17 grudnia 2015

Scrapbooking: kartki świąteczne + świąteczny giveaway!


Święta Bożego Narodzenia to wyjątkowy czas. Pomijając aspekty religijne, które dla niektórych są istotne, a dla niektórych nie, jest to czas, kiedy wreszcie w spokoju możemy spędzić trochę czasu z rodziną, pochłaniając jednocześnie wszystkie niezwykle pyszne potrawy wigilijne, obżerając się ciastami i obdarowując prezentami :D Niestety od wielu lat szczególnemu klimatowi Świąt odejmuje brak śniegu, ale zapach dań świątecznych, choinki, sama w sobie udekorowana choinka i wszystkie inne ozdoby czynią te dni zupełnie różnymi od innych dni w roku. Co jeszcze mogłoby sprawić, że Boże Narodzenie będzie wyjątkowe? Własnoręcznie wykonane prezenty i kartki świąteczne z życzeniami! Prezenty może będą tematem przyszłorocznej notki na blogu, dziś zaś pokażę Wam moje skromne, ale wykonane od serca kartki dla rodziny i przyjaciół :)


Ze względu na to, że nigdy wcześniej nie robiłam kartek świątecznych, a własnych pomysłów miałam parę na krzyż, oraz fakt, że niestety należę do osób z umiarkowanie rozwiniętą wyobraźnią, zaczęłam szukać inspiracji. A ludzie potrafią być mega kreatywni i pomysłowi, czego szczerze im zazdroszczę :) Postanowiłam jednak nie kopiować kropka w kropkę żadnego pomysłu, a tylko wykorzystać pewne elementy i dopasować je do własnych idei. 


Kopalnią natchnienia okazało się nie Google Grafika, a Pinterest. Nie przepadam za tym, że często brakuje na tej stronie informacji o autorach zdjęć, rysunków, projektów, ale trzeba przyznać, że "kreatywny", "piękny", "pomysłowy", "oryginalny", "zabawny", "uroczy", "prosty do wykonania" to przymiotniki dobrze opisujące tę stronę i znajdujące się tam rzeczy :D Dużym ułatwieniem jest to, że obrazki [rysunki, fotografie artystyczne, zdjęcia projektów DIY] są uporządkowane w tablice - czyli tak jakby albumy, galerie dotyczące konkretnego tematu. Mnie zainteresowały oczywiście te z kartkami świątecznymi. Część - choć nie większość - projektów była niestety niesamowicie wyrafinowana, szczegółowa i trudna do wykonania ze względu na materiały, przybory oraz maszyny potrzebne do stworzenia takich kartek.


Jako że jestem osobą stawiającą pierwsze kroki w scrapbookingu [nie jak Drycha, spójrzcie na jej projekty :D], i choć od ostatniej notki o scrapbookingu przybyło mi różnych, fajnych rzeczy związanych z tym hobby, wciąż jest ich niewiele; a także, jak się domyślam, większość moich czytelników zajmuje się raczej rysowaniem lub malowaniem, a nie scrapowaniem, pokażę Wam, jak zrobić proste, a efektowne projekty, nie wymagające dużych zdolności manualnych, a przede wszystkim drogich, niepotrzebnych na co dzień bajerów i maszyn i innych cudów-wianków.


Co może być potrzebne?

Uwaga: poniższa lista to luźny spis sugestii. Nie musicie posiadać wszystkich tych rzeczy, by stworzyć wyjątkowe kartki świąteczne. Wszystko zależy od Waszej kreatywności ^^


Kolorowe papiery
To absolutna podstawa, bo na czymś trzeba kartkę zrobić, prawda? :D Mogą być to arkusze kolorowego bloku technicznego lub sprzedawane na sztuki kartki. W większych sklepach papierniczych i plastycznych znajdziecie ozdobne papiery, najczęściej formatu A4, które posiadają różne wzory, faktury, kolory. To papier dobry do drukowania. Cena takiego papieru wynosi maksymalnie 1zł - ja nakupiłam dużo czerwonych i białych kartek mieniących się srebrnymi drobinkami w cenie 60gr za sztukę oraz kilka arkuszy złotego i srebrnego papieru za ok. 1zł :) Ogólnie polecam zaopatrzyć się w kolory zielone, czerwone, złote, srebrne i białe.


W okolicach świąt w sklepach pojawiają się także specjalne papiery do scrapbookingu, dostępne na sztuki lub w książeczkach. To już droższa impreza - karton [mniej więcej formatu A3] może kosztować 2-3zł za sztukę, a blok 12 kartek 30cm x 30cm co najmniej 20zł. Jednak czasem można poszaleć i kupić chociażby 1-2 arkusze papieru. Ja nie mogłam sobie odmówić większej liczby ^^'


Ważne jest jednak, by papiery, które mają być podstawą kartki, posiadały nieco większą gramaturę, np. 200g/m. Dzięki temu kartki będą solidniejsze, bardziej trwałe i można będzie je postawić na kominku [jak ktoś ma xD]. Inne papiery, które wykorzystacie do elementów kartki, mogą być cienkie.


Gufrowana bibuła
Gufrowana bibuła nie jest droga [rolka może kosztować nawet mniej niż 1zł], a jest efektowna. Wielu osobom kojarzy się pewnie z dzieciństwem i różnymi wycinankami, laurkami, wykonywanymi na różne okazje. Tymczasem można ją wykorzystać do robienia wstążek, kokardek, a w przypadku kartek świątecznych - do zrobienia choinki :)


W sklepach papierniczych i plastycznych można nabyć też bibuły marszczone w kolorach metalicznych i we wzorki.


