiej specjalistki jak Ty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie oceniam niczyich prac, tak robię tylko przy wyzwaniach rysunkowych. Tak samo jak w poprzednich konkursach na blogu pokażę wszystkie prace, nie tylko zwycięskie. Mam nadzieję, że to Cię nie zniechęciło i weźmiesz udział ^^

      Usuń
  53. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  54. Biorę udział :D mam 12 lat i nie wiem czy jakąkolwiek szansę ale zawsze warto spróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że warto, a wiek na pewno Cię nie dyskredytuje! :) Trzymam kciuki za tworzenie!

      Usuń
  55. Temat konkursu jest genialny i świetne jest to, że każdy może znaleźć coś odpowiedniego dla siebie wśród tych wszystkich demonów. Miałabym kilka pytań i z góry przepraszam, jeśli będą się powtarzać, ale przeraziła mnie ilość komentarzy pod tym postem i mogło mi coś umknąć w trakcie czytania:).
    1. Czy można umieścić na rysunku więcej niż jednego demona?
    2. Czy postacie muszą być mniej więcej takie, jak ukazywane są na różnych zdjęciach/rysunkach, czy można przedstawić demona tak, jak go sobie wyobrażamy?
    3. Przewiduję małe kłopoty w związku ze skanem pracy-czy w tym wypadku mogę wysłać dodatkowo kilka zdjęć?
    4. To musi być przede wszystkim portret demona-czyli że ma zajmować większą powierzchnię kartki-czy można go przedstawić w jakieś sytuacji charakterystycznej dla wybranego stworka?
    I już ostatnie pytanie :D
    5. Czy dozwolone jest wprowadzenie takich bardziej... drastycznych scen do rysunku-oczywiście bez zbytniej przesady:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To świetnie, że aprobujesz wybrany przeze mnie temat :)) a teraz Twoje pytania:
      1. Tak.
      2. To akurat napisałam w regułach konkursu ;) Można, ale lepiej nie przekombinować i nie tworzyć np. wampira, który wygląda jak ufoludek albo ma głowę psa xD
      3. To też napisałam w notce :D Zdjęcia można przysyłać.
      4. I to też napisałam w notce - może być scena.
      5. Tak, choć mam nadzieję, że faktycznie przesady nie będzie :D Np. mózg na wierzchu czy coś ^^'
      Powodzenia w tworzeniu pracy!

      Usuń
  56. Świetny temat! Już ostatnio myślałam, żeby wziąść udział, ale nie miałam tyle odwagi, bo w sumie jestem amatorem i nie rysuję zbyt dobrze, ale muszę spróbować swoich sił. Kiedyś musi być ten pierwszy raz.
    Pozdrawiam Catty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że temat Ci się podoba ^^ Gorąco zachęcam Cię do wzięcia udziału!

      Usuń
  57. Biorę udział. Mam tylko jedno pytanie - czy można narysować demony z "Wiedźmina" Sapkowskiego? :)

    P.S. Twoje rady bardzo mi pomogły w rysowaniu. :)

    Pozdrawiam
    Ania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli tylko są to demony istniejące w mitologii, a nie stworzone tylko w wyobraźni Sapkowskiego :)
      Bardzo się cieszę, że moje porady są dla Ciebie przydatne :)
      Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  58. mam 11 lat. czy mogę wziąć udział??
    gorzkicukier

    OdpowiedzUsuń
  59. W pierwszej chwili pomyślałam 'nie mam szans, przecież ostatnio prawie w ogóle nie mam czasu na rysowanie', ale przecież nie chodzi o szanse, a o zabawę i... motywacje a ta wróciła :) Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  60. Na początku temat mnie ucieszył ale po namyśle jednak przeraził:) Uwielbiam fantastykę ale słowiańskie potworki są dla mnie czarną magią. Jeszcze nie brałam udziału w Twoich konkursach ale tym razem jak znajdę czas to spróbuję coś narysować. Akcja bardzo motywująca:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak już komuś wcześniej tłumaczyłam, taki wampir czy rusałka mają postać ludzką, więc nie tak trudno będzie dziewoi narysować np. długie włosy, a w nich kwiaty, a wampirowi dorysować zęby :)) Mam nadzieję, że znajdziesz czas i otrzymam pracę od Ciebie ^^

