4 lipca 2015

* KONKURS ARTYSTYCZNY *




Witam Was w tę upalną sobotę! Z lekkim poślizgiem, ale z wielką radością chciałabym ogłosić nowy konkurs plastyczny! ^_^ 
Zaplanowałam, że tym razem na odmianę poproszę Was o przerysowanie zdjęcia. Pytałam o Wasze typy i choć przyznam, że wiele osób zasugerowało fotografie Cristiny Otero, nie wybrałam nic z jej galerii. Dlaczego? Na wielu - pięknych zresztą - zdjęciach Cristina ma dosyć wyfotoszopowaną twarz, co przekłada się mało szczegółów, mało cieni... Wiadomo, że im więcej detali, tym ciekawsza praca. No i przy okazji pierwszego wyzwania rysunkowego też rysowaliście ładną dziewczynę :) Wybrałam więc... tę oto wesołą babuszkę!

Autorem tego świetnego zdjęcia jest
Rarindra Prakarsa


Dlaczego ta fotografia? Bowiem udało mi się połączyć kilka sugestii, które podobały się zarówno Wam, jak i mnie. Proponowaliście portret, proponowaliście starszą osobę, proponowaliście emocje/miny, proponowaliście osobę o nieeuropejskich/nieamerykańskich rysach twarzy, proponowaliście narysowanie oczu, a także coś wakacyjnego [czy ta pani nie kojarzy się wszakże z mieszkanką dalekiego wschodniego kraju, do którego moglibyście wybrać się na wakacje? :D]... no i voila! Na dodatek ten obrazek ma bardzo fajną kolorystykę. I myślę, że to duże wyzwanie :D
Chciałam, by zdjęcie na konkurs pozwalało na pewną swobodę w kreatywności i możliwości zmienienia jakiś elementów, ale byłam tak zafascynowana tą fotografią, że nie mogłam jej nie wybrać [zastanawiam się nawet nad narysowaniem tego zdjęcia, kiedy wróci mi ochota na kredki ^^] :D Poza tym, coś można pozmieniać - zamiast włosów narysować turban, wykonać tło, wzory na ubraniu, dorysować biżuterię, a nawet ząbki w tym uroczym bezzębnym uśmiechu :D

Dowolna technika



Można wybrać dowolną technikę, np. ołówki, kredki, akwarele, farby akrylowe itd. Wolno stosować tylko tradycyjne przybory plastyczne. Wolno łączyć techniki. Praca może być monochromatyczna lub kolorowa. Praca powinna być wykonana na papierze, płótnie, kartonie, bristolu etc.

Pomocne tutoriale:

Kadrowanie / kolorystyka

 

Zdjęcie można dowolnie wykadrować. Nie musi być to pełny portret, takim jak go widzicie. Kolorystykę też można zmienić, jeśli ktoś obawia się rysowania fioletowych refleksów na twarzy tej kobiety.

Dowolny format

 

Możecie rysować na A5, A4, A3... a nawet na niestandardowych formatach ^^

Nadsyłanie prac


Na adres: ilojleencontest@gmail.com

Proszę przesłać skan lub zdjęcie rysunku. Obrazek musi być bardzo dobrej rozdzielczości i dużej wielkości. Przysyłanie skanów 480x640 pikseli albo marnej jakości fotografii z komórki/kamerki to strzelanie sobie w kolano, bo co ja zobaczę? :D Mile widziane zdjęcie "work in progress", ale niekonieczne.
Plik - najlepiej w formacie jpg, ale jakoś sobie poradzę z innymi :)


Deadline 21.08.2015r. 


Czyli 7 tygodni! :)



Gdybyście chcieli zapytać...

  • Nie można zgłaszać prac wykonanych przed 04.07.2015r., nawet, jeśli już rysowaliście to zdjęcie! Choć to wydaje się mało prawdopodobne :D 
  • Nie wolno nadsyłać nie swoich prac. Jeśli ktoś ukradnie rysunek z Internetu, dowiem się. Wujek Google już jest na tyle sprytny, że wyszukuje podobne obrazy... ;)
  • Proszę też nie rysować na wydrukowanych zdjęciach... w mig rozpoznam taką oszukańczą pracę, bo razem z innymi użytkownikami DeviantARTu stoczyłam niejedną wojnę z oszustami. 

Czy są jakieś ograniczenia wiekowe?
Nie, w konkursie może wziąć udział każdy.

Czy mogę narysować inne zdjęcie?
Nie, przykro mi. To zdjęcie zostało wybrane.


Czy można korzystać z innych zdjęć jako dodatku, by uatrakcyjnić pracę?
Tak! Niemniej jednak wciąż musi być widać, że podstawą było wybrane przeze mnie zdjęcie.

Czy mogę edytować pracę w programie graficznym?
Nie można dodawać elementów - napisów [poza sygnaturką, która nie jest obowiązkowa], obrazków, etc. Praca ma być w 100% wykonana w technice tradycyjnej! Zabraniam zmian kolorów, wymazywania i innych, podobnych poprawek, drastycznie zmieniających pracę. Można nagiąć tę regułę w jednym przypadku: jeśli pojawi się jakaś przypadkowa, niechciana plama z akwareli, czekolady, napoju :D Przycinanie skanu, usuwanie pyłków z niego po skanowaniu jest naturalnie dozwolone.

Ile prac można wysłać?

Każdy może nadesłać tylko jedną pracę konkursową, ale może ją wymienić na inną, nowszą, jeśli taką wykona przed deadlinem.

Czy można opublikować ukończoną pracę na Deviantarcie/Debutonie/Digarcie/itp. itd. zanim ogłosisz wyniki konkursu?
Tak, jak najbardziej. Tylko koniecznie napiszcie, kto jest autorem zdjęcia! Przypominam, Rarindra Prakarsa. Miło, gdybyście wspomnieli, że to praca na konkurs na moim blogu :)

Czy opublikujesz wszystkie prace?
Tak, w notce z ogłoszeniem wyników pokażę wszystkie prace konkursowe.

Nagrody (ノ◕ヮ◕)ノ*:・゚✧


Nagrody zgodnie z obietnicą złożoną w lutym funduję ja, ale tylko częściowo. Konkurs wspaniałomyślnie postanowił dofinansować sklep internetowy dla plastyków...

Logo Z całego serca dziękuję za pomoc w ufundowaniu nagród dla moich czytelników! ♥

  • I miejsce - 24 kredki Koh-I-Noor Polycolor, 12 ołówków Koh-I-Noor, biały żelopis Pentel, blender Derwent i gumka w ołówku Koh-I-Noor

http://www.jacksonsart.com/images/category/CH7203.JPG
  • II miejsce -  18 kredek akwarelowych Koh-I-Noor Mondeluz, 12 ołówków Koh-I-Noor, biały żelopis Pentel, blender Derwent i gumka w ołówku Koh-I-Noor

 http://www.jacksonsart.com/images/category/CH7203.JPG
  • III miejsce -  12 kredek akwarelowych Koh-I-Noor Mondeluz, 12 ołówków Koh-I-Noor, biały żelopis Pentel, blender Derwent i gumka w ołówku Koh-I-Noor



http://www.jacksonsart.com/images/category/CH7203.JPG 


Jury

W skład jury wchodzę ja oraz czwórka moich znajomych: Marcysiabush, Ania, Tomek i Marta :)


Mam nadzieję, że temat konkursu, jego zasady oraz nagrody Wam odpowiadają i otrzymam dużo zgłoszeń, tyle co przy okazji poprzedniego konkursu! :) Z niecierpliwością będę oczekiwać Waszych portretów tej uroczej babuszki :) POWODZENIA ♥

Pytania dotyczące konkursu piszcie w komentarzach lub nadsyłajcie na adres: ilojleencontest@gmail.com. 