Brokat

Czy brokat nie kojarzy Wam się głównie ze Świętami? Bo mnie tak! To pewnie zasługa tych wszystkich ozdób i dekoracji, które mienią się pięknie metalicznymi drobinkami. W sklepach brokat jest dostępny w postaci sypkiej lub w kleju w najróżniejszych kolorach. Cena za buteleczkę kleju: 2,50zł wzwyż. Cena za sypki brokat: 2zł wzwyż.


Metaliczne farbki akrylowe

Farby akrylowe są dosyć uniwersalne, nadają się na wiele powierzchni, np. karton, papier, drewno, płótno, kamień... Można pokryć nimi elementy kartek, karton, z którego są wykonane, namalować tło lub zrobić napisy. W okresie świątecznym najbardziej odpowiednie będą takie kolory jak srebro i złoto. Farbki w odcieniach metalicznych są droższe, niż tradycyjne kolory, ale na szczęście można je kupić w małych tubkach, np. 20ml. za ok.5,50zł.

Kolorowe cienkopisy, metaliczne pisaki, brokatowe żelopisy

Pozostajemy pośród kolorów metalicznych i mieniących się! Do wypisywania życzeń i adresowania kartek świątecznych niezastąpione okażą różne pisadła w o żywych kolorach, w odcieniach metalicznych albo z dodatkiem brokatu. Przydadzą się też białe żelopisy lub markery olejowe lub akrylowe [np. do rysowania śniegu, śnieżynek...].



Naklejki, samoprzylepne perełki, półperełki, ruchome oczka

Myślę, że fajnym dodatkiem, mniej lub bardziej kosztownym, ale bez którego spokojnie można się obejść, są naklejki i samoprzylepne ozdóbki. Dzięki ruchomym oczkom stworzyć można buzię Świętego Mikołaja, aniołka, renifera albo bałwanka. Półperełki z kolei mogą imitować bańki, śnieg lub po prostu stanowić dekorację.




Guziki

Guziki wbrew pozorom na wiele sposobów mogą przydać się do dekorowania kartek świątecznych. Wykorzystać je można jako bombki choinkowe, elementy przy kokardkach, nos renifera, Św. Mikołaja...




Tektura falista

Dostępna w różnych kolorach [również metaliczna, a nawet tęczowa], może posłużyć jako tło do kartki, jako ramka lub element. Najbardziej opłaca się kupować zwykła tekturę [brązową, niebarwioną], bo kolorowa jest droższa, a taką zwykłą można ją pomalować na jaki kolor się chce. Cena za format 50x70cm: od 4zł wzwyż.




Dziurkacze

Niewykluczone, że nawet nieświąteczne dziurkacze mogą się przydać do ozdabiania kartek, ja jednak pod ręką miałam 2: śnieżynkę oraz kupiony okazyjnie dzwoneczek. Można nabyć również bałwanka, gwiazdkę, aniołka, renifera, Św. Mikołaja... Niektóre wzory możecie również wyciąć sami, niekoniecznie musicie wydawać pieniądze :)



Mulina, sznurek jutowy

Dobra do robienia kokardek, linek, napisów... Nie jest droga, a wystarczy na wiele kartek i to nie tylko świątecznych! Pasmanterie oferują mulinę w najróżniejszych kolorach, w tym cieniowane.
Oto mój zbiór mulin z wczesnych czasów nastoletnich, kiedy to był szał na mulinowe bransoletki :)
Jeśli ktoś nie chce wydawać pieniędzy na mulinę, może użyć sznurka jutowego. Jego niska cena i neutralny, "ekologiczny" kolor sprawią, że będzie pasował do wielu projektów.


Tasiemki, wstążeczki, koronki

Kolejny element do dekoracji kartek. Ze wstążeczek można zrobić ramki, kokardki... Na Boże Narodzenie pasują tasiemki w motywy świąteczne, zimowe oraz w kratkę :) Niemniej jednak, wszystko zależy od pomysłu i projektu :)



Taśma dwustronna, klej

Poszczególne elementy kartki trzeba jakoś ze sobą połączyć. Do tego przyda się klej, w miarę możliwości uniwersalny, oraz taśma dwustronna. Klej w sztyfcie też ujdzie, ale może nie skleić tkaniny z papierem. Polecam więc bardzo dobry, a tani klej Magic - tubka 45g kosztuje 2,70-4zł. Posiada dozownik, więc możemy nakładać go precyzyjnie [uwaga! Foliową plombę znajdującą się w środku najlepiej przedziurawić igłą, bo gdy użyjecie do tego bolca z zakrętki, klej może się nadmiernie wylewać z tubki]. 
Taśma dwustronna nadaje się do klejenia delikatnych, cienkich elementów [bo klej w tubce może przesiąknąć np. przez bibułę], bądź np. sztywnych tektur, które się nie chcą wyprostować ;) 



Filc, wata

Różnokolorowy filc sprzedawany w formatach A3 i A4 znajdzie zastosowanie w tworzeniu ubrania Świętego Mikołaja, bałwanka, renifera, skarpet na prezenty... Jest miękki, nie aż tak drogi [ok. 3,50-4zł za arkusz A3] jeden arkusz może wystarczyć na wiele kartek. Wata może imitować śnieg lub brodę Mikołaja ^^