      Usuń
  61. Temat konkursu bardzo mi się podoba, ale niestety jest to temat-rzeka. Mam mnóstwo pomysłów na rysunki i nie mam pojęcia jak wybiorę ten jeden. Bardzo żałuję (i myślę, że nie tylko ja), że nie mogę nadesłać np. 2 prac. Czemu zdecydowałaś się na tak mały limit? :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lepiej, jakby był bardzo zawężony? Eee, chyba nie :)
      Bo ciężko byłoby mi i innym sędziom wybrać spośród być może ponad 100 prac [w wyzwaniu rysunkowym wzięło udział aż 60 kilka osób], a ponadto osoby, które nadesłałyby 2 prace, miałyby większe szanse, niż osoby, które nadesłały jedną, a to nie do końca byłoby sprawiedliwe... :(

      Usuń
    2. Czy ja wiem, czy niesprawiedliwe. Według mnie niesprawiedliwością byłoby gdyby niektórzy mogli podesłać 2 rysunki, a inni nie. Ale tak to, wszyscy mieli by możliwość podwyższenia sobie szans, kto by chciał ten by skorzystał, a kto nie ten nie. Ponadto narysowanie dwóch prac wymaga więcej wysiłku niż jednego, więc większych szans na wygraną nie zyskiwałoby się "za darmo".
      Myślę raczej, że udział weźmie mniej osób, niż w wyzwaniu, bo wtedy wystarczyło po prostu przerysować podane na blogu zdjęcie. Teraz trzeba samemu coś wymyślić, znaleźć zdjęcia pomocnicze, zaangażować się. Ale mimo to, całkowicie Cię rozumiem, bo blog odwiedza tyle utalentowanych osób, że zasiadając w jury, miałabym ogromne problemy z wybraniem tylko kilku zwycięskich rysunków :)

      Usuń
    3. Raczej taka opcja, że niektórzy mogliby przysłać kilka prac, inni nie, nie byłaby w ogóle możliwa, nie mówiąc już o braku sprawiedliwości :P
      Może dlatego właśnie włożyć ten wysiłek w jedną pracę, by była bardziej dopieszczona, staranna, zamiast na szybko próbować zwiększyć szansę tworząc 2? Jedną pracą szansy na wygraną też nie zyskuje się za darmo.
      Nie byłabym taka pewna, czy mniej. Oprócz tego, że teraz więcej osób deklaruje chęć wzięcia udziału, to wtedy mogli wykazać się tylko portreciści, teraz również ci rysujący zwierzęta, stwory, rysujący z wyobraźni. Zresztą chyba warto czasem trochę samemu pokombinować [nawet z szukaniem zdjęcia, ale takich to nie brakuje], zamiast mieć fotkę podaną na tacy? :)

      Usuń
    4. Oczywiście, ze warto, ale ludzie są z natury leniwi :D

      Usuń
    5. Na to już nic nie poradzę xD

      Usuń
  62. chyba wezmę udział , chociaż ostrzegam cię nie jestem szczególnie uzdolniona jak ty, więc się przygotuj ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem pewna, że przygotujesz fajną pracę! :D

      Usuń
  63. Czy jeśli wezmę udział w tym konkursie, będę mogła również w drugim?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, dlaczego by nie? :) Nawet zwycięzcy mogą starać się o wygraną w drugim konkursie.

      Usuń
  64. A co tam, spróbuję, mimo że nie jestem w tym dobra :D Tak na marginesie - wspaniała tematyka!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, nie krytykuj się tak, trochę wiary w swoje umiejętności! :) Cieszę się, że tematyka Ci spasowała. Pozdrawiam :)

      Usuń
  65. Post jest od trzech dni, a ja dopiero teraz wchodzę :P Spróbuję z pewnością, już nawet szkic zrobiłam! :P Ciekawe tylko gdzie ja skan a3 zrobię... :P Pamiętam kilka lat temu kiedy jeszcze nie myślałam o rysunku na poważnie (a powaznie u mnie zaczeło się wtedy kiedy odwiedziłam sklep plastyczny :P) rysowałam ciągle coś z fantastyki... okładki Harry'ego Pottera, okładkę Eragona, okładke filmową Hobbita, postacie z gier typu Heroes czy Diablo, a ostatnio w ogóle nic z fantastyka wspólnego nie miałam jeżeli chodzi o rysunek... Az mnie ciągnie do ołówków... :P
    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie, że już zabrałaś się do tworzenia ^^ Mam nadzieję, że pracą konkursową odświeżysz zamiłowanie do fantastyki :)