NIE ODPOWIADAM NA PYTANIA, NA KTÓRE ODPOWIEDZI ZNAJDUJĄ SIĘ W TYM POŚCIE. Kurczę, nie przepuszczę leniuchom, którym nie chce się czytać zasad konkursu :P

247 komentarzy :

  1. Już się gotuję do rysowania! ^^ Fotografia faktycznie cudna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że zdjęcie Ci się podoba i chcesz je narysować :D

      Usuń
  2. Witam. Tak postanowiłam wejść na twojego bloga, a tu proszę konkurs!!! :) Zdjęcie zapewne dla wielu będzie prawdziwym wyzwaniem! Mimo że nigdy wcześniej nie rysowałam zmarszczek u osób starszych spróbuję swoich sił w konkursie!!! Oczywiście życzę powodzenia wszystkim którzy odważą się wziąć udział i zawalczyć o podium. Osobiście nie liczę nawet na żadne wyróżnienie, a tym bardziej jedną z tych zacnych nagród!!! Jutro zabieram się za rysowanie gdyż ostatnio mam ogromną wenę artystyczną!! Pozdrawiam ciepło Klaudia. ^~^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli nigdy nie rysowałaś zmarszczek, a nie wiesz, jak się za to zabrać, po prawej stronie bloga znajdziesz link do tutoriala :D Ale bardzo się cieszę, że chcesz wziąć udział i trzymam kciuki za owocną pracę :D Pozdrawiam serdecznie ♥

      Usuń
    2. Nigdy nie rysowałam zmarszczek, i chętnie przeczytam twój tutorial na owy temat, aczkolwiek nie jestem pewna czy okaże się w stu procentach pomocny, bo zamierzam pierwszy raz spróbować namalować portret akwarelami. Haha coś dużo eksperymentuję, ale co tam! Do odważnych świat należy! Pozdrawiam Klaudia. ^-^

      Usuń
    3. Aaa to mój tutorial niewiele pomoże, choć nie w ogóle, tak myślę :D Pewnie, że do odważnych świat należy, powodzenia :D

      Usuń
  3. Mam jescze pytanie. Czy np. metoda kratek przy robieniu szkicu jest dozwolona?

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam już chyba jakiś pomysł. Ale musi się jeszcze ukształtować/
    Pozdrawiam

    http://kociepelko.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. O rany! Zdjęcie rewelacyjne i nagrody cudowne! Jednak, kurczę, raczej nie podołam, tyle zmarszczek... :o

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że konkurs Ci się podoba :D To może narysuj tylko te główne, największe zmarszczki? :)

      Usuń
  6. Nie doczytałam się ; mamy się podpisać wysyłając pracę czy nie ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie trzeba, wówczas podpisuję pracę nickiem z maila [tą częścią przed @] :)

      Usuń
  7. Super! Na pewno będzie to spore wyzwanie (tym bardziej dla mnie:P) ale z nowym zestawem farb, jakoś sobie poradzę! :P Trzeba próbować nowych technik :) Musze przyznac, że kiedy zobaczyłam te wszystkie "lajki" pod propozycją narysowania Otero... Od razu zrzedła mi mina. Tzn. jej zdjęcia sa naprawdę śliczne i je uwielbiam, ale... chyba każdy przynajmniej raz narysowł coś z jej zdjęcia... A ta babcia jest taka fajna! (ta i tak mi jakieś niefajne cos pewnie wyjdzie :P)
    Pozdrawiam serdecznie! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie trzymam kciuki za owocne użycie nowych farb :D
      Tak, masz rację! Cristina robi genialne zdjęcia, ale raz, że są porządnie wyfotoszopowane i brakuje jakby przy tym wyzwania przy rysowaniu, a dwa, że mnóstwo osób ją rysowało, ja też :D
      Cieszę się, że zdjęcie przypadło Ci do gustu i jeszcze raz życzę powodzenia ^^

      Usuń
  8. Niesamowite zdjęcie, niestety jestem na wakacjach i przez 2 tygodnie nie mam kredek *o* Ale postaram się narysować ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zawsze pozostaje Ci 5 tygodni! :D Czekam na Twoją pracę, tymczasem baw się dobrze na wakacjach :)

      Usuń
  9. Ech, akurat wyjeżdżam na 2 tygodnie, a tu konkurs... Chociaż w sumie i tak nie wezmę udziału, bo mój artblock (który swoją drogą zaczął się w lutym) nadal nie odpuszcza...
    Zdjęcie cudowne, tyle szczegółów, a ta kolorystyka!
    Szkoda, że nie zdecydowałaś się na żadne zwierzę, choć może ktoś wpadnie na pomysł dodania tam np. kota albo psa :)
    Nadal czekam na konia - nie odpuszczę Ci ;D
    Pozdrawiam i życzę jak najwięcej wiaterku i cienia w te upalne dni!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to pozostaje jeszcze 5 tygodni, a znając życie, przedłużę konkurs o dzień-dwa ;D Niemniej jednak współczuję artblocka, ja dopiero powoli ze swojego wychodzę :(
      Zdecydowałam się na portret, bo jednak na tym najlepiej się znam i taka jest główna tematyka tego bloga... Może następnym razem będzie zwierzak :) Koń oczywiście w tym roku się pojawi, na 100%! W końcu obiecałam babci takowy rysunek :D
      Dziękuję i wzajemnie ♥

      Usuń
  10. Świetne zdjęcie. Na pewno wezmę udział w konkursie. :)
    Nie rysowałam jeszcze starszych ludzi, więc chyba muszę wrócić do tematu na blogu: "Jak narysować realistycznie skórę: zmarszczki" ;)
    Nagrody zachęcające. Mam tylko jedno pytanie. Nie wiem, czy może przeoczyłam tą informację, ale czy można zamiast turbanu narysować coś innego? Z góry dziękuję za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dołączę się do pytania o zmianę turbanu, można zrobić staruszkę w kapturze eskimosa-> http://i57.tinypic.com/f1z8ex.jpg czy to już będzie przesadzone?

      Usuń
    2. Aleks - cieszę się, bo Twoja rusałka była naprawdę ładna i staranna i jestem przekonana, że babuszka też taka będzie :D Mam nadzieję, że mój tutorial Ci pomoże :)

      I odpowiedź na Wasze pytanie: tak, można! :) Proszę czytać zasady, po to je piszę :D

      Usuń
    3. Wybacz, przeoczyłam to. ;)
      Cieszę się, że moja rusałka podobała Ci się. Dziękuję za miłe słowa. :D

      Usuń
    4. Cała przyjemność po mojej stronie ^_^

      Usuń
  11. Staruszka przemiła rzeczywiście ^^ i nagrody zachęcające ;3 ale czy ja podołam temu wyzwaniu i narysuje to zdjęcie (?) Będzie ciężko , ale do odważnych świat należy , trzeba podejmować wyzwania xD Na prawdę świetny pomysł , konkurencja bardzo wysoka - widziałam prace w ostatnim konkursie ;)- zawsze chciałam narysować starszą osobę i już nawet zaczęłam Gandalfa , ale na chęciach się skończyło ;) Życzę powodzenia wszystkim biorącym udział w konkursie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że nagrody i zdjęcie przypadły Ci do gustu ^^ Gorąco zachęcam, byś wzięła udział! Zawsze możesz trochę uprościć i pozmieniać zdjęcie :)
      Gandalfa też bym chciała narysować, ale trochę boję się jego brody D:
      Trzymam kciuki za Twoją pracę!

