13 czerwca 2015

Mój notes z radosnymi wydarzeniami, czyli parę słów o scrapbookingu

Witajcie moi drodzy! Jak się macie w te piękne, słoneczne dni? Sprzyjają Waszej kreatywności, czy wręcz przeciwnie, rozleniwiają i nie macie weny do rysowania lub malowania? :) Ja z przykrością przyznaję, że maj i początek czerwca upłynęły mi pod znakiem małego art blocka :( W zeszłym roku w tym samym czasie niestety nie miałam w ogóle ochoty na rysowanie, teraz na szczęście ta wewnętrzna blokada ograniczyła się do zmniejszonej i uproszczonej aktywności twórczej: od początku maja wykonałam tylko 3 rysunki na czarnym papierze. Przełożyło się to też niestety na zastój na blogu, ponieważ żaden z tych rysunków nie nadawał się na wnoszący coś nowego tutorial :( Mam jednak kilka dobrych wiadomości: po pierwsze, zabieram się lada dzień za ołówkowy portret, na podstawie którego napiszę, jak radzić sobie z rysowaniem kręconych włosów. Po drugie, postanowiłam napisać co nieco o rysowaniu blond prostych włosów, korzystając ze zdjęć, które wykonałam portretując Thranduila - początkowo planowałam zrobić obszerniejszy tutorial, ale sama nie wiem, kiedy narysuję kolejną jasnowłosą osobę. Po trzecie, zainteresowałam się troszkę scrapbookingiem i o tym właśnie będzie dzisiejsza notka!

CO TO JEST SCRAPBOOKING, CZYLI WYJAŚNIENIE POJĘCIA I TROCHĘ HISTORII


Cyt. za Wikipedią:

Scrapbooking jest sztuką ręcznego tworzenia i dekorowania albumów ze zdjęciami i pamiątkami rodzinnymi. Nazwa pochodzi od ang. scrapbook, oznaczającego taki album. Natomiast sam wyraz scrap oznacza skrawek.

Historycznie scrapbooking był podobnie jak przekazywane ustnie historie sposobem przekazania tradycji i zwyczajów. Formą przekazu było tu nie słowo, a obraz. Po raz pierwszy znalazł zastosowanie, gdy powszechnie dostępny stał się druk, a w szczególności gazety. Pierwszymi znanymi scrapbookerami byli Mark Twain i Thomas Jefferson. Kiedy w powszechnym użytku znalazła się fotografia, zaczęto ją łączyć ze scrapbookingiem. Zaczęły powstawać pierwsze albumy z fotografiami ozdobione ścinkami z gazet oraz notatkami zawierającymi informacje, gdzie zdjęcie było zrobione czy kto na nim jest. Albumy zaczęły przybierać formę pamiętników. Zaczęły się także w nich pojawiać części prywatnej korespondencji.

W Stanach Zjednoczonych, będących kolebką scrapbookingu, jest on najczęściej uprawianym hobby [...]. Pierwszy na świecie sklep poświęcony scrapbookingowi został otwarty przez M. Christensen z Keeping Memories Alive w Spanish Fork w Utah w 1981 roku. Firma istnieje do dzisiaj i jest jedną z najbardziej znanych w branży na świecie. W tym samym czasie zaczęto tworzyć duże firmy, koncerny zajmujące się dostarczaniem materiałów do scrapbookingu. Jedną z pierwszych w Europie jest założony również w 1981 roku Opitec, istniejący w czternastu krajach europejskich. Firmy te zaczęły trafiać do nowej grupy klientów, odbiorców pracujących w domu. Istniejące na rynku firmy zapewniają doskonałą bazę materiałową do wykonywania niepowtarzalnych albumów, które następnie mogą być sprzedawane przez ich wytwórców w niestandardowych kanałach dystrybucji.

Scrapbooking obejmuje nie tylko tworzenie i ozdabianie albumów, ale także notesów, kartek okolicznościowych, zaproszeń, etykietek, pocztówek, pudełek etc. Od zawsze podziwiałam kreatywność oraz poczucie estetyki osób, które zajmują się tą sztuką. Jednak nigdy nie ciągnęło mnie do scrapbookingu, głównie przez ogromne zainteresowanie rysowaniem, jak również brak pomysłów i funduszy, by stworzyć coś wyjątkowego. Aż do teraz! Może osoby zajmujące się scrapbookingiem na co dzień wyśmieją dalszą część notki z powodu ograniczonej ilości informacji i moich dopiero rozwijających się umiejętności, ale uważam, że podobnie jak w przypadku rysowania i malowania, liczy się dobra zabawa i przyjemność płynąca z podejmowanych twórczych działań ^^

CO BĘDZIE POTRZEBNE DO SCRAPBOOKINGU?