Samoprzylepne podkładki pod meble

Aby kartka stała się ciekawsza, warto zastosować trik związany z trójwymiarowością/warstwami. Polega on na tym, że pewne elementy projektu odstają od reszty.  W tym celu można użyć np. tekturki ze zwykłego pudełka albo samoprzylepnych podkładek antypoślizgowych, które podkleja się pod meble, doniczki i inne przedmioty, które mogą zarysować parapet, podłogę, ławę... Ja kupiłam komplet takich podkładek za 5zł w Pepco. Nabyłam je z myślą o ochronie powierzchni, a część z nich skończyła na bożonarodzeniowych kartkach :D

W któryś dzień sama zrobię zdjęcie swoich podkładek :P


Linijka, nożyk, nożyczki, ołówek

Czyli rzeczy niezbędne do wycinania części kartki. Nożyki [nożyki segmentowe kosztują od 4zł wzwyż z plastikową obudową, a od 7zł z metalową. Warto zainwestować w ten drugi rodzaj] są doskonałe do cięcia prostych linii - po co męczyć się z nożyczkami? Linijką i ołówkiem zaznaczamy linię cięcia, a nożykiem dokonujemy reszty. Uwaga! Nożykiem nie powinno się ciąć bezpośrednio na biurku czy blacie, bo to bardzo ostre ostrze i może uszkodzić powierzchnię. Ja posiadam specjalną matę [A4, za 13zł], która moim zdaniem jest niezbędna dla osób częściej zajmujących się scrapbookingiem. W razie braku takiej maty, tnijcie na twardym kartonie, czymś plastikowym...



Dodatkowo, bardzo mogą przydać się dekoracyjne nożyczki - są nie tylko częściej spotykane w sklepach od dziurkaczy brzegowych, ale i tańsze oraz łatwiej nimi manewrować, a efekty również będą bardzo ładne :)

Nożyczki kupione [od lewej]: na Garbarskiej 9 w Krakowie za 7zł; w Empiku za 9zł; w Carrefourze za ok. 5zł; w Empiku za 9zł; na Allegro za ?zł.

To z grubsza tyle :) Oczywiście cudownych maszyn, przyrządów, stempli, soli patynujących, przyborów do embossingu oraz innych wspaniałych rzeczy do scrabookingu jest tysiące, ale wcale nie musicie ich wszystkich posiadać. Nawet tych, które wymieniłam :) Teraz przystąpię do prezentacji kartek!


 MOJE PROJEKTY KARTEK ŚWIĄTECZNYCH


KARTKA ZE ŚNIEŻYNKOWĄ BOMBKĄ


Zacznijmy od najprostszego projektu, który stworzyłam. Uwielbiam dużo elementów, detali na rysunkach, obrazach, a także projektach DIY, ale równie mocno uwielbiam minimalizm. Ta karteczka została stworzona na prośbę kolegi - "Proszę zrób jakąś prostą kartkę dla mojej mamy". Postanowiłam jednakże, że ta prostota będzie efektowna.
Na czerwono-brokatową kartkę A5 nakleiłam srebrną bibułę. Ponieważ gufrowana bibuła metaliczna nie jest tak tania, jak zwykła [może kosztować nawet 5zł], postanowiłam wyciąć prostokąt, a w tym prostokącie wyciąć jeszcze jeden. Dzięki temu resztkę bibuły mogę wykorzystać do innego projektu. Tak przygotowaną ramkę z bibuły nakleiłam ostrożnie na czerwony karton [za pomocą taśmy dwustronnej]. Na bibułową ramkę nałożyłam zaś prostokąt z tektury falistej. Ponieważ lekko się zwijała, dokleiłam ją nie tylko za pomocą kleju, ale i taśmy dwustronnej. Następnie z biało-brokatowego papieru wycięłam kółko, nakleiłam nań śnieżynki z dziurkacza, kawałek bibuły związałam muliną, by stworzyć kokardkę, przykleiłam oba końce muliny klejem Magic i dokleiłam wydrukowany napis "Wesołych Świąt".

Co jeśli nie mam dziurkacza z wzorem śnieżynki?
Wówczas śnieżynki można narysować metalicznym pisakiem/żelopisem/kredką, bądź wyciąć z papieru jakąś prostszą formę lub gwiazdkę. Fajnym substytutem może być też brokat - sypki lub w kleju, ale o nim powiem za chwilę :)



KARTKI Z ŚNIEŻYNKAMI 



Te cudnie wyglądające śnieżynki [tudzież gwiazdki] to niestety nie zasługa moich rąk. Zostały one stworzone dzięki specjalnej maszynie oraz wykrojnikom. Kojarzy mi się ona z prasą drukarską albo maszynką do mięsa ;P Wkłada się do niej plastikowe podkładki, papier oraz wykrojniki [metalowe, płaskie cuś w różnych kształtach]. To bardzo droga zabawka, nawet same wykrojniki sporo kosztują, dlatego mam dla Was dwa rozwiązania.
Pierwsze dla Krakusów: polecam sklep scrapbookingowy Art Pasje na ulicy Krowoderskiej. W każdy pierwszy wtorek miesiąca jest dzień otwartej pracowni od godziny 17 i można tam skorzystać za darmo z wykrojników i maszyny. 


Drugie rozwiązanie jest dla wszystkich: trzeba takie ornamenciki zrobić samemu. No wiem, mi też jest przykro, że nie podałam łatwiejszego rozwiązania :D Trzeba po prostu narysować wzór bądź znaleźć w Internecie] i wyciąć nożyczkami lub nożykiem - jest on bardziej precyzyjny, więc można wyciąć nim wiele małych elementów.