      Usuń
  12. Wspaniałe zdjęcie, naprawdę nie mogę się napatrzeć na te oczy... *-* Świetny pomysł :)
    Hymm, wątpię, że podołam wyzwaniu, słabo troszkę mi idzie jeszcze w rysunku, dodatkowo bardzo długo nic nie rysowałam. Czy trzeba zgłaszać kandydaturę, czy jeśli jednak zdecyduję się wykonać rysunek(i stwierdzę, że jest w miarę udany) to po prostu przesłać?

    Pozdrawiam, nie cieplutko, bo żar leje się z nieba :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że zdjęcie Ci się podoba :D Spróbuj, w końcu jak inaczej uczyć się rysowania, jak nie przez rysowanie? :D
      Nie, po prostu jak narysujesz pracę, to ją wyślij na podany mail :)
      To ja w takim razie pozdrowię zimno, bo trochę ochłody się przyda ;D

      Usuń
  13. Zdjęcie świetne wybrałaś ^^ można poszaleć z kolorami ;) mam nadzieję, że tym razem uda mi się wziąć udział w Twoim konkursie ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że popierasz mój wybór ^^
      Koniecznie! Bardzo ucieszyłabym się z Twojego udziału :))

      Usuń
  14. Lubisz nam utrudniać życie :) spore wyzwanie ale może się uda :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak lubię utrudniać, skoro publikuję dużo tutoriali, by właśnie je ułatwiać? :D wiem, że zdjęcie nie jest łatwe do przerysowania, ale w konkursach chodzi o to, by były wyzwaniem :D

      Usuń
  15. Obserwuję Twój blog już tak długo. Wiele razy mi pomógł, więc dziękuję bardzo za to. Chciałabym wziąć udział, ale trochę się boję i nie wiem jak z moim czasem. Zobaczę co los przyniesie i może wezmę się za rysunek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mój blog jest dla Ciebie użyteczny i dziękuję za obserwowanie mnie ^^ Trzymam kciuki za to, by udało Ci się wygospodarować czas i wykonać super pracę :))

      Usuń
  16. Czy wymagane jest użycie kredek? ;/

    OdpowiedzUsuń
  17. Tradycyjne przybory plastyczne? Czyli można wykluczyć wszelkie eksperymenty z tuszem do drukarki, kawą (ostatnio trochę eksperymentuję mieszając niewykorzystany tusz w strzykawce z białą farbą akrylową, a ta kolorystyka idealnie się nadaje do ich wykorzystania)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie no, kawa i tusz są OK :) Tylko przy okazji ostatniego konkursu ktoś pytał o użycie mąki bodajże, dlatego tak napisałam :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Zdjęcie jest piękne i jednocześnie niełatwe do narysowania. Mam nadzieję, że uda mi się mimo wszystko za nie zabrać! Ostatnią rysowaną przeze mnie starszą osobą była babcia, i to półtora roku temu - ale nie musiałam rysować aż tylu zmarszczek. Jednak postaram się spróbować, bo nagrody zachęcające, ale sam fakt wzięcia udziału jest fajny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że przypadło Ci do gustu :) Życzę powodzenia i miłego rysowania :D

      Usuń
  20. ooo, czekałam na konkurs! zawsze przy portretach ucieka mi podobieństwo, ale tu jest tyle fajnych szczegółów do cieniowania... no i świetne nagrody, fajnie byłoby coś wygrać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszy mnie Twój entuzjazm! ^^ Powodzenia!

      Usuń
  21. Aktualnie przebywam za granica, czy to nie problem zeby wziac udzial?

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetne wyzwanie! Zabieram się do rysowania. Jeżeli dobrze rozumiem technika dowolna (kredki :)), ale mogę zmienić różne elementy, tak?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że Ci się podoba :) Tak, można zmieniać - proszę czytać regulamin, pisałam o tym :)

      Usuń
    2. Świetnie wysłałam Ci już pracę i umieszczam ją na blogu akacjaemi.blogspot.com

      Usuń
    3. OK! Pracę właśnie zobaczyłam i odpisałam Ci na maila :)

      Usuń
  23. Można dodać coś od siebie? Np. dodać zdjęciu odrobiny fantastycznego klimatu?

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetne zdjęcie wybrałaś na konkurs. Aż chce się złapać za przybory i zacząć prace :P. ! A nagrody ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to czekam z niecierpliwością na pracę od Ciebie, jestem pewna, że będzie wymiatać :D Dzięki za aprobatę mojego wyboru :D

      Usuń
  25. Jaakie fajne zdjęcie :D Może uda mi się coś skombinować, chociaż dla samej frajdy ^^ Tylko przydałoby mi się kupić jakieś lepsze kredki czy cuś. Jak dobrze pójdzie to narysuję i/lub namaluję więcej niż jedną wersję i przyślę najlepszą ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aaa to cieszę się, że zdjęcie tak Ci się spodobało ^^ Powodzenia ♥

      Usuń
    2. Dziękuję ^^

      Usuń
  26. Wiedziałam, że robisz konkurs, ale się bałam, że nie zdążę, bo wyjeżdżam na miesiąc, a tu taka niespodzianka! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To się cieszę, że wszystko się uda :D

      Usuń
  27. Super temat! To będzie wyzwanie dla mnie i moich kredek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że przypadł Ci do gustu, powodzenia! ♥

      Usuń
  28. Zdjęcie bardzo fajne - ale muszę przyznać, że trudne i wymagające. Chętnie bym wzięła udział dla sprawdzenia swoich sił, ale... chyba praca pójdzie do kosza xD Ale spróbować warto. Zawsze się nauczę czegoś nowego - a nigdy nie rysowałam zmarszczek :)
    Na razie robię bardzo spóźnioną pracę na Twój poprzedni konkurs związany z Demonami Słowiańskimi. Tematyka tak bardzo mi się spodobała, że postanowiłam zrealizować swój pomysł :D
    Życzę miłego dnia - dużo weny oraz wielu uczestników konkursu! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie, że jednak chcesz spróbować :D Na blogu umieściłam tutorial o tym, jak rysować zmarszczki, może Ci pomoże? :)
      Ooo, to podeślij mi też tę pracę z demonem! Bardzo chętnie bym ją zobaczyła ^^
      Dziękuję, ja życzę miłego wieczoru oraz tygodnia :*

      Usuń
    2. Hej! Przybyłam podrzucić Ci link do tej mojej pracy z demonami, bo w końcu ją skończyłam! :D
      http://szaroket.deviantart.com/art/Slavic-Demons-548156385?q=gallery%3ASzaroket&qo=0

      Usuń
    3. OK, postaram się dzisiaj zajrzeć na dA :D

      Usuń
  29. Super, że jest tak dużo czasu :)
    Fajna tematyka, to zdjęcie na pewno sprawi mnóstwo trudności, ale zrobię wiele, aby narysować rysunek na poziomie :D
    Tylko teraz przyjdzie mi się zmierzyć z największym dylematem: kredka czy ołówek?
    A i nagrody oczywiście też ekstra :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fajnie, że jesteś zadowolona ze zdjęcia i z nagród ^^
      Zależy w czym czujesz się pewnie - w kredkach czy w ołówku :) Nie będę preferować konkretnego medium, liczą się rezultaty :) Powodzenia!

