24 stycznia 2016

* Newsy XXIII *

Witajcie!

Ze smutkiem i zażenowaniem publikuję kolejny, ostatnio często tu dodawany post z cyklu "Newsy" zamiast tutorialu czy recenzji :( Niestety napięty plan działania w grudniu [rysowanie/szukanie/kupowanie prezentów gwiazdkowych, przygotowywanie własnych kartek świątecznych, przygotowania do Świąt, Święta, blogowe podsumowanie 2015 roku itd...] w styczniu zbiera swoje żniwa, jeśli tak to można ująć. Nadrabiam zaległości, zajmując się rzeczami, które w zeszłym roku zaniedbałam. Poza tym od pewnego czasu mój wolny czas zaczyna się dopiero o 19 i często bywa tak, że wieczorami nie mam siły na wysilanie mózgownicy i najczęściej kończę albo zajmując się obowiązkami domowymi albo grając na komputerze w "Wiedźmina" albo na interakcjach towarzyskich :B Przepraszam Was więc za moją małą aktywność na blogu w ostatnim czasie :c
Mam jednak dobre wieści! Rozkręciłam się z rysowaniem kredkami Faber-Castell Polychromos, więc wreszcie mam i doświadczenie, i materiał na wyczekiwaną przez Was recenzję tych przyborów :) Muszę jeszcze tylko nimi trochę pobazgrolić i spisać wnioski. I jeśli tylko natchnie mnie na rysowanie pastelami, będzie też można wyglądać recenzji pasteli w ołówku Koh-I-Noor Giaconda. To z kolei prowadzi do prostego wniosku: są/będą rysunki => będzie materiał na tutoriale. No i tym optymistycznym akcentem kończę. Albo i nie: kończę fragmentem w 50% ukończonego rysunku, którego to fragmentu nigdzie indziej wcześniej nie pokazywałam - to moje paczały [po 2 latach wzięło mnie na kolejny autoportret] narysowane dzisiaj c:

Pozdrawiam ciepło! ♥
Dominika

80 komentarzy :

  1. Przepięknie! Czekam na tutoriale i nowe posty;) pozdrawiam i zapraszam też do mnie ninaleksandra.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Supee! Z nicierpliwością czekam na kolejne notki! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Za wszystkie lajki na FB też <3

      Usuń
  3. Piękny autoportret! Czekam z niecierpliwością na następne posty ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. oo, fajny rysunek :) nie przepadam za kredkami, wolę farby lub ołówek,ale czekam na kolejny wpis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ♥ Jak wymyślę, coby tu narysować ołówkiem, to będą i tutoriale ołówkowe :D

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Polychromosy? Moje oczy? Jeśli to drugie, dziękuję :D

      Usuń
  6. Super <3! Noe mogę się doczekać :*

    OdpowiedzUsuń
  7. Niecierpliwie wyglądam recenzji polychromos! ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już teraz mogę powiedzieć, że to moje najukochańsze kredki :D

      Usuń
  8. Świetnie rysujesz, grasz w Wiedźmina... jestem pod mega wrażeniem! :) Ja ostatnio, o dziwo, odstawiłem na trochę Wiedźmina (i to przed walką z samym Imlerithem) na rzecz rysowania, co jeszcze niedawno było nie do pomyślenia ;) pozdrawiam, czekam na info o polychromosach :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :D To niezwykłe i miłe, że komuś podoba się to, że w wolnym czasie lubię pobiegać i zabijać potwory :D Mnie świat Wiedźmina pochłonął dopiero niedawno i gram dopiero w 1 część. Nie wiem, czy 3 cz. da rady na moim kompie :(
      Będzie, będzie, postaram się o bardzo porządną notkę :D

      Usuń
  9. Lepiej żeby wpisy pojawiały się raz w miesiącu, a były ciekawe niż notki pojawiające się kilka razy na tydzień, ale napisane na odwal się. Uporządkuj swoje sprawy i wracaj do nas z porcją wspaniałych postów, bo piszesz i rysujesz świetnie. Czekam z niecierpliwością. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie masz pojęcia, ile Twoja wypowiedź dla mnie znaczy! ♥ Jestem osobą, której zależy na jakości, nie ilości, a stworzenie porządnego postu, podobnie jak rysunku, trochę zajmuje. Dlatego jestem Ci mega wdzięczna za wsparcie i zrozumienie! :D Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  10. Odpowiedzi
    1. Dzięki :D Będzie utrzymany w stylu tego, w którym stworzyłam portret Marcysibush :)