Dawniej miłośnicy scrapbooku musieli wykazać się kreatywnością i wyobraźnią, by zrobić niepowtarzalne projekty. Dzisiaj sztuka ta stała się tak popularna, że nawet osoby, którym brakuje konceptów lub zdolności manualnych, są w stanie wykonać piękne projekty. Wszystko dzięki szerokiemu asortymentowi scrapbookingowemu w sklepach plastycznych i papierniczych oraz niezliczonej ilości stron sklepów internetowych, oferujących tysiące rzeczy, które mogą przydać się do samodzielnego ozdabiania albumów i kartek. W większych miastach można nawet natrafić na sklepy stacjonarne, których półki uginają się od przydatnych urządzeń, maszynek i innych cudów wianków :) Ale jakich?!

Ciocia Wikipedia mówi: Podstawowymi materiałami do ozdabiania są: kolorowy papier, nożyczki do wycinania profilu, ćwieki, ozdobne nity, urządzenia do ich mocowania, klej. Bardziej wyrafinowane ozdabianie wymaga także: pieczątek dekoracyjnych, farbek i pisaków z efektem Pluster („puchnących”), szablonów, shape cutter, naklejek, dziurkaczy wzorków, kolorowego proszku i podgrzewaczy do embossingu.

A co proponuję ja? :) Otóż na część przyborów - takich jak kolorowy papier czy klej - trzeba wydać pieniądze, ale podam Wam też listę rzeczy, które możecie skombinować całkiem za darmo :)

Co można kupić?
  • dziurkacze ozdobne - zwykłe, brzegowe, narożnikowe, wycinająco-tłoczące. Do wyboru do koloru, w różnych rozmiarach i różnych wzorach. Największy wybór znajduje się na Allegro. Nie podam Wam linków do aukcji, bo aukcje są, a potem znikają, ale mogę podać namiary na Allegrowiczów, u których kupowałam swoje :) Ceny wahają się od około 6zł do... 90 [a nawet bywają droższe].
  • wstążki - szerokie, wąskie, w groszki, paski, kratkę, we wzorki, gładkie. Doskonałe do wiązania ozdobnych kokardek, wykonywania ramek i zakładek. Cena: często od 50gr za metr.

  • kolorowy papier - to podstawa. W sklepach plastycznych i papierniczych jest spory wybór kolorów, rozmiarów i gramatury. Są nawet specjalne papiery do scrapbookingu w różne, piękne wzory :) Są papiery gładkie, we wzorki, perłowe, brokatowe, z tłoczonymi wzorami, jednostronne, dwustronne... Cena za arkusz: od kilkunastu groszy po kilka złotych, zależnie od gramatury, formatu i wzoru.
  • koperty - małe i duże, kolorowe - idealne do notesów i albumów na schowanie różnych pamiątek, zdjęć i bilecików. Można je dodatkowo ozdobić. Jeśli nie chcemy wydawać pieniędzy na gotowe koperty, sami możemy je zrobić i to na kilka różnych sposobów! Kupno kolorowego ozdobnego papieru może wyjść taniej, niż kupno koperty, na dodatek z jednego arkusza takiego papieru da się zrobić kilka kopert!
  • naklejki [płaskie i trójwymiarowe] - także urocze naklejki mogą urozmaicić Wasze projekty. Podłużne, okrągłe, o różnych kształtach, płaskie i wypukłe. Naklejki z dowolnym wzorem możecie też zrobić sami: w niektórych punktach ksero i druku oferowane są wydruki na specjalnym papierze. Niestety nie mamy tego luksusu zgrabnego i szybkiego oderwania naklejki od papierka - trzeba wyciąć wzór samemu - ale wychodzi to taniej [za kartkę A4 z kolorowymi króliczkami-emotkami z Facebooka zapłaciłam 3zł, a naklejki są często po 6-10zł] i możemy wybrać wzór jaki tylko chcemy.

  • pieczątki/stemple gumowe, akrylowe i drewniane oraz tusze - bardzo szeroki wybór stempli oferują stacjonarne i internetowe sklepy plastyczne. Stemple mają przeróżne kształty, są ładne, a przede wszystkim wielokrotnego użytku! ^^ O stemplach i tuszach możecie przeczytać fajny artykuł tutaj


  • Perlen Pen - perłowa farbka do aplikacji estetycznych, krąglutkich kropek, które nadadzą elegancki wygląd dekorowanym przedmiotom :) Więc na temat tego produktu tutaj.
  • brokat - na rynku dostępne są brokaty sypkie, w kleju, w żelu, można przebierać w kolorach. Także przydadzą się do ozdobienia projektów.
 