      Usuń
  30. - Już przegrałam!
    -Ale z kim?
    - Z tym RĘCZNIKIEM!!! :'D
    Patrzę na zdjęcie i jestem przerażona / nigdy nie rysowałam tak intensywnych zmarszczek (choć to może i lepiej, bo czasem mam problem z NIE-zaznaczaniem zmarszczek, a potem dziwię się, że osoba wyszła staro...) i jeszcze TEN ręcznik... wybawieniem jest dla mnie czas - aż 7 tygodni!!! DZIĘKUJĘ! / mimo to wszystko co mnie przeraża jak już wcześniej pisałam - biorę udział;D WAKACJE!!! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak napisałam, można pozmieniać niektóre elementy, także ręcznik :) Ale bardzo się cieszę, że chcesz wziąć udział! :D Powodzenia! :))

      Usuń
    2. A tam, nie taki ręcznik straszny, jak go fotografują :D
      Ja też na początku się go przeraziłam, ale kiedy zaczęłam pracę okazało się, że bardzo przyjemnie się go rysuje i wbrew pozorom nie jest taki trudny :)
      Mam nadzieję, że Ty też znajdziesz sposób na jego odwzorowanie, powodzenia ;)

      Usuń
    3. Nie-dziękuję :D Też się zastanawiam, co ja powyczyniam z tym ręcznikiem. Bo ołówkiem poszłoby łatwo, a ja chcę tę babcię narysować kredkami :) Fajnie, że Tobie to sprawia przyjemność!

      Usuń
  31. Czy mozna zamiast recznika na glowie narysowac jakas chuste tak samo zawiazana?? czy to musi byc recznik?

    OdpowiedzUsuń
  32. Odpowiedzi
    1. przestraszyłem się tego jakie to dla mnie wyzwanie :)

      Usuń
    2. Mam nadzieję, że mimo to spróbujesz :D

      Usuń
  33. Hej ;) Czytam Twojego bloga już dość długo i jestem naprawdę pod wielkim wrażeniem Twojego talentu! ;o Ech, bardzo bym chciała potrafić rysować tak jak Ty chociaż w części, na serio jak tak patrzę na Twoje prace to po prostu się załamuję :D Chyba moim marzeniem jest to, żeby będąc w Twoim wieku za 10 lat umieć stworzyć coś tak pięknego, to musi być niesamowite móc narysować kogo tylko się chce, ulubionego aktora, muzyka, koleżankę i zawsze uzyskać taki realistyczny efekt niczym zdjęcie :D Niestety ja zawsze miałam problemy z dokładnym odwzorowaniem proporcji, zrobieniem szkicu, jakoś nie potrafię się odnaleźć w żadnej metodzie więc rysuję na chybił trafił po prostu to co widzę, a nuż może się uda podobne.. no cóż nie od razu Rzym zbudowano ;) Ale mimo tego że tak długo już zaglądam na tego bloga to pierwszy raz się natknęłam na konkurs w dobrym momencie ;) Przyznam że w pierwszej reakcji jak zobaczyłam to zdjęcie to się niemal złapałam za głowę, gdyż jest to dla mnie ogromne wyzwanie tyle szczegółów, detali! Ten turban to już całkiem.. :D ale też szczerze uśmiechnęłam się, bo ta babuszka jest naprawdę urocza taki przesympatyczny wyraz twarzy ma:D No i sobie pomyślałam że do odważnych świat należy, warto spróbować czegoś nowego, tylko czuję że to mi zajmie wieczność chyba ;o A tak z ciekawości, bo sama napisałaś że też masz ochotę ją narysować, to jak myślisz ile czasu mniej więcej by ci to zajęło? Widziałam że poświęcasz na niektóre rysunki nawet 40h i więcej a tu jeszcze tyle szczegółów.. ;o Tak więc chciałabym być mniej więcej rozeznana bo mi to pewnie zajmnie coś około 2-3 razy dłużej :D Ach wybacz za tak długie rozpisanie się, ja tak zawsze mam kiedy jestem podekscytowana, a jeszcze o rysowaniu to mogę tylko gadać i gadać.. :D No więc już nie męczę i na koniec pozdrawiam i ściskam mocno! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem mega wdzięczna za tak długi komentarz :D Lubię, kiedy ktoś dzieli się ze mną swoimi przemyśleniami ^^ Dziękuję też za miłe słowa! ♥
      Jestem pewna, że jeśli będziesz ćwiczyć i będziesz czerpać z tego radość, zaczniesz rysować lepiej i lepiej! Ćwicz najbardziej to, co Ci niespecjalnie idzie, bo najlepszy sposób to wzięcie byka za rogi i powalenie go ;)
      To się cieszę, że zdjęcie Ci się podoba :) Wiem, że jest skomplikowane, ale można go sobie uprościć, pozmieniać tak, by pokazać to, w czym się jest najlepszym. Jeśli dobrze rysujesz włosy, zamiast turbanu, wykonaj jakąś wymyślną fryzurę :D Pewnie kredkami by mi zeszło z 40h, a ołówkiem 60, bo w ołówkach nakładam wiele warstw, a w kredkach niekoniecznie.
      Nie przepraszaj mnie za ekscytację! Ja tez uwielbiam gadać o rysowaniu, więc chętnie słucham tego, jaką radość innym przynosi tworzenie :) Pozdrawiam i powodzenia! ♥

      Usuń
  34. Mam pytanie czy podczas rysowania ze zdjęć zawsze masz je wydrukowane czy np patrzysz się na to zdjęcie na komputerze ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze mam wydrukowane :) Nie mogę siedzieć za długo przed komputerem ze względu na poważną wadę oczu. Ale jak skończę rysunek, to porównuję sobie jeszcze z powiększonym zdjęciem :)

      Usuń
  35. mam trzy pytania :) czy można dodać swój podpis? (różnie to w konkursach bywa) ;czy praca może być graficzna czarno -biała? (pytam orientacyjnie, bo może coś i takiego wyjdzie w trakcie tworzenia); czy można podkręcić kontrast zdjęcia (jedyna ingerencja, bo czasami zdjęcia zjadają kolory) :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, można :) Co znaczy graficzna czarno-biała? Nie musi być kolorowa, jeśli o to pytasz, napisałam o tym w zasadach :)
      Tak, poprawiać można na tyle, żeby praca wyglądała jak oryginał :)

      Usuń
  36. Wow ^^ Super konkurs ale mega trudny :/ Sama nie wiem na ile mnie stać i nie potrafie powiedziec czy uda mi się stworzyć coś choć w połowie podobnego do tego zdjęcia :/ Chociaż na prawde zdjęcie jest bardzo przyjemne ^^ I te nagrody, bardzo, bardzo zachęcające *.* Ale muszę spróbować bo nawet jeśli nie wygram to moja praca będzie tutaj wstawiona na twoim blogu co będzie świetne oglądać ją pośród innych prac ^^ A mam jeszcze pytania ;3 Czy jeśli narysowalam to zdjęcie w takiej samej kolorystyce i nie dodała nic od siebie to czy miałabym mniejsze szanse z kimś kto dodał dużo własnych elementów i prace wykonał w innej kolorystyce lub na przyklad w olowku? :D I co bierzesz pod uwage oceniając prace? ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No wiem, wiem, że zdjęcie jest niełatwe do narysowania, ale konkurs musi być wyzwaniem :D Mam nadzieję jednak, że spróbujesz swoich sił! Skoro nagrody kuszą, to może będziesz mieć większą motywację i rysunek wyjdzie lepszy, niż się spodziewasz? :D
      Nie, niekoniecznie. Tym razem stawiam na umiejętności w realistycznym odwzorowaniu zdjęcia, bez względu na to, czy wykonałaś pracę w ołówku, czy jakimś kolorowym medium. Wydaje mi się, że pośród sędziów są osoby, które lubią bardziej kolorystykę, ale dla mnie nie ma to znaczenia :) Kreatywność też będę doceniać, ale przede wszystkim będzie liczyła się estetyka pracy i umiejętności.