      Usuń
    2. To super, baardzo mi się podobał ^^

      Usuń
    3. I w ogóle to ten papier na którym ostatnio rysujesz mi przypadł do gustu :))

      Usuń
    4. Dziękuję :D Jednak z tym stylem nie do końca mi wyszło, ale kompozycja będzie taka sama :D

      Usuń
  11. Wiesz jak widzę zmieniłaś zdjęcie profilowe na fb i powiem Ci, że to byla dobra decyzja. jakoś nie lubiłem poprzedniego, a jak byś zmieniała tło zrób taki jakby kolaż z najlepszymi rysunkami. To by było idealnie (według mnie) ale to tylko marzenia xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :D Co do tła to myślałam o jedynym rysunku z rozrzuconymi wokół przyborami, ale dzięki za sugestię ^^

      Usuń
  12. Jakość ponad ilość. Czekam z niecierpliwością na nowe tutoriale i artykuły, ale na takie notki, jakie publikujesz zazwyczaj, warto poczekać trochę dłużej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Jestem bardzo wdzięczna za takie podejście :D

      Usuń
  13. Witam ^^ czy moglabyś w jakimś tutorialu wspomnieć choć troszke jak "uzupełniac" twarz ołówkiem, w sensie jaka grubosc, ołówka, sie do tego nadaje itd. Ponieważ moje prace maja biala twarz co przestalo mi sie podobac a jak szukałam w Internecie jakich kolwiek przydatnych informacji to jakoś żadna mnie nie satysfakcjonowala :/ a śledze twój blog jakoś od tamtego roku i bardzo podobaja mi się posty jakie udostępniasz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już jest kilka takich tutoriali :) Przede wszystkim ten ogólny post o cieniowaniu, wspomniałam też o cieniowaniu twarzy przy okazji rysowania nosa, oczu. No i polecam "Tutoriale a obserwacja", by zrozumieć, że nie ma czegoś takiego, jak jeden ołówek do cieniowania każdej twarzy :)
      Dziękuję bardzo ♥

      Usuń
  14. To zrozumiałe, cierpliwie czekamy (:
    Autoportret! Wyczekuję efektu końcowego :)+

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie za zrozumienie ♥
      W weekend powinien być gotowy :D

      Usuń
  15. Super post. Zostałaś nominowana do LBA http://akacjaemi.blogspot.com/ Ps. Genialnie rysujesz :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za miłe słowa i wyróżnienie ^_^

      Usuń
  16. Świetne oczy:) Czekam na następne tutoriale;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Zdjęcia Twoich pracy wykonanych na czarnym papierze oddają całą głębię czerni papieru i bieli kredki. Jak Ty je robisz?
    Mi zawsze wychodzą z odbijającym się światłem, albo nie wyraźne. To zależy, od aparatu, skanera, czy masz jakiś sekret?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam stary, ale dosyć dobry model skanera i koryguję poziomy oraz krzywe w jego opcjach, jeśli podgląd skanu jest za jasny albo za ciemny. Takie właśnie skany by wychodziły, jakbym skanowała bez edycji. A tak to wyglądają jak oryginał :)
      Jeśli zaś myślałaś o zdjęciach rysunków, które umieszczam na Instagramie, to też kwestia ustawień aparatu. Zamiast trybu automatycznego, zmieniam wartość przesłony :)

      Usuń
    2. Dzięki wielkie :D. Zawsze miałam z tym nie małe problemy ;-).

      Usuń
    3. Wstyd się przyznać, ale ja też xD Mam już lustrzankę parę ładnych lat, a nie ogarnęłam w pełni trybu manualnego xD

      Usuń
  18. Super:) Mam pytanie: jak narysować włosy, które są na tyle krótkie, że nie układają się w pasma? Ostatnio rysowałam pewnego chłopca, który ma bardzo krótkie włosy (ok. 1cm) i bardzo średnio to wyszło...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, to też nie jest mocna strona, a niestety nie umiem odpowiedzieć na to bez obrazków... Zastanowię się nad tutorialem :)

      Usuń
    2. Dziękuję :)