A jak przyoszczędzić i nie wydawać pieniędzy [albo choćby zminimalizować koszta]? Rozejrzyjcie się po swoim domu, popytajcie u znajomych, rodziny, a może się okazać, że będą posiadali oni mnóstwo bambetli, które trzymają od lat, a nie mają co z nimi zrobić :)

  • ptasie pióra - w sklepach plastycznych można kupić ładne, kolorowe, a nawet wzorzyste pióra, ale po co wydawać pieniądze, skoro może ktoś z naszych znajomych zbiera pióra i łaskawie podzieli się jednym lub dwoma? :) Piękne pawie pióra czasami są sprzedawane w kramach dla turystów, ale darmowym sposobem na ich zdobycie jest wycieczka do ZOO [no OK, prawie, bo za free nie wejdziecie do ZOO :D]. Ja swoje pióra zebrałam w czasie wakacji, przebywając z przyjaciółką w agroturystycznym gospodarstwie w kieleckim. Pawie chodziły sobie wolno i gubiły pióra. Tu możecie zobaczyć, jak czaiłam się na te ptaki ;)
 
  • koronki i wstążki - jestem przekonana, że Wasze babcie mają gdzieś w swoim krawieckim zanadrzu jakiej skarby tego typu :) O wstążkach już wspominałam. Koronki mogą się przydać do podobnych rzeczy, co wstążki: do ozdobienia brzegów okładek i stron albumów, do zrobienia ramek, zakładek itp.

  • guziki - różnej maści, kształtu i koloru, mogą być przyklejone na okładki albumów, kartki
  • spinacze - dzięki spinaczom w notesie możecie umieścić to, co nie da się przykleić lub kiedy obie strony są ważne i nie powinny być zaklejone. Do spinacza możemy dodać wstążeczkę, która go upiększy :)

  • klej, nożyczki, nożyk - przyda się zwykły klej w sztyfcie do przyklejania elementów, polecam też klej introligatorski w tubce Magic - tani [ok. 3zł] i mocny! Nożyczki: zwykłe oraz ozdobne. Zwykłe przydadzą się do precyzyjnego wycinania różnych kształtów, a dekoracyjne pomogą zamienić nudne krawędzie kartek w coś wyszukanego i cieszącego oko - nie są drogie :) Cena często około 7-10zł. Nożyk [mój kupiony za 7,50zł] z kolei jest ostry, szybko się nie tępi i pozwoli szybko i precyzyjnie wyciąć rzeczy o kształcie takich figur geometrycznych, jak prostokąty, trójkąty, trapezy itd. Tylko uwaga! Nie można ciąć nim po biurku czy innej powierzchni, która może się zniszczyć. Są specjalne maty samoregenerujące się, ale trochę kosztują... ja korzystam z twardej okładki starego zeszytu, na którą kładę to, co chcę wyciąć i po niej tnę nożem.
  • przezroczyste taśmy ozdobne - jeśli niektóre elementy papierowe są zbyt delikatne i cienkie, by potraktować je klejem, możemy je przytwierdzić za pomocą taśm ozdobnych :) Cena: od 5zł.

Nie opisałam wszystkim przyborów i cudeńków, które mogłyby się Wam przydać do scrapbookingu z 3 powodów. Po pierwsze, jest ich setki, po drugie, są świetnie opisane na innych blogach [a to jednak blog o rysowaniu], a po trzecie, sama nie zdążyłam ich wszystkich poznać :D Na dobry początek powinny Wam wystarczyć kolorowe papiery, zwykłe i ozdobne nożyczki, klej i różnorodne pierdółki znalezione w domu, takie jak wstążki i guziki. No i trochę wyobraźni :D W razie braku pomysłów, można poszperać za projektami w Internecie i się zainspirować.

Niezbędna w scrapbookingu jest też drukarka. Niestety, ja nie posiadam drukarki, więc średnio raz w tygodniu biegam do pobliskiego punktu druku i z uśmiechem powtarzam "Chciałabym prosić o wydrukowanie..." :) Powinnam dostać jakąś zniżkę albo kartę stałego klienta, czy coś :D
Ale do rzeczy! Co można drukować? Różnego rodzaju tagi, obrazki, napisy, wzory, które od razu możecie wyciąć i nakleić lub przed przyklejeniem potraktować dziurkaczem czy ozdobnymi nożyczkami :D Jak znaleźć takie rzeczy? Albo na specjalnych blogach, które oferują gotowe obrazki do wydruku, lub poprzez wpisanie do Google Grafika takich haseł jak:
- printables
- pattern
- tags
- scrapbooking
- postcards
- template
Do tego można dopisać free, cute, Christmas, vintage, old, retro, flower... co tylko chcecie, co tylko potrzebujecie.