      Usuń
  37. Na pewno wezmę udział, bo zdjęcie jest rewelacyjne. Mam tylko pytanie, czy taka technika także przejdzie: http://oi60.tinypic.com/5mx26x.jpg
    Jeszcze nie wiem czy portret tej kobiety miałby być stworzony w ten sposób, ale jest to jedna z opcji. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, pointylizm jest również mile widziany ^^

      Usuń
    2. Cieszę się, że bierzesz udział w konkursie, powodzenia :D

      Usuń
  38. można nałożyć na zdjęcie pracy filtr czarno-biały czy musi być oryginalnej kolorystyki ? :P

    OdpowiedzUsuń
  39. Świetne zdjęcie, powinno się miło rysować ;) zgłaszam udział bo od jakiegoś czasu planowałem w końcu narysować jakąś starszą osobę ;) zobaczymy jaki będzie ten pierwszy raz ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! No to trzymam kciuki i czekam na pracę od Ciebie :)

      Usuń
    2. Właśnie zacząłem szkic... o matko, ale będzie dłubania przy szczegółach :) Już mi coś jedno oko nie gra :/ jutro na świeżo popatrzę. Dobrze, że tyle czasu do końca, pewnie przyda się cały... :) Możny by rzec "STAROŚĆ NIE JEST ŁATWA!" :)

      Usuń
    3. Jej, cieszę się, że już rysujesz! Może i starość nie jest łatwa do przedstawienia, ale jaka potem duma z wykonanej pracy ;D

      Usuń
    4. Chodziło mi też o taką dwuznaczność z tą starością ;) ale piszę w innym celu... chyba robisz reklamę konkurencji sponsora konkursu ;) szczególnie zdjęcia opakowania ołówków? Chyba, że się mylę :) Pozdrawiam serdecznie
      P.S. Szkic się ciągle robi, a jeszcze nie skończony, dużo tego :)

      Usuń
    5. Obawiam się, że nie rozumiem... Sponsorem konkursu jestem ja i sklep internetowy Rysunkowy.com, a nagrody tym razem wybrałam sama, mieszcząc się w określonym budżecie. Uznałam, że ołówki przydadzą się każdemu, podobnie jak pozostałe przybory, a Koh-I-Noor jest dobrą i tanią firmą, a także sprawdzoną przeze mnie. Nie wybrałabym np. produktów Lyry, bo ich nie znam, ani Derwenta [poza blenderem], bo nie starczyłoby pieniędzy.
      Super! Powodzenia :)

      Usuń
    6. Chodzi mi o to, że na zdjęciu pudełka ołówków koh-i-noor widnieje napis "markery" a oni też mają sklep internetowy ;), a nie o rodzaj nagród i firmy bo są super :)

      Usuń
    7. Aha! Nawet na to nie zwróciłam uwagi xD

      Usuń
  40. Bardzo podoba mi się to zdjęcie. :D Nie wiem czy wezmę udział w konkursie, bo niestety nie umiem za bardzo rysować portretów. Nagrody są świetne, i one motywują mnie do narysowania tej starszej pani, jednak jak pisałam moje szanse na wygraną są zerowe. :P Jednak chyba warto spróbować. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, nie bądź taką pesymistką! Spróbuj, choćby dla zabawy, bo zdjęcie jest przeurocze i sama mówisz, że Ci się podoba :D Powodzenia ♥

      Usuń
  41. Zdjęcie wspaniałe! Na lew o wezmę udział, ale mam jedno pytanie. Nie wiem czy dobrze zrozumiałam , ale czy z Twojej notki wynika,że nie można łączyć np. Kredek z ołówkiem? Bo mam pomysł na połączenie tych dwóch technik :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można łączyć, przecież jest informacja w poście, że technika dowolna.

      Usuń
  42. Muszę przyznać, że to zdjęcie mnie rozbroiło xD Świetny konkurs :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie również rozbraja :D Dzięki!

      Usuń
  43. Dominika kiedy zorganizujesz konkurs w którym będzie można wyzgrać rysunek od Ciebie?? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, kiedy, ale niewykluczone, że następny będzie taki, bo już nie mam sponsorów xD

      Usuń
    2. To byłoby naprawdę super! Zwłaszcza jeśli nagrodą miałby być jakiś rysunek Deana z Supernatural :D

      Usuń
    3. Ja proponuję, żeby zwycięzca mógłby sam wybrać zdjęcie, które przerysuje Dominika :)
      Myślę, że to byłoby najlepsze. Można by wtedy dostać swój portret albo ulubionej gwiazdy. Narzucona postać niekoniecznie trafiła by w gusta wszystkich czytelników.

      Usuń
    4. Raczej zrobiłabym tak, jak pisze Anonim :) Już nawet w moim pierwszym konkursie zwycięzcy mogli wybrać, kogo mam narysować ^^

      Usuń
  44. Hej.
    Cudowne zdjęcie i cudowny blog! Miesiąc temu postanowiłam przeprosić się z ołówkami i przy okazji przywiało mnie tutaj. Zatkało mnie zupełnie. Natchnęlaś mnie do rysowania kredkami i w ciagu dosłownie kilku dni uzależniłam się od rysowania. Wielke dzięki za fantastyczne tutoriale - dzięki Tobie przeskoczyłam kilka rysowniczych przeszkód, które do tej pory były nie do pokonania. Niewielu artystów jest w stanie zdradzać szczegóły swojego warsztatu. Ty to robisz i to tak szczegółowo! Zarażaj nas dalej! :)
    Jako, że właśnie rozkoszuję się końcówką urlopu, postanowiłam wziąć udział w konkursie. Babcia gotowa! :)
    ja_MARUSIA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, to niezwykle się cieszę, że poczułaś taką inspirację dzięki mojemu blogowi, dziękuję pięknie ^^ Cała przyjemność po mojej stronie!
      Dzięki za przesłanie swojej pracy, jest super! :D Pozdrawiam!

      Usuń
  45. Nigdy nie uda mi się tego dobrze narysować, ale będę próbować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wierzę w Ciebie! Uprość sobie trochę zdjęcie, pozmieniaj, i rysuj! Powodzenia :)

      Usuń
  46. Jeeeej, jakie super zdjęcie : D

    OdpowiedzUsuń
  47. A czy można zdjęcie narysować inaczej(nie kopiując go idealnie, lub dodając coś od siebie)?