      Usuń
  19. śliczne oczy *-*
    btw. ile masz wzrostu ? Bo jestem ciekawa :v
    (Wybacz jeśli już było ale nie mogę znaleźć)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie spodziewałabym się, że kogoś może interesować mój wzrost xD Jestem kurduplem, mam 157,5cm :)

      Usuń
    2. ja bym chciała być "kurduplem" .-.
      niskie dziewczyny podobno słodko wyglądają i chłopakom się podobają. No i bez obaw możesz zakładać wysokie buty.
      ja mam 170 T^T

      Usuń
    3. No nie wiem, czy to takie dobre xD Nie mam kompleksu wzrostu, ale widzę, że przez niektórych jestem traktowana jak dziecko [tym bardziej, że nie ubieram się jak... np. dojrzała biznes woman, tylko zwyczajnie] ;p Szpilki bardzo lubię, ale rzadko noszę, bo chyba nie zostałam do nich stworzona :D
      1,7m to w sam raz :D

      Usuń
    4. ja też nie mam ale czuję się czasami wielka xD
      no i obawiam się że ciężko mogę mieć ze znalezieniem faceta
      A Ty masz faceta ? :>
      jeśli nie chcesz to nie mów c:

      Usuń
    5. Przynajmniej łatwo Ci wszędzie sięgnąć! xD Na pocieszenie powiem Ci, że moja dawna znajoma o wzroście 1,85m znalazła faceta, więc Tobie będzie łatwiej. Poza tym, ktoś zakocha się w Tobie dla Twojego charakteru, nie wzrostu ^^
      P.S. Nie mam i nie szukam aktualnie ;p

      Usuń
  20. Twój blog jest mega pomocny. Bardzo wiele mnie nauczył. Co prawda wciąż jeszcze rysuję słabo, co też zawdzięczam małej ilości czasu, ale w ciągu paru miesięcy widać zmiany: http://bloogpseudoarytstyczny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że mój blog Ci pomaga! ^_^ Dziękuję za wizyty :)

      Usuń
  21. Z niecierpliwością czekam na kolejne rysunki. Natrafiłam na Twojego bloga w tą sobotę i od razu postanowiłam się w niego zgłębić. Znalazłam przydatne rady i zamierzam od dziś codziennie ćwiczyć rysować. Moja pani chce zrobić wystawę moich prac, nawet wzięła już rysunki. Muszę do nie pójść, bo już wiem ile się jeszcze muszę nauczyć. Z całej sterty rysunków podobają mi się może ze 4. Naprawdę dziękuję za tego bloga, codziennie zaglądam i sprawdzam czy jest jakiś nowy wpis :) Pozdrawiam ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może jutro pojawi się nowy rysunek ^^
      Bardzo się cieszę, że znalazłaś na moim blogu porady, które Ci się przydadzą :) Co do wystawy... artysta zawsze jest krytyczny wobec swoich prac, pozwól spojrzeć na nie innym osobom, które nie mają tak mocnego związku emocjonalnego z rysunkiem, jak Ty, jego autorka. Zobaczysz, że innym spodoba się więcej prac :D
      Dziękuję za wizyty! Postaram się wkrótce coś opublikować, bo ostatnio ten blog jest w strasznej stagnacji...

      Usuń
    2. *a raczej regresie xD

      Usuń
  22. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  23. Czy to wina mojego komputera czy z twoim blogiem coś się dzieje, ponieważ nie wyświetlają mi się wszystkie zdjęcia w wielu postach. Jest tylko ramka i nawet po kliknięciu na nią nic się nie pokazuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wina portalu hostingowego. Niestety nie wiem, w których postach, a nie jestem w stanie przeglądnąć wszystkich :( Czy możesz mi powiedzieć, z którymi postami są takie problemy?

      Usuń
  24. Hej! Mogłabyś polecić coś początkującej? Masz bardzo dużo postów na blogu i nie mogę znaleźć czegoś w tym stylu. Chodzi mi o to, jakie ołówki są najlepsze, jakie kredki, gumka- w co powinnam się zaopatrzyć żeby coś tam narysować. Znalazłam twojego bloga dzisiaj i jestem pewna, że będę często tu zaglądać! Masz ogromny talent, twoje rysunki wyglądają na żywe. Podziwiam i pozdrawiam.
    W.x

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest tu coś na kształt takiej notki: Moje podstawowe przybory. Wymaga aktualizacji [muszę to koniecznie zrobić], ale zawsze się przyda :D
      Dziękuję ślicznie za miłe słowa i zapraszam ponownie ♥

      Usuń
  25. Hej:D Mam takie pytanie. Sprzedajesz moze wydruki swoich rysunkow? (Tzw Printy) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak C: Napisz do mnie maila ilojleen@gmail.com, to podam Ci szczegóły :D

      Usuń
  26. Ale śliczne oka... :D

    @ Irek

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie mogę się doczekać kolejnego postu.