MÓJ WŁASNY PROJEKT SCRAPBOOKOWY: NOTES Z RADOSNYMI WYDARZENIAMI



Dopiero zaczynam bawić się w scrapbooking brakuje mi doświadczenia, i jak wspominałam, także nieco kreatywności oraz funduszy na stworzenie zapierających dech w piersiach projektów, ale każdy od czegoś zaczyna, prawda? :) Z czasem mogę dokupywać różne pierdółki i przybory, które pomogą mi uatrakcyjnić moje projekty, a z pewnością zdobyte doświadczenie rozwinie moją kreatywność i przyniesie nowe pomysły :) Na początek wpadłam na pomysł stworzenia notesu, w którym będę zapisywać wszystkie miłe i radosne wydarzenia z mojego życia: spotkania z rzadko widzianymi znajomymi, wycieczki, podróże małe i duże, koncerty itp. itd. ^^ Stwierdziłam, że to będzie genialna pamiątka z młodości, kiedy będę już stara i siwa, a moja pamięć nie będzie domagać :D
Choć album scrapbookowy można stworzyć przy pomocy różnych kartek w tym samym formacie i zbindować go, ja postanowiłam ułatwić sobie start i kupiłam zeszyt z gładkimi kartkami.








Tak prezentuje się mój notes z zewnątrz. Okładkę ozdobiłam za pomocą gotowych wydrukowanych obrazków i koronki papierowej zrobionej dziurkaczem. Dodatkowo całość zakleiłam przezroczystą taśmą pakunkową, by ozdoby się nie poniszczyły.
Do wewnętrznego brzegu okładki za pomocą kleju Magic przykleiłam koronki. Co kilkadziesiąt stron wkleiłam również papierowe koronki.

Gdzie nie gdzie powklejałam różne randomowe obrazki:



Wkleiłam parę kopert - gotowych i wykonanych własnoręcznie:





 

 



 
Jak zrobić następujące ozdoby:


Koronek użyłam także do wykonania kieszonek na rożne kartki, pamiątki...
 

Zakładka z zasuszonym kwiatem to prezent od Marcysibush :)

Ponieważ radosnym wydarzeniem w moim życiu są także podróże [choć niestety niewiele i niedaleko wyjeżdżam], postanowiłam dodać także kilka akcentów związanych z nimi, takich jak mapy:


Powyższe tagi to kieszonki. Klej nałożyłam tylko przy 3 brzegach wydruku. Od góry
można wsunąć różne karteczki, bileciki, itp.


Postanowiłam zapisywać daty w nietypowy sposób. Zamiast pisać je odręcznie w rogu, zdecydowałam się umieszczać je na tagach. Tak się składa, że posiadam pieczątkę z datownikiem, więc odbijam na tagach daty moich podróży i spotkań :)



Notes zaczęłam uzupełniać od początku maja. Przy pomocy wymienionych wcześniej przyborów opisałam supermiłe spotkania z Marcysiąbush, cudowny podarek od Marty K., spotkanie z przyjaciółką oraz wkleiłam życzenia urodzinowe, które otrzymałam w tym roku :)




Zapraszam na Makocie.pl i na fanpage: Makocie!





Pomysłów na notesy mogą być tysiące: można zrobić przepiśniki, księgi czarów, vintage'owy album, notes z postępami rysowania, album ukazujący rozwój dziecka [własnego lub młodszego rodzeństwa :)] itp. itd. 
Przy okazji tej notki chciałabym podziękować Marcysibush. To dzięki jej scrapbookom, np. cudownej Księdze Cieni i fajnemu kalendarzowi poczułam się zainspirowana do stworzenia własnego projektu scrapbookowego. To u niej wypatrzyłam spinacze ze wstążeczkami i koronki na okładkach i częściowo dzięki jej uprzejmości i niestrudzonemu dziurkowaniu i drukowaniu ozdobiłam swój notes :) Dziękuję Ci ♥

Interesujecie się scrapbookingiem? A może wykonaliście już jakieś projekty? Pochwalcie się w komentarzach, wrzućcie linki do zdjęć, jeśli macie :)

58 komentarzy :