      Usuń
  66. Coś musiało pójść nie tak, bo nie widzę swojego komentarza. Ponawiam: Uwielbiam Cię. Zaglądam tu od dawna i naprawdę wiele się dzięki Tobie nauczyłam. Inspirujesz! Nie odzywam się zwykle, bo nie lubię, ale tym tematem naprawdę skradłaś moje serducho, bo jest mi najbliższy. MUSZĘ wziąć udział. No nie dałabym sobie inaczej spokoju. Ale teraz najważniejsze: CZY FORMAT JEST ODGÓRNIE OKREŚLONY? By łatwiej je było znaleźć. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm, Blogger czasem kwalifikuje niektóre komentarze jako spam i nie publikuje ich, nie wiem, czemu :(
      Dziękuję za tyle miłych słów ♥ Aż się uśmiechnęłam! Cieszę się, że weźmiesz udział :) Jak napisałam, format jest dowolny.

      Usuń
  67. Na rysunku musi być napisana nazwa demona ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, ale musi być podana w mailu!

      Usuń
  68. Hej mam pytanie , czy mozna narysowac jednorozca bo nie jestem pewna czy tez jest z tej mitologi

    OdpowiedzUsuń
  69. Kocham fantastykę xd z przyjemnością wezmę udział, tylko nie wiem którego demona słowiańskiego wybrać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Demonów masz do wyboru, do koloru, a nuż któryś wyjątkowo Cię zainspiruje :D

      Usuń
  70. Hej :) Mam pytanie : czy do rysunku mogę dodać jakiś nowoczesny element?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaki? Preferowałabym tradycyjne przedstawienia, neutralne czasowo :)

      Usuń
  71. Super temat:) Od razu skojarzył mi się z Wiedźminem. Sama chyba nie dam rady niczego narysować z powodu braku czasy i nawału obowiązków, ale życzę innym weny na cudowne rysunki:) W sumie zainspirowałaś mnie tym tematem, więc może w przyszłości narysuję coś na taki temat:)
    Mam pytanie, mianowicie myślałaś kiedyś nad konkursem, gdzie zadałabyś temat np. wampir(żeby pole do popisu było dość zawężone, oczywiście temat może być zupełnie inny, to tylko przykład) i żeby każdy popuścił własne wodze wyobraźni(z pewnymi ograniczeniami rzecz jasna) ? Czy może organizowałaś już taki konkurs?
    Pozdrawiam:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, szkoda :( Przynajmniej cieszę się, że masz pomysł na jakiś rysunek w przyszłości :)
      Do tej pory był konkurs Stripe up your life sponsorowany przez Stabilo, gdzie tematyka była dowolna, ale praca musiała nawiązywać do kolorystki cienkopisów Point 88 i do hasła oraz konkurs ze sceną z ulubionego serialu lub filmu. Może kiedyś pomyślę nad takim konkursem :)

      Usuń
    2. Fajnie, może wtedy uda mi się wziąć udział:) Niemniej jednak z chęcią popatrzę na prace nadesłane przez uczestników:)

      Usuń
  72. A jeśli ktoś nie ma super zdolności plastycznych? :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy może wziąć udział dla dobrej zabawy :)

      Usuń
  73. Och... już trochę męczyłam Cię o ten konkurs więc szkoda by było nie brać udziału xD. Mój pomysł może i Cię zaskoczy może i nie ale nie zdradzę chcę być oryginalna xD a o 2 miejsce będę walczyć i się mega przyłożę tymi akurat bardzo mi by się przydały :p ale z tego co tu widzę to mam dużą konkurencję i nwm że jest tu tylu moich rówieśników ^^

    OdpowiedzUsuń
  74. Hm... To jest ciekawe, już nawet wypatrzyłam sobie demonka :D ale to jest zastawiające, podajesz w tej liście z Wiki, że może być ognik, a ogniki to tylko światełka, nie mają postaci ludzkich, a jednocześnie w poście prosisz aby postacie były realistyczne. To można narysować ogniki skoro nie są postaciami tylko światełkami?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...