Na poniższej kartce oprócz wykrojonych śnieżynek wykorzystałam też relief, czyli konturówkę, czyli... farbę do dekoracji szkła, porcelany, pleksi, ale jak widać, również papieru.




Nie jest może to najtańsza rzecz [nawet 13zł za tubkę], ale ja nabyłam swoją po okazyjnej cenie [niecałe 8zł]. W sklepach plastycznych znajdziecie je w kilku podstawowych kolorach, a przede wszystkim metalicznych. W przeciwieństwie do zwykłych pisaków, dają nieco wypukły efekty.





















Nie stać mnie na konturówkę / nie mogę nigdzie takiej znaleźć...
Napis śmiało można wykonać metalicznym lub brokatowym żelopisem. Jeśli jednak chcemy trójwymiarowego efektu, można sięgnąć po klej Magic, wykonać nim napis, poczekać, aż wyschnie, poprawić [by napis był jeszcze bardziej wypukły], a po wyschnięciu kolejnej warstwy pomalować go złotą albo srebrną farbką albo świeżą warstwę kleju posypać brokatem.




KARTKA ZE ŚWIĘTYM MIKOŁAJEM

W Polsce Święty Mikołaj przychodzi do dzieci 6 grudnia, podobnie jak w większości krajów europejskich, tymczasem na świecie jego postać silnie kojarzona jest z Bożym Narodzeniem. Dlatego też postanowiłam wykonać jedną kartkę z postacią grubego dziaduszka, odzianego w czerwony strój.
Na zieloną kartkę nakleiłam ramkę z kartonu w choinkowy motyw, a na nią - czerwony papier. Miał on być jednocześnie strojem Świętego, jak i tłem. By kartka była ciekawsza, białe elementy stanowiące futro u stroju Mikołaja nie wycięłam z papieru, a ze wspomnianych antypoślizgowych podkładek. Zastąpić można je watą, filcem, jakąkolwiek misiowatą, białą tkaniną. W razie nieposiadania żadnej z wymienionych rzeczy, i zwykły biały papier będzie dobry :D Św. Mikołaj zyskał ruchome oczka, dzięki czemu nabrał zabawnego charakteru :) Dodałam też drewniany dymek, kupiony w komplecie w Empiku. Fajnie odstaje od kartki, tak jak białe podkładki antypoślizgowe.





Co jeśli nie mam ruchomych oczu?
Nic nie stoi na przeszkodzie, by je samemu narysować. Efekt będzie inny, ale nie znaczy gorszy.

Czym zastąpić drewniany dymek?
Taki dymek można wykonać samemu - wyciąć z kartonu albo tektury dymek, pomalować go na czarno markerem lub farbą i przykleić bezpośrednio na kartkę, lub "podwyższyć" go za pomocą kolejnej tekturki lub podkładki antypoślizgowej.


KARTKA Z PREZENTAMI

Prosty, ale kolorowy projekt. Na karton mieniący się brokatem nakleiłam tekturę falistą, a nań kwadraciki z wzorzystego kartonu. Przewiązałam je muliną, by udawały zapakowane prezenty. By kokardki od muliny nie odstawały za bardzo, kapnęłam pod nie kropelkę kleju Magic, który po wyschnięciu staje się przeźroczysty, więc go nie widać :)



Zauważyliście pewnie też odręcznie wykonany napis "Wesołych Świąt!". Może na zdjęciu tego nie widać, ale jest wypukły i brokatowy. Jak go zrobiłam? Nie, nie klejem z brokatem, ale dzięki klejowi Magic oraz sypkiemu brokatowi. Już wyjaśniam jak - klejem Magic "napisałam" życzenia, a następnie - od razu! - sypnęłam nań brokat. Jakąś minutę później strzepałam i zdmuchnęłam pozostałości brokatu z karteczki. Niezużyte resztki wsypałam z powrotem do pojemniczka.





KARTKA Z BOMBKAMI


Tę samą metodę zastosowałam przy pracy nad kartką, którą widzicie poniżej. Wzorek klejem => posypanie brokatem => otrzepanie i zdmuchnięcie. Dodam jeszcze parę słów na temat technik, których nie wykorzystałam w poprzednio opisanych kartkach. Tutaj przykleiłam na czerwony karton pomalowaną na złoto tekturę. Specjalnie "wyjechałam" poza brzegi, by rezultat był ciekawszy. Użyłam również złotej bibuły do wykonania marszczonej wstążki i kokardki. Najpierw ucięłam paseczek bibuły oraz paseczek taśmy dwustronnej. Po przyklejeniu taśmy dwustronnej zaczęłam przyklejać bibułkę, robiąc zakładki. W ten sposób powstała taka harmonijkowa tasiemka. Potem z podobnego kawałka bibułki zrobiłam kokardkę i również przykleiłam ją na taśmie. 















KARTKA Z KOMINKIEM I SKARPETAMI

Jeden z moich ulubionych projektów: kominek z girlandą i skarpetami na prezenty :) Do wykonania kominka użyłam brązowego oraz marmurkowego papieru [możecie tak naprawdę wybrać każdy inny, np. szary lub bordowy i narysować na nim kreski, które sprawią wrażenie, że jest z cegły], girlandę stworzyłam dzięki śnieżynkom z dziurkacza oraz naklejkom w kształcie bombek. Skarpety narysowałam ręcznie i wycięłam, a do każdej dokleiłam samoprzylepną podkładkę i naklejkę. Na koniec dodałam wydrukowany napis.