  1. Niestety nie wykonałam jeszcze żadnej pracy tym sposobem ale postanawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie powodzenia, kreatywnej zabawy! ^^

      Usuń
  2. Nie dobijaj. Uwielbiam robótki ręczne wszelakie, najbardziej siedzę w tekstyliach:
    http://robotkoweadhd.blogspot.com
    Ale pociąga mnie też rysunek, na ćwiczenie którego doby mi już nie bardzo starcza (nie mam tej naturalnej łatwości spostrzegania szczegółów i proporcji - ale widzę, że jestem w stanie wytrenować). A ty jeszcze o innych technikach przypominasz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hah, przepraszam najmocniej za to dobijanie :D Ja chciałabym jeszcze znaleźć czas na fotografowanie i pisanie, moje dawne pasje. No ale niestety doba ma tylko 24h, a życie to nie tylko przyjemności...
      Świetne te poduszki u Ciebie, aniołki też niczego sobie :)

      Usuń
  3. Wspaniały zeszyt! *_* Ja zrobiłam sobie okładkę do zeszytu z rysunkami. Ale takiego wspaniałego to jeszcze nie widziałam. Ja do takiego nie miałabym co wkleić. Nie mam żadnych pamiątek po tych dobrych chwilach, może jakieś zdjęcia ale tylko na komputerze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo ♥ Myślę, że z czasem, jak dokupię pierdółek i jak rozwinie mi się "scrapbookingowa wyobraźnia", to będzie lepszy :)
      Może w takim razie warto zacząć utrwalać takie chwile? Właśnie zdjęcia są podstawą moich zapisków w tym notatniku :)

      Usuń
  4. Od co najmniej 4 lat interesuje się, zajmuję scrapbookingiem :-P ale nadal uważam siebie za poczatkującą. Jest tyle rzeczy których wciąż się uczę. Tyle wspaniałych narzędzi, ozdób itd :-) prowadzę bloga: shunihime.blogspot.com choć teraz to otwieram z przyjaciółką pracownie i ruszyliśmy też z blogiem: na-papierze-oraz-szkle.blogspot.com :-) taka nasza raczkująca działalność.
    Pierwszy raz odważyłam się zostawić komentarz na Twoim blogu. Choć każdy nowy wpis czytam i podziwiam Twoje prace i talent :-) zawsze wtedy żałuję że nie potrafię tak rysować i zawsze mi brakuje czasu na rysowanie i ogromnie się frustruje jak rysunek nie wychodzi mi tak jak chciałam. I choć rysuję niemal całe życie to i tak mam wrażenie że nie umiem porządnie rysować. Ale mam nadzieję że jeszcze się nauczę :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, to sporo czasu! Myślę, że ze scrapbookingiem jest podobnie jak z rysowaniem i malowaniem - tysiące możliwości, tysiące technik, które sprawiają, że człowiek wciąż się uczy i rozwija.
      Super blogi! Piękne te kartki świąteczne, ślubne, komunijne... ♥
      Dziękuję, jestem bardzo wdzięczna za odwiedziny i oglądanie moich prac, choć zachęcam do częstszego komentowania, bo bardzo lubię czytać opinie czytelników :3
      Pewnie! Nie trać nadziei! :) Mi też długo zeszło, zanim doszłam do obecnego poziomu umiejętności, ale było warto. Życzę Ci, byś była zadowolona ze swoich zdolności :)

      Usuń
  5. Genialny zeszyt :) Ja też interesuję się scrapbookingiem, trochę w tym siedzę, ale Twój projekt mnie zainspirował "na nowo" ;D. W sumie prowadzę podobny (chociaż nie tak ładny i przemyślany) zeszyt i wyklejam go scrapbookowymi cudami - jednak nie dotyczy on mojego życia, ale powieści, nad którą pracuję od paru lat :). Kolorowe die-cutsy czy karty do journalingu powklejane na stronach pozwalają mi się szybciej zorientować w nawale notatek i pomysłów do książki :). Mój zeszyt ma format B5, twardą oprawę i jest w kratkę, a okładka sama w sobie jest "scrapbookowa", więc jej już nie ozdabiałam ;).
    Mam jednak ochotę wykorzystać kilka zaproponowanych przez Ciebie pomysłów, np. z kopertami, by bardziej uatrakcyjnić mój notatnik :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jejku, niezwykle miło jest być docenioną przez osobę, która zajmuje się scrapbookingiem! ^^ Cieszę się, że spodobał Ci się pomysł z kopertami.
      Świetny pomysł! Na pewno przyjemniej i bardziej ochoczo pracuje się nad powieścią, jeśli tak fajnie sobie organizujesz jej pisanie :)

      Usuń
  6. Wow, przyznać muszę, że jest pięknie i kolorowo. Tak miło się takie rzeczy później wspomina. Obserwuję Twój blog już od dłuższego czasu, ale jak dotąd, nie miałam szansy skomentować. Zainteresował mnie Twój blog, ponieważ lubię sztukę i wszystko co z nią związane.
    Przejrzałam Twoje starsze posty i uważam, że masz wielki talent.