    OdpowiedzUsuń
  48. Dałaś nam naprawdę niezłe wyzwanie! Zdjęcie jest niesamowite, zresztą przejrzałem chyba całą dostępną galerię tego fotografa i znalazłem tyle wspaniałych inspiracji do rysowania i malowania... Już zabrałem się do pracy, bo tym razem jestem zdeterminowany, żeby skończyć - praca na poprzedni konkurs nadal leży prawie skończona w szufladzie, bo niestety nie zdążyłem ;/ Ale będę walczyć, jest urlop, jest czas na rysowanie! :D Zwłaszcza że to starsza osoba, którą tak miałem ochotę narysować :) Dzięki za wspaniały temat i inspirację, pozdrawiam i wracam do rysowania :) Ach, no i czekam na Twoją wersję tej uroczej Babuleńki ^^ :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że podoba Ci się mój wybór ^^ Zgadzam się, że ten fotograf robi piękne, inspirujące zdjęcia!
      Hura! Świetnie, że już zabrałeś się do pracy :) Trzymam kciuki za owocną pracę :)
      Mam nadzieję, że wkrótce znowu poczuję pociąg do kredek, bo od maja jakoś tak się kurzą :<

      Usuń
  49. Tez spróbuje ale wiem ze łatwo nie będzie .Napewno stracę teoche nerwów na tym bo lubię jak wychodzi super a na pewno zajmie to sporo czasu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie życzę dużo cierpliwości, powodzenia i udanej pracy! Super, że bierzesz udział w konkursie :)

      Usuń
  50. chciałabym wziąć udział, lecz nie wiem jak to będzie, ponieważ uważam , ze jestem za młoda na tego typu konkursy, uważam, że ludzie malują lepiej ode mnie, są starsi i bardziej ''wyćwiczeni''. A i tak mam marne szanse. W konkursie demony słowianskie były bardzo śliczne rysunki.
    Pozdrawiam Cię, Dominiko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, ile masz lat, ale w moich konkursach biorą udział również osoby dosyć młode - dostałam już np. pracę od 11-letniej dziewczyny :) Mam nadzieję jednak, że spróbujesz swoich sił, choćby dla dobrej zabawy :) Pozdrawiam Cię gorąco! Albo lepiej zimno, bo takie upały... :D

      Usuń
    2. mam 12 lat. Chyba się jednak nie podejmę, lecz jeszcze nie zdecydowałam :/. Jest to dla mnie dużym wyzwaniem, Nie wiem co robić.

      Usuń
    3. Proszę, spróbuj wziąć udział! :) To okazja do nauczenia się czegoś i dobrej zabawy :)

      Usuń
    4. Na początku, powiem szczerze przeraziło mnie to zdjęcie :D Potem pomyślałam, że to nie będzie znowu takie trudne, a teraz gdy już pomyślałam ''wezmę udział, co mi szkodzi'' i już miałam w ręce kartkę i ołówek powiedziałam '' Jeszcze się zastanowię'' :D
      Więc w połowie jestem gotowa na to wyzwanie a w połowie nie. Już nawet mam dużo pomysłów na tą sympatyczną staruszkę. (Teraz mam pytanie do was, czytelnicy bloga Dominiki- Zaczęliście już rysować ? :) ) a wracając do konkursu Ilojleen, jest on naprawdę niesamowity, może jednak się skuszę i spróbuje swoich sił, tylko mam nadzieję, że nie wyjdzie to tak jak poprzednim razem :). Pozdrawiam i czekam na twoją odpowiedź. :)

      Usuń
    5. Przepraszam, nie chciałam wywołać przerażenia :D Fajnie, że masz dużo pomysłów i trzymam kciuki za realizację najlepszego i w najlepszym wydaniu :D Koniecznie spróbuj swoich sił!
      Czytelnicy nie odpowiedzieli, ale odpowiem ja: tak, mam już trochę prac konkursowych i widziałam, jak tworzą się kolejne :)

      Usuń
  51. Hej! Zdjęcie, które wybrałaś, jest świetne :). Jest tam tyle szczegółów! Mnie to wymagające zdjęcie bardzo motywuje do malowania, bo muszę udowodnić sobie, że dam radę i wyjdzie mi coś fajnego. Nie ,,idealnego" tylko coś, co, gdy będę na to patrzyła, da mi ogromną satysfakcję :). Myślałam o ołówkowej pracy, ale te śliczne kolory, krzyczą, żeby postawić na farby lub kredki ;).
    Trochę się rozpisałam, a chciałam Ci tylko powiedzieć, że Twój blog jest wspaniały! :) Naprawdę. Wiele się dzięki Tobie nauczyłam. Dziękuję :)
    Wika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za poparcie mojego wyboru :D Też uważam, że to świetne wyzwanie i postaram się wykonać to zdjęcie, jak tylko wróci mi ochota na kredki, bo póki co, to sobie bazgrzę znowu ołówkiem :)
      Dziękuję również za miłe słowa! ♥ Bardzo się cieszę, że mój blog Ci pomaga :) Pozdrawiam!

      Usuń
  52. Z jednej strony bardzo cieszę się na nowy konkurs, ale z drugiej przeraziłam się kiedy zobaczyłam to zdjęcie. Niewątpliwie fotografia jest piękna, ale narysowanie jej będzie ogromnym wyzwaniem. Chyba w trakcie całej swojej rysunkowej przygody nie przedstawiłam tylu szczegółów, ile znajduje się na tym jednym obrazku.
    Spróbuję wziąć udział, ale poprzeczka znajduje się bardzo wysoko. Dodatkowo, mam spory dylemat: kredki czy ołówek. Czy to, jakie przybory wybierzemy będzie rzutowało na ocenę pracy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz trochę uprościć to zdjęcie - np. dzięki bardzo fajnemu kontrastowi i ładnemu cieniowaniu/kolorowaniu, nie zauważę braku paru zmarszczek ;D
      Nie dla mnie, tak samo cenię prace monochromatyczne, jak i kolorowe :) Nie mogę jednak wiedzieć, co wybiorą sędziowie.

      Usuń
  53. Dawno nie rysowałam portretu, chętnie to narysuję :-) Zapewne znowu będzie z 10 wersji jednej osoby ;-) A nagrody super 😊 I takie pytanko gdzie można kupić biały żelopis?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że chcesz wziąć udział ^^
      W sklepie papierniczym, plastycznym lub online :)

      Usuń
  54. Szykuje się naprawdę ciekawy konkurs i niezłe wyzwanie, a do tego ze świetnymi nagrodami. Zdjęcie po prostu mnie zachwyciło (zresztą podobnie jak Twój blog ^^), więc od razu zabrałam się do pracy. Bardzo przyjemnie mi się rysuje, uwielbiam takie szczegóły, które można sobie godzinami dopieszczać :)
    Cieszę się, że jest długi termin, bo chyba pokuszę się o narysowanie dwóch wersji zdjęcia- jednej w kolorze, a drugiej ołówkiem c:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za tak pozytywną opinię na temat mojego konkursu ^^ Także uwielbiam rysowanie szczegółów. Życzę Ci powodzenia!
      P.S. Jeśli wykonasz 2 prace, nadeślij obie, chętnie je zobaczę. Ale zaznacz, która jest konkursowa ^^

      Usuń
  55. Świetnie! Jestem nową czytelniczką, ale również samoukiem :D Biorę udział i już od dwóch dni nad nim pracuję :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię na moim blogu ^^ Bardzo się cieszę, że zdecydowałaś się wziąć udział w konkursie :D Pozdrawiam!