Co jeśli nie mam dziurkacza ze wzorkiem ze śnieżynką?
Zamiast tego możecie sami powycinać różne nieregularne kawałki zielonego papieru lub użyć filcu albo prawdziwego igliwia!

KARTKA Z CHOINKAMI



Tej kartki na początku nie cierpiałam - na początku, czyli póki jej nie wykończyłam. Wydawała mi się dziecinna, zbyt prosta. Dopiero naklejenie napisu i dodanie brokatowych łańcuchów "ożywiło" ją - jeśli tak można powiedzieć o kartce ;D - i zmieniło jej charakter. Wykorzystałam tu brokatowy czerwony karton, granatowy, mieniący się papier, który posłużył za tło/niebo oraz brokatowy zielony papier, który został potem choinką :D By uatrakcyjnić kartkę, pod niektóre choinki włożyłam samoprzylepne podkładki - dzięki temu zyskałam efekt trójwymiaru. Do pewnej równowagi estetycznej również napis z życzeniami został przyklejony na tekturze, dzięki czemu odstawał. No i nie zlewał się z białym tłem :) 
Jak wspominałam, kartka nie przypadła mi do gustu w swojej pierwszej formie. Ozdobienie jej brokatem pomogło - źle jednak zrobiłam, że nie wpadłam na ten pomysł wcześniej. Bowiem lepiej jest brokatować elementy przed przyklejeniem ich na projekt.








KARTKA Z BIBUŁOWĄ CHOINKĄ



W tym projekcie wykorzystałam zieloną bibułę i podobną do wcześniej wspomnianej metody robienia zakładek. Najpierw pocięłam bibułę na kilka pasków o różnej szerokości. Na tekturkę nakleiłam kawałek taśmy dwustronnej i zaczęłam przyklejać do niej najszerszy pasek. Potem wyżej znowu nakleiłam taśmę i zaczęłam przyklejać kolejny pasek, ale tak, by nachodził na ten dodany poprzednio. Na czubku choinki przykleiłam gwiazdkę, by zakryć nie do końca estetyczne ułożenie bibuły, no i naturalnie z tego powodu, iż każda choinka ma jakiegoś rodzaju szpic :) Przyczepiłam też perłowe półperełki, by imitowały bombki. Na koniec przykleiłam wycięte z papieru gwiazdkę i proporzec, złote renifery [wydziurkowane na dniu otwartej pracowni :)] oraz kawałki kraciastej tasiemki.

Co jeśli nie mam bibuły?
Wykorzystaj krepinę albo zwykły, kolorowy papier - możesz wyciąć trójkąty, które będą robiły za kolejne segmenty choinki i dodatkowo podkleić je podkładkami, by odstawały.

Czym mogę zastąpić półperełki?
Guzikami, koralikami, naklejkami. Można też nakapać klej na bibułę i posypać brokatem.


W jaki sposób jeszcze można ozdobić i uatrakcyjnić kartki?

  • Jeśli macie dziurkacze brzegowe i narożnikowe, koniecznie je wykorzystajcie do rogów i krawędzi kartek, a także tła kartki i wszelkich prostokątnych kawałków papieru przyklejonych na kartkę. Jeśli nie - stosujcie nożyczki ozdobne lub sami wycinajcie nożykiem lub nożyczkami różne kształty :)
  • Kartkę lub jej elementy możecie też postarzyć - metody postarzania opisałam w poście o tworzeniu pirackiej mapy skarbów.
  • Jeśli macie tusz do pieczątek, możecie nim pokolorować brzegi kartek.
  • Do ozdoby kartek można wykorzystać również folię aluminiową, kolorowe papierki po cukierkach, srebrną folię z czekolady.
  • Nadać metalicznego lub perłowego wyglądu kartkom możecie za pomocą cieni do powiek ^^
  • Tak naprawdę wszystkie przybory plastyczne, które posiadacie, przydadzą się do tworzenia kartek: kredki, pastele, akwarele... - wszak sami możecie narysować jakiś obrazek na kartce :)
  • Nawet gałązki drzew iglastych lub laska cynamonu albo plasterek suszonej pomarańczki stanowić będzie fajny element kartki!

Mam nadzieję, że udało mi się zainspirować Was do stworzenia kartek świątecznych. Wierzcie mi, Wasi bliscy docenią ręcznie wykonaną kartkę bardziej, niż kupioną, a i Wy będziecie mieć pełno frajdy w trakcie procesu twórczego :D A na koniec...



ŚWIĄTECZNY GIVEAWAY 




Innymi słowy: czy ktoś chciałby dostać wykonaną przeze mnie świąteczną kartkę? :D

Mam jeszcze kilka niezrealizowanych pomysłów na kartki, a że Boże Narodzenie to Gwiazdka i obdarowywanie prezentami, chętnie zrobię jeszcze jedną i wyślę ją do autora najciekawszego komentarza, w którym opowie, co najbardziej lubi w Świętach Bożego Narodzenia :)
Miło by było, gdybyście w tym samym komentarzu wspomnieli, która kartka podoba się Wam najbardziej, a może zrobię nieco podobną, albo wykorzystam jakiś element :) Czekam na Wasze komentarze do niedzieli wieczorem, kiedy to wybiorę najfajniejszą wypowiedź i ogłoszę zwycięzcę giveawaya w tym poście. Kartkę zrobię tego samego wieczoru i postaram się wysłać w poniedziałek [o adres domowy zwycięzcy będę prosiła mailowo] :)