    OdpowiedzUsuń
  28. Witam :-)
    Autoportret świetny - ukłony aż do kostek :-)
    Mam pytanie : kiedyś napisałaś, że nie rysujesz portretów ludzi, których nie znasz i którzy Cię nie interesują. Dlaczego? Czy po prostu nie sprawia to już takiej frajdy jak przy rysowaniu ulubieńca czy jest inny powód?
    Bardzo serdecznie pozdrawiam i z niecierpliwością czekam na następny pokaz dzieł:-) P.S. Najnowszy Wiedźmin już budzi grozę :-) Suuuuper!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie ^_^ Za miłe słowa na temat autoportretu i Wiedźmina. Lada dzień opublikuję ten rysunek.
      Dokładnie dlatego! Dawniej, kiedy rysowałam jeden portret zaledwie kilka godzin, ne było mi trudno poświęcić je na narysowanie kogoś, kto mnie mało interesuje. Teraz rysuję portrety jakieś kilkadziesiąt godzin, więc potrzebuję solidnej motywacji, którą jest sympatia do danej osoby, albo chęć sprawienia komuś przyjemności - np. w ten sposób narysowałam aktora Dylana O'Briena, do którego mam neutralny stosunek, ale chciałam uradować przyjaciółkę, która jest jego fanką :)
      Pozdrawiam ciepło ^_^

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź :-)
      Ja dopiero rysuję od niedawna i widzę ile czasu zajmuje stworzenie czegoś, co będzie miało "ręce i nogi" :-) Gdy patrzę na Twoje prace zadziwia mnie, że mimo krótkiego czasu ich tworzenia (wg. Twoich opisów: 9, 4, 12 h) powstają tak precyzyjne dzieła! Do głowy nasuwa się pytanie: jakie baterie wkładasz w swe ręce, że osiągają takie wyniki :-)
      I jeszcze jedno pytanie: czy publikując swe prace, które przedstawiają aktora, bądź scenę z filmu nikt się o to nie przyczepia? Chodzi o to, że rysując kogoś znajomego, rysuje to za jego pozwoleniem. A jak sprawa wygląda z rysowaniem osób znanych?
      Też chciałabym pokazać ludziom swoje rysunki aktorów, czy rysunku na podstawie kadru z filmu, więc ciekawi mnie ta kwestia.
      Pozdrawiam :-) :-) :-) :-)

      Usuń
    3. Te prace, które rysuję po kilka godzin, najczęściej nie są skomplikowane, bądź są rysowane na czarnym papierze - szczególnie ta druga technika nie jest czasochłonna :) To ołówkami "bawię się" nawet kilkadziesiąt godzin :D
      Nie, nikt się nie czepia [poza tematyką: "po co rysować sławne gęby?" ;p], rysowanie znanych osób jest bardzo powszechne i o ile nie czerpiesz na tym korzyści materialnych, jest OK :)

      Usuń
  29. Hej widziałam całość pracy na instagramie, po prostu dech mi zaparło xD Poprzeczkę wysoko podniosłaś, a rysunek świetny :-)
    Myślałaś kiedyś o kupnie kredek Prismacolor lub słynnych promarkerów? Duża ilość osób umie zdziałać nimi cuda, a myślę, że w twoich rękach stworzą coś wspaniałego :-)
    Mam jeszcze pytanie - co robisz , aby skóra w rysunku kredkami robiła się gładsza? Aby warstwy były spójne? Ja na razie stosuję blender, białą kredkę i wazelinę , ale może ty masz lepszą metodę :)
    Pozdrawiam i życzę weny w rysowaniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojejku, dziękuję :D Tym bardziej się cieszę, że podoba Ci się ten rysunek, bo to autoportret, z którego wreszcie jestem zadowolona [poprzednie mi nie odpowiadały, a to za długi albo za krótki nos itd.].
      Raczej nie zdecyduję się na kupno Prismacolorów z kilku powodów. Mam już naprawdę dużo kredek, Prismy są drogie, a co więcej, ponoć Coloursofty są podobne do nich, więc... nie potrzeba mi kolejnych kredek na bazie wosku :D Najlepiej rysuje mi się Polychromosami ^^ Co do Promarkerów - myślę, by kiedyś dać im szansę :D
      Podobnie jak Ty, wspomagam się blenderem lub białą kredką, ale przede wszystkim rysuję bardzo dobrze zatemperowanym rysikiem. Wiąże się to z częstym struganiem, ale czego nie robi się dla efektu :D
      Nie słyszałam o użyciu wazeliny do kredek :o Powiesz coś więcej?