      Usuń
  56. Świetne zdjęcie!
    Oczywiście biorę udział :)
    Nigdy nie rysowałam zmarszczek, takiej karnacji ani ręcznika :')

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja rysowałam zmarszczki, ale nie taką karnację i ręcznik :D No i nigdy nie rysowałam bezzębnej staruszki :D Powodzenia ♥

      Usuń
  57. No i mam dylemat! Użyć ołówków, z którymi już sobie radzę i wiem, że im więcej szczegółów tym więcej pracy, ale lepszy efekt. Czy spróbować kredek, którymi zrobiłam na razie dosłownie kilka prac, jednak wiem, że praca byłaby bardziej niepowtarzalna (mniej osób rysuje kredkami, choć mogę się zdziwić), efektowna, no i te kolory kuszą! No nic, udział wezmę na pewno! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może spróbuj i takiej, i takiej techniki? :D Kurczę, nie chciałabym doradzać, bo jeszcze doradziłabym źle, i co wtedy? ^^' Mam nadzieję, że dokonasz dobrego wyboru :) Pozdrawiam i trzymam kciuki!

      Usuń
  58. Moim zdaniem wybrałaś bardzo dobre zdjęcie:) Na pewno będzie dla mnie wyzwaniem narysowanie tych wszystkich zmarszczek, ale mam nadzieję, że cierpliwość mi się szybko nie skończy. Na razie mam gotowe i oczy i pomimo tych wszystkich szczegółów rysuje mi się całkiem przyjemnie:D
    Trochę się martwię, że nie zdążę skończyć pracy, ale się postaram:)

    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, że rysowanie tej staruszki sprawia Ci przyjemność :) Życzę w takim razie cierpliwości i udanej pracy ^^ Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  59. Szkic już prawie skończony, ale nadal nie wiem czym wykonać rysunek :)
    Takie zdjęcie pomimo zbyt wielu szczegółów, oraz ręcznika, którego nigdy nie rysowałam, sprawia, że rysuje się naprawdę przyjemnie. Od końca 2014 roku naprawdę na poważnie podchodzę do rysowania. Wcześniej to było raczej mazanie po kartce, chociaż nie najgorsze rysunki wychodziły. Prace nie wyglądają tak dobrze jak twoje, ale jestem nawet zadowolona. Może nareszcie uda mi się odwzorować dobrze twarz człowieka, bo z resztą nie mam raczej problemów
    I czekam na następny z twoich fanartów z SPN! Liczę na to, że następny będzie z Jensenem Acklesem z Jaredem Padaleckim :D
    Ale innymi oczywiście nie pogardzę, bo każdy twój rysunek po prostu mnie oczarowuje ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cokolwiek wybierzesz, i tak będę się cieszyć, że bierzesz udział w konkursie ^^ Fajnie, że rysowanie sprawia Ci przyjemność!
      Nie wiem kiedy, ale myślę, że całego Team Free Will można spodziewać się w tym roku :D Dziękuję ♥

      Usuń
  60. Czy można tak jakby "nie dokończyć" pracy? Chodzi mi o to czy mogę narysować twarz ale skończyć w miejscu gdzie zaczyna się ręcznik?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można, przecież Ilojleen napisała w regulaminie, że można dowolnie wykadrować pracę...

      Usuń
    2. Kingauka - dzięki za cierpliwość w odpisywaniu na pytania, na które odpowiedzi znajdują się w regulaminie :D Ja postanowiłam nauczyć leniuchów czytać i dlatego nie odpisuję :)

      Usuń
  61. Hej.
    Śledzę twój blog od paru miesięcy. Posty są mi bardzo pomocne. Rysuję na poważnie od tego roku. Konkurs mi się bardzo spodobał, a zdjęcie jest prześliczne. Przyznaje, że nigdy nie rysowałam osób starszych więc dla mnie to wielkie wyzwanie. Mam pytanie mam12 lat i zastanawiam się czy będę miała jakiekolwiek szanse w tym konkursie i czy będę mogła wysłać pracę nawet jeśli nie będzie idealna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ilojleen napisała w zasadach, że nie ma żadnych ograniczeń wiekowych,a w konkursie może wziąć udział każdy, niezależnie od umiejętności ;)

      Usuń
    2. Anonimowy nr 1 - cieszę się, że lubisz mój blog i uważasz go za pomocny :) I że konkurs Ci się spodobał! :) Zachęcam do wzięcia udziału, to zawsze może być dobra zabawa i okazja do spróbowania czegoś nowego.

      Usuń
    3. Oczywiście że wezmę udział w tym konkursie :).

      Usuń
  62. Hej! Polecisz mi jakieś dobre kredki na początek.😀 zastanawiałam się nad lyra osiris i faber castell eco...nie wiem, które wybrać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może nie mojej opini oczekujesz, ale ja mogę ci polecić kredki Koh-I-Noor Polycolor :)
      Naprawdę dobrze mi się nimi rysuje i są w miarę tanie, więc według mnie na początek przygody z kredkami w sam raz ;)

      Usuń
    2. Kociara Roku - Nie przepadam za Faber Castell Eco, choć są artyści, którzy je sobie cenią, kredek Lyry nie znam. Podobnie jak Goonerette polecam Polycolory :)

      Usuń
  63. Genialne zdjęcie tylko nie wiem, czy z moimi marnymi umiejętnościami mu podołam :( Cóż... co mi szkodzi spróbować coś nabazgrolić:) Może coś z tego wyjdzie i możliwe, że wyślę pracę na konkurs. Praca raczej do najlepszych należeć nie będzie ale myślę, że tu chodzi również o podszkolenie swoich umiejętności no i oczywiście dobrą zabawę :) Życzę wszystkim powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki za rysowanie i oklaskuję dobre nastawienie ♥ :D

      Usuń
  64. Wchodzę tu pierwszy raz a tu konkurs. Podoba mi się wybrane zdjęcie, doskonały wybór. Nie potrafię rysować jak większość osób, które tutaj się udzielają (p.s. właśnie weszłam na inne prace konkursowe z poprzednich konkursów) ale jestem skłonna do tego, aby mimo wszystko wziąć udział w tym konkursie.

    Zapraszam na instagram gdzie publikuję moje mało wartościowe ale kochane prace: @Patusiaq

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że zamierzasz wziąć udział w konkursie! Powodzenia :)

      Usuń
  65. Czy wysyłając pracę mamy napisać, czego użyliśmy do jej zrobienia? :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej nie, na poprzednim konkursie nie trzeba było. Ale jak chcesz to możesz ;)

      Usuń
  66. Czy możemy "uaktualniać" pracę, jeśli już jedną wyślemy? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cytuję: "Każdy może nadesłać tylko jedną pracę konkursową, ale może ją wymienić na inną, nowszą, jeśli taką wykona przed deadlinem."