    Pozdrawiam ciepło ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie za docenienie moich pierwszych skromnych prób i miłe słowa na temat bloga :3 Za pierwszy komentarz tutaj również, zachęcam do częstszego udzielania się :)
      Pozdrawiam ciepło ♥

      Usuń
  7. Wow! Jeszcze nigdy o czymś takim nie słyszałam, ale bardzo mnie zaciekawiłaś. To wygląda na super rzecz, na pewno przeczytam o tym więcej i może zrobię własny :)
    Zapraszam do mnie: Mój blog-klik!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że post Cię zainteresował :3 Jeśli zaczniesz taki notes, życzę powodzenia :)

      Usuń
  8. Śliczny Ci ten zeszyt wyszedł^^ Właśnie robię sobie taki wklejkowy album ze wspomnieniami z Florencji i zastanawiałam się jak by tu jeszcze go ozdobić^^ Gdzie kupiłaś te tagi? W moim plastyku takich nie ma, a też myślałam o takich dodatkach... Przy okazji, dla wszystkich zainteresowanych i czytających komcie innych - w Biedronce są godnie wyglądające notatniki za 8 zł z tekturki i papieru czerpanego, które wręcz idealnie nadają się do przerobienia je na scrapbookowe cudeńka :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo ^^ Ooo, to ten album będzie piękną pamiątką!
      Tagi wydrukowałam, jeśli Ci się podobają, mogę je zahostingować i udostępnić tutaj :)
      Dzięki za cynk! Czy to stała oferta czy trwa aktualnie jakiś tydzień artykułów papierniczych i plastycznych, czy coś? :D

      Usuń
  9. Na pewno spróbuję :) ale z moim brakiem czasu i samozaparciem ciężko będzie :D może uda się kiedyś coś wycudaczyć

    Wpadnij jak masz chwilę juoart.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ nikt Cię nie pospiesza, możesz robić powoli, nawet w żółwim tempie, dzięki temu pomysły będą bardziej dopieszczone :D

      Usuń
  10. Cudowny zeszyt *.*
    Ja o takich rzeczach nie mam pojęcia i jak próbuję to najczęśiej wychodzi jakaś tandeta ;P
    Zostanę przy rysowaniu xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ♥ Oj, wierzę w Ciebie! Jeśli będziesz trzymała się dopasowanej/ograniczonej kolorystyki lub tematyki, wszystko wyjdzie pięknie :) Ja na razie mam taki trochę misz masz, może kolejny projekt będzie bardziej spójny :)

      Usuń
  11. Scrapbookingiem oraz podobnymi dziedzinami tzn. tworzeniem kartek, zakładek, tagów itp. zajmuję się od dawna :D Słowo "scrapbooking" poznałam chyba w 2008roku. Chyba większość osób zaczynała od materiałów, które wymieniłaś ;) Dodatków i technik jest OGROM - to prawda! ale jeśli ktoś będzie chciał, to i gazeta (z fajnymi zdjęciami/literkami do wycięcia) starczy.
    Na moim blogu http://www.drycha.com znajdziesz sporo o scrapbookingu, mixedmedia, porównań produktów (np. farbki 3d do perełek/perełki w płynie - robiłam porównanie różnych farbek na rynku, najlepszy biały tusz do stemplowania, conieco o tuszowaniu, embossingu na gorąco i innych technikach. Zapraszam, jeśli chcesz się dowiedzieć więcej w tym temacie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PS. Śmiesznie się złożyło z datą, bo właśnie wczoraj (13.06.2015) trwała ósma edycja najstarszej dorocznej scrapowej imprezy w Polsce ;) Ogólnopolski Zlot Scrapbookingowy. Dziś wrzuciłam na swój blog fotorelację.