44 komentarze :

  1. Twoje kartki są piękne, Dominiko :) i uważam za fantastyczne to, że skoro zainteresowałaś się scrapbookingiem, dzielisz się swoimi doświadczeniami na blogu. Widać, że włożyłaś w nie mnóstwo serca i samej siebie i to sprawia, że są wyjątkowe i bardzo fajnie się je ogląda. Podobają mi się wszystkie, a najbardziej ta ze skarpetkami :) Z drugiej strony Twój blog (dotychczas tylko o rysowaniu) ewoluuje i rozwija się razem z Twoimi zainteresowaniami i uważam to za plus :) Myślę, że gdybyś w jakiś sposób się zmuszała, żeby publikować teksty tylko o rysowaniu, blog mógłby zatracić taką swoją szczerość, a przecież to Twój blog i mnie osobiście bardzo się podoba Twój sposób pisania - szczery, klarowny, czytelnicy mogą razem z Tobą się uczyć pewnych rzeczy, popełniać błędy i odnajdywać rozwiązania. Lubię czytać Twoje posty, mimo że moje prace (jeśli masz ochotę, możesz zobaczyć je na www.nenarte.com) mają kompletnie inny charakter i moje zainteresowania również są inne od Twoich, jeśli chodzi o rysunek. Twój blog jest świetny. Mam nadzieję, że pojawi się więcej postów o scrapbookingu i innych, w zależności od Twoich zainteresowań. Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie masz pojęcia, jaką sprawiłaś mi radość! Miło mi, że ktoś wspiera moją drugą, raczkującą dopiero pasję, a nie krytykuje - "lepiej zostań przy rysowaniu" [bo tak mi pisano, kiedy malowałam akwarelami]. Myślę, że zrealizuję jeszcze jakieś posty o scrapbookingu, w miarę jak będę rozwijać swoje umiejętności :) Tak więc dziękuję Ci za ten wspaniały komentarz!
      Zajrzałam na stronę! Bardzo ładne ilustracje, szczególnie ta świąteczna ^^
      Pozdrawiam ciepło ♥

      Usuń
    2. Mam nadzieję, że nie zrezygnowałaś z akwarelowych prób :) Trzymam kciuki i pozdrawiam! Zdrowych i wesołych świąt! PS. A w świętach najbardziej lubię spokój - nikt wtedy nie dzwoni (chyba że z życzeniami), nigdzie nie goni, dzień upływa na słodkim niecnierobieniu, cieszeniu się prezentami i obecnością bliskich, no i na jedzeniu :D haha

      Usuń
    3. Chwilowo nie mam kiedy rysować, a co dopiero malować - wszakże szybciej jest rozłożyć ołówki czy kredki, niż farbki, pędzle, pojemniczek z wodą... :D Ale zamierzam dalej ćwiczyć technikę akwarelową!
      Mam takie samo podejście do świąt jak Ty ^^ Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  2. Ja zamierzałam zrobić dużo kartek świątecznych, ale mi się nie chciało... Może w przyszłym roku ;)
    W ArtPasjach byłam na warsztatach scrapbookingowych rok temu, na Wielkanoc i było naprawdę fajnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja w tym roku nie mam czasu na rysunki jako prezenty [zresztą już dużo osób ma swoje portrety w moim wykonaniu :D], więc postanowiłam zrobić kartki. No i zajmują one mniej czasu :)
      Ja tam bywam co jakiś czas na dniu otwartej pracowni, może kiedyś wybiorę się na warsztaty ^^

      Usuń
  3. Wierna fanka17.12.2015, 21:49

    Ja w świętach lubię to, że mogę je spędzić z rodziną. Jest to dla mnie czas odpoczynku od nauki i wtedy mogę znaleźć chwilę dla siebie. Cudowne kartki. Wesołych świąt i wielu kreatywnych pomysłów :D.( z choinkami)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podzielam Twoje zdanie: dużo czasu z rodziną i odpoczynek! Tyle, że u mnie od pracy :D
      Dziękuję bardzo i wzajemnie! ♥

      Usuń
  4. Napisy z Magick'a i brokatu... też tak robię :)
    A kartki śliczne :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie denerwuje, że ten Magic czasem nierówno się wylewa :(
      Dziękuję <3

      Usuń
    2. Trudno :/ ja mam teraz Magicka bez tej cienkiej końcówki i musiałam sobie radzić wykałaczką... :)

      Usuń
  5. Ja w tym roku zajęłam się portretami i nie udało mi
    się zrobić kartek świątecznych, a twoje są naprawdę prześiczne :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Portrety to jeszcze cudowniejszy podarunek! Ja już wszystkich najbliższych sportretowałam, więc tym razem na odmianę wręczę rodzince i przyjaciołom kartki ^^

      Usuń
    2. No i oczywiście dziękuję :D

      Usuń
  6. Prześliczne kartki świąteczne❤. Chętnie skorzystam z pomysłów jako prezent świąteczny❄.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że poddałam Ci pomysły ^^ Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  7. Ty naprawde masz talent i ciesze się,że moge chociaż zobaczyć zdjęcia Twoich ciężko zrobionych prac. Serdecznie Cię pozdrawiam i na pewno skorzystam z Twoich pomysłów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! :) Nie tyle było ciężko, co momentami irytująco, kiedy bibuła przyklejała się tam, gdzie nie trzeba, albo brokat wszędzie się panoszył :) Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  8. Domi, jesteś prześliczna, czy miałbym szansę ustawić się z Tobą na kawę i podyskutować np. o twórczości H.R. Gigera? pozdrawiam, Jacuś...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo mi schlebia Twoja propozycja, ale nie znamy się :)