      Usuń
    2. Tez mam tak zawsze ze widzę w rysunku tylko to co mi sie nie podoba , wiec gratuluje narysowania rysunku który faktycznie satysfakcjonuje ;-)
      Co do wazeliny to ja kupiłam zwykła wazelinę kosmetyczną białą i gdy narysowalam juz skore nakładam na palec trochę wazeliny i rozcieram na rysunku, mozna tez moczyć kredki w wazelinie ale to jest bardziej czasochłonne . O tej metodzie dowiedziałam sie od jakiegoś zagranicznego artysty na yt. Wystarczy wpisać na Google blending with waseline czy jakos tak i jest dużo filmików na ten temat. Jakos żaden Polak jeszcze na to nie wpadł wiec radzę szukać po angielsku ;-)
      Pozdrawiam !

      Usuń
    3. Sprawdziłam cenę polychromosów i powiem tak :
      Jeszcze dużo czasu minie zanim przynajmniej rozważę ich kupno :)
      Cena zabójcza :-)
      Pozdrawiam, Weronika

      Usuń
    4. Prismacolorów lub Promarkerów ceny są również zabójcze xD

      Usuń
  30. Wspaniały blog :)
    Bardzo przydatne informacje można tutaj znaleźć, pomimo, że wiele drobiazgów juz sama poznałam metodą prób i błędów, to znalazłam kilka ciekawostek. Najbardziej interesują mnie przybory do rysowania. Tutaj trochę zazdroszczę, że masz możliwość rysowania tyloma kredkami (czy też przyborami) niestety niewiele osób może sobie pozwolić na tak drogie kredki, a szkoda bo nie każdy ma okazję polepszyć swój poziom rysunkowy. Chciałabym pójść poziom wyżej w rysowaniu kredkami, ale z moimi 24 kredkami z Tesco to niewiele zdziałam :<
    A niestety by nabyć cokolwiek więcej to nie ma okazji.

    Nie Przeglądałam jeszcze wszystkich notek, bo to jest lektura na dłużej, ale mam pytanie, Jak to się stało, że zostalaś Testerką firmy Derwent?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję! ♥ Cieszę się, że mimo doświadczenia odkryłaś jakieś nowe ciekawostki na moim blogu ^^ Przyznam, że miałam to szczęście, że więcej niż połowę kredek dostałam w prezencie lub dzięki uprzejmości Derwenta i Koh-I-Noora. Pozostałe kupiłam dzięki stypendium/pensji. Możesz jednak próbować rysować portrety na zamówienie. Stawkę powinnaś ustalić według poziomu Twoich umiejętności. Nawet jeśli uważasz, że rysowanie średnio Ci idzie, możesz poprosić o symboliczną opłatę. Tu 15zł, tam 15zł i zaraz się zbierze np. na zestaw 36 kredek Koh-I-Noor Polycolor :) A tanimi kredkami też można stworzyć super prace. Zaglądnij na blog Marcysibush [artystyczne-ciekawostki.blogspot.com], ona zestawem tanich 12 kredek pięknie rysuje!
      Co do ostatniego pytania - polski dystrybutor tej firmy zaoferował mi dłuższą współpracę ze względu na zdolności i dobre statystyki bloga :D

      Usuń
  31. Witaj!
    Piękne prace :-) Widzę, że głównie rysujesz na podstawie zdjęć. A czy rysowałaś kogoś "na żywo"? Pozowany portret? Bardzo mnie to ciekawi :-)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takiego bardzo szczegółowego portretu nie rysowałam nigdy "na żywo", bardziej szybkie, pospieszne szkice :) Dziękuję bardzo <3

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...