      Usuń
    2. Drycha, rzuciłam okiem na Twojego bloga i zdecydowanie zostanę na dłużej! Prawdziwe cudeńka tworzysz <3

      Usuń
    3. Drycha, ja tak samo jak Luiza-spojrzałam i zostaję:D Nie dość, że cudeńka, to jeszcze można dowiedzieć się o rzeczach potrzebnych do wykonania...super:D

      Usuń
    4. Drycha - świetny blog! Dodałam do obserwowanych :) Dzięki, że podałaś do niego linka. Z chęcią skorzystam z informacji, które tam zamieściłaś. Część postów już zdążyłam podziwiać ^^
      O, a to zbieg okoliczności! :D

      Usuń
    5. Dzięki dziewczyny!!! :)

      Usuń
    6. Nie ma za co, należy się:)

      Usuń
  12. Jejku długo szukałam bloga w którym w tak fajny sposób jest przedstawiona sztuka i przyjemność z jej tworzenia :D
    Moim zdaniem jesteś niesamowita sposób w jaki potrafisz odwzorować to co widzisz na kartce sprawia że popadam w kompleksy :( :D
    Mam pytanie jakie ołówki preferujesz?Ile lat rysujesz,malujesz (kiedy tak profesjonalnie)?
    Jeżeli znajdziesz 5 minut mogłabyś wejść i obiektywnie ocenić moje prace?
    http://wronaart.blogspot.com/
    Zawsze rysowanie było ze mną,ale od około pół roku zaczęłam się nią interesować nie tylko pod kątem wyrażania siebie na kartce ale i poznawania tego.
    Jesteś dla mnie natchnieniem ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję za wszystkie pozytywne słowa ♥ Ale proszę, nie popadaj w kompleksy - życzę Ci, żebyś czuła się zmotywowana! :D
      Moje ulubione ołówki to Koh-I-Noor, rysuję od 13 lat, a maluję... sama nie wiem, bo robię to rzadko xD Ale na pewno krócej.
      Przykro mi, ale nie oceniam prac [wyjaśnienie w FAQu], ale ogólnie widzę, że masz potencjał ^^
      Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję!

      Usuń
  13. Hej:)
    Jakoś niedawno ciągnęło mnie do tego, ale stwierdziłam, że scrapbooking to jednak nie to...ale teraz chyba jeszcze raz to przemyślę:D
    Mam 2 pytanka, jedno dokładnie do ciebie, a drugie ogólne, fajnie, żebyś odpowiedziała, ale z chęcią zobaczę odpowiedź innych osób obeznanych w temacie...no to tak:
    1. Te tagi(czy jak to po polsku się nazywa) to drukowałaś, czy kupiłaś gotowe?
    2. Znasz/czy ktoś zna i mogłabyś/może podać , czy są jakieś całe strony z rzeczami gotowymi do wydrukowania,a przydatnych w scrapbookingu?
    Pozdrawiam serdecznie!:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jej, niezwykle mi miło, że mój skromny post o scrabookingu Cię zainspirował :D
      Tagi drukowałam, jeśli chcesz, mogę je spakować i zahostingować dla Ciebie :)
      Raczej szukałam wszystkiego w Google [używając haseł, które wypisałam w notce], ale ściągałam też rzeczy z kilku stron:
      http://farfarhill.blogspot.com/
      http://thegraphicsfairy.com/
      http://astridsartisticefforts.blogspot.com/p/my-freebies.html
      Niestety tylko tyle udało mi się odnaleźć, ale tak jak mówię, mogłabym resztę zahostingować :)
      Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
    2. Jeśli naprawdę dla cb to nie problem, to proszę, zahostinguj:D I dzięki za linki, na pewno skorzystam:D
      Pozdrawiam!:D

      Usuń
    3. Proszę: TAGI. Mam nadzieję, że nie zapomniałam o żadnych. Dorzuciłam też te, które miałam, a nie są pokazane w notce. Jakby jednak brakowało takich, które tu widzisz, daj znać :)
      Cała przyjemność po mojej stronie ^^

      Usuń
    4. Jestem ci dozgonnie wdzięczna za te tagi i linki:D
      Z tego, co pobieżnie przejrzałam jest mniej więcej wszystko:D Wielkie dzięki raz jeszcze!:D
      BlackSoul

      Usuń
  14. Witam,:)
    Dzięki temu niezmiernie motywującemu postowi, chyba spróbuję swoich sił w scrapbokingu! W życiu trzeba przecież próbować nowości, nieprawdaż?! ;) Powiem, że po raz kolejny ratujesz mój portret, gdyż rysuję chłopaka z prostymi, białymi włosami. Tak więc z niecierpliwością czekam na przyszły tutorial o rysowaniu takiej fryzurki ^^. Pozdrawiam ciepło i życzę weny artystycznej, gdyż wakacje zbliżają się wielkimi krokami!!! :D Lormai