      Usuń
  9. Ja w świętach najbardziej lubię to, że cała rodzina jest razem, że wspólnie rozmawiamy, śmiejemy się, to, że przyjeżdża moja siostra, ktorą niestety widuje dość rzadko. Jeśli chodzi o kartki to nie mogę się zdecydować która mi się najbardziej podoba, ale chyba ta ze skarpetami. Ta z choinką z bibuły również jest śliczna tak samo jak ta z kilkoma choinkami. Śnieżynkowa z resztą też jest bardzo ładna, jak wszystkie :) Chciałabym ci też bardzo podziękować. Około rok temu postanowiłam, że nauczę się ładnie rysować. Szukałam w tych internetach jakiś porad i nic. Aż w końcu zrezygnowana postanowiłam spróbować wpisać ,,jak rysować coś tam" (nie pamiętam co) i wtedy odkryłam twojego bloga (był to tytuł jednego z tutoriali). Dzięki temu nie zrezygnowałam i jestem teraz dumna ze swoich rysunków. Nie są jakieś genialne, nawet ich nie można porównywać do twoich, ale staram się ciągle rozwijać. Dziękuje.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja rodzina jest nieduża i widujemy się bardzo często, więc rozumiem, że bardzo cieszysz się z widzenia się w większym gronie, po dłuższej przerwie!
      Dziękuję za miłe słowa na temat kartek, a jeszcze bardziej za to, że napisałaś o tym, iż mój blog zmotywował Cię do rysowania i poczyniłaś dzięki niemu postępy! Moje serce się raduje :D Oby tak dalej!

      Usuń
  10. Jejku! Uwielbiam ręcznie robione kartki, moja mama też je uwielbia i taką kartkę chętnie bym jej podarowała! Ciężko zdecydować, która mi się najbardziej podoba, ale wybrałabym chyba tę czerwoną z pięknymi białymi i złotymi śnieżynkami i napisem "Merry Christmas". Widać, ze dopracowałaś w kartkach każdy detal, a właśnie w tej czerwonej tych detali jest dużo, narożniki czy też białe tło pod napisem wyglądające jak wstążka, cudo :) Gdy przyjadę do domu muszę pokazać rodzicielce jakie kartki może zrobić za rok!
    Pozdrawiam Cię serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, cieszę się ogromnie, że kartki Ci się spodobały do tego stopnia, że chcesz je pokazać mamie :D

      Usuń
  11. Kocham brokaty. mam jż sporą kolekcję, ale cięzko mi dostać niektóre odcienie, mogę spytąć gdzie kupiłaś te ze zdjęcia? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te w wąskich fiolkach są w Empiku, a te w większych w Szale dla plastyków :)

      Usuń
  12. Dominiko! Twoje kartki są cudowne i bardzo dopracowane! Podoba mi się w nich ta unikalność oraz poczucie, że robisz je z sercem dla innych osób :) Zwłaszcza podoba mi się ta druga kartka - śnieżynki na czarnym tle. Widać w niej magię :D Aż chciałoby się taką dostać, więc lekko samolubnie napiszę, co lubię w świętach:

    Wydaję mi się, że w świętach lubię kreatywność i przesadność. Wyjaśniając dokładniej - uwielbiam świąteczne ozdoby! Dużo światełek, brokat, najróżniejsze kształty. To, że miasta się wtedy zmieniają, że wyglądają bajkowo, bo wszelkie zawieszone ozdoby powodują, że nawet najbardziej szary zakątek miasta zmienia się o 180 stopni. Uwielbiam wtedy spacerować po Nowym Świecie w Warszawie, bo tamtejsze dekoracje na lampach zawsze mnie urzekają.
    W okresie świąt bogactwo i przesadność, która na co dzień może być niezbyt ładna, jest aż pożądana!
    Uwielbiam chodzić po straganach z ozdobami - zwłaszcza, jak są w sprzedaży kule śnieżne, ponieważ kojarzą mi się one z dzieciństwem i czekaniem aż babcia przywiezie swoją kule ze ślicznym rynkiem w nim zamkniętym.
    Ponadto jest to okres, w którym razem z rodzicami możemy wykazać się kreatywnością. Zwykłe kartki świąteczne są nudne, więc co roku próbujemy wymyślić coś nowego, coś naszego, by wysłać rodzinie. Sprawia mi to dużą przyjemność. Ponadto robienie dla kogoś własnoręcznie prezentu, szukanie tego, co daną osobę uszczęśliwi, a potem widzenie uśmiechu na jej twarzy - to jest dla mnie magia świąt :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie za pochlebne słowa o moich kartkach ^^
      Ciekawy punkt widzenia, ale w zupełności się z Tobą zgadzam! Nie mogłam doczekać się, kiedy wreszcie dekoracje świąteczne pojawią się na krakowskim Rynku :) Bo w galeriach to już były od początku listopada i wręcz mnie denerwowały :P Dopiero ogromna choinka, świecące girlandy i targi bożonarodzeniowe prawdziwie wprowadziły moje miasto w odpowiedni klimat :)
      Fajnie, że też kreatywnie podchodzisz do prezentów! ^^