      Usuń
  67. Dzieńdoberek :D

    Żeby się zbytnio nie rozpisywać, powiem w skrócie - pasją rysunku "zaraziłam się" od Ciebie. Jakieś półtora roku temu wpadłam na Twojego bloga. Wystarczyła jedna praca i byłam już na maksa zakochana w ołówkach ^^ Na początku ciężko mi było w ogóle uwierzyć, że to rysunki, a nie zdjęcia... Masz wielki talent :D
    Po tych osiemnastu miesiącach mam na koncie już parę mniej czy bardziej udanych prac, pierwsze miejsce w szkolnym konkursie plastycznym, i takie tam. Nadal jednak nie narysowałam czegoś, w co włożyłabym całą siebie - zazwyczaj mam mało czasu, przez co jestem zmuszona robić wszystko na szybko, a co najczęściej za tym idzie - na pół gwizdka...
    Teraz są wakacje i czasu mam więcej. Bardzo chciałabym wziąć udział w tym konkursie - to już któryś z kolei, na który się czaję... Może w końcu narysowałabym coś, zamiast tylko biernie się przyglądać... Mam też nadzieję, że ta praca okaże się tą, która ukaże sto procent moich możliwości... co mi się jeszcze nigdy nie udało xD
    Zdjęcie jest takie pozytywne, że banan sam się na twarzy pojawia xD Zastanawiam się tylko nad techniką - w ołówkach czuję się najpewniej, ale to zdjęcie bardziej na kolor. Chyba nadszedł czas, by wyciągnąć kredki z szafy... XD

    Życzę powodzenia wszystkim, którzy biorą udział w konkursie! :D
    Ilojleen dziękuję za prowadzenie bloga, który jest chyba najfajniejszym blogiem o tej tematyce w całym internecie :D

    Pozdrawiam :D

    Gosław

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Popieram to z najfajniejszym blogiem w internecie :D Hahah ten sam dylemat ołówki bo pewniejsza ręka czy kredki bo te kolory *.* Tobie również powodzenia! ^^

      Usuń
    2. Gosław - Dobry wieczorek! :D Strasznie mi miło, że zaczęłaś rysować zainspirowana moją twórczością. Zaczynałam tak samo, więc to wiele dla mnie znaczy ♥ Super, że odnosisz już sukcesy, jak wygrana w konkursie. Gratuluję ^^ Cieszę się też, że chcesz wziąć udział w moim! Oby praca była udana, a kredki się Ciebie słuchały :)

      Gosław i Kasia G. - baaardzo dziękuję za miłe słowa, ściskam Was
      w podzięce ♥

      Usuń
  68. Najlepsza strona o tematyce artystycznej..czapki z głów.... teraz czas na rysunek "Babuni" wielkie dzieki......

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jejku, dziękuję :D ♥ Powodzenia!

      Usuń
  69. Piękne zdjęcie, ale nie uda mi się go przerysować. Właśnie jestem w trakcie rysowania. Została mi jeszcze twarz i ręcznik. Na razie jest wcale nie podobne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeanalizuj zdjęcie jeszcze raz, bardzo dokładnie. Może poproś kogoś o pomoc, by powiedział Ci, co się różni od oryginału? Trzymam kciuki :)

      Usuń
  70. Jestem ciekaw tych wszystkich prac, które. prześlą Ci uczestnicy konkursu. Z chęcią wziąłbym udział, jednak jak na pierwszy poważny rysunek jest to za duże wyzwanie. Dopiero kilka dni temu kupiłem ołówki, od HB do B6, niestety bez B4 (którego w razie czego wiem jak zastąpić, dzięki Tobie) i F, no i tych bardziej miękkich.

    Pozdrawiam, trzynastoletni pasjonat rysowania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie mogę się ich doczekać. Te, które przyszły do tej pory, są zróżnicowane i bardzo fajne :) Może spróbuj swoich sił? Zawsze to jakieś doświadczenie, a poza tym dobra zabawa, jak zapewniają inni uczestnicy ^^
      Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
    2. Może bym i spróbował :) W razie czego napiszę, ale raczej nie wyślę :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
    3. Wyślij, wyślij! :D

      Usuń
    4. Zależy jak mi praca wyjdzie :D

      Usuń
  71. Super konkurs ! I jakie nagrody... akurat chciałam kupić któreś z tych kredek. Fakt, nie będzie łatwo, ale zawsze warto spróbować ! Trzeba wziąć się w garść i zacząć pracę !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że konkurs Ci się spodobał :D Powodzenia ♥ :D

      Usuń
  72. Do oceny będzie bardziej liczył się trud włożony w pracę czy pomysłowość?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardziej trud, estetyka pracy. Pomysłowość bardzo mile widziana, ale nie obowiązkowa :)

      Usuń
  73. Zarówno konkurs, jak i nagrody są genialne <3
    Po długiej przerwie zmotywowałaś mnie, żeby znowu sięgnąć po ołówki. Babuleńka w połowie gotowa i choć zdjęcie łatwe do odwzorowania nie jest, to bardzo dobrze się je rysuje, bo patrząc na modelkę nie można się nie uśmiechnąć :)
    Zastanawia mnie tylko jedna rzecz: w poprzednim konkursie każda praca była inna. Można było oceniać pomysł, kompozycję, klimat itd. Ale w tym przypadku nie ma za bardzo jak popisać się kreatywnością. Co będzie jeśli np. 5 osób nadeśle rysunki będące idealną kopią zdjęcia, a miejsc na podium jest tylko 3?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że entuzjastycznie podchodzisz do konkursu i że już zaczęłaś rysowanie ^^
      Oj, można się popisać kreatywnością, mam już kilka ciekawych prac :) Cóż, to będzie ciężki orzech do zgryzienia dla mnie i dla sędziów...

      Usuń
  74. Czy skończoną pracę można umieścić na prywatnym profilu społecznościowym??? :D

    OdpowiedzUsuń
  75. O co dokładniej chodzi z tym rysowaniem z wydrukowana kartka? Bo mnie to trochę ciekawi, a chyba nie łapie :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektórzy robią bardzo jasny wydruk i nakładają nań grafit albo kredki, tak robi Nat Morley, oszustka, którą wygoniliśmy z Deviantarta, ale nadal jest na Facebooku :/

      Usuń
    2. O kurde na to bym nie wpadła! Okropne :/

      Usuń
  76. Super konkurs, super nagrody, ale zastanawia mnie ten sam fakt co anonimowy z 17.07 o godz 11:21. Myślę, że jeśli można dodać coś od siebie to powinno być inaczej rozpatrywane, bo jednak swoja inwencja twórcza włożona w ten rysunek wnieść wiele dobrego. Myślę że takie konkursy powinny być robione według 2 rodzajów: narysuj fotokopię czyli identycznie to co na zdjęciu a druga opcja dodaj coś od siebie. w pierwszej wersji zwracana będzie uwaga na detale, styl, estetykę, dobre odwzorowanie, a w drugim przypadku to samo plus kreatywność i pomysłowość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kreatywność też będzie brana pod uwagę, przynajmniej przeze mnie. Do zorganizowania konkursu w ten sposób, o którym mówisz, potrzebne byłoby więcej nagród, a niestety nikt nie ufunduje mi tylu przyborów.

      Usuń
  77. Niestety musze się zgodzić z @kluska31 :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To oboje ufundujcie nagrody

      Usuń
  78. Dzięki za wielką motywację by zacząć rysować kolorami. Chociaż kocham grafit podejmę się tego wyzwania;)

    OdpowiedzUsuń
  79. Mam pytanie za co będzie oceniania tak dokładnie praca?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z mojej strony za estetykę, umiejętności cieniowania lub kolorowania, odwzorowanie szczegółów, proporcje i podobieństwo, mile widziana także kreatywność, ale nie jest obowiązkowa. Co do pozostałej czwórki sędziów - niestety nie wiem, co zwróci ich uwagę :)

      Usuń
  80. Haj, mam pytanie odnoście wysyłania prac. Co trzeba napisać w mailu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wystarczy "cześć, mam na imię tak i tak, oto moja praca" :D

      Usuń
  81. Jeżeli mam problem z podpisem ręcznym na pracy, to mogę zrobić go programie? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, akurat sygnaturkę można dodać :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...