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że poczułaś się zainspirowana ^^
      Taka ze mnie "ratowniczka"? :D Kto by pomyślał :) Tak czy siak, tutorial pojawi się w tym tygodniu :) Tymczasem powodzenia i wzajemnie życzę weny! Pozdrawiam :)

      Usuń
  15. pięknie, mam pytanie. Od jakiego czasu zaczęłaś przygodę ze scrapbokingiem? ja też planuję zacząć :P pozdrawiam ;****

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)) Od maja tego roku ^^

      Usuń
  16. Hej:)
    Suuupeeeer zeszyt/książka czy jak to nazwać:D
    Miałabym pytanko:) Te ozdoby na okładce (te karteczki z napisem "inspire"; "dream"; "lofe is waht you make it(...)" itp.) to kupiłaś/drukowałaś/drukowałaś fragmenty i je sklejałaś czy jak? Bo fajnie to wygląda, może skuszę się na coś podobnego:)
    Z góry dziękuję za odpowiedź:D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :D Ja o tym mówię notes :)
      Te elementy drukowałam, jeśli chcesz, mogę Ci dać do nich linka :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Proszę, proszę, proooszęęę:D
      I od razu dziękuję:)

      Usuń
    3. Proszę, o to one ^^ LINK :)

      Usuń
  17. Bardzo dziękuję ,że piszesz na tym blogu wiele się od ciebie nauczyłam :)
    Mam pytanko czy jeśli patrze na portret który już ktoś narysował i wzoruje się na nim i próbuje narysować tak samo czy to złe i to kradzież?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa! ♥
      Nie, to nie kradzież. Kradzież dotyczy skopiowania czyjegoś rysunku bez zgody na jakąś stronę, często przy okazji tacy złodzieje twierdzą, że to ich twórczość. Jeśli się na czymś wzorujesz, jest to inspiracja. Niemniej jednak warto zapytać artystę o pozwolenie i podpisać, że Twoja praca była wzorowana na jego/jej :)

      Usuń
  18. Kiedy kolejny konkurs ? 😊 :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Cześć,
    Mam pytanie ogólne do wszystkich tu obecnych:)
    Jaki sklep internetowy polecacie do zaopatrzenia się w rzeczy do scrapbookingu? Jak najtaniej i jak najwięcej towaru:D I w miarę sprawdzony...coś ktoś kojarzy?
    Rysowniczka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, czy tu jest najtaniej, ale to porządne sklepy ArtPasje oraz Szał :) Tu jest wątek z listą sklepów scrapbookingowych.
      Dopisujcie sprawdzone sklepy, też jestem ciekawa i w potrzebie! :D

      Usuń
  20. Hej! Piękne prace! Też bym chciała tak rysować...
    http://artiistic.blogspot.com/- weszłabyś???
    Pozdrowionka, Wera

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! Wszystko jest możliwe, zapraszam do lektury bloga ^^

      Usuń
  21. Zeszyt już prezentuje się niezwykle interesująco, kolorowo i ciepło ! Nie masz za co dziękować, nic wielkiego nie zrobiłam. Większa zasługa należy się i tak Tobie ;) Dużo pracy włożyłaś a i jeszcze pewnie włożysz. Bo coś mi się wydaje, że nie spoczniesz dopóki zeszyt nie będzie pękać w szwach :D XD YEAH !!! Papierowe grubaski rulez !!!
    P.S W moim kalendarzu okładka jest już prawie w pionie O.o....Pozdrawiam ciepło i słonecznie z Marcysiowego Zadupia :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to nie zrobiłaś nic wielkiego - ZAINSPIROWAŁAŚ MNIE :D Dzięki Tobie odkryłam nowe hobby, które relaksuje mnie tak bardzo jak rysowanie, a nawet bardziej, bo tu nic się nie spieprzy xD
      Jestem lekko zaniepokojona, bo w notesie są wydarzenia tylko z ostatnich 2 miesięcy, a już okładka odstaje... a zostało jeszcze ponad 100 kartek do wypełnienia :D

      Usuń
    2. Bardzo mnie cieszy fakt, że ulegasz relaksującym czynnościom :D Zawsze jest to miła odskocznia od innych miłych odskoczni :P
      No to poczekaj jeszcze ze dwa miesiące XD, będziesz mieć taki sam dylemat jak ja O.o ♥

      Usuń
    3. Albo od problemów :(
      Już chciałabym widzieć, jak będzie wyglądał za rok :D

      Usuń
  22. śliczny <3

    Zapraszam do mnie
    http://wmojejpracowni.bloog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  23. A skąd mogłabym wziąść taki zeszyt

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...