      Usuń
  13. W Święta Bożego Narodzenia najbardziej lubię, kiedy cała rodzina jest w domu. Kiedy dzielimy się opłatkiem, składając sobie życzenia a potem wspólnie siadając przy wigilijnym stole. Uwielbiam zapach choinki i świeżo upieczonych pierniczków, które mogę ozdabiać cały dzień :). Ogromną przyjemność sprawia mi obdarowywanie bliskich własnoręcznie wykonanymi prezentami. Wszystkie kartki ą piękne i wyjątkowe. Bardzo podoba mi się kartka z biało-czarnymi śnieżynkami ale też z prezentami, z kominem i skarpetami oraz z choinkami.
    Życzę wspaniałych Świąt Bożego Narodzenia ❄🌠.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to niezwykle miły czas :) Niestety my choinkę zawsze mamy sztuczną, ale za to jedzonko wszelakie tak pięknie pachnie :D
      Dzięki za docenienie moich karteczek! Wzajemnie Wesołych Świąt! ♥

      Usuń
  14. Myślałaś może kiedyś o tym, żeby zrobić krótka notkę/filmik o kulturoznawstwie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, bo robię filmiki i notki związane z rysowaniem i scrapbookingiem :)

      Usuń
  15. Piękne i dopracowane kartki :) Najbardziej podoba mi się czarna karka z płatkami śniegu, ale też kartka ze skarpetkami jest fajna :)
    Co najbardziej lubię w Świętach Bożego Narodzenia? Od zeszłego roku wraz z rodziną wymyslilismy nowy sposób obdarowywania się prezentami. Zamiast każdy kupować każdemu po małej pierdułce, zorganizowaliśmy losowanie- każdy członek rodziny losuje tylko jedną osobę (i zachowuje to w tajemnicy). Robimy imienna listę i zostawiamy w kuchni, żeby każdy wpisał pod swoim imieniem kilka propozycji prezentów, które chciałby dostać(ustalamy wcześniej pewną kwotę, jeśli kogoś stać może ją przekroczyć, bo w rodzinie są również osoby niepracujące i wysokość ceny prezentu ustalana jest pod nich;) Kartka z życzeniami dostępna jest dla każdego w kuchni i wcześniej można sprawdzić co chciałaby dostać wylosowana przez nas osoba :) Dopiero pod choinką okazuje się kto kogo wylosował. Jest to fajna zabawa i dodatkowa atrakcja przed świętami, gdy próbujemy zgadnąć kto kogo wylosował :). W Święta uwielbiam gdy pada śnieg (ostatnio tego mi niestety brakuje) i można zrobić spacer po ośniezonych ulicach i oglądać wystrojone lampkami drzewka i choinki.Bardzo lubię też robić dekoracje z pomarańczek i goździków i ustawiać je na stole, jeść pieczonego karpia i wdychać zapach pierniczków domowej roboty :)
    W tym roku próbowałam zrobić kartki świąteczne dla rodziny i przyjaciół-malowane kredkami pastelowymi bańki z zimowymi widokami oraz motyw choinki( niestetynie mamtak jak Ty Dominiko cierpliwosci do wycinanek ;) I teraz widzę jaką przyjemność sprawia wysyłanie i obdarowywanie najbliższych na Święta własnoręcznie zrobionymi kartkami :) Pozdrawiam ciepło i życzę Wesołych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój błąd, miało być "pierdółce" :P

      Usuń
    2. Hej! Dziękuję za komentarz tak pięknie opisujący magię Świąt Bożego Narodzenia, naprawdę miło było go czytać, ale zwycięzców wybrałam parę godzin wcześniej przed Twoim komentarzem, tylko w osobnej notce - niestety zapomniałam, że miałam to ogłosić tutaj :( Jednak mówiłam, że czekam na komentarze do wieczora, nie do nocy :( Dziękuję Ci jednak bardzo za podzielenie się swoimi uczuciami dotyczącymi Świąt. Ciekawy pomysł z tym losowaniem osoby, którą ma się obdarować! Myślę, że Twoje kartki będą śliczne ^^ Dzięki za pochwalenie moich! ♥

      Usuń
    3. *tutaj = w tej samej notce

      Usuń
  16. Przepiękne kartki! Najbardziej do gustu przypadła mi kartka ze skarpetami ;)Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt oraz szczęśliwego Nowego Roku!
    1001zakatkowswiata.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i wzajemnie wszystkiego cudownego w Święta i w Nowym Roku! ♥

      Usuń
  17. Po takim czasie mi się przypomniało! Taka mała podpowiedź dla ludzi, którzy nie mieszkają w Krakowie i wolą kupować sami niż zamawiać przez internet: dziurkacze czy nożyczki (te wzorzyste) po 6zł sztuka można kupić w sklepie Tiger :)
    Zaś dla Warszawiaków: w centrum Warszawy jest sklep o nazwie "Paper Concept" i tam też jest duży wybór dziurkaczy (od 6,5zł za sztukę), a także szeroki wybór wzorzystych papierów (3zł sztuka). http://www.paperconcept.pl/

    Myślę, że komuś może się na przyszłość ta informacja przydać, więc jeśli byś mogła to fajnie byłoby o tym poinformować :) Zwłaszcza, że chyba Paper Concept jest mało znany w Warszawie, a bardzo szkoda! O wiele taniej niż w Empiku ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A gdzie jest ten sklep Tiger w Krakowie? Bo jakość Internety nie chcą współpracować i nie znalazłam adresu xD
      Tak czy siak, dzięki wielkie za tą cenną informację! ♥

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...